ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Βουλή: Η Παιδεία συνεχίζει να διχάζει τον Πολιτικό κόσμο της χώρας

Στη Βουλή το νομοσχέδιο για την παιδεία – Τσίπρας: Επαναφέρουμε το άσυλο

«Η Παιδεία είναι θέμα βαθιά κοινωνικό, επηρεάζει τον τρόπο που οι άνθρωποι ζουν μέσα στην κοινωνία και έχουν πρόσβαση στην πληροφορία και τη γνώση. Η Παιδεία είναι δημοκρατικό δικαίωμα για να μπορούν οι πολίτες να ασκούν κριτική στην εξουσία. Η παιδεία είναι ζήτημα Δημοκρατίας» τόνισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, στην ομιλία του στη Βουλή, στη συζήτηση του νομοσχεδίου για την Παιδεία, στην Ολομέλεια του Σώματος.

Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο, τόνισε ότι φιλοσοφία του συνίσταται σε περισσότερη δημοκρατία, θέσπιση δημοκρατικών κανόνων, άνοιγμα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στα οικονομικά ασθενέστερα στρώματα, σύνδεση με την κοινωνία και αυτό που, όπως είπε, ονομάζουμε προσπάθεια για την παραγωγική ανασυγκρότηση.

Ο κ. Τσίπρας υποστήριξε ότι η άποψη της ΝΔ του κ. Μητσοτάκη για την αξιολόγηση, είναι μια ακραία φιλελεύθερη αντίληψη για τον τρόπο λειτουργίας της κοινωνίας και των πανεπιστημίων και συμπλήρωσε: Ριγμένα στην αρένα του ανταγωνισμού θα αλληλοσκοτώνονται για το ποιο θα επιβιώσει στο ακαδημαϊκό “σαρβάιβορ”. Όλοι εναντίον όλων και ο καθένας μόνος του. Αξιολόγηση ναι, ακαδημαϊκή ζούγκλα όχι.

Επαναφέρουμε το άσυλο – Σταματάμε τη φάμπρικα των πολύ υψηλών διδάκτρων

Όταν αναλάβαμε τη διακυβέρνηση βρεθήκαμε αντιμέτωποι με τις διαλυτικές συνθήκες που δημιούργησαν ακραίες παρεμβάσεις τα προηγούμενα χρόνια. Τη διαφθορά στην εκλογή πρυτανικών Αρχών την είχαν στήσει οι δικές σας φοιτητικές παρατάξεις, του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Φέρνουμε έναν νόμο πλαίσιο να ψηφίζονται χωριστά οι πρυτάνεις, από τους αντιπρυτάνεις. Οι πρυτανικές αρχές δεν είναι κόμματα, ανέφερε ο πρωθυπουργός στην ομιλία του επί της συζήτησης του νομοσχεδίου «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα», στην Ολομέλεια της Βουλής.

Να δώσουμε τη δυνατότητα να διασφαλίζεται η ελεύθερη παρουσία όλων των ιδεών στα πανεπιστήμια, με σεβασμό των δημοκρατικών διαδικασιών. Ο μόνος τρόπος για να λύνονται τα προβλήματα είναι ο διάλογος μέσα στα πανεπιστημιακά ιδρύματα και όχι μαζικές αστυνομικές επιχειρήσεις που θυμίσουν άλλες εποχές, σημείωσε ο πρωθυπουργός, τονίζοντας ότι “δεν φοβόμαστε το φοιτητικό κίνημα: Επαναφέρουμε το άσυλο για την ελεύθερη παρουσία των ιδεών, αρκεί να σέβονται τις δημοκρατικές ελευθερίες”.

Αναφερόμενος στα δίδακτρα των μεταπτυχιακών, ο κ. Τσίπρας είπε: “Σταματάμε τη φάμπρικα των πολύ υψηλών διδάκτρων στα μεταπτυχιακά που αυξάνουν τά έσοδα μιας μικρής μερίδας καθηγητών και από την άλλη αποκλείουν από τις σπουδές όσους φοιτητές δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα. Κανένας φοιτητής δεν θα αποκλείεται, εάν αδυνατεί να πληρώσει”.

