ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Mαντάς σε Σταϊκούρα: Χρονοδιάγραμμα για τα μεγάλα έργα της Μεσσηνίας

ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΝΔ ΠΕΡΙΚΛΗ ΜΑΝΤΑ

Έντονη κινητικότητα, περιορισμός των καθυστερήσεων και άμεση δρομολόγηση των επόμενων βημάτων διαπιστώνεται στην πορεία όλων των μεγάλων έργων που αφορούν στη Μεσσηνία και βρίσκονται υπό τη διαχείριση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Αυτό αποτυπώθηκε μέσα από τη συνάντηση του βουλευτή Μεσσηνίας Περικλή Μαντά με τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα και υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου, όπου δόθηκε η δυνατότητα να συζητηθούν λεπτομερώς οι εξελίξεις σε όλα τα μέτωπα, καθώς και να υπάρξει αναλυτική ενημέρωση για τα αμέσως επόμενα βήματα που προγραμματίζονται από την πλευρά του υπουργείου, στοιχείο που υποδηλώνει τη σταθερή και διαρκή προσήλωση της κυβέρνησης στην υλοποίηση των σημαντικών αυτών έργων.

«Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη: Εκκίνηση πρώτων εργασιών εντός του καλοκαιριού 2024»

Πρόκειται για το έργο με τον μεγαλύτερο προϋπολογισμό για τη Μεσσηνία ύψους 312 εκ. ευρώ, με περίοδο κατασκευής 4 ετών και περίοδο συντήρησης 26 ετών, το οποίο υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ και για το οποίο έχει ήδη ανακηρυχθεί οριστικός ανάδοχος.

Κατά τη τρέχουσα φάση ολοκληρώνονται βάσει των προβλέψεων της σύμβασης οι οριστικές μελέτες κατασκευής που συνοδεύουν το έργο, ενώ παράλληλα εξετάζονται οι παρατηρήσεις που έχουν υποβληθεί από τα Δημοτικά Συμβούλια Μεσσήνης και Καλαμάτας και το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου. Η φάση αυτή έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετούς μήνες και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο επόμενο δίμηνο, με την έναρξη των πρώτων εργασιών να τοποθετείται χρονικά εντός του καλοκαιριού του τρέχοντος έτους.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Μαντάς ζήτησε από το υπουργείο να υπάρξει επιπλέον μέριμνα ώστε να προστεθεί στο έργο ΣΔΙΤ και η παράκαμψη της Πύλου, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να τεθεί σε κίνδυνο η έναρξη των εργασιών για το υφιστάμενο και ήδη εγκεκριμένο μέρος του έργου. Από την πλευρά του ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι κατανοεί απόλυτα αυτή την αναγκαιότητα και δεσμεύτηκε να διερευνηθούν οι διαθέσιμες επιλογές και στη συνέχεια να επανέλθει.

 

«Πύργος-Τσακώνα-Καλό Νερό: Τρεις εναλλακτικές λύσεις για υπέρβαση του προβλήματος στον Καϊάφα»

Κατόπιν ενεργειών της κυβέρνησης κατά την προηγούμενη θητεία, το έργο έχει ήδη ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, η οποία ανέλαβε την εκπόνηση μελέτης για την εξεύρεση εναλλακτικών λύσεων για το τμήμα στο ύψος του Καϊάφα.

Πλέον η μελέτη αυτή βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης και προβλέπει τρεις διαφορετικές εναλλακτικές λύσεις προκειμένου να υπάρξει υπέρβαση του προβλήματος με την περιβαλλοντική αδειοδότηση του συγκεκριμένου τμήματος, η οποία στην προηγούμενη μορφή της είχε απορριφθεί μετά από προσφυγή στο ΣτΕ.

Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται η οριστικοποίηση της μελέτης και η τυπική υποβολή της στη Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Στη συνέχεια προγραμματίζεται η ενδελεχής εξέταση των τριών προτάσεων, ώστε να επιλέγει η προσφορότερη προκειμένου να προχωρήσει η αναζήτηση χρηματοδοτικού εργαλείου για την κατασκευή του έργου.

 

«Οδική παράκαμψη Γιάλοβας: Σε 2 μήνες οι υπογραφές με τον ανάδοχο»

Και σε αυτό το έργο εντοπίζεται σημαντική πρόοδος αφού πλέον υπάρχει προσωρινός ανάδοχος. Πρόκειται για ένα έργο ύψους 40,5 εκ. ευρώ για την αναβάθμιση οδικού τμήματος περίπου 7,7 χιλιομέτρων του άξονα "Κυπαρισσία–Φιλιατρά–Πύλος", εκ των οποίων τα 3,5 χλμ. αφορούν σε βελτίωση της υφιστάμενης χάραξης και τα υπόλοιπα 4,2 χλμ. αφορούν σε νέα χάραξη.

Κατά τη τρέχουσα φάση πραγματοποιείται η ολοκλήρωση της εξέτασης των προσφυγών που έχουν υποβληθεί για τις σχεδιαζόμενες απαλλοτριώσεις και αμέσως μετά, εντός του επόμενου διμήνου, έχει προγραμματιστεί η κήρυξη οριστικού αναδόχου και η υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

 

«Δίκτυα Φιλιατρινού φράγματος: Επικαιροποίηση μελετών εντός Μαΐου και αμέσως μετά δημοπράτηση»

Μετά την πρόσφατη δημοσίευση σε ΦΕΚ από το υπουργείο Υποδομών της κήρυξης των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων για την κατασκευή των δικτύων, το έργο πλέον βρίσκεται σε τροχιά άμεσης δρομολόγησης. Επιπλέον ο αρχικός προϋπολογισμός των 45,9 εκ. ευρώ έχει επεκταθεί με ένα πρόσθετο κονδύλι ύψους 2 εκ. ευρώ για την επικαιροποίηση και ολοκλήρωση των συνοδευτικών μελετών, με στόχο τον αναγκαίο εκσυγχρονισμό των προδιαγραφών λειτουργίας των δικτύων οι οποίες πλέον θα ενσωματώνουν τεχνολογίες αυτόματης τηλεμετρίας.

Η ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας έχει τοποθετηθεί χρονικά για τον Μάιο του 2024 και αμέσως μετά προγραμματίζονται οι ενέργειες για τη δημοπράτηση του έργου.

Mαντάς σε Σταϊκούρα: Χρονοδιάγραμμα για τα μεγάλα έργα της Μεσσηνίας

Δημοφιλέστερα

To Top