fbpx
ΔΗΠΕΘΕΚ: “Επάγγελμα πόρνη” και “Camille Claudel Mudness”
Επί Σκηνής

ΔΗΠΕΘΕΚ: “Επάγγελμα πόρνη” και “Camille Claudel Mudness”

Στο πλαίσιο του 4ου Μουσικοθεατρικού Φεστιβάλ Καλαμάτας, που διοργανώνεται από τις Όψεις Πολιτισμού, θα ανέβουν στην Κεντρική Σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας οι εξής παραστάσεις:

Την Τετάρτη 25 Απριλίου 2018 και ώρα 21.00
«Camille Claudel Mudness»
Με την Μάνια Παπαδημητρίου

Την ξεχασμένη για πολλές δεκαετίες και παραγνωρισμένη Γαλλίδα γλύπτρια και ζωγράφο Καμίγ Κλοντέλ θα ενσαρκώσει η Μάνια Παπαδημητρίου, στο έργο του Γιάννη Λασπιά (φωτογραφία: Πάνος Κούγιας) «Camille Claudel Mudness». Tο έργο του Γιάννη Λασπιά «Camille Claudel Mudness» έκανε πρεμιέρα το 2017, στο Θέατρο «Πόλη» με την Μάνια Παπαδημητρίου στο ρόλο της Καμίλ Κλοντέλ. Μαζί της η Αγγελική Καρυστινού ως Κονστάνς Πασκάλ. H Μαρίνα Χρονοπούλου συνοδεύει με το πιάνο της εκτελώντας τις δικές της δημιουργικές συνθέσεις για την παράσταση. Το έργο σκηνοθετεί ο Πάνος Κούγιας, ένας από τους ταλαντούχους νέους σκηνοθέτες, απόφοιτος του Θεάτρου Τέχνης.

ΔΗΠΕΘΕΚ: “Επάγγελμα πόρνη” και “Camille Claudel Mudness”

Υπόθεση

Το έργο διαδραματίζεται στον εγκαταλελειμμένο χώρο μιας γκαλερί, που η σύνθεσή του θυμίζει παρατημένη σκηνική εγκατάσταση ψυχιατρικής πτέρυγας.
Ένα πιάνο ενεργοποιεί τον χώρο και συνοδεύει ό,τι σε λίγο θα γεννηθεί.
Αδελφή του ποιητή, συγγραφέα, διπλωμάτη και ακαδημαϊκού Πολ Κλοντέλ και συνεργάτρια, ερωμένη και μούσα του κορυφαίου γλύπτη Ογκίστ Ροντέν, η Καμίλ Κλοντέλ, που είχε γεννηθεί το 1864, στα 48 της χρόνια κατέστρεψε τα περισσότερα γλυπτά της, διαγνώστηκε με παράνοια – διάγνωση που αμφισβητήθηκε και αμφισβητείται – και κλείστηκε, στα 49 της, σε ψυχιατρικό άσυλο όπου παρέμεινε έγκλειστη επί 30 ολόκληρα χρόνια για να πεθάνει εκεί, άγνωστη μεταξύ αγνώστων, το 1943, κατά τη διάρκεια της γερμανικής Κατοχής, στα 79 της, πιθανόν από υποσιτισμό. Μολονότι δεν παρέμεινε σε πλήρη λήθη τα χρόνια που μεσολάβησαν, χρειάστηκε να φτάσει η δεκαετία του ’80, το βιβλίο «Μια γυναίκα. Καμίγ Κλοντέλ» (1982) της Ανί Ντελμπέ κι η ταινία του Μπρουνό Νουιτέν «Καμίγ Κλοντέλ» (1988) με την Ιζαμπέλ Ατζανί στον επώνυμο ρόλο για να εκτοξεύσουν τη φήμη της στο ευρύ κοινό και να την αποκαταστήσουν στη θέση που της άξιζε.
Η Camille Claudel, η πρώτη γυναίκα γλύπτρια και η Constance Pascal, η πρώτη γυναίκα ψυχίατρος συναντιούνται σε ένα φανταστικό πρωτότυπο διάλογο σχέσης γιατρού – ασθενή. Μέσα από τις συναντήσεις τους ξετυλίγονται οι αντισυμβατικές ζωές των δύο γυναικών και αναπτύσσεται ένας ισχυρός δεσμός. Η Constance θα έρθει αντιμέτωπη με ένα ολόκληρο «αντρικό» σύστημα, που καταδικάζει σε εγκλεισμό και απομόνωση τα άτομα που διεκδικούν το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης και επιλογής. Δυο γυναίκες που κατάφεραν μέσα από αντίξοες συνθήκες να θέσουν τη δική τους παρουσία σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία.