Με την κατάργηση των Συμβουλίων Διοίκησης, αποκαθιστούμε τη δημοκρατία και το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ. Πρόκειται για στοιχειώδη κίνηση σεβασμού. Ανοίγουμε τον δρόμο για συνέργειες πανεπιστημίων και τεχνολογικών ιδρυμάτων, ανέφερε, επίσης, ο κ. Τσίπρας.

Κυριάκος Μητσοτάκης: «Ο νόμος Γαβρόγλου θα καταργηθεί»

«Ο νόμος Γαβρόγλου θα καταργηθεί», τόνισε από το βήμα της Βουλής ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρόεδρος της ΝΔ ανέφερε ότι αυτό το νομοσχέδιο στο μέλλον θα αποτελεί απλώς μία απόδειξη πως μία κυβέρνηση χωρίς σχέδιο και φραγμούς επιχείρησε στα μέσα του καλοκαιριού του 2017 να γυρίσει δεκαετίες πίσω την ανώτατη εκπαίδευση στη χώρα μας. Έκανε λόγο για νομοθετική παρακμή του Κοινοβουλίου, που έχει ξεπεράσει κάθε όριο με την ανοχή του ίδιου του προεδρείου και του προέδρου του Κοινοβουλίου.

«Είναι συνένοχος σε αυτόν τον ευτελισμό της κοινοβουλευτικής διαδικασίας» πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης, εξηγώντας πως δεν μπορεί το προαύλιο της Βουλής να μετατρέπεται σε χώρο για κάθε είδους διαμαρτυρία και όταν η αστυνομία κάνει απλά τη δουλειά της, περίπου να εγκαλείται από τον πρόεδρο της Βουλής.

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπενθύμισε, παράλληλα, ότι έχει στείλει δύο επιστολές στον πρόεδρο της Βουλής για τα προβλήματα στη λειτουργία του Κοινοβουλίου, χωρίς να έχει λάβει καμία γραπτή απάντηση. «Τώρα για αυτό το θέμα σπεύσατε να μου απαντήσετε μέσα σε μία ημέρα», συμπλήρωσε και επανήλθε στα θέματα της Παιδείας.

Απευθυνόμενος στους βουλευτές των ΑΝΕΛ, σημείωσε ότι ως στελέχη και βουλευτές της ΝΔ στο παρελθόν -συμπεριλαμβανομένου του προέδρου τους- είχαν στηρίξει πολιτικές για την εκπαίδευση σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση από το σημερινό νομοσχέδιο. «Σήμερα θα ψηφίσετε ό,τι σας πουν για την καρέκλα», σχολίασε και έκανε λόγο για επικίνδυνη συγκυβέρνηση.

Μιλώντας αναλυτικότερα για το νομοσχέδιο και απευθυνόμενος στην κυβερνητική πλειοψηφία, ο κ. Μητσοτάκης επισήμανε: «Αντί να κοιτάτε μπροστά, κοιτάτε πίσω και αναμοχλεύετε τις πιο σκοτεινές εποχές».

Επίσης, επέκρινε την κυβέρνηση για τη διάταξη του νομοσχεδίου που αφορά το θέμα του πανεπιστημιακού ασύλου αλλά και για άλλες διατάξεις, όπως η κατάργηση των συμβουλίων των ιδρυμάτων.

«Απεχθάνεστε την ποιότητα και τις ανεξάρτητες φωνές. Στην πραγματικότητα αποστρέφεστε κάθε έννοια αξιολόγησης» πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος υπογράμμισε ότι το νομοσχέδιο διέπεται από συγκεντρωτική, γραφειοκρατική και οπισθοδρομική αντίληψη και αποκορύφωμα αυτής της νοοτροπίας είναι το νέο πλαίσιο για τα μεταπτυχιακά προγράμματα.

