Τουρισμός

ΣΕΜ: Τι απαντούν οι υποψήφιοι Δήμαρχοι Δυτικής Μάνης για τον τουρισμό και την εστίαση-Ποιά είναι τα σχέδιά τους

  Τι απαντούν Ανδροβιτσανέας-Κομπότης-Ρουτζούνης-Χιουρέας-Δεν απάντησαν οι: Μπασάκος και Κυβέλος

4 + 1 Ερωτήσεις προς τους υποψήφιους Δημάρχους Δυτικής Μάνης

Ο Σύλλογος Εστίασης Μεσσηνίας (ΣΕΜ) συνεχίζοντας τις δράσεις του, στο πλαίσιο της προσπάθειάς του ν’ αναδεικνύονται τα προβλήματα του χώρου της εστίασης, να βρίσκουν λύσεις, να προκύπτουν δημιουργικές ιδέες και να μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης, βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τους επαγγελματίες ώστε ν’ αφουγκράζεται τον παλμό της επιχειρηματικής κοινότητας. Με γνώμονα τα παραπάνω και με δεδομένη την απαραίτητη καλή συνεργασία των επαγγελματιών με την εκάστοτε Δημοτική Αρχή επιχειρήσαμε να θέσουμε τις βάσεις επάνω στις οποίες θα μπορούσε να ξεκινήσει ο διάλογος για την επίλυση των ζητημάτων που αφορούν στην εστίαση αλλά και στην τουριστική ανάπτυξη εν συνόλω.

Οι επικείμενες Δημοτικές Εκλογές είναι γεγονός και οι υποψήφιοι Δημοτικοί Συνδυασμοί επικοινωνούν τους στόχους και τα προγράμματά τους. Θεωρήσαμε ιδανική τη συγκυρία ώστε να δημοσιοποιηθούν ειδικότερα οι απόψεις όλων των υποψηφίων Δημάρχων σχετικά με τον επαγγελματικό κλάδο της εστίασης. Τομέα νευραλγικό, συνεχώς εξελισσόμενο, αποδέκτη όλων των κοινωνικών, οικονομικών κραδασμών και άμεσα συνδεδεμένο με το τουριστικό μας προϊόν. Οι επιχειρήσεις της εστίασης ήταν, είναι και θα παραμείνουν ο συνδετικός κρίκος της κοινωνίας με τις Δημοτικές Αρχές λόγω της καθημερινής τους συνδιαλλαγής με τους πολίτες. Για όλους αυτούς τους λόγους και κατόπιν επικοινωνίας και συζητήσεων με τα μέλη μας , λάβαμε την πρωτοβουλία να συντάξουμε ένα ερωτηματολόγιο απευθυνόμενο προς τους υποψήφιους Δημάρχους  ώστε να δοθεί η ευκαιρία ν’ αναπτύξουν τις θέσεις τους σε σημαντικά ζητήματα. Τα ερωτήματα προέκυψαν από έρευνα στην οποία έλαβαν μέρος - ανώνυμα-  συνολικά 68 επιχειρήσεις της Μεσσηνίας. Συγκεκριμένα:

 

  • 24 Καφετέριες
  • 18 Εστιατόρια
  • 12 Μπαρ
  • 6 Take Away
  • 6 Ξενοδοχεία
  • 2 Κέντρα Διασκέδασης

 

Η έρευνα διεξήχθη κατά τη διάρκεια του Αυγούστου του τρέχοντος έτους και καλούσε τους επαγγελματίες να απαντήσουν σε ερωτήματα που αφορούσαν τις προσδοκίες τους από τις νέες Δημοτικές Αρχές. Οι απαντήσεις τους είναι εκείνες που μας βοήθησαν στην σύνταξη του τελικού ερωτηματολογίου που στάλθηκε ηλεκτρονικά σε όλους τους υποψήφιους Δημάρχους του Δήμου Δυτικής Μανης. Υπενθυμίζουμε ότι στο Δήμο Δυτικής Μάνης θέτουν υποψηφιότητα τέσσερις Δημοτικοί Συνδυασμοί:

  • Συνδυασμός: Συνεργασία για τη Δυτική Μάνη

Υποψήφιος Δήμαρχος : Αλέξης Ρουτζούνης

  • Συνδυασμός: Λαϊκή Συσπείρωση

Υποψήφιος Δήμαρχος : Άρης Κομπότης

  • Συνδυασμός: Ανεξάρτητη Κίνηση Ενεργών Πολιτών για τη Δυτική Μάνη

Υποψήφιος Δήμαρχος: Ευάγγελος Ανδροβιτσανέας

  • Συνδυασμός: ΝΙΚΗ

Υποψήφιος Δήμαρχος: Παναγιώτης Μπασάκος

  • Συνδυασμός: Επόμενη Μερα

Υποψήφιος Δήμαρχος: Γεώργιος Χιουρέας

  • Συνδυασμός: Νέα Πνοή για τη Δυτική Μάνη

Υποψήφιος Δήμαρχος: Μάκης Κύβελος

 

Για το ερωτηματολόγιό μας ενημερώθηκαν και οι έξι υποψήφιοι. Ωστόσο δεν λάβαμε απαντήσεις από τον κ. Παναγιώτη Μπασάκο και τον κ. Μάκη Κύβελο.

Ακολουθούν οι 4 + 1 ερωτήσεις που θέσαμε και οι απαντήσεις τους.

  1. Ποιες νέες αλλά και ποιες σε εξέλιξη  δράσεις θεωρείτε σημαντικές για την τουριστική προβολή του Δήμου σας και έχετε συμπεριλάβει στον προγραμματισμό σας;

Ε. Ανδροβιτσανέας: Κυρίαρχος στόχος μας είναι να προχωρήσουμε σε δράσεις ώστε να καθιερωθεί η Δυτική Μάνη ως ποιοτικός προορισμός (Η έννοια ποιοτικός τουρισμός δεν ταυτίζεται απαραίτητα με την έννοια πολυτελής- ακριβός τουρισμός. Αναφέρεται στο είδος τουριστικής δραστηριότητας η οποία προστατεύει τις τουριστικές πηγές, προσελκύει τουρίστες που σέβονται την τοπική κοινωνία και το περιβάλλον της), γεγονός που θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική οικονομία και την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη του Δήμου. 