ΔΗΠΕΘΕΚ: “Επάγγελμα πόρνη” και “Camille Claudel Mudness”

Συντελεστές:
Κείμενο: Γιάννης Λασπιάς
Σκηνοθεσία: Πάνος Κούγιας
Σκηνικά- κοστούμια: Τζίνα Ηλιοπούλου, Λίνα Σταυροπούλου
Μουσική: Μαρίνα Χρονοπούλου
Κίνηση: Μαρίζα Τσίγκα
Video: Βάσω Μιχαλοπούλου
Φωτογραφίες: Βασίλης Μακρής

Παίζουν:
Μάνια Παπαδημητρίου (Camille Claudel), Αγγελική Καρυστινού (Constance Pascal), Μαρίνα Χρονοπούλου (πιανίστρια)

Παράσταση: Τετάρτη 25 Απριλίου, ώρα 21.00, Κεντρική σκηνή ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας
Τιμές εισιτηρίων: 13 ευρώ γενική είσοδος & 10 ευρώ μειωμένο (φοιτητικό, ανέργων)
Προπώληση εισιτηρίων: Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας, Τ.27210-87902, Βιβλιοπωλείο Όλα Χαρτί, Τ. 27210-63690
Πληροφορίες – Κρατήσεις: Αρβανιτίδου Χρύσα, 2310257218, 6934115555

“ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΠΟΡΝΗ”

ΔΗΠΕΘΕΚ: “Επάγγελμα πόρνη” και “Camille Claudel Mudness”

Την Παρασκευή 27 Απριλίου 2018 και το Σάββατο 28 του μήνα και ώρα 21.00.
«Επάγγελμα πόρνη»
Με την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου

«Η Ελλάδα εκδίδεται, συνειδητά και ασύνειδα. Ούτε ένας αθώος. Ανεύθυνος κανένας. Λιλή Ζωγράφου, 1978»

Μετά τις sold-out παραστάσεις στην Αθήνα και την πετυχημένη περιοδεία ανά την Ελλάδα η παράσταση «Επάγγελμα Πόρνη» ταξιδεύει στην Καλαμάτα.
Κομψή, φιλοσοφημένη, εκκεντρική, εστέτ, μαγκιόρα, σκληρή, τρυφερή η Λιλή Ζωγράφου περνάει δια πυρός και σιδήρου και βγαίνει νικήτρια μιας και η ουσία της δεν αλλοιώνεται, καταμαρτυρώντας πως η ζωή νικά.
Έχοντας το μότο αυτό ως πηγή έμπνευσης, ο Ένκε Φεζολλάρι σκηνοθετεί την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου στο κεφάλαιο «Ιστορίες Της Χούντας», του βιβλίου «Επάγγελμα Πόρνη», της Λιλής Ζωγράφου. Δύο ιστορίες, αυτοβιογραφικές, που δίνουν το στίγμα της εποχής και σκιαγραφούν τη συγγραφέα-ορόσημο της Ελλάδας της μεταπολίτευσης: μίας γυναίκας αγωνίστριας ενάντια σε κάθε μορφή βίας. Σε κάθε καθεστώς που εξαθλιώνει την ανθρώπινη υπόσταση και σε κάθε αυτεπάγγελτη εξουσία που στερεί τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα.