«Με τις πολιτικές σας εσείς τελικά διώχνετε τους καλύτερους από την πατρίδα» τόνισε, ενώ ανέφερε τους εξής πέντε άξονες της δικής του πρότασης για την ανώτατη εκπαίδευση: Ενίσχυση της πραγματικής αυτοτέλειας των πανεπιστημίων, αξιολόγηση, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, σύνδεση της εκπαίδευσης και της έρευνας με την παραγωγική διαδικασία και αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, ώστε να μπορούν να ιδρυθούν και στην Ελλάδα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Τέλος, σε ό,τι αφορά την οικονομία και όσα έρχονται στο φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ημέρες από τον πρώην υπουργό Οικονομικών, Γιάνη Βαρουφάκη, ο πρόεδρος της ΝΔ σημείωσε ότι όλα αυτά και άλλα πολλά θα συζητηθούν στην εξεταστική «που θα γίνει είτε με την θέλησή σας, είτε χωρίς, γιατί ο ελληνικός λαός δικαιούται να μάθει την αλήθεια».

Απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό, ο κ. Μητσοτάκης επισήμανε ότι μόνο στη φαντασία του υπάρχουν μόνο χαμογελαστά πρόσωπα στον δρόμο, καθώς τα πρόσωπα των Ελλήνων που αντικρίζουν τα εκκαθαριστικά της εφορίας και του ΕΦΚΑ μόνο χαμογελαστά δεν είναι.

Τσίπρας: Ο Κυρ. Μητσοτάκης επαναβεβαίωσε το ακραία νεοφιλελεύθερο πρόγραμμά του για την Παιδεία

Απάντηση στην κριτική του αρχηγού της ΝΔ, Κυρ. Μητσοτάκη, για τον αριθμό των τροπολογιών στα νομοσχέδια που κατατίθενται από την κυβέρνηση, έδωσε, ξεκινώντας τη δευτερολογία του, ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα», στην Ολομέλεια της Βουλής.

«Πράγματι, είναι ουσιαστικό να μιλήσουμε για τη δυνατότητα της καλύτερης δυνατής νομοθέτησης, αλλά είναι εξαιρετικά υποκριτικό να εκστομίζεται από την πλευρά του αρχηγού της ΝΔ που κυβέρνησαν τον τόπο τα προηγούμενα έτη, κατά τα οποία η χώρα βρέθηκε, όπως και τώρα, στην αυστηρή επιτροπεία των δανειστών. Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σκοινί» ανέφερε ο πρωθυπουργός και διερωτήθηκε: «Ξεχάσατε ότι νομοθετούσατε αποκλειστικά με πράξεις νομοθετικού περιεχομένου;».

Ο κ. Τσίπρας πρόσθεσε πως «η ΝΔ πρέπει να καταλάβει τη διαφορά ανάμεσα στην υλοποίηση ενός προγράμματος που είναι εξαιρετικά ασφυκτική ως προς τον χρόνο υλοποίησης, αλλά ταυτόχρονα και μέτρων εξισορρόπησης των επιπτώσεων που έχουν στην ελληνική κοινωνία τα μέτρα της δημοσιονομικής προσαρμογής. Μέτρα που ενισχύουν του κοινωνικό κράτος και αντιμετωπίζουν ανάγκες».

«Το 2014, είχατε νομοθετήσεις περίπου 270 τροπολογίες της τελευταίας στιγμής, εμείς το 2016 έχουμε μεγαλώσει κατά τι αυτήν τη διαφορά, όμως εσείς είχατε 60 νομοσχέδια και εμείς πάνω από 90. Η διαφορά είναι ότι εμείς φέραμε τροπολογίες της τελευταίας στιγμής, τον Δεκέμβρη του 2016 την εφάπαξ 13η σύνταξη, κατά τη συζήτηση της οποίας εσείς αποχωρήσατε από το Κοινοβούλιο. Φέραμε με τροπολογία της τελευταίας στιγμής την απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ για τη Λέσβο και για την Κω, που επίσης αποχωρήσατε, ενώ εσείς με τροπολογία της τελευταίας στιγμής ψηφίσατε, μεταξύ άλλων, την ασυλία στους τραπεζικούς που διαχειρίστηκαν τα δικά σας θαλασσοδάνεια», σημείωσε.