  • Παρουσία του Δήμου ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΝΗΣ στις μεγάλες παραδοσιακές τουριστικές αγορές, μέσα από online διαφημιστικές καμπάνιες, των οποίων τα αποτελέσματα είναι μετρήσιμα και ως εκ τούτου παρέχουν μεγάλο βαθμό ευελιξίας.
  • Δημιουργία ενός ενιαίου τουριστικού portal του Δήμου Δυτικής Μάνης, στα πλαίσια της online προβολής, την ενίσχυση της επιδραστικότητας και της απήχησης του τουριστικού Portal.  Παραγωγή νέου ψηφιακού υλικού, παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών υποστήριξης λειτουργίας του site και των social media που το υποστηρίζουν.
  • Παρουσία του Δήμου Δυτικής Μανης σε σημαντικές διεθνείς και εγχώριες τουριστικές εκθέσεις, μέσω της συμμετοχής του εντός των περιπτέρων του ΕΟΤ ή και με αυτόνομη παρουσία όπου αυτό απαιτείται. Για την αρτιότερη παρουσία του Δήμου θα τυπωθεί νέο και θα επανεκτυπωθεί έντυπο προωθητικό υλικό σε τέσσερις γλώσσες (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά και Ιταλικά). Τα έντυπα θα αφορούν: πολιτισμός δραστηριότητες, γαστρονομία-αγροτουρισμός κα. Ενδεικτικά περιλαμβάνει τη συμμετοχή με φυσική παρουσία στις παρακάτω εκθέσεις: 
  1. INTERNATIONAL TOURISMUS BORSE (ITB) στο Βερολίνο
  2. Salon Mondial du Tourisme στο Παρίσι Γαλλίας
  3. ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  4. World Travel Market στο Λονδίνο Αγγλίας, (WTM)
  5. Μιλάνο διεθνής τουριστική έκθεση BIT 
  6. Philoxenia, Θεσσαλονίκη 
  • Επανάληψη και δημιουργία νέων πολιτιστικών εκδηλώσεων, εκθέσεων, ενέργειες δημοσίων σχέσεων, κα. 
  • Σεμινάρια στους επαγγελματίες του Τουρισμού. Ο Δήμος μπορεί να συμβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση διενεργώντας εκπαιδευτικά σεμινάρια και προσκαλώντας επιλεγμένους ομιλητές για την ανάλυση καίριων θεμάτων με στόχο την αποδοτικότερη λειτουργία των τουριστικών επιχειρήσεων.
  • Δημιουργία πολυθεματικού φεστιβάλ δραστηριοτήτων και παράδοσης. Τα νέα δεδομένα στον τουρισμό επιβάλλον την ανάδειξη των δραστηριοτήτων του προορισμού πχ hiking, swimming, diving, cycling, μέσα από αθλητικές διοργανώσεις. Παράλληλα μια αθλητική διοργάνωση μπορεί να εμπλουτιστεί και παραδοσιακές και γαστρονομικές εκδηλώσεις, προσδίδοντας αυθεντικές αποχρώσεις της Μάνης και δημιουργώντας ένα μοναδικό event – θεσμό πχ Taygetos challenge.
  • Προσπάθεια για 

δημιουργία δομών σε κάθε προορισμό που θα διευκολύνουν τον διάλογο μεταξύ τοπικών αρχών, επαγγελματιών και κατοίκων. Αυτός ο διάλογος θα πρέπει να επικεντρωθεί στον αντίκτυπο της τουριστικής ανάπτυξης και στην εξεύρεση λύσεων σε τυχόν ζητήματα που προκύπτουν.

Α. Κομπότης: Ο τουρισμός είναι ανθρώπινη ανάγκη και καθολικό λαϊκό δικαίωμα. Επομένως παλεύουμε συστηματικά όλοι να μπορούν να κάνουν διακοπές και αναψυχή και αυτό δεν αφορά στενά  μόνο μια περίοδο 3 μηνών, αλλά όλο το χρόνο. Γι' αυτό παλεύουμε για:

  • Το δικαίωμα για αναψυχή και διακοπές για όλους τους εργαζόμενους μέσα από την εξασφάλιση της μηνιάτικης ετήσιας άδειας και του 14ου μισθού για τις διακοπές.
  • Το δικαίωμα για δωρεάν διακοπές για όλα τα παιδιά των εργαζόμενων.
  • Το δικαίωμα για δωρεάν διακοπές για τους συνταξιούχους και τους φτωχούς αγρότες.
  • Το δικαίωμα για ελεύθερη πρόσβαση στις ακτές.

Οι διακοπές δεν είναι πολυτέλεια, αλλά σύγχρονη ανάγκη που πρέπει να ικανοποιηθεί.

Το πρόβλημα δεν είναι, ότι στο λαό είναι άγνωστη η όμορφη Μεσσηνία, αλλά ότι δεν έχει τα απαιτούμενα χρήματα για να έρθει να κάνει διακοπές.

Άλλωστε όλα αυτά χρόνια υπάρχει πείρα. Η περιφέρεια ξόδεψε 10αδες εκατομμύρια ευρώ για την τουριστική προβολή όπου πηγαινόφερνε επιχειρηματίες ανά την υφήλιο για να κλείσουν μπίζνες. 100αδες εκατομμύρια ευρώ για τουριστικές υποδομές: Λιμάνια για να έρχονται κρουαζιερόπλοια, μαρίνες για να δένουν γιοτ, υδατοδρόμια (!!!). Εκατομμύρια χορηγίες σε tour operators και σε αεροπορικές εταιρίες ως ενίσχυση του εισιτηρίου. 

Όλα αυτά δεν απάλλαξαν τις επισιτιστικές επιχειρήσεις από τα χρέη, τα άγχη της επιβίωσης κτλ. Όπως επίσης οι εργαζόμενοι στον κλάδο του Τουρισμού - Επισιτισμού δεν πήραν αξιοπρεπείς μισθούς και δεν βελτιώθηκαν οι συνθήκες εργασίας τους.  

Α. Ρουτζούνης: Ο τουρισμός είναι η βασική πηγή ανάπτυξης του Δήμου μας.  Πιστεύω, πως ΜΟΝΟ με την ενεργή συμμετοχή όλων θα κάνουμε πράγματα και θα δοθούν λύσεις σε χρόνια προβλήματα που μας απασχολούν. Είναι πολλές οι φορές που η καθημερινότητα και ξεπερασμένες πρακτικές μας πληγώνουν. Με εργατικότητα, συνέργειες και σεβασμό, μπορούμε να τα αλλάξουμε όλα!

 Άμεσες προτεραιότητές μας:

  • Έργα υποδομής και υπηρεσιών προς αυτή τη κατεύθυνση (καθαρό νερό, βιολογικός καθαρισμός, στελέχωση Κ.Υ Αγ. Νικολάου, ιατρεία...)
  • Προώθηση των τοπικών προϊόντων και σε χώρους εστίασης της περιοχής (ανάδειξη της μανιάτικης γαστρονομίας).
  • Ιδιαίτερη προσοχή σε θέματα καθημερινότητας (καθαριότητα, φωτισμός, παραλίες, παρκινγκ).
  • Δημιουργία  γραφείου εξυπηρέτησης του Πολίτη και ενημέρωσης για χρηματοδοτικά προγράμματα, ΕΣΠΑ και άλλα που τον αφορούν.
  • Δημιουργία σημείων ενημέρωσης τουριστών.
  • Ολοκληρωμένη στρατηγική προώθησης σε νέες αγορές , συμμετοχή σε εκθέσεις, ειδική, ενεργή ιστοσελίδα του Δήμου).
  • Σεμινάρια τουριστικής εκπαίδευσης στο Δήμο μας.
  • Ανάδειξη των υπέροχων, ορεινών οικισμών του Δήμου (εναλλακτικός, θρησκευτικός  τουρισμός, οικοτεχνία…)

Γ. Χιουρέας: Ο Δήμος Δυτικής Μάνης είναι πραγματικά ένας κατά κύριο λόγο τουριστικός δήμος με πολλές δυνατότητες εξέλιξης, αρκεί να μη μας εφησυχάζει το γεγονός ότι αυταπόδεικτα προσελκύει το ενδιαφέρον των επισκεπτών λόγω της απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς. Η επόμενη μέρα χρειάζεται συντονισμένες δράσεις και προσπάθειες ώστε το τουριστικό μας προϊόν να αναβαθμιστεί εν συνόλω και να μπορούμε να μιλάμε για μια ολιστική προσέγγιση της τουριστικής εμπειρίας που βιώνει ο επισκέπτης και μένει ευχαριστημένος από αυτήν. Η συνεργασίες και οι συνέργειες με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς είναι ζωτικής σημασίας για την τουριστική προοπτική του Δήμου μας. Στην «Επόμενη Μέρα» έχουμε ήδη προγραμματίσει μια σειρά από δράσεις μέσω των οποίων θα δημιουργήσουμε  βήμα - βήμα μια δυνατή τουριστική ταυτότητα. 

