ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΚΚΕ Μεσσηνίας: Μεγάλο το ενδιαφέρον για την εκδήλωση με θέμα “Καλαμάτα-100 κλιματικά ουδέτερες και έξυπνες πόλεις της ΕΕ. Μύθοι και Αλήθειες. Ποιος πληρώνει; Ποιος κερδίζει;”

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση της Τ.Ε. Μεσσηνίας του ΚΚΕ, τη Δευτέρα 1 Απρίλη, στο Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας, με θέμα: “Καλαμάτα – 100 κλιματικά ουδέτερες και έξυπνες πόλεις της ΕΕ. Μύθοι και Αλήθειες. Ποιος πληρώνει; Ποιος κερδίζει;”
Την εκδήλωση άνοιξε ο Μίλτος Κουτίβας, μέλος του ΤΓ Μεσσηνίας.
Στη συνέχεια την κεντρική ομιλία έκανε ο Λευτέρης Νικολάου – Αλαβάνος, ευρωβουλευτής του ΚΚΕ. Στην ομιλία του μεταξύ άλλων τόνισε:

DSC-0661

DSC-0662

DSC-0663

DSC-0664

DSC-0665

DSC-0674

DSC-0675

DSC-0676

DSC-0677

“Η ΕΕ και οι αστικές κυβερνήσεις, μοιράζοντας πακτωλούς χρημάτων στους μεγάλους ομίλους της πράσινης και ψηφιακής ανάπτυξης, με το αζημίωτο, οδήγησαν στη ραγδαία αύξηση του πληθωρισμού. Γιατί οι εγγυημένες τιμές πώλησης ρεύματος από τους ομίλους των ΑΠΕ, η μονοκαλλιέργεια των ΑΠΕ, οδήγησαν στην γιγάντωση του κόστους του ρεύματος για τα λαϊκά νοικοκυριά, στη γενίκευση της μεγάλης ακρίβειας των ειδών λαϊκής κατανάλωσης.

Γιατί αυτές οι μεγάλες επενδύσεις για τις οποίες πανηγυρίζει η κυβέρνηση της ΝΔ, “πέρασαν και δεν ακούμπησαν” το λαϊκό εισόδημα, τους μισθούς, τις συντάξεις που μειώθηκαν κιόλας λόγο της επίδρασης του πληθωρισμού. Ενώ οι μεγάλες επιχειρήσεις σπάνε κάθε χρόνο τα ρεκόρ κερδοφορίας στη χώρα, με αύξηση των καθαρών κερδών πάνω από 16% το 2022, οι μισθοί αυξήθηκαν μόλις 6%, μειώθηκαν δηλαδή παίρνοντας υπόψη τον πληθωρισμό, ενώ σήμερα βρίσκονται στα επίπεδα του 2004…

Γιατί με την κατάπτυστη οδηγία RepowerEU, που ψήφισαν το Δεκέμβριο του 2022 στο Ευρωκοινοβούλιο ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΝΕΑΡ, ΠΑΣΟΚ και Ελλ. Λύση, ορίζονται “περιοχές εισόδου/επιτάχυνσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας”, με “fast track” διαδικασίες, ακόμη και σε προστατευόμενες περιοχές, ανεξάρτητα από τις επιβλαβείς επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων και το περιβάλλον. Παραδίδονται στα νύχια των επιχειρηματικών ομίλων ακόμα και οι περιοχές Νatura 2000 αφού επί λέξει αναφέρει η οδηγία ότι “ο καθορισμός περιοχών επιτάχυνσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας δεν θα πρέπει να εμποδίζει τη εγκατάσταση έργων σε όλες τις περιοχές που είναι διαθέσιμες”.