Σχολιάζοντας την τοποθέτηση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης επί του νομοσχεδίου, ο πρωθυπουργός τόνισε ότι ο κ. Μητσοτάκης επαναβεβαίωσε ότι στην πραγματικότητα έχει σχέδιο και πρόγραμμα ακραία νεοφιλελεύθερο και ότι δεν τον ενδιαφέρει το δημόσιο αλλά το ιδιωτικό, επισημαίνοντας την αναφορά του προέδρου της ΝΔ στο άρθρο 16 του Συντάγματος για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

«Στο θέμα του ασύλου μάς κατήγγειλε ότι γυρνάμε στην “ανομία” του θεσμικού πλαισίου Γιαννάκου, φεύγοντας από το θεσμικό πλαίσιο Διαμαντοπούλου, δηλαδή την “ανομία”, που είχε διαμορφώσει η κυβέρνηση Καραμανλή», πρόσθεσε ο κ. Τσίπρας.

Στη συνέχεια, ο πρωθυπουργός κατηγόρησε τον κ. Μητσοτάκη διαστρέβλωσε τις θέσεις της κυβέρνησης για την αξιολόγηση, που προβλέπει, όπως είπε, διπλή αξιολόγηση των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, ενώ ο ίδιος αντιλαμβάνεται τη χρήση της αξιολόγησης ως εργαλείου προκειμένου να επιβληθούν ακραίες επιλογές, είτε αυτές αφορούν στην κατάργηση ιδρυμάτων, είτε στη μείωση δημόσιων δαπανών, είτε στην απόλυση δημοσίων υπαλλήλων.

Επίσης, υπογράμμισε ότι ο κ. Μητσοτάκης ως υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης «ήθελε να προχωρήσει σε μία διαδικασία όπου εκ των προτέρων είχε προσδιορισθεί ότι σχεδόν το 25% έπρεπε να θεωρηθούν άχρηστοι». Τον κατηγόρησε, ακόμη, ότι σήμερα, όψιμα, εμφανίστηκε να ενδιαφέρεται για την εκπαίδευση των παιδιών της δυτικής Αττικής, ενώ επί πέντε χρόνια που η ΝΔ ήταν κυβέρνηση μείωσε τραγικά τις δαπάνες για τη δημόσια εκπαίδευση, στραγγάλισε το δημόσιο σχολείο και το δημόσιο πανεπιστήμιο.

«Φέρνουμε ένα εμβληματικό νομοσχέδιο για το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης στη χώρα μας» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός, αναφερόμενος στο σχέδιο νόμου για τη δημόσια εκπαίδευση το οποίο βρίσκεται ήδη σε δημόσια διαβούλευση.

Φώφη: Θέλετε να πετύχετε κομματικό εναγκαλισμό με τα ΑΕΙ

«Πολωτική ανάμεσα στον ΣΥΡΙΖΑ και τη ΝΔ» χαρακτήρισε τη σημερινή διαδικασία στη Βουλή η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Φώφη Γεννηματά, κατά τη διάρκεια της ομιλίας της επί της συζήτησης του νομοσχεδίου «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα», στην Ολομέλεια.

Η κ. Γεννηματά κατηγόρησε την κυβέρνηση για ιδεοληψία, κομματική λογική, αναχρονιστική αντίληψη και παρεμβάσεις. «Πολλά μεγάλα λόγια, δήθεν προοδευτική πολιτική και στην πράξη οπιστοδρόμηση», σημείωσε.

Σύμφωνα με την ίδια, «το 75% των νέων είναι απογοητευμένοι και αναζητούν να φύγουν από τη χώρα και αντί να μιλούμε για αυτά έχουμε τη στείρα αντιπαράθεση».

Η πρόεδρος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης αναφέρθηκε και στον κ. Βαρουφάκη, τονίζοντας ότι «οι Ελληνίδες και οι Έλληνες πρέπει να μάθουν την αλήθεια. Και η αλήθεια θα έλθει στο φως. Ο έλεγχος θα γίνει και οι ευθύνες θα καταλογιστούν. Οι πολίτες, ήδη, γυρίζουν την πλάτη στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ».