  • Τουριστική Προώθηση: Δημιουργία απαραίτητων «έξυπνων» σημείων πληροφόρησης των επισκεπτών, ώστε μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας να μπορούν εύκολα να λαμβάνουν τις απαραίτητες πληροφορίες. Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η δημιουργίας  μιας σύγχρονης τουριστικής ιστοσελίδας και εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα που θα παρέχουν πληροφορίες για τις τοπικές αξιοθέατα, τις εκδηλώσεις και τα καταλύματα.
  • Περιβάλλον & ασφάλεια: Ενίσχυση των δομών καθαριότητας και της κουλτούρας οικολογικής συνείδησης. Επαρκείς ανθρώπινοι και υλικοί πόροι σε κέντρα υγείας και ιατρεία.
  • Προώθηση Τοπικής Γαστρονομίας: Υποστήριξη των τοπικών εστιατορίων, παραδοσιακών ταβερνών και παραγωγών τοπικών προϊόντων, προωθώντας την γαστρονομική ταυτότητα της περιοχής μας.
  • Δράσεις τουριστικής κατάρτισης και εκπαίδευσης.
  • Εξωστρέφεια: Συμμετοχή σε εγχώριες και διεθνείς εκθέσεις προβολής και ανάδειξης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του τουριστικού μας προϊόντος.
  • Ανάπτυξη Πεζοπορίας και Ποδηλασίας: Δημιουργία περισσότερων μονοπατιών πεζοπορίας και ποδηλασίας που θα επιτρέπουν στους επισκέπτες να εξερευνούν τη φύση μας και τον πολιτισμό μας.
  • Πολιτιστικές Εκδηλώσεις: Διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων, φεστιβάλ και εκθέσεων που θα προσελκύσουν επισκέπτες και θα προβάλλουν τον πολιτισμό μας. Υποστήριξη και ενίσχυση των ήδη υπαρχουσών φεστιβάλ που έχουν γίνει θεσμός. 
  • Οικολογικός Τουρισμός: Προώθηση του οικολογικού τουρισμού και των φυσικών ομορφιών μας, με την προστασία του περιβάλλοντος ως προτεραιότητα.
  • Πεζοπορία και ποδηλασία: Αξιοποίηση όλων των μονοπατιών που ξεναγούν των επισκέπτη στις φυσικές ομορφιές του δήμου ώστε να ενισχυθούν περισσότερο και οι ορεινές περιοχές.
  1. Κατά τη γνώμη σας, ποια είναι τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο της εστίασης στο Δήμο σας και ποιες σκέψεις κάνετε ώστε να συμβάλλετε στην επίλυσή τους;

Ε. Ανδροβιτσανέας: Αναμφισβήτητα από τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχολεί τον κλάδο της εστίασης και στο Δήμο μας είναι η εύρεση προσωπικού και κατά προτίμηση καταρτισμένου καθώς αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των επιχειρήσεων και την ανάδειξη του ποιοτικού τουρισμού γενικότερα. Στα άμεσα σχέδια μας για τον κλάδο της εστίασης και με συνεχείς δράσεις:

  • Επαφή και δημιουργία ομάδας όπου θα διευκολύνουν τον διάλογο μεταξύ τοπικών αρχών και επαγγελματιών, με στόχο την ενημέρωση και την εξεύρεση λύσεων σε τυχόν ζητήματα που προκύπτουν.
  • Επιμόρφωση και κατάρτιση επαγγελματιών και συνεργατών του κλάδου με σεμινάρια και παρουσιάσεις. Η επαγγελματική εκπαίδευση ελπίζουμε ότι θα υποστηρίξει τις επισιτιστικές και τουριστικές δραστηριότητες της περιοχής με στόχο την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος. 

Α. Κομπότης: Το «τουριστικό θαύμα» δεν είναι για όλους. Δεν το απολαμβάνουν το ίδιο οι εργαζόμενοι στον κλάδο, οι  αυτοαπασχολούμενοι, οι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις στον Τουρισμό.

Την μικρή τουριστική επιχείρηση την εμποδίζει να αναπτυχθεί και να διασφαλίσει μια καλή ζωή σε έναν αυτοαπασχολούμενο που δουλεύει μαζί με την οικογένειά του, ο αδυσώπητος ανταγωνισμός με τα μεγαθήρια του κλάδου. Κι όταν συμβαίνει τα πράγματα να στραβώσουν κι έρχεται μια αναποδιά, δεν είναι όλοι εκτεθειμένοι στον ίδιο βαθμό, μεγάλοι, μικροί, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι.

Σίγουρα δεν είναι εκτεθειμένοι οι μεγαλοξενοδόχοι και μεγαλοεπιχειρηματίες. Αυτοί έχουν δεκάδες επενδύσεις σε εξέλιξη, άλλες επιχειρήσεις εδώ στη χώρα ή αλλού και θα συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους, με αβάντες που δεν έχουν ούτε οι μικρομεσαίοι, ούτε βέβαια οι εργαζόμενοι που εξαρτώνται από το μισθό τους και μόνο.

Το παράδειγμα της πανδημίας είναι χαρακτηριστικό. Η κυβέρνηση τους απάλλαξε από μισθούς και ασφαλιστικές εισφορές για δυο χρόνια. Τους έδωσε τη δυνατότητα με το πρόγραμμα ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ να έχουν στη δουλειά όσους θέλουν με το μισό μισθό.

Ή με τα "πρωτόκολλα προστασίας και αντιμετώπισης του κορονοϊού" που προσαρμόστηκαν πλήρως στις ανάγκες των μεγάλων τουριστικών μονάδων, των αεροπορικών και πλοιοκτητριών εταιρειών. Πίεσαν ουσιαστικά τις μικρές επιχειρήσεις.

Εμείς ως υποψήφιοι και εκλεγμένοι Δημοτικοί Σύμβουλοι θα παλέψουμε μαζί σας ενάντια στην υψηλή φορολογία, να μειωθούν τα δημοτικά τέλη και τα τέλη των κοινόχρηστων χώρων στις μικρές επιχειρήσεις, ενάντια στις κατασχέσεις που θα εκτοξευτούν το επόμενο διάστημα, ενάντια στην ακρίβεια που ανεβάζει το κόστος διαβίωσης της λαϊκής οικογένειας.

Για αυτό υιοθετούμε το πλαίσιο πάλης των αυτοαπασχολουμένων για  αφορολόγητο 12000 με προσαύξηση για κάθε παιδί,  μείωση φόρων για τις μικρές επιχειρήσεις, κατάργηση τέλους επιτηδεύματος, διαγραφή χρεών σε εφορία και τράπεζες. Ταυτόχρονα να ενισχυθεί η φορολογία στις μεγάλες επιχειρήσεις, τις αλυσίδες και τα μεγάλα ξενοδοχεία.

