MESSINIA PLUS

Θετικά τα αποτελέσματα του Συνεδρίου “Καινοτομίες στη Β/θμια Εκπαίδευση” του 7ου Πειραματικού Γυμνασίου Καλαμάτας

ΒΑΣΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗ ΒΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ - Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ 7ου ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Εξαιρετική επιτυχία με μεγάλη συμμετοχή σημείωσε το Συνέδριο που συνδιοργάνωσαν το 7ο Πειραματικό Γυμνάσιο Καλαμάτα και το Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Παρακολουθήσαμε στην πόλη μας και στο χώρο του 7ου Πειραματικού Γυμνασίου σε δυόμισυ μέρες, από την Παρασκευή 15/3/2024 το απόγευμα έως την Κυριακή 17/3/2024, ένα Συνέδριο με πάνω από 63 εισηγητές, με 14 διαφορετικά τραπέζια θεματικών ενοτήτων, με θεματικές επάνω στην Καινοτομία στην Εκπαιδευτική Πολιτκή στη Διοίκηση, στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα, στα Φιλολογικά μαθήματα, στην Ιστορία, για τη δράση στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, για καινοτομίες στα μαθήματα των θεωρητικών επιστημών, των φυσικών επσιτημών, των Επιστημών Πληροφορικής και Τεχνολογίας, των μαθημάτων Πολιτισμού, Φιλοσοφίας και Θεολογίας και καινοτομίες στη διδασκαλία των ξένων γλωσσών. Επισκέφτηκαν την πόλη μας ειδικοί της εκπαίδευσης από πόλλά μέρη της χώρας μας.

image

Συμμετοχές είχαμε και από το Μόναχο της Γερμανίας. Τέλος παρακολουθήσαμε εργαστηριακά μαθήματα, που μας έδειξαν στην πράξη καινοτόμες πρακτικές προσεγγίσεις τους στα μαθησιακά αντικείμενά τους. Συναντήθηκαν λοιπόν στο χώρο του Πειραματικού Γυμνασίου Καλαμάτας εκπρόσωποι της πολιτικής εξουσίας, στελέχη της εκπαίδευσης, πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, εκπαιδευτικοί της βθμιας Εκ/σης από ολόκληρη την Πελοπόννησο, την Αττική, τη Στερεά Ελλάδα και την Ήπειρο!
Όλοι αυτοί οι επιστήμονες αντάλλαξαν ιδέες και σύσφιξαν την εκπαιδευτική τους συνεργασία., αντάλλαξαν απόψεις, άκουσαν νέες ιδέες, μετέδωσαν τις δικές τους προσεγγίσεις, μοιράστηκαν προβληματισμούς. Κι όλα αυτά ήταν σημαντικά, γιατί κάπως έτσι ανανεώνονται οι αντιλήψεις μας, αφού πετυχαίνεται μία όσμωση, που γεννά τη δημιουργικότητα, αναγκαίο στοιχείο για όλους εμάς που ζούμε στο χώρο της εκπαίδευσης.

image

Είδαμε τη σημασία της αδελφοποίησης σχολεών και προώθησης προγραμμάτων όπως τα Erasmus, τη λειτιουργική δομή της “ανεστραμμένης τάξης”, ακούσαμε νέες κειμενικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας και πολυπρισματικά σενάρια στη διδασκαλία της Ιστορίας, πληροφορηθήκαμε για την προφορικότητα και τις αρχές της ρηροτικής τέχνης στη διδασκαλία της Αρχαίων Ελληνικών και της Νεοελληνικής Γλώσσας, ακούσαμε πώς λειτουργούν οι Όμιλοι Καινοτομίας στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, είδαμε παιχνιδοποιημένες μεθόδους διδασκαλίας στη Βιολογία, την Τεχνολογία, την Πληροφορική και τα Μαθηματικά, τη σημασία ψηφιακών αφηγήσεων στα θεωρητικά μαθήματα, ενημερωθήκαμε για τις βασικές αρχές της ρομποτικής. Ενημερωθήκαμε για τις εξελίξεις στη διδακτική της Φυσικής Αγωγής, και για τη δυνατότητα διαθεματικής είσδυσης της Μουσικής σε όλα τα διδακτικά αντικείμενα κι ακούσαμε πώς η διδασκαλία των ξένων γλωσσών μπορεί να σνδυαστεί με τη γνωριμία της κουλτούρας και των πολιτισμών.

image

Ακούσαμε για τη φιλοσοφία των νέων διδακτικών εγχειριδίων, το πολλαπλό βιβλίο, τη σημασία των κόμικ και των γκράφικ νόβελς στη διδασκαλία. Κι όλη αυτή η πράξη “έδεσε” με θεωρητικές παρουσιάσεις για την παρουσίαση της θεωρίας της παιδαγωγικής, της γλωσσολογίας, των αρχαίων Ελλληνικών.

Αν θα θέλαμε να σκιαγραφήσουμε τα βασικά στοιχεία που προέκυψαν από το Συνέδριο αυτό, θα σημειώναμε τα εξής:

1)Η εκπαιδευτική κοινότητα έχει προβεί σε ποικίλες και πολυσχιδείς καινοτόμες δράσεις, έχει εφαρμόσει νέες διδακτικές παρεμβάσεις σε όλες τα διδακτικά αντικείμενα.
2)Αυτές οι δράσεις οφείλουν να σωρεύονται, για να αποτελέσουν χρήσιμο εργαλείο διάχυσης σε όλους τους εκπαιδευτικούς μας.
3)Αυτή η διάχυση μπορεί να γίνει με τη δημοσίευση των πρακτικών και τη διοχέτευσή τους στις εκπαιδευτικές μονάδες.
4)Ωστόσο, καλό θα είναι η διάχυση και η μεταφορά αυτής της “τεχνογνωσίας’ των αποτελεσμάτων του Συνεδρίου να γίνει και πιο μεθοδικά και εξειδικευμένα με ιδιαίτερες συνεργασίες των σχολικών μονάδων με τους εισηγητές εκπαιδευτικούς, με ανταλλαγή πληροφοριών, με παρουσιάσεις επιμέρους θεμάτων στις σχολικές μονάδες, με συνεργασίες πανεπιστημιακών ιδρυμάτων με τα σχολεία αλλά και πιο ισχυρές συνεργασίες των σχολείων μας επάνω σε συγκεκριμένες δράσεις.

Θετικά τα αποτελέσματα του Συνεδρίου “Καινοτομίες στη Β/θμια Εκπαίδευση” του 7ου Πειραματικού Γυμνασίου Καλαμάτας

Δημοφιλέστερα

To Top