(…)
DSC-0666

DSC-0667

DSC-0668

DSC-0669

DSC-0670

DSC-0671

DSC-0672

DSC-0673

“Η πράσινη μετάβαση της ΕΕ, δεν έχει καμία σχέση με τη προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, της δημόσιας υγείας και της ζωής του ανθρώπου. Πρόκειται για εργαλείο ενίσχυσης των “γκριζοπράσινων” ομίλων της ΕΕ στην αντιπαράθεσή τους με τους ανταγωνιστές από άλλες χώρες και αντίπαλους άξονες, στέλνοντας το λογαριασμό στις λαϊκές οικογένειες. Αρκεί να δείτε την οδηγία για τους ρύπους της ναυτιλίας. Για χρόνια καθυστερούσε στις διαπραγματεύσεις των κρατών-μελών, διότι και η ελληνικές κυβερνήσεις έθεταν βέτο, προασπίζοντας τα συμφέροντα των εφοπλιστών. Τελικά εγκρίθηκε η οδηγία αφού υιοθέτησαν τις απαιτήσεις των πλοιοκτητών τα πρόστιμα και οι επιβαρύνσεις να μην τα πληρώνουν οι ίδιοι, αλλά είτε οι ναυλωτές εάν είναι εμπορικά καράβια, είτε οι επιβάτες εάν είναι επιβατηγά! Δηλαδή, τις παραβάσεις των εφοπλιστών, που χαίρουν δεκάδες προνόμια με όλες τις κυβερνήσεις ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ – εθελοντική φορολογία, αφορολόγητο πετρέλαιο κα – η ΕΕ της φόρτωσε στις πλάτες του λαού είτε σαν καταναλωτή των μεταφερόμενων προϊόντων είτε σαν επιβάτη που θα ταξιδεύει με αυξημένα ναύλα.

(…)

“Ο αστικός σχεδιασμός της λεγόμενης «κλιματικά ουδέτερης και έξυπνης πόλης» αφορά ένα σχέδιο στρατηγικής σημασίας για το κεφάλαιο που δεν αφορά μόνο την ΕΕ αλλά όλο τον καπιταλιστικό κόσμο. Πρόκειται λοιπόν για κατεξοχήν «πόλεις των μονοπωλίων» πράσινων και ψηφιακών, ομίλων των κατασκευών και νέων τεχνολογιών που μέσα από αυτόν τον σχεδιασμό βρίσκουν διέξοδο για τα λιμνάζοντα κεφάλαια τους, που αλλιώς δεν θα επένδυαν πουθενά, και αποτελούν πονοκέφαλο για τα καπιταλιστικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, όπως η ΕΚΤ, το ΔΝΤ, σήμερα όπου η οικονομία της ΕΕ είναι σε ύφεση και διαφαίνεται και νέα βαθιά καπιταλιστική κρίση”.

(…)

“Το δίχως άλλο, τα σύγχρονα τεχνολογικά και επιστημονικά επιτεύγματα, η Τεχνητή Νοημοσύνη, η 4η Βιομηχανική επανάσταση, σκιαγραφούν σήμερα μία νέα πραγματικότητα για τον εργαζόμενο λαό. Όπου η επιστήμη και η τεχνολογία θα μας επιτρέπουν να δουλεύουμε λιγότερο και ελαφρύτερα, να αμειβόμαστε καλύτερα. Θα δημιουργούν ελεύθερο χρόνο. Όπου η υγειονομική περίθαλψη, η πρόνοια, δεν θα αποτελούν άπιαστο ακριβό όνειρο. Όπου ο άνθρωπος θα ζει σε αρμονία με το φυσικό περιβάλλον, χωρίς να το καταληστεύει και να το τσαλαπατά.

DSC-0678

DSC-0679

DSC-0680

DSC-0681

image00001

image00002

Αυτές οι νέες δυνατότητες, σκοντάφτουν στο καπιταλιστικό σύστημα, που τις μετατρέπει σε εξαρτήματα για την αύξηση της κερδοφορίας του. Επομένως, η νέα εποχή στην τεχνολογία απαιτεί μία νέα εποχή και στην κοινωνία. Το σοσιαλισμό”.