Γιατί δεν είναι το ίδιο τα καταστήματα εστίασης που δραστηριοποιούνται στα πολυτελή ξενοδοχεία, με τα συνοικιακά, τα καφενεία των χωριών, τις μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις.

Α. Ρουτζούνης: Τα πλήγματα που έχει δεχτεί η εστίαση όπως και πολλοί ακόμα κλάδοι τα τελευταία χρόνια είναι μεγάλα και αυτά έχουν να κάνουν  τόσο με τη πάνω από δέκα χρόνια οικονομική κρίση όσο και με την πανδημία του κορονοιού.

Τα προβλήματα συνεχίζονται και σήμερα με την ενεργειακή κρίση αλλά και με τη γενικότερη αβεβαιότητα που επικρατεί.

Η έλλειψη ρευστότητας, οι μειωμένοι τζίροι, η  έλλειψη προσωπικού, η δύσκολη πρόσβαση στη περιοχή, οι ακυρώσεις πτήσεων, η δυσκολία στην επικοινωνία μεταξύ των χωριών αλλά και οι πλήρης απουσία πολιτιστικών και άλλων εκδηλώσεων από τη πλευρά του Δήμου είναι επιπρόσθετοι παράγοντες που δεν βοηθούν το κλάδο.

Πρέπει κάποια στιγμή να αξιοποιήσουμε σαν Δήμος τα πλεονεκτήματα που μας προσφέρει ο τόπος μας και ευτυχώς είναι πολλά (φύση, ιστορία, πολιτισμός).

Όλα αυτά φέρνουν κόσμο αρκεί να μπορούμε να δούμε μακρύτερα από το Δημαρχείο.  

Ο επισιτισμός αποτελεί σημαντικό κλάδο της οικονομικής ζωής του τόπου και προσφέρει τα μέγιστα στη τοπική οικονομία.

Για το λόγο αυτό οι προσπάθειες του Δήμου μας πρέπει να είναι ουσιαστικές και υποστηρικτικές. Σαν δημοτική παράταξη δεσμευόμαστε να είμαστε σε ανοιχτή γραμμή ώστε να λύνουμε προβλήματα και όχι να δημιουργούμε (βλέπε αναπλάσεις Στούπας και  Αγ. Νικολάου) προς όφελος πάντα και των δυο πλευρών και πάντα με σεβασμό προς τον δημότη.  

Κάποια στιγμή πρέπει να γίνει συνείδηση ότι αν δεν δώσουμε τώρα λύσεις σε θέματα : καθημερινότητας, βιολογικός, δημόσια υγεία, παραλίες, διαδημοτική συγκοινωνία και άλλα, τότε είναι σίγουρο πως βάζουμε σε κίνδυνο αυτά που η φύση μας χάρισε και που εμείς με κόπο έως τώρα δημιουργήσαμε. 

Ήρθε ο καιρός να κάνουμε πράξεις για το συμφέρον του τόπου και όχι των λίγων.

Η Μάνη πρέπει να γυρίσει σελίδα. Είναι επιτακτική αν όχι ιστορική, η ανάγκη να ενώσουμε δυνάμεις και με τη νέα γενιά να χαράξουμε το αύριο.

Γ. Χιουρέας: Συνολικά, μας ενδιαφέρει η καλλιέργεια ενός κλίματος όπου οι επιχειρήσεις εναρμονισμένες με το περιβάλλον και τις σύγχρονες τάσεις να μπορούν να ανθίσουν, παρέχοντας τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες. Σε αυτό το πλαίσιο προτείνουμε:

- Κανονιστικά Πλαίσια: Οι πολύπλοκες και συχνά ασυνάρτητες κανονιστικές απαιτήσεις μπορεί να δυσκολεύουν τους επιχειρηματίες της εστίασης. Για παράδειγμα οι νομοθεσίες εφαρμόζονται οριζόντια χωρίς να υπολογίζονται οι ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής. Ειδικότερα στη Δυτική Μάνη, οι ιδιομορφίες θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και να προσαρμόζονται αναλόγως οι εκάστοτε κανονισμοί. Σκεφτόμαστε, επίσης να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες άδειας και να δημιουργήσουμε ένα πιο ευνοϊκό περιβάλλον για την εγκατάσταση και λειτουργία εστιατορίων.

- Εποχικότητα: Ο τουρισμός σε ετήσια βάση είναι στόχος μας. Σκεπτόμαστε να προωθήσουμε εκδηλώσεις και δραστηριότητες εκτός της καλοκαιρινής περιόδου για να διατηρήσουμε την κίνηση τουριστών και κατά τους χειμερινούς μήνες. Στην ουσία, οι συνεργασίες με τους υπόλοιπους Δήμους της Μεσσηνίας 

- Κατάρτιση και Εκπαίδευση: Επενδύουμε στην εκπαίδευση του προσωπικού της εστίασης για να προσφέρουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες και να είναι ενήμεροι για τις τελευταίες τάσεις. Η διοργάνωση σεμιναρίων κατά τη διάρκεια των μηνών που ο φόρτος εργασίας είναι μικρότερος, είναι μέσα στην προγραμματική μας ατζέντα. 

- Συνεργασίες & συνέργειες: Συνεχείς επαφές με κάθε εμπλεκόμενο φορέα. Διαρκή επικοινωνία με τους τουριστικούς πράκτορες αλλά και συνεργασία όχι μόνο με την περιφέρεια αλλά τους υπόλοιπους δήμους της Μεσσηνίας. Για παράδειγμα, το υδατοδρόμιο που φαίνεται να προχωρά ως σχέδιο στην Καλαμάτα, μας απασχολεί καθώς ια μπορούσε να υπάρχει μια τουριστική διασύνδεση μεταξύ των δύο δήμων αν στη Δυτική Μάνη δημιουργούταν η υποδομή ενός υδατοδιαδρόμου.

- Αειφορία - Βιωσιμότητα: Προωθούμε την αειφόρο εστίαση, υποστηρίζοντας την τουριστική βιώσιμη ανάπτυξη μέσα από την εξοικονόμηση της ενέργειας και του νερού και την μείωση των αποβλήτων. Θέλουμε να υιοθετήσουμε τις πλέον κατάλληλες  πρακτικές ώστε τόσο οι επιχειρήσεις όσο και το περιβάλλον να ευνοούνται.

 

  1. Με δεδομένη τη σύνδεση της τοπικής γαστρονομίας με το τουριστικό μας προϊόν, περιλαμβάνονται στο πρόγραμμά σας ειδικότερες δράσεις ανάδειξης της γαστρονομικής μας κουλτούρας; Αν ναι, θα μπορούσατε να μας περιγράψετε κάποιες από αυτές;

Ε. Ανδροβιτσανέας: Η τοπική μας γαστρονομία που αποτελείται από εξαιρετική πρώτη ύλη, ποικιλίες απο τοπικά προϊόντα, συνταγές και τεχνικές χρόνων, ομάδες μαγείρων και σερβιτόρων όλα αυτά τα χρόνια έχει δημιουργήσει μια γαστρονομική κουλτούρα που πρέπει με σεβασμό και προσοχή να ενισχυθεί, αναδειχθεί και να γίνει από τους κύριους πόλους έλξης της περιοχής πέρα από το ήλιος-θάλασσα. 