Για την Παιδεία, η κ. Γεννηματά δήλωσε ότι το εκπαιδευτικό σύστημα είναι πυλώνας του κράτους. «Σήμερα, το μεγάλο μας στοίχημα είναι να επενδύσουμε στη γνώση με ένα σύγχρονο σύστημα, που θα γίνει εργαλείο για την υπέρβαση της κρίσης». Ωστόσο, «βασική προϋπόθεση είναι η εθνική συνεννόηση. Δυστυχώς η σημερινή κυβέρνηση απέδειξε ότι δεν πιστεύει στον διάλογο. Ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει μία κακή ταξική επιλογή και προσπαθεί να ελέγξει τα πάντα κομματικά» επισήμανε, κατηγορώντας και τη ΝΔ ότι «καλλιεργεί τον φόβο για να συσπειρώνει το κομματικό της ακροατήριο. ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ απαξιώνουν την εκπαίδευση».

Η κ. Γεννηματά υποστήριξε ότι το ΠΑΣΟΚ έχει αφήσει μεγάλες παρακαταθήκες με τους νόμους του για την Παιδεία και άσκησε κριτική στην κυβέρνηση λέγοντας ότι σήμερα έρχεται να καταργήσει τον νόμο του 2011, ώστε να επιτύχει έναν κομματικό εναγκαλισμό των ΑΕΙ, που υπονομεύει τη διεθνοποίηση των επιστημονικών ιδρυμάτων και αγνοεί την αναγκαία διασύνδεση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την οικονομία και την ανάπτυξη.

Επίσης, δήλωσε ότι συμφωνεί με τα δωρεάν μεταπτυχιακά των οικονομικά ασθενέστερων, αλλά ξεκαθάρισε στην κυβέρνηση ότι «ο νόμος αυτός που θα ψηφιστεί δεν θα μακροημερεύσει» υπογραμμίζοντας ότι η Δημοκρατική Συμπαράταξη μετά τις εκλογές θα ζητήσει την αλλαγή του.

«Η ελευθερία διακίνησης ιδεών πρέπει να προστατεύεται όπως και τα ιδρύματα που στο όνομα του ασύλου τα μετατρέπουν σε χώρους ανομίας. Καμία ανοχή στα φαινόμενα αυτά» ανέφερε η κ. Γεννηματά και δήλωσε υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα.

Τέλος, κάλεσε σε διάλογο τα πολιτικά κόμματα και το σύνολο της κοινωνίας, ώστε να διαμορφωθεί μία σύγχρονη πρόταση για την Παιδεία.

Κουτσούμπας: Το νομοσχέδιο είναι μακριά από τις ανάγκες των φοιτητών

Η κυβέρνηση αξιοποιεί την κριτική της ΝΔ που επιζητά ακόμη πιο γρήγορη προσαρμογή στις ανάγκες της αγοράς “για να κρύψει ότι η έγνοια και της σημερινής κυβέρνησης είναι το πώς θα πάει ένα βήμα παραπέρα από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Βαδίζοντας στον ίδιο δρόμο, στην ίδια στρατηγική, η οποία βλέπει την Ανώτατη Εκπαίδευση να παίζει σημαντικό ρόλο για την αύξηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου” τόνισε ο Δ. Κουτσούμπας στην ομιλία του στην Βουλή επί του νομοσχεδίου για την Ανώτατη Εκπαίδευση.

Επισημαίνοντας ότι τίποτε σοβαρά καινούργιο δεν υπάρχει στο νομοσχέδιο, καθώς πολλές από τις προβλέψεις του νομοσχεδίου, περιλαμβάνονταν κατά γράμμα ή στο πνεύμα προηγούμενων νομοσχεδίων των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, πρόσθεσε ότι «η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ θα έχει να επιχαίρει ότι επί των ημερών της, επιχειρείται το μεγαλύτερο άνοιγμα των ΑΕΙ στην πολλά υποσχόμενη αγορά των ξενόγλωσσων τμημάτων, θεσμοθετούνται μονοετή, διετή προγράμματα σπουδών, δημιουργώντας πτυχία πολλών ταχυτήτων και για πρώτη φορά θεσμοθετείται η είσοδος των ΑΕΙ στο μεγάλο παζάρι της μεταλυκειακής εκπαίδευσης».