(…)

“Η στρατηγική “κόστους-οφέλους” διαπερνά όλες αυτές τις επιλογές της ΕΕ και των κυβερνήσεών της, είναι μία στρατηγική που έχει κάψει τον ελληνικό λαό, και τον λαό της Μεσσηνίας συγκεκριμένα. Γιατί είναι κοστοβόρα τα αντισεισμικά, αντιπλημμυρικά έργα και δεν αποδίδουν γρήγορη και μεγάλη κερδοφορία. Είναι η στρατηγική που οδήγησε στο έγκλημα των Τεμπών και οδηγεί στα καθημερινά Τέμπη”

(…)

“Γι’ αυτό κι ο λαός μας έχει συμφέρον να δυναμώσει το ΚΚΕ και στις ευρωεκλογές, στέλνοντας πανευρωπαϊκό μήνυμα ελπίδας, επιλέγοντας ευρωβουλευτές που δεν θα είναι κλακαδόροι των αντιλαϊκών επιλογών, αλλά μαχητές και συμπαραστάτες του αγώνα των ανθρώπων του μόχθου, για τις δικές τους ανάγκες.

Στις 9 του Ιούνη με δυνατό ΚΚΕ ετοιμάζουμε την πανευρωπαϊκή αντεπίθεση! Σπάμε τα δεσμά της ΕΕ, για την Ελλάδα και την Ευρώπη των εργαζομένων, των αγροτών, της νεολαίας, την Ευρώπη του Σοσιαλισμού”.

DSC-0651

DSC-0652

DSC-0653

DSC-0654

DSC-0655

DSC-0656

DSC-0657

DSC-0658

DSC-0659

DSC-0660

Μετά την κεντρική ομιλία, παρεμβάσεις έκαναν οι:

· Δημήτρης Οικονομάκος, δημοτικός σύμβουλος με τη Λαϊκή Συσπείρωση, με θέμα: “Ο ρόλος της τοπικής διοίκησης στην προώθηση των επιχειρηματικών συμφερόντων. Το παράδειγμα της έξυπνης πόλης”, αναφέροντας τα δις ευρώ – που προέρχονται από τη φορολογία του φτωχού λαού – και ετοιμάζονται να τα ξοδέψουν προς χάριν μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων.

· Πέτρος Τσίτουρας, Γραμματέας της ΚΟΒ Οικοδόμων – Κατασκευών, με θέμα: “Το πρόβλημα με τα πανάκριβα ενοίκια στην Καλαμάτα: Η πράσινη ανάπτυξη στις κατασκευές και οι επιπτώσεις στη λαϊκή στέγη”, αναδεικνύοντας την ανάγκη για σύγχρονο κρατικό σχεδιασμό που να καλύπτει τη λαϊκή στέγη. Καλώντας το λαό να παλέψει για άμεσα μέτρα ενάντια στα πανάκριβα ενοίκια, όπως διεύρυνση και αύξηση του στεγαστικού επιδόματος, αυξήσεις στους μισθούς κλπ.

· Γρηγόρης Οικονομόπουλος, στέλεχος του ΚΚΕ, πολιτικός μηχανικός, με θέμα: “Σε μια “πράσινη” πόλη προβλέπονται σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτίρια;”, αναδεικνύοντας την πολύ άσχημη κατάσταση των σχολείων της Καλαμάτας, που σε ορισμένες περιπτώσεις χαρακτηρίζεται επικίνδυνη, καλώντας το λαό να κάνει δική του υπόθεση την πάλη για σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτίρια.