  • Δημιουργία και προώθηση της γαστρονομικής ταυτότητας του προορισμού μέσα από το πρόγραμμα Γαστρονομικές Κοινότητες – Gastronomy & Wine Tourism (όπως η Γαστρονομική Κοινότητα Καλαμάτας) που αφορά σε συνεργασία επαγγελματιών στον τομέα της γαστρονομίας και την ανάδειξη του προορισμού σε αναγνωρίσιμο γαστρονομικό και οινικό προορισμό (συνεργασία με περιφέρεια Πελοποννήσου).
  • Δημιουργία σύγχρονης και εύχρηστης ολοκληρωμένης ψηφιακής πύλης Γαστρονομικού Τουρισμού σε πολλαπλές γλώσσες (η οποία θα αποτελεί μέρος της ενιαίας διαδικτυακής τουριστικής πύλης για τον προορισμό) με σκοπό την πληροφόρηση σχετικά με δραστηριότητες γαστρονομικού τουρισμού. Μέσω της διαδραστικότητας αυτής, τα εστιατόρια, ο καταναλωτής και οι παραγωγοί δημιουργούν ένα τρίπτυχο, δημιουργώντας παράλληλα έναν «πολιτισμό της γεύσης».
  • Αξιοποίηση βραβευμένων και διεθνώς αναγνωρισμένων σεφ ως brand ambassadors για την προβολή της γαστρονομικής ταυτότητας του προορισμού 
  • Προώθηση εκδηλώσεων/ εορτασμών- αφιερωμένες σε συγκεκριμένα προϊόντα / φαγητά που ταυτόχρονα αναδεικνύουν την συνεκτικότητα και την ποιότητα της τοπικής κουζίνας.
  • Προώθηση των υπαρχόντων και δημιουργία νέων γαστρονομικών εκδηλώσεων (Φεστιβάλ Μεσογειακής διατροφής, γιορτή πατάτας, γαστρονομικές περιηγήσεις όπως οι διαδρομές της Ελιάς, Γιορτή του κρασιού τον Ιούλιο, γιορτή του σύκου τον Αύγουστο κ.α.) για την προσφορά βιωματικών εμπειριών γνωριμίας με την τοπική κουζίνα του προορισμού (συνεργασία με περιφέρεια Πελοποννήσου).
  • Ανάπτυξη και προώθηση ολοκληρωμένου και υψηλού επιπέδου γαστρονομικών εμπειριών π.χ. με βιωματικά σεμινάρια για θέματα μαγειρικής, γευσιγνωσίας, οινογνωσίας και διατροφής για τουρίστες, από ξενοδοχεία, εστιατόρια, εξειδικευμένους tour operators ή τοπικούς φορείς.
  • Σεμινάρια για τους επαγγελματίες της περιοχής ώστε να γνωρίσουν οι ίδιοι τον γαστρονομικό πλούτο της περιοχής και να τον ενσωματώσουν στο προσφερόμενο προϊόν τους (συνεργασία με περιφέρεια Πελοποννήσου).

Α. Κομπότης: Για να υπάρχει ελληνική γαστρονομία πρέπει να υπάρχει αγρότης. Κρίσιμο είναι η στήριξη του αγρότη και της παραγωγής, που σήμερα συνθλίβεται από φορολογία του κράτους, τους μεγαλοεμπόρους - μεγαλοτυποποιητές. Σε αυτό το μαύρο μπλοκ προστίθενται και οι τοπικές Δημοτικές αρχές και η Περιφερειακή, που έχουν τους αγρότες παρατημένους: αγροτική οδοποιία παρατημένη, αρδευτικά διαλυμένα, αντιπλημμυρικά ανύπαρκτα, αντιμετώπιση ασθενειών όπως δακοκτονία κάτω των περιστάσεων κτλ. Η μόνη έγνοια αυτών των διοικήσεων είναι να στρώνουν το έδαφος για μεγάλες επιχειρήσεις στον πρωτογενή τομέα και να ενισχύουν μεγαλοεπενδυτές. 

Απάντηση σε αυτά δίνουν οι ίδιοι οι αγρότες μέσα από το οργανωμένο τους κίνημα που διεκδικούν τα αναγκαία μέτρα για την επιβίωση των ίδιων και των οικογενειών τους, όπως εγγυημένη τιμή, διαγραφή χρεών, αφορολόγητο πετρέλαιο όπως οι εφοπλιστές, προστασία από τις "ελληνοποιήσεις", μέτρα στήριξης της παραγωγής με αρδευτικά και άλλα έργα, ώστε να εξασφαλίζεται το κόστος παραγωγής και το εισόδημα του παραγωγού. 

Το πρόβλημα είναι ότι ο ενώ ο αγρότης πουλά φθηνά στον μεγαλέμπορο, στον καταναλωτή φτάνει πανάκριβα, γιατί μεσολαβεί το κέρδος. Αυτό είναι που εμποδίζει το καλό, ποιοτικό προϊόν να φτάσει στο τραπέζι της λαϊκής οικογένειας και όχι ότι δεν έχει προβολή. 

Α. Ρουτζούνης: Η Μάνη διαθέτει εξαιρετικά προϊόντας αγροδιατροφικής  παραγωγής όπως το μοναδικό σε όλο τον κόσμο ελαιόλαδο αλλά και πολλά άλλα όπως το μέλι, τα βότανα Ταϋγέτου , φρέσκα ψάρια.

Οι τοπικές επιχειρήσεις σίτισης και διατροφής, παραδοσιακά εστιατόρια-ταβέρνες , ψητοπωλεία, ουζερί, καταστήματα τροφίμων πρέπει ν και επιβάλλεται να παίξουν σημαντικό ρόλο στη ανάδειξη αυτών των  αγροδιατροφικών προϊόντων της περιοχής.

Γαστρονομικές εκδηλώσεις-γιορτές (σαρδέλας, κάστανου κ.α.) τοπικά πανηγύρια θα μπορέσουν να οδηγήσουν τον επισκέπτη στο να ανακαλύψει την τοπική γαστρονομία της Μάνης και να γνωρίσει τις αυθεντικές γεύσεις.

Πιστεύουμε πως η τουριστική αξιοποίηση αυτού του πλούτου είναι περιορισμένη και απαιτείται να στραφούμε στην ενίσχυση της εκπαίδευσης αλλά και της δικτύωσης αυτών των τοπικών προϊόντων με άλλες επιχειρήσεις του τουρισμού.     

Ευελπιστούμε, με στήριξη και συνεργασία, η ομάδα μας να διαδραματίσει δυναμικό ρόλο στην οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ζωή της περιοχής μας.

Θεωρούμε, ότι όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε τη Δυτική Μάνη, Δήμο πρότυπο.

Γ. Χιουρέας: Ήδη αναφέραμε πόσο μεγάλης σημασίας είναι για τον τουρισμό η τοπική γαστρονομία. Ειδικότερα στη Δυτική Μάνη όπου τα τοπικά προϊόντα μας είναι πραγματικά εξαιρετικής ποιότητας και ευρέως διαδεδομένα. Συνεπώς για εμάς, η δημιουργία μιας ισχυρής γαστρονομικής ταυτότητας είναι βασικός μας στόχος. Μερικές από τις πρωτοβουλίες που θα μπορούσαμε να λάβουμε προς αυτήτ την κατεύθυνσης είναι: 

- Φεστιβάλ Γαστρονομίας: Διοργάνωση ετήσιων γαστρονομικών φεστιβάλ που θα παρουσιάζουν την τοπική κουζίνα και τα τοπικά προϊόντα. 

