ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέα γραμμή Αστικού ΚΤΕΛ “Μαρία Κάλλας-ΟΣΕ”-Ποια θα είναι η διαδρομή των minibus

Με 40.000 ευρώ θα επιδοτηθεί από τον Δήμο Καλαμάτας τον πρώτο χρόνο η νέα γραμμή

Στον καθορισμό νέας αστικής γραμμής, με αριθμό Νο 8 και ονομασία
«ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ – Ο.Σ.Ε.» προχωρά ο Δήμος Καλαμάτας και το Αστικό ΚΤΕΛ.
Σήμερα λειτουργούν επτά αστικές γραμμές, οι οποίες διακρίνονται στον Πίνακα που ακολουθεί.

Σύμφωνα με την ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης από το ΣΒΑΚ, προκύπτει ότι η
συχνότητα εκτέλεσης των δρομολογίων διαφοροποιείται ανά γραμμή. Στις γραμμές 1 & 2 που
αποτελούν και τις βασικές γραμμές της αστικής συγκοινωνίας, τα δρομολόγια εκτελούνται
καθημερινά, περίπου ανά μισή ώρα. Αντίθετα, για τη γραμμή 3 εκτελούνται μόλις τρία δρομολόγια ημερησίως, ενώ για τη γραμμή 4 εκτελείται μόνο ένα πρωινό δρομολόγιο καθημερινά, με εξαίρεση την Τετάρτη, όπου πραγματοποιούνται δύο πρωινά δρομολόγια. Τέλος, τα δρομολόγια της γραμμής 7 εκτελούνται ημερησίως, περίπου ανά μία ώρα.

Αναφορικά με το επίπεδο εξυπηρέτησης της αστικής συγκοινωνίας στην περιοχή μελέτης του
ΣΒΑΚ, όπως προκύπτει από την καταγραφή των υφιστάμενων διαδρομών και των στάσεων, κρίνεται πως υπάρχει πυκνό δίκτυο στάσεων σε συγκεκριμένες περιοχές και οδικούς άξονες (σχήμα 1). Το σύστημα αστικής συγκοινωνίας στην πόλη της Καλαμάτας, στην υπάρχουσα δομή και λειτουργίατου, φαίνεται να μην χρησιμοποιείται στον αναμενόμενο βαθμό. Το γεγονός αυτό, όπως προκύπτει και από τη σχετική έρευνα ερωτηματολογίων που πραγματοποιήθηκε, οφείλεται εν πολλοίς στις μη ικανοποιητικές συχνότητες εξυπηρέτησης των δρομολογίων, καθώς και στην ανεπαρκή κάλυψη ορισμένων περιοχών από τα δημόσια μέσα μεταφοράς.

Σχήμα 1. Βαθμός χωρικής κάλυψης αστικής συγκοινωνίας (από τη μελέτη του ΣΒΑΚ)

Όπως αποτυπώνεται στο παραπάνω σχήμα υπάρχουν περιοχές της πόλης που δεν
εξυπηρετούνται από αστική συγκοινωνία ή εξυπηρετούνται με μικρή συχνότητα.

Ποια θα είναι η διαδρομή

Για το λόγο αυτό προτείνεται να δημιουργηθεί μια νέα γραμμή, η οποία θα καλύπτει και θα
εξυπηρετεί τους μετακινούμενους από το ανατολικό τμήμα της πόλης (οδός Μαρίας Κάλλας
(Περιβολακίων) , Πανεπιστήμιο, Εστία, γειτονιές πέριξ των οδών Ηρώων, Κρήτης, Μεγ. Αλεξάνδρου, Ακρίτα), με το κέντρο.

Η διαδρομή της θα είναι η εξής : Αφετηρία στην οδό Φραντζή, αριστερά στη Νέδοντος,
αριστερά στην Παλαμά, Ύδρας, αριστερά στην Ξενοφώντος, Βασ. Όλγας, δεξιά στην Ακρίτα,
αριστερά στην Κρήτης, αριστερά στην Ηρώων, δεξιά στην Λακωνικής, αριστερά στην Σφακιανάκη, δεξιά στην Καλλιπατείρας, αριστερά στην Μαρίας Κάλλας, δεξιά στην Ρέας, αριστερά στην Σειρήνων, αριστερά στην Περιβολακίων, και επιστροφή μέσω της Μαρία Κάλλας, Καλλιπατείρας, Σφακιανάκη, Λακωνικής, Ηρώων, Κρήτης, Ακρίτα, Βασ. Γεωργίου και Τέρμα στην Φραντζή.

Η διαδρομή θα είναι κυκλική, μήκους 8 περίπου km,
Θα εξυπηρετείται από δύο μικρά και ευέλικτα λεωφορεία (minibus),
H συχνότητα εκτέλεσης δρομολογίων θα είναι ανά 30 λεπτά.
Θα εκτελούνται δύο (2) δρομολόγια την ώρα για :
o δεκατρείς (13) ώρες κάθε Δευτέρα και Τετάρτη,
o δεκαέξι (16) ώρες κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή,
o οκτώ (8) ώρες το Σάββατο και
o έξι (6) ώρες τη Κυριακή

Η λεπτομερής διαδρομή της γραμμής με στάσεις, αποτυπώνεται στο σχήμα 2.

Σχήμα 2. Διαδρομή – Στάσεις

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω εισηγούμαστε:
Τον καθορισμό νέας αστικής γραμμής, με αριθμό Νο 8, ονομασία «ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ –
Ο.Σ.Ε.», με αφετηρία/τέρμα, διαδρομή, και στάσεις όπως περιγράφονται παραπάνω", κατέληγε η εισήγηση του αντιδημάρχου Δημήτρη Μαστραγγελόπουλου, βάσει πρότασης του Αστικού ΚΤΕΛ Καλαμάτας.

Δημοφιλέστερα

To Top