H oμιλία του Δημήτρη Οικονομάκου

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
«100 κλιματικά ουδέτερες και έξυπνες πόλεις»
Ή αλλιώς θα το ακούτε σαν το κλιματικό συμβόλαιο της πόλης
Τι είναι: Είναι ένα γενικό πρόγραμμα της ΕΕ που ονομάζεται «Ορίζων Ευρώπη» χωρίς νομική και πολιτική δέσμευση ουσιαστικά, όπου οι 100 πόλεις θα πάρουν το σήμα αποστολής της ΕΕ για να συμμετέχουν σε αυτό το πρόγραμμα.
Χρονοδιάγραμμα: Το χρονοδιάγραμμα είναι 2023-2030 και αυτή την στιγμή δεν έχουμε κάτι συγκεκριμένο-χειροπιαστό αλλά ένα γενικό σχέδιο της Δημοτικής Αρχής που θα αναφερθούμε παρακάτω.
Ιστορικό: Αυτή η ιστορία ξεκινάει το 2021, μετά έγινε ουσιαστικά η έγκριση το 2022,το 2023 τον Σεπτέμβρη δόθηκαν οι κεντρικές κατευθύνσεις του προγράμματος και τώρα πήραν πιστοποίηση 33 πόλεις από τις 100 για να συνεχίσουν στο πρόγραμμα. Το 2022 η κ. Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, πρόεδρος της Επιτροπής, δήλωσε τα εξής: «Η πράσινη μετάβαση σημειώνει τώρα πρόοδο σε ολόκληρη την Ευρώπη. Ωστόσο, υπάρχει πάντα ανάγκη για πρωτοπόρους, οι οποίοι θέτουν ακόμη υψηλότερους στόχους. Οι πόλεις αυτές μας δείχνουν τον δρόμο για ένα υγιέστερο μέλλον. Θα τις στηρίξουμε σε αυτό! Ας ξεκινήσουμε σήμερα.»
Που βρισκόμαστε: Έγινε η απονομή της διάκρισης «Μisiion Label» πριν 10 ημέρες περίπου. Η Καλαμάτα πήρε αυτό το σήμα και τη πιστοποίηση ότι είναι επίσημα μέλος του προγράμματος μαζί με άλλες 22 από τις 100 πόλεις ανάμεσα τους από την Ελλάδα τα Ιωάννινα, τη Κοζάνη και την Θεσσαλονίκη. Οι 100 πόλεις αντιπροσωπεύουν το 12% της ΕΕ και είναι και μία πόλη από την Τουρκία.
Πάμε να δούμε τώρα τα πιο ουσιαστικά στοιχεία του προγράμματος:
Χρηματοδότηση: Δεν υπάρχει συγκεκριμένη χρηματοδότηση του προγράμματος για αυτό λέμε πως δεν υπάρχει νομική-πολιτική δέσμευση για την χρηματοδότηση του Προγράμματος. Υπάρχει ένας προϋπολογισμός 2,2 δις συνολικά. Είναι το σύνολο των Εθνικών–Δημοτικών-Ευρωπαϊκώνν και Ιδιωτικών πόρων που θα δοθούν για τη μεγάλη πλειοψηφία των έργων μέχρι το 2030. Είναι όλα τα χρήματα του Δήμου και οι πόροι μέσα σε αυτό το πρόγραμμα. Tα ευρωπαϊκά χρήματα θα προέλθουν κυρίως από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων με όρους και προϋποθέσεις τραπεζών όπως καταλαβαίνετε. Είναι ψέμα και προπαγάνδα όπως παρουσιάζεται πως η ΕΕ θα μας δώσει ο 2,2 δις και θα κάνουμε ότι θέλουμε. Τα χρήματα τα ευρωπαϊκά θα είναι ένα μικρό μέρος λέμε εμείς, απροσδιόριστο ακόμα που θα δοθούν για συγκεκριμένα έργα κ.λ.π. Στο ΔΣ ανέφεραν κάπως χαμηλόφωνα πως τα χρήματα μπορεί να είναι λιγότερα, να μην πάρουμε πολλά γιατί η ΕΕ έχει προτεραιότητα την στρατιωτική βοήθεια στην Ουκρανία και την ενεργειακή κρίση όπως αυτή την ονομάζουν.