- Σεμινάρια Μαγειρικής: Διοργάνωση σεμιναρίων μαγειρικής με τους τοπικούς σεφ, ώστε να μοιραστούν τις γνώσεις τους και να προωθήσουν την τοπική κουζίνα.

- Προώθηση των Τοπικών Προϊόντων: Υποστήριξη και διευκόλυνση  των τοπικών παραγωγών και αγροτών ώστε τα προϊόντα τους τα φτάνουν πιο εύκολα και με μεγαλύτερη – ευρύτερη -  ζήτηση στον καταναλωτή. Ενθάρρυνση των Εστιατορίων να χρησιμοποιούν κυρίως τα τοπικά προϊόντα στις κουζίνες τους.

Αυτές και άλλες δράσεις έχουν ως στόχο την προβολή και την προώθηση της τοπικής γαστρονομίας, προσελκύοντας τουρίστες που επιθυμούν να ανακαλύψουν τις γεύσεις και την κουλτούρα της περιοχής μας. Με αυτόν τον τρόπο, δημιουργούμε μια ολοκληρωμένη τουριστική εμπειρία.

 

4. Σε ποια μορφή τουρισμού θεωρείτε σημαντικό να επενδύσει ο Δήμος. Η τρέχουσα σας ικανοποιεί ως προς τα οφέλη στην τοπική οικονομία; Αν ναι, σχεδιάζετε να την ενισχύσετε με κάποιο τρόπο ώστε να μεγιστοποιήσετε την απόδοσή της; Aν όχι, υπάρχει στον προγραμματισμό σας εναλλακτική μορφή που συνδυαστικά με την υπάρχουσα θα βελτιώσει τα δεδομένα;

Ε. Ανδροβιτσανέας: Ας μην κρυβόμαστε η κύρια και βασική μορφή τουρισμού της περιοχής είναι «Ήλιος και Θάλασσα» αλλά ευτυχώς ο τόπος μας λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που διαθέτει (εναλλαγή των ορεινών τοπίων με το παράκτιο μέτωπο, οι γραφικοί και παραδοσιακοί οικισμοί, τα πυργόσπιτα και πετρόχτιστα χωριά, τα εντυπωσιακά σπήλαια, η τοπική γαστρονομία, οι βυζαντινές εκκλησίες, κα. που ευνοούνται από την ύπαρξη του αεροδρομίου της Καλαμάτας σε απόσταση περίπου 1 ώρα), δημιουργούν ένα σύνθετο τουριστικό προιόν αυθεντικών εμπειριών και παράλληλα την δυνατότητα ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών τουρισμού. 

Εστιάζοντας λοιπόν τόσο στην αναβάθμιση, όσο και στον εμπλουτισμό του παραδοσιακού τουριστικού προϊόντος «Ήλιος και Θάλασσα» με έναν σημαντικό αριθμό περισσότερο εστιασμένων τουριστικών προϊόντων υψηλότερης αξίας και σε συνεργασία με την περιφέρεια Πελοποννήσου, όπως:

  • Δημιουργία Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού (DMO). Στο πλαίσιο Εφαρμογή ολοκληρωμένης και δυναμικής στρατηγικής επικοινωνίας, προβολής και προώθησης του προορισμού «Νότια Πελοπόννησος» (περιφέρεια Πελοποννήσου), προτείνεται η δημιουργία Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού (DMO) για το Δήμο δυτικής Μάνης, με δράσεις εστιασμένες στα τουριστικά προϊόντα προς ανάπτυξη των υπό-προορισμών, δημιουργία εναλλακτικών μορφών τουρισμού, με τη χρήση κατάλληλου συνδυασμού καναλιών προβολής & προώθησης και προωθητικού υλικού / μέσων και χρήση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων. 
  • Πολιτιστικός Τουρισμός μπορούν να τονιστούν πρωτίστως η γαστρονομία σε συνδυασμό με την αγροδιατροφή, αλλά και επιλογές που προσφέρει ο προορισμός ως προς τον τουρισμό υπαίθρου (φυσιολατρικό/οικοτουρισμό/αγροτουρισμό, υπαίθριων δραστηριοτήτων ήπιας άθλησης και ενεργούς αναψυχής) - προαγωγή αυτών των στοιχείων μέσω ανάπτυξης θεματικών τουριστικών προϊόντων, πχ. ποδηλασία, θαλάσσιο κανό, περιπατητικός & ιατρικός τουρισμός, κα. 
  • Εμπλουτισμός του κλασικού προϊόντος «Ήλιος και Θάλασσα», με έννοιες και υπηρεσίες όπως: ευεξία, πολυτέλεια, τοπική γαστρονομία, με σκοπό την αναβάθμιση και επέκταση των κλασικών καλοκαιρινών διακοπών
  • Θαλάσσιος τουρισμός, όπου γίνονται προσπάθειες για την αναβάθμιση και την ενίσχυση της προσφοράς των διακοπών με σκάφος αναψυχής/ ιστιοπλοϊκό
  • Πολιτισμικός και Θρησκευτικός Τουρισμός, ο οποίος έχει ως στόχο την αναβάθμιση και την εκμετάλλευση ορισμένων ιστορικών, πολιτισμικών και θρησκευτικών μνημείων και μουσείων της περιοχής.
  • Συνεργασία με επιχειρηματίες τις περιοχής για την αξιοποίηση ελαιοτριβείων και χώρων όπου παράγεται το λάδι/ μέλι, οργάνωση σεμιναρίων παραγωγής λαδιού με δοκιμές, σεμινάρια, τοπικά γλυκίσματα καθώς και την πραγματοποίηση εκδηλώσεων γευσιγνωσίας που θα προσελκύσουν πλήθος επισκεπτών και εκτός υψηλής σεζόν. 

Α. Κομπότης: Τι πιο ωφέλιμο για ένα Νομό και τον Τουρισμό που θέλει να υποδεχτεί, να έχει ασφαλή οδικό δίκτυο και όχι πανάκριβο από τα χαράτσια των διοδίων, να έχει εξασφαλισμένη αντιπλημμυρική προστασία και να μην πεθαίνει ο επισκέπτης όπως πρόσφατα στο Πήλιο, να έχει δάση και χωριά προστατευμένα από την φωτιά και αντιπυρική προστασία, να έχουν όλες οι υποδομές ελεγχθεί και ενισχυθεί αντισεισμικά με βάση τα άλματα της επιστήμης, να έχει καθαρές πόλεις-χωριά, βιολογικούς καθαρισμούς και σύγχρονα αποχετευτικά δίκτυα κτλ.

Σε αυτό το έδαφος θα προσελκύονται ακόμα περισσότεροι τουρίστες σε έναν Νομό που έχει σημαντικά ιστορικά και πολιτιστικά μνημεία, πλούσιο φυσικό περιβάλλον. Πολλά ιστορικά μνημεία είναι ακόμα άγνωστα ευρύτερα, όπως για παράδειγμα το Αρχαίο Θέατρο της Μεσσήνης. Ενώ άλλα είναι ασυντήρητα π.χ. το κάστρο της Μεθώνης, της Κορώνης κ.α. Χρειάζεται κρατική μέριμνα ώστε να στηριχθούν και να αποτελούν πόλο έλξης για μαθητές, φοιτητές, επισκέπτες απ’ όλον τον κόσμο. Χωρίς την εμπορευματοποίηση που γνωρίζουμε με τα πανάκριβα εισιτήρια, που τα κάνουν σε πολλές περιπτώσεις απαγορευτικά για την λαϊκή "τσέπη", αλλά δωρεάν.