Είπε ότι το νομοσχέδιο είναι μακριά από τις ανάγκες των φοιτητών και των πραγματικών λαϊκών συμφερόντων, τόνισε ότι «σε αντίθεση με τα κηρύγματα περί δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης και δημοκρατίας, πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που δίνει πραγματικό άσυλο στην επιχειρηματική λειτουργία των ιδρυμάτων και επιδιώκει να δώσει σημαντικά οφέλη στις επιχειρήσεις».

Σημείωσε ότι με το νομοσχέδιο αυτό από τη μια επιδιώκεται η διαμόρφωση ενός πλαισίου που ευνοεί την πιο αποτελεσματική υποταγή της λειτουργίας των ιδρυμάτων στα προστάγματα και στις στοχεύσεις του κεφαλαίου και από την άλλη δίνεται «η ιδιαίτερη χροιά των προτεραιοτήτων που προωθεί ο ΣΥΡΙΖΑ για την καπιταλιστική ανάπτυξη, την ένταξη των ιδρυμάτων σε αυτό το πλαίσιο».

«Ίσως είναι η πρώτη φορά που σε ένα νομοσχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση προβλέπονται τόσες διαφορετικές περιπτώσεις διδάκτρων, τόσες διαφορετικές περιπτώσεις συνεργασίας των ιδρυμάτων με καπιταλιστικές επιχειρήσεις και στελέχη τους, γίνονται τόσες αναφορές σε εργαζόμενους χωρίς σταθερή δουλειά, χωρίς δικαιώματα. Είναι η πρώτη ίσως φορά που σε ένα νομοσχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση αναφέρεται τόσες φορές -φόρα παρτίδα- ότι τα οικονομικά των πανεπιστημίων και της έρευνας γίνονται βορά στις “δημοσιονομικές δεσμεύσεις”, την εξυπηρέτηση του χρέους, τα παλιά και νέα μνημόνια διαρκείας» ανέφερε ο κ. Κουτσούμπας.

Χαρακτήρισε οπισθοδρομική την σημερινή πραγματικότητα, που όλα τα κόμματα, με τον ένα ή άλλο τρόπο υπερασπίζονται και όπου «η επιστήμη με το σημερινό επίπεδο ανάπτυξής της, ασφυκτιά στα πλαίσια του σημερινού κοινωνικοοικονομικού συστήματος».

Η ίδια η εξέλιξή της επιστήμης «ωθεί στην ανάγκη κατάργησης των καπιταλιστικών σχέσεων παραγωγής. Γιατί καθημερινά επιβεβαιώνει πως οι γνώσεις, τόσο στις φυσικές επιστήμες, όσο και στην τεχνολογία που τις εφαρμόζει, είναι αρκετές, ώστε να μπορούν να επιλυθούν όλα τα μεγάλα προβλήματα της κοινωνικής ζωής» είπε ο κ. Κουτσούμπας, προσθέτοντας: «ωστόσο, το κεφάλαιο, που αντιμετωπίζει την επιστήμη σαν άμεση πηγή για τον πλουτισμό του, τη διαιώνιση της κυριαρχίας του, δεν μπορεί παρά να την αιχμαλωτίζει».

Αναφέροντας το ανεβασμένο μορφωτικό επίπεδο των εργαζομένων των πρώην σοσιαλιστικών χωρών και την υψηλή στάθμη των πανεπιστημίων τους, τόνισε ότι «σε μια οικονομία που κριτήριο οικονομικής ανάπτυξης δεν είναι η μεγιστοποίηση του κέρδους, αλλά η μεγιστοποίηση της κοινωνικής προόδου, δεν υπάρχουν ούτε επιστήμονες που πλεονάζουν, ούτε επιστήμες περιττές».

Παραθέτοντας παραδείγματα για το πως μπορεί να αξιοποιηθεί η επιστήμη στη σχεδιασμένη προγραμματισμένη με βάση τα λαϊκά συμφέροντα οικονομία, ο κ. Κουτσούμπας υπογράμμισε ότι η Ελλάδα διαθέτει όλες τις παραγωγικές δυνάμεις και πάνω απ’ όλα τη βασικότερη, μια έμπειρη και με βελτιωμένο μορφωτικό επίπεδο εργατική τάξη, ένα πολυάριθμο και ικανότατο επιστημονικό δυναμικό.