Πρώτη παρατήρηση είναι ότι οι ιδιώτες θα συμμετέχουν εννοείται εκεί που θα έχουν κέδρος και με αναλογία που δεν έχει γίνει γνωστή π.χ στην αναβάθμιση των κατοικιών του ιστορικού κέντρου μπορεί να είναι συμμετοχή του ιδιοκτήτη 40 % και του προγράμματος 60% , χωρίς δηλαδή κάποια δέσμευση ή να γνωρίζουμε κάτι παραπάνω. Δεν θα συμμετέχουν σε κανένα έργο κοινής ωφέλειας εννοείται π.χ μετακίνηση των συνεργείων του Δήμου από το πάρκο του Νέδοντα στον Ασπρόχωμα κοντά στο βιολογικό.
Δεύτερη παρατήρηση: στο κλιματικό συμβόλαιο έχουν βάλει όλα τα έργα σχεδόν που έχουν εξαγγείλει εδώ και δέκα χρόνια από το 2015 και μετά, όλα τα έργα δηλαδή που κάποια στιγμή αναγκαστικά θα γίνουν θα τα παρουσιάσουν πως έγιναν και με της συμβολή της ΕΕ και των 100 πόλεων. Π.χ παρεμβάσεις στο ιστορικό κέντρο, πλησίον της Αναγνωσταρά, το παραλιακό μέτωπο μέχρι τη Μαντίνεια είναι έργα και σκέψεις που πάνε και έρχονται εδώ και 10 χρόνια.
Πάμε αντίστροφα να δούμε τι δεν χρηματοδοτείται: Έργα βασικών υποδομών για την πόλη όπως αντιπλημμυρικά, έργα ύδρευσης, αποχέτευσης, αποχέτευσης ομβρίων, αντιπυρικά, αντισεισμικά, κατασκευής σχολείων, κατοικιών, δεν είναι επιλέξιμα μέσω του προγράμματος για την κλιματική ουδετερότητα.
Τίποτε από αυτά δεν προβλέπονται στο κλιματικό συμβόλαιο, όπως τίποτε δεν προβλέπεται για τις γειτονιές της πόλης εκτός (από την περιοχή στη Τέντα και την περιοχή κοντά στο νέο Δημαρχείο) και τις Δημοτικές Ενότητες. Στις Δημοτικές ενότητες ούτε ένα ευρώ δεν προβλέπεται ουσιαστικά. Με λίγα λόγια δηλαδή δεν προβλέπεται τίποτα για τις σοβαρές υποδομές της πόλης αλλά και για τα ζητήματα του πολιτισμού.
Πάμε να δούμε συγκεκριμένα τώρα τι χρηματοδοτείται :
Το κλιματικό συμβόλαιο είναι χωρισμένο σε τέσσερις κατηγορίες:
1η κατηγορία: Το πρώτο σκέλος του κλιματικού συμβολαίου «Καλαμάτα πόλη για να ζεις» αφορά ενεργειακά αυτόνομα κτήρια, αναπλάσεις στο κέντρο της πόλης και στο παραλιακό μέτωπο, όλα δηλαδή για την τουριστική βιτρίνα της πόλης με κόστος 1 δις. και 70 εκ. ευρώ, το 50 % του προγράμματος δηλαδή πάει σε φωτοβολταικά κ.λ.