Λίγα λόγια για την υπόθεση του έργου

Ιστορία πρώτη

Χούντα. Στη συγγραφέα απαγορεύεται να εξέλθει της χώρας λόγω πολιτικών πεποιθήσεων με πρόφαση τη μη άσκηση του επαγγέλματος της δημοσιογραφίας, που αναγράφεται στο διαβατήριό της. Η Ζωγράφου πολεμώντας με χιούμορ το παράλογο καθεστώς, αλλάζει ιδιόγραφα το επάγγελμα της σε «Πόρνη – ελευθερίων ηθών» με συνέπειες τραγελαφικές.

Ιστορία δεύτερη

1973. Μετά την απόπειρα αυτοκτονίας της, παραμονές Πρωτοχρονιάς, νοσηλεύεται σε ψυχιατρική κλινική. Εκεί γινόμαστε μάρτυρες της απάνθρωπης συμπεριφοράς του προσωπικού, που φτάνει στα όρια του εξευτελισμού. Η συγγραφέας, δεμένη στο κρεβάτι, πέφτει θύμα βιασμού από νυχτερινούς φύλακες. Εντούτοις δεν αποδυναμώνεται. Η τραυματική της εμπειρία την εξωθεί στην κατά μέτωπο σύγκρουση με τους ιθύνοντες και την καταγγελία της σαθρής λειτουργίας του νοσηλευτικού οργανισμού.
Ο Ένκε Φεζολλάρι παρουσιάζει με τη δική του διεισδυτική ματιά τις εξομολογήσεις της Λιλής Ζωγράφου: ενός συνειδητοποιημένου-σκεπτόμενου πολίτη, μιας αντισυμβατικής συγγραφέως και ενός ανθρώπου που αντιμετωπίζει την ελευθερία σαν τόσο υψηλό αγαθό ώστε αποφασίζει να θέσει τέλος στη ζωή της για να απαλλαγεί από τη δουλοπρέπεια της πείνας.

Η οξύτητα της γραφής της, το σαρκαστικό και γλυκόπικρο χιούμορ της, η αφηγηματική της ορμητικότητα, η αφοπλιστική και έντιμη ειλικρίνεια αποκτούν λόγο επί σκηνής με την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου και αναδεικνύονται με τη μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη. Μία παράσταση σύγχρονη, που γκρεμίζει τα δόγματα και τους μύθους που τροφοδοτούσε η Χούντα τον αδιάφορο ως προς τα δικαιώματά του λαό.
«Όχι, η επανάστασή μου, δεν θα στρεφόταν κατά του κατεστημένου και του συστήματός του, αλλά εναντίον εκείνων που το ανέχονται. Θα σκότωνα, θα τσάκιζα την κακομοιριά, την υποταγή, την ταπεινοφροσύνη. Η γη έτσι κι αλλιώς δεν χωρά άλλους ταπεινούς και καταφρονεμένους. Όπως δεν χωρά άλλα φερέφωνα»
Λιλή Ζωγράφου

Συντελεστές
Κείμενο: Λιλή Ζωγράφου
Σκηνοθεσία: Ένκε Φεζολλάρι
Παίζει η ηθοποιός: Αλεξάνδρα Παλαιολόγου
Σκηνικός χώρος / κοστούμια / φωτισμοί: Ένκε Φεζολλάρι
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης
Φωτογραφίες / βίντεο: Αθηνά Λιάσκου
Παραγωγή: «Όψεις Πολιτισμού»

Παραστάσεις: Παρασκευή 27 Απριλίου, Σάββατο 28 Απριλίου, ώρα 21.00
Τιμές εισιτηρίων: 13 ευρώ γενική είσοδος & 10 μειωμένο (φοιτητικό, ανέργων)
Προπώληση: Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας, Τ.27210-87902, Βιβλιοπωλείο Όλα Χαρτί, Τ. 27210-63690
Πληροφορίες – Κρατήσεις: 2310257218, 6934115555.

ΔΗΠΕΘΕΚ: “Επάγγελμα πόρνη” και “Camille Claudel Mudness”
To Top