«Από τη σκοπιά αυτή, λοιπόν, γίνεται σαφές ότι η δική μας κριτική στέκεται σε διαφορετικά σημεία από αυτά που επιλέγουν να αναδείξουν άλλα κόμματα ως σημεία αντιπαράθεσης» ανέφερε ο κ. Κουτσούμπας, για να συμπληρώσει ότι τα καλέσματα περί “συναίνεσης” δεν πρόκειται να βρουν αποδέκτες στο ΚΚΕ, και κατέληξε: «εμείς, όχι μόνο απορρίπτουμε και καταψηφίζουμε το νομοσχέδιο, αλλά -κυρίως- καλούμε τους εργαζομένους στα ιδρύματα, τους πανεπιστημιακούς δασκάλους, τους φοιτητές, τους νέους επιστήμονες, σε συμπόρευση, σε κοινή πάλη με στόχο την πλήρη ανατροπή της πολιτικής που δένει χειροπόδαρα την επιστήμη, τις σπουδές και τις προοπτικές των νέων ανθρώπων στα συμφέροντα του κεφαλαίου».

Σταύρος Θεοδωράκης: Παλιομοδίτικος αριστερίστικος αχταρμάς

«Οι φοιτητές απόντες, οι καθηγητές απόντες, αλλά η κυβερνητική πλειοψηφία προσπαθεί όπως – όπως να πάρει αποφάσεις» κατηγόρησε την κυβέρνηση, μιλώντας στη Βουλή στο νομοσχέδιο για την Παιδεία, ο Σταύρος Θεοδωράκης.

Ο επικεφαλής του Ποταμιού στηλίτευσε την κυβέρνηση ότι αυτό το νομοσχέδιο είναι «το τέταρτο επεισόδιο από τα έξι που θα παιχτούν στη βουλή την καλοκαιρινή περίοδο» και υποστήριξε ότι «ο νόμος που θα ψηφίζουν σήμερα οι ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ είναι ένας παλιομοδίτικος νόμος, αριστερίστικος αχταρμάς με ακροδεξιά φρένα».

Ο πρόεδρος της Κ.Ο. του Ποταμιού στην ομιλία του υποστήριξε ότι ο συγκεκριμένος νόμος «διώχνει τους νέους, τους στερεί την ελπίδα και κρατά τη χώρα μακριά από τη σύγχρονη πραγματικότητα» και απευθυνόμενος στους κυβερνητικούς βουλευτές ότι «για αυτούς πάνω από όλα είναι το κόμμα, οι συμβιβασμοί και η συντήρηση» ενώ υπογράμμισε ότι η «η Ελλάδα ποτέ δεν ευτύχησε να έχει ακομμάτιστα πανεπιστήμια καθώς το κομματικό κράτος ήθελε πάντα ένα πανεπιστήμιο στα μέτρα του».

Ο κ. Θεοδωράκης από το βήμα της Βουλής εξήρε τον νόμο Διαμαντοπούλου «ο οποίος γρήγορα ψαλιδίστηκε», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι πρώτα επανάφερε τους αιώνιους φοιτητές και τώρα «κάνετε παιχνίδι με το πανεπιστήμιο το οποίο αποσκοπεί να το κάνει παράρτημα του γραφείου του υπουργού».

Ο κ. Θεοδωράκης τάχθηκε υπέρ της ίδρυσης των ιδιωτικών πανεπιστημίων και στο να δοθούν κίνητρα υπέρ της έρευνας σε ιδιώτες ερευνητές. Τελειώντας την ομιλία του, ο κ. Θεοδωράκης εκτίμησε ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ έχοντας χάσει όλες τις μάχες και συγκυβερνώντας με την ακροδεξιά του κ. Καμμένου κάνει μία αντίσταση και ένα αντάρτικο στο θέμα της παιδείας για να δώσει το φιλί της ζωής στον κομματικό του στρατό».

H τοποθέτηση του Βασίλη Λεβέντη

Βουλή: Η Παιδεία συνεχίζει να διχάζει τον Πολιτικό κόσμο της χώρας

Δημοφιλέστερα

To Top