π. Εδώ έχουμε παρεμβάσεις, πεζοδρομήσεις και αναβάθμιση του ιστορικού κέντρου, πλησίον της Αναγνωσταρά, για το Δυτικό κέντρο, για την Αθηνών, για τα πάρκα τσέπης, για το πάρκο στο ΟΣΕ, μετεγκατάσταση των συνεργείων του Νέδοντα κ.α. Επίσης ενεργειακή αναβάθμιση του κολυμβητηρίου που την ακούμε 10 χρόνια, της Τέντας και του κλειστού της παραλίας. Το δεύτερο χαρτοφυλάκιο της κατηγορίας αφορά το τίτλο του σχεδίου «πόλη καθαρή» που αφορά μόνο ανακύκλωση , κομποστοποίηση κ.λ.π.
Μερικές σύντομές παρατηρήσεις για τη 1η κατηγορία :
Τα 923 εκ. του έργου πάνε σε «κατοικία χωρίς εκπομπές» που σημαίνει φωτοβολταικά στις στέγες κοντά στο ιστορικό κέντρο και κάποια δημοτικά κτίρια. Εδώ θα έχουμε συμμετοχή του ιδιοκτήτη όπως αναφέραμε με ποσοστά και θα είναι το μεγάλο φαγοπότι των ιδιωτών με μελέτες και τοποθετήσεις φωτοβολταικών. Η ενεργειακή αναβάθμιση και το χτύπημα της ενεργειακής φτώχειας όπως αναφέρουν θα είναι όπως τώρα: θα θησαυρίζουν οι μεγάλες 5-6 εταιρείες που κατέχουν την ενέργεια, ο λαός θα ανοίγει τους λογαριασμούς και θα παθαίνει εγκεφαλικό. Στα χνάρια αυτής της πολιτικής θα βαδίσουμε και με αυτό το έργο.
Στη κατηγορία πόλη καθαρή μας δουλεύουν κανονικά γιατί έχουμε τα εξής δεδομένα:
1. Η τιμή του τόνου στα σκουπίδια από 58 έχει φτάσει 93 ευρώ για τον δημότη ήδη και αν ολοκληρωθεί η διαδικασία της ΤΕΡΝΑ θα φτάσει 140 ευρώ μαζί με το τέλος ταφής.
2. Σε αυτό το πρόγραμμα η ανακύκλωση και η κομποστοποίηση πάνε περίπατο γιατί υπάρχει ρήτρα ποσότητας και ποιότητας που θα πηγαίνει στη κεντρική μονάδα που αν δεν πιάσεις θα έχεις πρόστιμο. Όταν προχωρούν τέτοια προγράμματα , προχωρούν γιατί από πίσω είναι μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες που βγάζουν τεράστια κέρδη από αυτή τη διαδικασία.
Το αίσχος της Μαραθόλακκα που διαρκεί για 20 χρόνια μολύνει τον Ταΰγετο, τον υδροφόρο ορίζοντα και είναι άκρως επικίνδυνο για φωτιά δεν αναφέρεται καν. Δεν προβλέπεται να φύγουν από εκεί οι πάνω από 15000 τεράστιες μπάλες σκουπιδιών που έχουν συσσωρευτεί όλα αυτά τα χρόνια. Έχουμε μια περιβαντολλογική βόμβα στο πολύ όμορφο βουνό μας και πρέπει να αποτελέσει και αίτημα των κατοίκων και των σωματείων. Μαζί βάλτε και τη μόλυνση πέριξ του βιολογικού, του ρέματος στο Μουτελάκη για να δούμε μετά την πόλη καθαρή.
Όλα αυτά την ώρα που οι εργαζόμενοι είναι ελάχιστοι μπροστά στις ανάγκες, που περιμένουν με 8μηνα και δίμηνα να δουλέψουν , χωρίς μέτρα προστασίας, με παλιά μηχανήματα και μέσα.