Αντίστοιχα το φυσικό περιβάλλον της Μεσσηνίας όπως ο Ταΰγετος, ο Πάρνωνας στη Λακωνία κ.α. Αυτά θέλουν φροντίδα, δρόμους, μονοπάτια κ.α., και όχι φωτοβολταϊκά και ανεμογεννήτριες, με κύρια κατεύθυνση την ολοκληρωμένη και σύγχρονη αντιπυρική προστασία.

Επίσης έχουμε Θάλασσα και πανέμορφες παραλίες. Όμως πρέπει να είναι προσβάσιμες για όλους, ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις που σε ορισμένες περιοχές του Νομού (πχ Δυτική Μεσσηνία) τις κάνουν απαγορευτικές για μια λαϊκή οικογένεια.

Α. Ρουτζούνης: Η Μάνη τα τελευταία χρόνια στηρίζεται στο μαζικό τουρισμό, κυρίως από ξένες χώρες αλλά και στον εγχώριο τουρισμό, επισκέπτες από άλλα μέρη της χώρας.

Σημαντικό ρόλο διατήρησης αλλά και περεταίρω ανάπτυξης του τουριστικού προϊόντος είναι η ύπαρξη υποδομών και υπηρεσιών.

Ο δήμος μας δυστυχώς παρουσιάζει άσχημη εικόνα σε βασικά θέματα όπως η καθαριότητα, η έλλειψη νερού, η έλλειψη βιολογικού, οι επικίνδυνοι δρόμοι αλλά και προβληματική κατάσταση που παρουσιάζει το Κ.Υ. του Αγ. Νικολάου και τα ιατρεία.  

Εναλλακτικές μορφές τουρισμού:

α) Αγροτουρισμός : 

Ο τόπος μας διαθέτει πλούσιο και ιδιαίτερο φυσικό περιβάλλον και παράλληλα στα ορεινά χωριά οι κάτοικοι έχουν αγροτικές ασχολίες όπου ο τουρισμός μπορεί να έρθει σε άμεση επαφή με τέτοιες δραστηριότητες (επαφή με τη φύση, αγροτικές εργασίες)

β) Τουρισμός περιπέτειας:

Είμαστε μέσα στον Ταΰγετο με μοναδικές ομορφιές, ξεχωριστά μονοπάτια και ενδιαφέρουσες διαδρομές. Εδώ οι επισκέπτες, κυρίως τα νεαρά άτομα θα μπορέσουν να εξερευνήσουν τη φύση και να έχουν αξέχαστες εμπειρίες και περιπέτειες.

Θα ήταν εύκολο να οργανώσουμε δραστηριότητες για ποδηλασία, κατάδυση, πεζοπορία, αναρρίχηση, αλεξίπτωτο πλαγιάς κτλ. Ή να τα βελτιώσουμε και να τα αναδείξουμε όπου αυτά υπάρχουν.

γ) Θρησκευτικός τουρισμός:

Υπάρχουν σε όλο το Δήμο Βυζαντινές και Μεταβυζαντινές εκκλησίες, ξωκλήσια και μονές που παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον ώστε πολλοί επισκέπτες να θέλουν να τα επισκεφτούν.

Δική μας υποχρέωση είναι η συντήρηση και η ανάδειξη αυτών των θρησκευτικών προορισμών.

Ζούμε σε έναν ευλογημένο τόπο ,όπου όμως, η αδράνεια και η αδιαφορία κυριαρχούν.

. Είναι επιτακτική αν όχι ιστορική, η ανάγκη να ενώσουμε δυνάμεις και  να χαράξουμε το αύριο.

Όλοι μαζί, το μπορούμε!

Γ. Χιουρέας: Ο τουρισμός αποτελεί σημαντική πηγή εσόδων για την τοπική οικονομία μας, και σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτόν τον τομέα. Ωστόσο, πάντοτε υπάρχει χώρος για βελτίωσης και ενίσχυσης. Παραπάνω έχουμε ήδη παραθέσει αρκετές από τις σκέψεις και τις βλέψεις μας. Ενδεικτικά λοιπόν επαναλαμβάνουμε ότι πρέπει και οφείλουμε να επενδύσουμε σε αειφόρες και βιώσιμες πρακτικές, να ενδυναμώσουμε την πολιτιστική μας ταυτότητα, να διαδώσουμε την γαστρονομική μας κουλτούρα, να εκμεταλλευτούμε κάθε ορεινή και παραθαλάσσια περιοχή του δήμου μας και να διασφαλίσουμε ότι ο τουρισμός εξυπηρετεί τόσο τους επισκέπτες όσο και την τοπική κοινότητα, δημιουργώντας μια ισχυρή τουριστική βιομηχανία που στηρίζει την τοπική οικονομία και τον πολιτισμό μας.

 

  1. Απευθυνόμενοι προς τους επαγγελματίες της εστίασης, υπάρχει κάτι που εσείς με τη σειρά σας θα θέλετε να επικοινωνήσετε και θεωρείτε σημαντικό να γνωρίζουν;

Ε. Ανδροβιτσανέας: Η γαστρονομία αποτελεί την κύρια έκφραση της ελληνικής φιλοξενίας στους επισκέπτες της περιοχής, στους οποίους μέσω των καταστημάτων παρέχεται η δυνατότητα να γνωρίσουν την καθημερινότητα, την ιδιοσυγκρασία, την κουλτούρα και, εντέλει, τον πολιτισμό της χώρας μας. Η γαστρονομία θεωρείται στην εποχή μας πολιτιστική αξία και αναγνωρίζεται από την UNESCO ως Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά. 

Καθώς, λοιπόν, η γαστρονομία λογίζεται διεθνώς ως πολιτισμικό αγαθό, η μαγειρική μας τέχνη διαδίδει τη γευστική κληρονομιά της Ελλάδας, δημιουργώντας παράλληλα νέες, σύγχρονες αξίες υλικού πολιτισμού. Από το γεγονός αυτό και όχι μόνο καταδεικνύεται και η σημασία της μαγειρικής κουλτούρας παγκοσμίως.

Εν πρώτοις, η εστίαση συνδέεται στενά με τον κλάδο του τουρισμού και της φιλοξενίας, εμπλουτίζει την τουριστική προσφορά της χώρας και ωφελείται από τις ροές εγχώριων και διεθνών επισκεπτών. Ευελπιστούμε σε συνέργειες και είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις, επαφές, διάλογο για την υποστήριξη των επαγγελματιών και επιχειρήσεων του κλάδου με όρεξη και δημιουργικότητα.

Α.Κομπότης: Στηρίζουμε κάθε προσπάθεια διεκδίκησης των επαγγελματιών της εστίασης για την προστασίας του εισοδήματος τους. Γνωρίζουμε πως μόνο με τους αγώνες και τις διεκδικήσεις μπορούν σήμερα να κερδηθούν πράγματα απέναντι σε κράτος – κυβερνήσεις και περιφερειακές/ δημοτικές αρχές, που παίρνουν όλο και περισσότερα από τους εργαζόμενους και τους μικρούς επαγγελματίες, ενώ την ίδια ώρα δίνουν δισεκατομμύρια στηρίζοντας σταθερά τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους. 

