fbpx
Βιβλίο

Θ.Σπηλιώτης: εντυπωσιάζει “ο Μοναχός που έγινε CEO”

Ο Θοδωρής Σπηλιώτης που έκανε αίσθηση με την πλατφόρμα Esurvey για την μέτρηση της ικανοποίησης του πελάτη είναι ο συγγραφέας μιας εξαιρετικής μελέτης που βγήκε σε βιβλίο με τίτλο «Ο μοναχός που έγινε Ceo -1000 χρόνια αθωνικό management»

Τον Θοδωρή Σπηλιώτη τον γνωρίσαμε πριν από μερικά χρόνια ως δημιουργό μιας έξυπνης ηλεκτρονικής πλατφόρμας Esurvey (www.esurvey.gr)που «ειδικεύεται» στη μέτρηση εμπειρίας του πελάτη με την εφαρμογή ενός καινοτόμου λογισμικού μέσω tablet. Η λειτουργία της ξεκίνησε το 2014 και η μέχρι τώρα διαδρομή της δείχνει να έχει κερδίσει υποστηρικτές αλλά και να έχει δημιουργήσει πελατειακή – συνδρομητική βάση στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Τον χρόνο που πέρασε τον γνωρίσαμε και με μια άλλη ιδιότητα του. Εκείνη του συγγραφέα μιας εξαιρετικά ενδιαφέρουσας μελέτης γύρω από το μάνατζμεντ. Και αυτό γιατί η μελέτη επικεντρώνει την προσοχή της στο να αναδείξει τα ξεχωριστά γνωρίσματα των καλογέρων μάνατζερς του Αγίου Όρους.
Το καλογερικό μάνατζεμντ, λοιπόν, έγινε αφορμή για την έκδοση του βιβλίου «Ο μοναχός που έγινε Ceo – 1000 χρόνια αθωνικό management» (εκδόσεις iWrite.gr, ένας εκδοτικός οίκος με έδρα την Θεσσαλονίκη).

Ο Θοδωρής Σπηλιώτης, σύμφωνα με το δημοσιευμένο βιογραφικό σημείωμα του, είναι πτυχιούχος Ηλεκτρονικός Μηχανικός με μεταπτυχιακές σπουδές στο Λονδίνο α) στην Τηλεματική (Msc in Telematics – Middlesex University) και β) στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA – Kingston University). Διαθέτει δεκαπενταετή εμπειρία στον χώρο της τεχνολογίας, κατέχοντας μέχρι σήμερα υψηλόβαθμες θέσεις σε κορυφαίες εταιρείες στους τομείς Καινοτομίας, Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D), Marketing και Πωλήσεων.

Ο Σπηλιώτης -στη συνέχεια της διαδρομής του στο χώρο των startup- το 2015 δημιούργησε μία δεύτερη καινοτόμο εφαρμογή ηλεκτρονικής διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού σε πραγματικό χρόνο (real time). To προϊόν ονομάζεται Estaff (www.estaff.gr) και γνωρίζει μεγάλη επιτυχία στις αγορές του εξωτερικού.

Θ.Σπηλιώτης: εντυπωσιάζει “ο Μοναχός που έγινε CEO”
Τι ήταν αυτό που ερέθισε τo μάτι ενός τεχνοκράτη, επισκεπτόμενου το Άγιο Όρος;

Πόσο κοντά με τον σύγχρονο επιχειρηματικό κόσμο είναι η Μοναστική Πολιτεία στη Χερσόνησο του Άθω;

Πόσο δόκιμη είναι η αναγωγή του Αγίου Όρους σε πολυεθνική εταιρεία και πόσο εφαρμόσιμη η δομή και οργάνωση μιας μονής σε μία σύγχρονη επιχείρηση;

Μπορεί στο Αθωνικό Management να κρύβονται τα μυστικά του επιτυχημένου Management;

Ποιες είναι οι κρυφές αλήθειες των μοναχών που κάνουν τη δραστηριότητά τους ολοφάνερα επιτυχημένη και ζηλευτή ακόμη κι από τα μεγαλύτερα ονόματα της εγχώριας και διεθνούς επιχειρηματικής κοινότητας;

Στόχος του βιβλίου δεν είναι να αποκαλύψει το χρυσό κλειδί της επιτυχίας στον χώρο του Management. Κανείς εξάλλου δεν μπορεί να υπόσχεται μία σίγουρη συνταγή σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον.