2η κατηγορία: Το δεύτερο σκέλος του κλιματικού συμβολαίου ονομάζεται : Καλαμάτα, μετακινήσεις χαμηλών εκπομπών
Έχει προϋπολογισμό 719 εκ. ευρώ και αφορά κυρίως επιχορήγηση για ηλεκτρικά αμάξια, για ΜΜΜ ηλεκτρικά και μικρές παρεμβάσεις για ποδηλατοδρόμους, πεζόδρομους, οδική ασφάλεια κ.α. Στόχος είναι στο κέντρο της πόλης το 2030 να κυκλοφορούν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Δεν ξέρω τι να σχολιάσουμε πάνω σε αυτό.
252 εκ. ευρώ ουσιαστικά είναι η επιδότηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να έχουν μεγαλύτερα κέρδη οι αυτοκινητοβιομηχανίες με άγνωστα ακόμα τα ποσοστά συμμετοχής των ιδιωτών και επενδυτών . Σημειώστε πως ένα μέσο ηλεκτρικό αυτοκίνητο κοστίζει πάνω από 35000 ευρώ.
437 εκ. ευρώ κοστίζει η αντικατάσταση του στόλου και διάφορα έργα αναβάθμισης των μεταφορικών μέσων ιδιωτών που πραγματοποιούν δρομολόγια δηλαδή του ΚΤΕΛ και άλλων ιδιωτών που θα πάρουν επιδότηση για αλλαγές στα λεωφορεία κ.α.
Μια σημείωση σε αυτό το κεφάλαιο είναι πως δεν προβλέπεται ούτε ένα ευρώ για σιδηρόδρομό, για μέσα σταθερής τροχιάς (τρόλεϊ-τραμ) που θα μπορούσαν να εξυπηρετούν από την Μαντίνεια, το κέντρο της πόλης έως το νοσοκομείο, την βιομηχανική περιοχή και το Πανεπιστήμιο στον Αντικάλαμο και να προσφέρουν σύγχρονη και ασφαλή μετακίνηση για χιλιάδες φοιτητές και εργαζομένους. Δεν φαίνεται να είναι προτεραιότητα αυτή τη στιγμή για το κεφάλαιο μια τέτοια επένδυση για αυτό και δεν αναφέρεται πουθενά.
Επίσης είναι φανερό πως αν γίνουν έστω και κάποια από αυτά τα σχέδια το παρκινγκ και η πρόσβαση στο κέντρο θα είναι πάρα πολύ δύσκολη και ακριβή και απείρως δυσκολότερη από τώρα αφού δεν υπάρχει ο παραμικρός σχεδιασμός εδώ και 10 χρόνια για το παρκινγκ και τα ΜΜΜ συνολικά στη πόλη.
3η κατηγορία: Το τρίτο σκέλος του κλιματικού συμβολαίου ονομάζεται : Καλαμάτα, πόλη για να παράγεις και να δημιουργείς. Έχει προϋπολογισμό 224 εκ. ευρώ και αφορά κυρίως ενεργειακή αναβάθμιση Δημοτικών κτιρίων, της κεντρικής Αγοράς, δημοσίων κτιρίων, ιδιωτικών σχολείων, του Πανεπιστημίου και εγκατάσταση μονάδας φυσικού αερίου και ενεργειακής αξιοποίηση της λυματολάσπης του βιολογικού κ.α
Δύο σύντομες παρατηρήσεις είναι οι εξής:
Τα 182 από τα 224 εκ. ευρώ πηγαίνουν στην ενεργειακή αναβάθμιση τουριστικών επιχειρήσεων, για το τουριστικό προϊόν και βασικά για το τουριστικό κεφάλαιο με ενεργειακή αναβάθμιση φωτοβολταικά, αντλίες θερμότητες κ.λ.π.
Για τις δράσεις μειώσεις εκπομπών στον αγροτικό τομέα προβλέπονται 2 εκ. ευρώ όταν ο προϋπολογισμός του Δήμου είναι 300000 για κάθε χρόνο για τον αγροτικό τομέα (δρόμοι κ.α). Άρα δεν δίνεται ούτε ένα ευρώ παραπάνω για τον αγροτικό τομέα αφού δεν προβλέπει τίποτε για αγροτικούς δρόμους, αρδευτικά δίκτυα, αντιπλημμυρικά και αποστραγγιστικά έργα. .
