Βιβλίο

Παρουσιάστηκε στην Καλαμάτα το βιβλίο «Ο μοναχός που έγινε CEO»

Το βιβλίο του Θοδωρή Σπηλιώτη παρουσιάστηκε στο Εργατικό Κέντρο Καλαμάτας, με τον τίτλο που από το άκουσμα και μόνο σε προκαλεί να το διαβάσεις: «Ο μοναχός που έγινε CEO», που καταπιάνεται με καλογραμμένο και απόλυτα κατανοητό τρόπο με το Αθωνικό management, που εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία πάνω από 1.000 χρόνια στις μονές του Αγίου Ορους, και μπορεί να εφαρμοστεί και να βοηθήσει τη διοίκηση των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Το βιβλίο βρίσκεται ήδη στην 6η του έκδοση κι από την παρουσίαση καταδείχτηκε ότι οι βασικές του αρχές χρησιμοποιούνται από παγκόσμιους κολοσσούς εδώ και πολλά χρόνια!

Πρώτος στο βήμα ανέβηκε ο μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος, στη συνέχεια ο Γιώργος Γκόνος, μετά ο σύμβουλος Κοινωνικού Μάρκετινγκ Ηλίας Τσουτσοπλίδης και στο τέλος ο ίδιος ο συγγραφέας εμφανέστατα συγκινημένος.

Συντονιστής με επιτυχία – όπως πάντα – Ανδρέας Ζαγάκος, σε μια πρωτοβουλία της εφημερίδας “Ελευθερία”.

Ο μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος στην αρχή της ομιλίας του επεσήμανε ότι ο συγγραφέας Θοδωρής Σπηλιώτης έχει συσχετίσει επιτυχημένα τον μοναχισμό και την επιχειρηματικότητα. Ανέφερε ακόμη ότι η Αγιορείτικη Πολιτεία είναι μια αυτάρκης κοινωνία, η παραγωγικότητα της οποίας βασίζεται στις αρχές της αλληλεγγύης, του σεβασμού, της ευγένειας και της υπευθυνότητας. Σημείωσε ότι η λειτουργία του Αγίου Ορους θυμίζει επιχείρηση και τόνισε τη σημασία που διαδραματίζει στην εκπαίδευση των μοναχών η εναλλαγή των διακονημάτων, καθώς και το ότι ο καθένας τους έχει τουλάχιστον δύο αρμοδιότητες υπό την καθοδήγηση πιο έμπειρων μοναχών. Ετσι διασφαλίζεται η συνέχεια στη διοίκηση, καθώς ο μοναχός αποκτά την απαιτούμενη εμπειρία, εξήγησε ο ο κ. Χρυσόστομος – τονίζοντας παράλληλα ότι σκοπός της εργασίας του μοναχού είναι η προσφορά.

Ο Γιώργος Γκόνος, στέλεχος μεγάλων επιχειρήσεων, ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας ότι ο ίδιος και τα αδέλφια του Γιάννης και Αγγελική μεγάλωσαν σε μια χριστιανική οικογένεια και ότι με την εκκλησία τον συνδέουν δεσμοί αγάπης. Στη συνέχεια, δίνοντας επιγραμματικά την κεντρική ιδέα του βιβλίου, είπε πως “ό,τι είναι δεδομένο στην Αθωνική Πολιτεία, είναι ζητούμενο στις επιχειρήσεις”.

Ο σύμβουλος Κοινωνικού Μάρκετινγκ Ηλίας Τσουτσοπλίδης είπε ότι το βιβλίο «Ο μοναχός που έγινε CEO. 1000 χρόνια Αθωνικού Management» πλαταίνει τους ορίζοντες του αναγνώστη και ταυτόχρονα προβάλλει τις αθέατες πλευρές του Αγίου Ορους. Στην Αθωνική Πολιτεία δεν υφίσταται η κρίση, ενώ η υπόλοιπη Ελλάδα είναι χαμένη στο μάτριξ της δυτικής κοινωνίας και δεν μπορεί να βγει, γιατί της ζητούν να εφαρμόσει πολιτικές με τις οποίες δεν συμφωνεί, ήταν το πρώτο σχόλιο του κ. Τσουτσοπλίδη. Στη συνέχεια ο ομιλητής επεσήμανε ότι το Αθωνικό management είναι πιο κοντά στο Ιαπωνικό, μακριά από το Αγγλοσαξωνικό, και ταιριάζει περισσότερο στους Ελληνες που νιώθουν ευτυχισμένοι με λιγότερα όταν ζουν σε μια πλούσια κοινότητα. Η αλληλεγγύη των κοινοτήτων δεν μπορεί να υποκατασταθεί από τις ΜΚΟ της αστικής κοινωνίας, είπε ο κ. Τσουτσοπλίδης κλείνοντας την ομιλία του.

Ο συγγραφέας Θοδωρής Σπηλιώτης ξεκινώντας την ομιλία του τόνισε ότι τα άυλα κέρδη που αποκόμισε από την έκδοση του βιβλίου είναι μεγαλύτερα από τα υλικά, καθώς του δόθηκε η δυνατότητα να έρθει σε επαφή με αναγνωρισμένους επιστήμονες και στελέχη της παγκόσμιας επιχειρηματικής κοινότητας. Εξήγησε έπειτα ότι αφορμή για τη συγγραφή του βιβλίου αποτέλεσε η απουσία του ηγούμενου μιας μονής κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του σε αυτή: “Πώς είναι δυνατόν να δουλεύουν όλα ρολόι ενώ ο ηγούμενος απουσιάζει;” αναρωτήθηκε ο κ. Σπηλιώτης – και παρατηρώντας τη λειτουργία των μονών διαπίστωσε ότι οι δομές του Αγίου Ορους είναι ίδιες με τη δομή των πολυεθνικών.

Το Αγιο Ορος έχει βίο μεγαλύτερο από άλλα κράτη, και ενώ είναι ελληνικό είναι ταυτόχρονα και παγκόσμιο” ανέφερε στη συνέχεια ο συγγραφέας, θέλοντας να τονίσει πως η διοίκηση της Αθωνικής Πολιτείας είναι μοναδική στο χώρο και στο χρόνο. Το Αθωνικό management μπορεί να αποτελέσει πρότυπο, ειδικά αν λειτουργήσουμε όπως οι μοναχοί, που βλέπουν στον απέναντί τους την εικόνα του Θεού και όχι ένα πρόσωπο προς εκμετάλλευση, είπε ολοκληρώνοντας ο κ. Σπηλιώτης.

Παρουσιάστηκε στην Καλαμάτα το βιβλίο «Ο μοναχός που έγινε CEO»
To Top