Αυτό ωστόσο που αποτελεί την αφορμή και την φιλοδοξία του, είναι να αναδείξει το Αθωνικό Management ως μία επιχειρηματική αποκάλυψη, η οποία, έχοντας συμπληρώσει πάνω από 10 αιώνες αδιάλειπτης εφαρμοσμένης επιτυχίας, μπορεί να αποτελέσει το πρότυπο μιας νέας στρατηγικής κι ενός άλλου προσανατολισμού στη φιλοσοφία μιας σύγχρονης εταιρείας.

Δεν είναι τυχαίο ότι το Άγιο Όρος συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο ισχυρών παγκοσμίως brand names και αυτό το καθιστά από μόνο του μία πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη περίπτωσης (case study).

Ο σπόρος της γνώσης εξάλλου είναι πάντα πολυτιμότερος από τον καρπό της και από την άποψη αυτή, ο Μοναχός που έγινε CEO μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό ερέθισμα για νέες προσεγγίσεις στον χώρο του “ευ επιχειρείν”.

Σημείωμα Συγγραφέα
Θ.Σπηλιώτης: εντυπωσιάζει “ο Μοναχός που έγινε CEO”
Όσες φορές και να επισκεφθείς το Άγιο Όρος, αυτό σου αποκαλύπτεται ολάκερο με μία απεραντοσύνη γνώσης και πνευματικότητας που γενναιόδωρα σε περιβάλλει και σου χαρίζεται.
Το Αθωνικό Management είναι πραγματικά μία από τις γνωσιακές εκπλήξεις που σου επιφυλάσσει το Άγιο Όρος, μια επιχειρηματική αποκάλυψη της οποίας η ανθεκτικότητα και αποτελεσματικότητα μέσα στον χρόνο την αναδεικνύει σε πρότυπο είδος management.
Δεν είναι τυχαίο ότι βασικές αρχές του, εφαρμόζονται εδώ και δεκάδες χρόνια σε παγκόσμιους επιχειρηματικούς κολοσσούς, όπως θα αναφερθεί σε σχετικό κεφάλαιο. Συγχρόνως, δεν αποτελεί σύμπτωση ότι επικεφαλής μεγάλων εταιρειών, καταφεύγουν στις διδαχές του Όρους για τη λήψη κρίσιμων αποφάσεων για το μέλλον και τη βιωσιμότητά των επιχειρήσεών τους, ενώ διάφοροι CEO (Δ/νων Σύμβουλος) επιδιώκουν να αποκτήσουν βιωματική γνώση του Αθωνικού Management.
Η γνώση ωστόσο ποτέ δεν εξαντλείται. Έτσι και το management, όπως και κάθε γνώση εξάλλου, ως ζωντανός οργανισμός, δέχεται αναπόφευκτα τους κραδασμούς της σύγχρονης παγκόσμιας οικονομίας, όμως με σταθερούς πυλώνες δομής, μπορεί να κρατήσει μία επιχείρηση ακέραιη εν μέσω σοβαρών κλυδωνισμών και μέσω αναπροσαρμογών στρατηγικής και προτεραιοτήτων να επιταχύνει και να επιτύχει τελικά την ανόρθωσή της.
Ο επιχειρηματικός κόσμος, ακριβώς επειδή ενέχει το στοιχείο του ανταγωνισμού, θα αποτελεί πάντα τη μεγαλύτερη πρόκληση γι’ αυτούς που μελετούν σε βάθος τη συμπεριφορά, τις αρχές και τους δείκτες λειτουργίας της οργάνωσης και διοίκησης στο παγκόσμιο επιχειρηματικό γίγνεσθαι.
Κανείς δεν μπορεί να ευαγγελίζεται μαγικές συνταγές για την οικονομική επιτυχία και εξέλιξη μιας εταιρείας. Αυτό που μπορεί ωστόσο να κάνει, στο πλαίσιο της επιστημονικής ευθύνης που του αναλογεί, είναι να φωτίζει τις παραμέτρους εκείνες που η ιστορία έχει αναδείξει ως αρχές sine qua non στην επιχειρηματική πρακτική.
Αυτές τις αρχές μέσα από τη συστηματική και σχολαστική προσωπική μου έρευνα εντόπισα και μελέτησα μέσα στους κόλπους της Αθωνικής Πολιτείας και ως γνώση προς αξιοποίηση και προβληματισμό καταθέτω εν είδει προσωπικής βιωματικής καταγραφής στους αναγνώστες αυτού του βιβλίου.
Και επειδή ένας προβληματισμός γεννά πάντα νέους προβληματισμούς, το εγχειρίδιο αυτό φιλοδοξεί να αποτελέσει την αφορμή για νέα ερευνητικά
ερεθίσματα που θα στοιχειοθετήσουν το υλικό μιας νέας συγγραφής.
Εις το επανιδείν.

To Top