Yποδομές

Συνάντηση Βασιλόπουλου-Πλακιωτάκη για την πορεία του master plan του Λιμανιού Καλαμάτας

ΠΡΟΧΩΡΑ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΩΓΟ ΟΜΒΡΙΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΟΔΗΓΕΙ ΤΑ ΝΕΡΑ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ, ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕΙ Η ΔΕΥΑΚ

Προγραμματισμένη συνάντηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη είχε ο Δήμαρχος Καλαμάτας Θανάσης Βασιλόπουλος, τη Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου με αντικείμενο την πορεία του master plan στο Λιμάνι Καλαμάτας.

Όπως ανέφερε ο Δήμαρχος Καλαμάτας, δόθηκε εντολή να προχωρήσει η διαδικασία από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου, όσον αφορά στο θέμα που έχει προκύψει με αγωγό ομβρίων, τον οποίον θα πρέπει να κατασκευάσει η ΔΕΥΑΚ, προκειμένου να μεταφέρει τα νερά της βροχής στη θάλασσα.

Ο Δήμαρχος επανέλαβε στον Υπουργό ότι ο Δήμος Καλαμάτας θεωρεί πως το λιμάνι πρέπει να έχει κυρίως τουριστικό χαρακτήρα, γι’ αυτό και στο master plan προβλέπεται ο ελλιμενισμός σ’ αυτό 25 mega yachts.
Επίσης προβλέπεται υδατοδρόμιο, στο "χιλιόμετρο, καθώς επίσης και θέσεις για κρουαζιερόπλοια.

Να υπενθυμίσουμε ότι τον Σεπτέμβριο του 2019 είχε γίνει στο Δημαρχείο Καλαμάτας ευρεία σύσκεψη για την επικαιροποίηση του master plan παρουσία και εκπροσώπων της κοινοπραξίας των μελετητών, προκειμένου να αναλυθούν όλες οι νέες τροποποιήσεις. Επιγραμματικά, σύμφωνα με το master plan, οι αποθήκες κατεδαφίζονται και στη θέση τους κατασκευάζεται νέο κτήριο 300 τμ. για να εξυπηρετεί τα mega yatchs. H εικόνα του Λιμανιού Καλαμάτας θα θυμίζει περισσότερο μαρίνα με πολυτελή σκάφη, καθώς προβλέπονται 25 θέσεις για mega yachts, αλλά και εγκαταστάσεις για υδροπλάνα, και θέσεις για κρουαζιερόπλοια στο "χιλιόμετρο". Επίσης προβλέπονται νέες ναυταθλητικές εγκαταστάσεις.

Το master plan του Λιμανιού Καλαμάτας είναι μια χρόνια διαδικασία σε εξέλιξη. Όπως δήλωσε ο Δήμαρχος Καλαμάτας, όταν το Λιμάνι χαρακτηρίστηκε το 2013 ως "εθνικής σημασίας" έπρεπε να επικαιροποιηθεί το master plan. Έπρεπε να εκσυγχρονιστούν οι υποδομές του, αλλά και να τεθούν οι προδιαγραφές ασφαλείας (ISPS code). Mετά από δημόσια διαβούλευση,  ήρθε αρχές του 2018 η επικαιροποίηση του master plan στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας και εγκρίθηκε. Η διαδικασία ωστόσο προχωρά με αργούς ρυθμούς. Όπως είχε δηλώσει τον Απρίλιο του 2018 ο τότε υπουργός ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, κατά την επίσκεψή του στο Λιμάνι Καλαμάτας, όταν ανέλαβε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ούτε το 5% των Λιμανιών της χώρας δεν είχαν master plan. Τον Ιούλιο του 2018 ο πρώην δήμαρχος Καλαμάτας και νυν περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Παναγιώτης Νίκας, πρότεινε στο Δημοτικό Συμβούλιο,  η αναβάθμιση του Λιμανιού της Καλαμάτας να γίνει μέσω ΣΔΙΤ [δηλ με σύμπραξη Δημόσιου και ιδιωτικού τομέα], μιας και το κόστος της αναβάθμισης του Λιμανιού ξεπερνά τα  25 εκατομμύρια ευρώ, ωστόσο το πως θα χρηματοδοτηθούν τα έργα αυτά θα καθοριστεί με κυβερνητική απόφαση. Προς το παρόν είμαστε ακόμα στις μελέτες...

Μαίρη Περδικέα

Διαβάστε εδώ αναλυτικά:

Έτσι θα γίνει το Λιμάνι Καλαμάτας-Τι προβλέπει το νέο master plan

Κουρουμπλής: “Όταν αναλάβαμε ούτε το 5% των λιμανιών δεν είχαν master plan”

Δημοφιλέστερα

To Top