Οι μικροί αυτοαπασχολούμενοι στην εστίαση και στον τουρισμό μαζί με τους εργαζόμενους στον κλάδο να παλέψουν ενάντια στον κοινό εχθρό που είναι οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι του τουρισμού και της εστίασης. Να παλέψουν ενάντια στο κράτος και τις κυβερνήσεις που διαχρονικά υπηρετούν τα μεγάλα συμφέροντα. Να διεκδικήσουν ώστε να γίνει πραγματικότητα το σύγχρονο δικαίωμα στον τουρισμό και στην αναψυχή για όλους. 

Σκεφτείτε πόσοι, πώς και πόσο θα δούλευαν αν ο λαός είχε πρόσβαση σε καλές, ποιοτικές διακοπές όλο το χρόνο. Και δεν είναι μόνο οι εργαζόμενοι. 

Σε αυτόν τον αγώνα εμείς οι εκατοντάδες υποψήφιοι με τα ψηφοδέλτια της Λαϊκής Συσπείρωσης σε όλη την Μεσσηνία, θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις, ώστε να ξημερώσει μια μέρα που στην Ελλάδα ο τουρισμός και η ψυχαγωγία δεν θα είναι ακριβό εμπόρευμα και πολυτέλεια αλλά καθολικό, ποιοτικό δικαίωμα. 

Α. Ρουτζούνης: Φίλες και φίλοι της εστίασης,

ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΓΥΡΙΣΟΥΜΕ ΣΕΛΙΔΑ.

Να αφήσουμε πίσω μας το χθες… και με εξωστρεφή, ανθρωποκεντρική, σύγχρονη ματιά, να αλλάξουμε το Δήμο μας, δίνοντας λύσεις σε χρονίζοντα προβλήματα που ταλανίζουν και κρατούν πίσω την περιοχή μας.  

Ο τόπος μας δεν χρειάζεται ευκαιριακούς μάγους ή επαναλαμβανόμενους σωτήρες… που ότι είχαν να δώσουν… το έδωσαν.

Για την αλλαγή χρειάζεται σχέδιο, προγραμματισμός, όρεξη για δουλειά μα πρωτίστως χρειάζεται εμπειρία και γνώση.

Χρειάζονται δυνάμεις με τόλμη και όραμα που μπορούν να αναδείξουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του πανέμορφου τόπου μας και να έχουν την ικανότητα να συνδέσουν τον τουρισμό με τον αγροδιατροφικό τομέα και την ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Η ψηφιακή εποχή είναι μέρος της ζωής μας και δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια σε νέες δυνατότητες που μας προσφέρει η τεχνολογία.

Χρειάζεται να κατανοήσουμε ότι το μοναδικό, φυσικό περιβάλλον και η πλούσια πολιτιστική κληρονομιά μας είναι οι βασικές πηγές πλούτου και ανάπτυξης που με κάθε τρόπο πρέπει να προστατευτούν, ώστε να παραδοθούν στις επόμενες γενεές, αναλλοίωτες.

Άμεσα χρειάζεται να δοθούν λύσεις σε βασικά θέματα, όπως η διαχείριση απορριμμάτων, βιολογικός καθαρισμός, νερό και η σωστή του χρήση, προβλήματα καθημερινότητας αλλά και θέματα κοινωνικής πολιτικής και πολιτισμού.

Για να γίνουν αυτά και πολλά άλλα πραγματικότητα, είναι επιτακτική η ανάγκη επανεκκίνησης του Δήμο μας, με διαφορετική φιλοσοφία διοίκησης. Απαιτείται ένας φιλικός Δήμος, ανοιχτός, δίνοντάς χώρο και πρωτοβουλίες….

Μόνο έτσι ο Δήμος Δ. Μάνης θα πάρει μια νέα ουσιαστική και ελπιδοφόρα πορεία προς το μέλλον, μακριά από αντιπαλότητες και ξεπερασμένες νοοτροπίες.

Εμείς μπαίνουμε μπροστά και κάνουμε το πρώτο βήμα… και όπως λέει ο Κομφούκιος «ένα μεγάλο ταξίδι ξεκινά με το πρώτο βήμα».

Οι συνεργάτες μου και εγώ, ζητάμε από την κάθε μία και τον καθένα από εσάς να στρατευτούμε, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ για το μεγάλο αυτό ταξίδι.

Να είστε σίγουροι πως θα βαδίσουμε με οδηγό την συναίνεση, προτάσσοντας το εμείς και όχι το εγώ. Αυτό είναι υπόσχεση όλων μας. Άλλωστε έχουμε διδαχθεί από το παρελθόν και τα λάθη μας.

Σε αυτή την προσπάθεια δεν περισσεύει κανείς. Η Μάνη, μας χρειάζεται όλους.

Με συγκλίσεις και συνέργειες,  και έχοντας επίγνωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας αλλά και του κλάδου σας, πάμε δυνατά και πολλά μπορούν να αλλάξουν…. αρκεί να το πιστέψουμε και να το παλέψουμε. Τώρα είναι η ώρα…

Η Μάνη μας το αξίζει… και το περιμένει.

Γ. Χιουρέας: Αντιλαμβανόμενος την ανάγκη των επαγγελματιών, όντας κι εγώ επαγγελματίας της εστίασης, να βρίσκουν συμπαραστάτες τις κρατικές υπηρεσίες, πόσο μάλλον τη Δημοτική Αρχή στην οποία υπάγονται, δεσμεύομαι πως την επόμενη μέρα θα προσπαθήσω με όλες μου τις δυνάμεις και με όλα τα υπηρεσιακά εργαλεία που μου δίνονται να συμβάλλω με ύφος συνεργασίας με τους τοπικούς συλλόγους, όπως είναι ο Σύλλογος Εστίασης Μεσσηνίας (ΣΕΜ), για να επιλύουμε κάθε αναδυόμενο πρόβλημα του κλάδου. Θα προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε ένα γραφείο συντονισμού, το οποίο σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Μεσσηνίας θα παρέχει όλες εκείνες τις πληροφορίες που χρειάζονται οι επαγγελματίες του κλάδου, υφιστάμενοι και νέοι. Θα δίνουμε κατευθύνσεις για ευρωπαϊκά προγράμματα τα όποια τους αφορούν (χρηματοδοτήσεις). Τέλος, από πλευράς μας θα ασκούμε κάθε πολιτική πίεση για να αυξηθεί η επισκεψιμότητα στον τόπο μας σε 12μηνη βάση.

*** Η σειρά των απαντήσεων είναι αλφαβητική με βάση το επίθετο του κάθε υποψήφιου. Επίσης, επειδή πρόκειται για ερωτήσεις που τέθηκαν στους υποψήφιους Δημάρχους όλων των Δήμων της Μεσσηνίας, οι υποψήφιοι της Λαϊκής Συσπείρωσης: Δημήτρης Οικονομάκος, Χρήστος Θεοδωρακόπουλος, Κώστας Ρεϊτζόπουλος, Άρης Κομπότης, Κατερίνα Τσίγκανου και Θάνος Ραδιώτης, έστειλαν κοινή απάντηση.

 

ΣΕΜ: Τι απαντούν οι υποψήφιοι Δήμαρχοι Δυτικής Μάνης για τον τουρισμό και την εστίαση-Ποιά είναι τα σχέδιά τους

Δημοφιλέστερα

To Top