Yποδομές

“Eνεργοποίηση” του Λιμανιού με ΣΔΙΤ εισηγείται η Δημοτική Αρχή Καλαμάτας

Εισήγηση για την αξιοποίηση του Λιμανιού της Καλαμάτας μέσω ΣΔΙΤ, δηλαδή μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα θα εισηγηθεί η Δημοτική Αρχή Καλαμάτας στο Δημοτικό Συμβούλιο της Πέμπτης 5 Ιουλίου. Ο δήμαρχος, Παναγιώτης Νίκας, έχει επανειλημμένως εκφραστεί υπέρ των ΣΔΙΤ, τόσο για το Λιμάνι όσο και για το Αεροδρόμιο Καλαμάτας.

Στην εισήγηση, που θα κάνει στο Δημοτικό Συμβούλιο η αρμόδια αντιδήμαρχος, Παναγιώτα Ντίντα, αναπτύσσεται όλη η επιχειρηματολογία υπέρ μιας τέτοιας “εναλλακτικής πρότασης”, δηλαδή της συμμετοχής ιδιωτικών κεφαλαίων στην αναβάθμιση του Λιμανιού Καλαμάτας, το οποίο σύμφωνα με ΚΥΑ του 2007 έχει χαρακτηριστεί ως Εθνικής Σημασίας.

Όπως επισημαίνεται στην εισήγηση, το υφιστάμενο MASTER PLAN του Λιμανιού, ήδη από το 2012, προβλέπει έργα αναβάθμισης συνολικού κόστους 24.700.000 ευρώ.

Με αφορμή την επικείμενη επικαιροποίησή του- μιας και ήδη έχει τεθεί από τα τέλη του 2016 σε γραφείο μελετών από τη Διεύθυνση Λιμενικών Υποδομών του Υπουργείου- η συζήτηση ξανανοίγει στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας, καθώς η Δημοτική Αρχή φέρνει τώρα τη ΣΔΙΤ ως προτεινόμενο τρόπο για την αναβάθμιση του Λιμανιού.

Το υψηλό κόστος κατασκευής των έργων αναβάθμισης [24.700.000], σε αντιδιαστολή με τα χαμηλά έσοδα από τον ελλιμενισμό σκαφών, τη χαμηλή κίνηση, αφού δεν υπάρχουν οι απαιτούμενες υποδομές, σε συνδυασμό με την αδυναμία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου να χρηματοδοτήσει τα έργα αυτά, αναφέρονται ως οι βασικοί λόγοι που προτείνεται η ΣΔΙΤ για το Λιμάνι και ως εκ τούτου η προσέλκυση επενδυτών και ιδιωτικών κεφαλαίων προκειμένου να “ενεργοποιηθεί” το λιμάνι και να αποφέρει έσοδα.

Ταυτόχρονα, όπως επισημαίνεται, η ραγδαία τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και η ανάγκη για έναν ισχυρό κόμβο συνδυασμένων μεταφορών στη Νότια Ελλάδα συνηγορούν πρωτίστως υπέρ του τουριστικού χαρακτήρα του Λιμανιού.


Το λιμάνι στην Ίμπιζα

Άλλωστε, ο ίδιος ο Δήμαρχος ουκ ολίγες φορές έχει επισημάνει πως το λιμάνι θα αναπτυχθεί και θα φέρει έσοδα αν εξυπηρετεί πολυτελή σκάφη και mega yachts. Ο Παναγιώτης Νίκας προκρίνει τον τουριστικό χαρακτήρα του Λιμανιού, αφήνοντας όμως και ένα περιθώριο για εμπορικά πλοία-φορτηγά.

Μάλιστα, σε συνέντευξη Τύπου πριν μερικές ημέρες είχε προτείνει και τη χωροθέτησή τους στο Λιμάνι, λέγοντας χαρακτηριστικά πως τα κότερα και τα mega yachts θα ελλιμενίζονται στην ανατολική πλευρά του Λιμανιού και τα φορτηγά πλοία και τα κρουαζιερόπλοια στη δυτική, μπροστά από τους μύλους, υπεραμυνόμενος πάντα της ΣΔΙΤ για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεών και των υποδομών του Λιμανιού.

Μαίρη Περδικέα

Διαβάστε εδώ αναλυτικά την εισήγηση της αρμόδιας αντιδημάρχου, Παναγιώτας Ντίντα:ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΜΕΣΩ ΣΔΙΤ

Διαβάστε και αυτό:

Λιμάνι Καλαμάτας: Δείτε πως καταγράφηκε η κίνηση του λιμανιού το 2017

“Eνεργοποίηση” του Λιμανιού με ΣΔΙΤ εισηγείται η Δημοτική Αρχή Καλαμάτας

Δημοφιλέστερα

To Top