4η κατηγορία: Το τέταρτο σκέλος του κλιματικού συμβολαίου ονομάζεται : Καλαμάτα, πόλη που μαθαίνει. Έχει προϋπολογισμό 15 εκ. ευρώ και αφορά κυρίως την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των πολιτών για το περιβάλλον , το πράσινο σχολείο, την ευφυή Γεωργία και αναβάθμιση της γειτονιάς δυτικά της Αρτέμιδος.
Ουσιαστικά εδώ έχουμε διάφορές δράσεις ενημέρωσης, κέντρων ευαισθητοποίησης, ινστιτούτων και επικοινωνίας που είναι απολύτως απαραίτητα για να γίνει πιο λαϊκή η προπαγάνδα για την ΕΕ, για να μπαίνει μέσα στα σχολεία και να διαφημίζει ως περιβαλλοντολογική την ΕΕ που παλεύει.
Εξυπακούεται και εννοείται πως η ΔΑ έχει τη σύμφωνη γνώμη του υπόλοιπου ΔΣ και την προηγούμενη περίοδο και τώρα από την παράταξη «Καλαμάτα Μετά» που στηρίζεται από μέρος του ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ και της Νέας Αριστεράς. Θα υπάρξουν διαφωνίες μεταξύ τους για την ιεράρχηση των έργων , για την προετοιμασία , για τον διάλογο, θα σηκώσουν τους τόνους, θα έχουν και προσωπικές αντεγκλήσεις και κόντρες γιατί πρέπει να κρύψουν την ουσιαστική πολιτική συμφωνία τους στην ΕΕ , σε αυτό το μονόδρομο και σε αυτά τα έργα.
Κλείνοντας θα το χαρακτηρίζαμε αυτό το πρόγραμμα μια μικρογραφία του Ταμείου Ανάκαμψης. Η χρηματοδότηση γίνεται με όρους και προϋποθέσεις που ορίζει η ΕΕ. Καθορίζει τα εξής στοιχεία:
Πού θα γίνει η επένδυση, σε ποιους τομείς, πότε θα γίνει- τις προτεραιότητες του Δήμου , πως θα γίνει- με τι ποσοστό ιδιωτικής συμμετοχής, καθορίζει τις αναλογίες , πόσα θα βάλει και πόσα θα βγάλει ο ιδιώτης επενδυτής κ.α
Επίσης δεν θα κάνουμε τα λιβανιστήρια της ΕΕ που ευθύνεται και αυτή για τους πολέμους, για τη μόλυνση της Μεσογείου, των βουνών και των ποταμιών μέσα από την ασυδοσία των μεγάλων επιχειρήσεων. Ο αντιπεριβαντολλογικός κατάλογος για την ΕΕ δεν έχει τελειωμό σε όλα τα επίπεδα παρά τα ιλιγγιώδη ποσά που έχουν δοθεί στα σχολεία και στα ΜΜΕ για να παρουσιαστεί κάτι εντελώς αντίθετο.
Είναι φυσιολογικό και επόμενο σε τόσα έργα που εξαγγέλλονται ή που θα γίνουν κάποια να είναι καλά ή να βοηθούν την ποιότητα της ζωής των εργαζομένων. Μας κάνουν κριτική πως τα βλέπουμε όλα μαύρα και δεν το θέλουμε το πρόγραμμα γιατί είναι της ΕΕ.
Εμείς από τη μεριά μας στο πλαίσιο των δυνατοτήτων μας θα πιέσουμε με όλους τους τρόπους να ενταθούν πραγματικά φιλολαϊκά έργα που αναφέραμε και πιο πάνω για να βελτιωθεί η ζωή της νεολαίας και των εργαζομένων. Δεν θα είμαστε απλοί παρατηρητές και εκ του Μακρόθεν. Πρόκειται για χρήματα δικά μας και θα απαιτήσουμε να δοθούν σε έργα υπέρ του λαού χωρίς ψευδαισθήσεις για τις πολιτικές της ΕΕ , της Περιφερειακής και της Δημοτικής Αρχής.
,Απαιτούμε να μην πνιγόμαστε στη πρώτη βροχή, να μην τρέμουμε στις φωτιές και στους σεισμούς, να μην πίνουμε νερό από δεξαμενή του 36, να μην πληρώνουμε πανάκριβα τέλη και το 2024 να ζούμε με αξιοπρέπεια και απολαμβάνοντας όλα τα καλά της επιστήμης και της τεχνολογίας.

Δημοφιλέστερα

To Top