ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΕΜ: 4 + 1 ερωτήσεις για τον τουρισμό και την εστίαση προς τους υποψήφιους Δημάρχους Καλαμάτας

Τι απαντούν οι 4 υποψήφιοι Δήμαρχοι Καλαμάτας: Βασιλόπουλος-Οικονομάκος-Τζαμουράνης-Χειλάς στις ερωτήσεις του Συλλόγου Εστίασης Μεσσηνίας

 Οι επαγγελματίες της εστίασης της Μεσσηνίας ρωτούν τους υποψήφιους Δημάρχους για θέματα τουρισμού, εστίασης,  ανάπτυξης και τουριστικής προβολής για τον Δήμο Καλαμάτας. Ανάλογο ερωτηματολόγιο έχει τεθεί και στους υποψήφιους Δημάρχους των υπόλοιπων Δήμων της Μεσσηνίας, ώστε να αποσαφηνιστεί το όραμα και το σχέδιο των υποψήφιων Δημάρχων. Αναλυτικά τι αναφέρει ο ΣΕΜ:

Ο Σύλλογος Εστίασης Μεσσηνίας (ΣΕΜ) συνεχίζοντας τις δράσεις του, στο πλαίσιο της προσπάθειάς του ν’ αναδεικνύονται τα προβλήματα του χώρου της εστίασης, να βρίσκουν λύσεις, να προκύπτουν δημιουργικές ιδέες και να μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης, βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τους επαγγελματίες ώστε ν’ αφουγκράζεται τον παλμό της επιχειρηματικής κοινότητας. Με γνώμονα τα παραπάνω και με δεδομένη την απαραίτητη καλή συνεργασία των επαγγελματιών με την εκάστοτε Δημοτική Αρχή επιχειρήσαμε να θέσουμε τις βάσεις επάνω στις οποίες θα μπορούσε να ξεκινήσει ο διάλογος για την επίλυση των ζητημάτων που αφορούν στην εστίαση αλλά και στην τουριστική ανάπτυξη εν συνόλω.

Οι επικείμενες Δημοτικές Εκλογές είναι γεγονός και οι υποψήφιοι Δημοτικοί Συνδυασμοί επικοινωνούν τους στόχους και τα προγράμματά τους. Θεωρήσαμε ιδανική τη συγκυρία ώστε να δημοσιοποιηθούν ειδικότερα οι απόψεις όλων των υποψηφίων Δημάρχων σχετικά με τον επαγγελματικό κλάδο της εστίασης. Τομέα νευραλγικό, συνεχώς εξελισσόμενο, αποδέκτη όλων των κοινωνικών, οικονομικών κραδασμών και άμεσα συνδεδεμένο με το τουριστικό μας προϊόν. Οι επιχειρήσεις της εστίασης ήταν, είναι και θα παραμείνουν ο συνδετικός κρίκος της κοινωνίας με τις Δημοτικές Αρχές λόγω της καθημερινής τους συνδιαλλαγής με τους πολίτες. Για όλους αυτούς τους λόγους και κατόπιν επικοινωνίας και συζητήσεων με τα μέλη μας , λάβαμε την πρωτοβουλία να συντάξουμε ένα ερωτηματολόγιο απευθυνόμενο προς τους υποψήφιους Δημάρχους  ώστε να δοθεί η ευκαιρία ν’ αναπτύξουν τις θέσεις τους σε σημαντικά ζητήματα. Τα ερωτήματα προέκυψαν από έρευνα στην οποία έλαβαν μέρος - ανώνυμα-  συνολικά 68 επιχειρήσεις της Μεσσηνίας. Συγκεκριμένα:

  • 24 Καφετέριες
  • 18 Εστιατόρια
  • 12 Μπαρ
  • 6 Take Away
  • 6 Ξενοδοχεία
  • 2 Κέντρα Διασκέδασης

Η έρευνα διεξήχθη κατά τη διάρκεια του Αυγούστου του τρέχοντος έτους και καλούσε τους επαγγελματίες να απαντήσουν σε ερωτήματα που αφορούσαν τις προσδοκίες τους από τις νέες Δημοτικές Αρχές. Οι απαντήσεις τους είναι εκείνες που μας βοήθησαν στην σύνταξη του τελικού ερωτηματολογίου που στάλθηκε ηλεκτρονικά σε όλους τους υποψήφιους Δημάρχους του Δήμου Καλαμάτας. Υπενθυμίζουμε ότι στο Δήμο Καλαμάτας θέτουν υποψηφιότητα τέσσερις Δημοτικοί Συνδυασμοί:

  • Συνδυασμός: Δημιουργική Πρωτοβουλία για το Δήμο Καλαμάτας

Υποψήφιος Δήμαρχος : Θανάσης Βασιλόπουλος

  • Συνδυασμός: Λαϊκή Συσπείρωση

Υποψήφιος Δήμαρχος : Δημήτρης Οικονομάκος

  • Συνδυασμός: ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΜΕΤΑ

Υποψήφιος Δήμαρχος: Βασίλης Τζαμουράνης

  • Συνδυασμός: Νέα Δυναμική

Υποψήφιος Δήμαρχος: Παναγιώτης Χειλάς

Ακολουθούν οι 4 + 1 ερωτήσεις που θέσαμε και οι απαντήσεις τους.

  1. Ποιες νέες αλλά και ποιες σε εξέλιξη  δράσεις θεωρείτε σημαντικές για την τουριστική προβολή του Δήμου σας και έχετε συμπεριλάβει στον προγραμματισμό σας;

Θ.Βασιλόπουλος: Εφαρμόζουμε μια πολύπλευρη και ευρείας διάχυσης καμπάνια τουριστικής προβολής του Δήμου και της Καλαμάτας μας. Με ολοκληρωμένο πλάνο προώθησης της νέας τουριστικής μας ταυτότητας, προωθητικές επισκέψεις σε χώρες που τροφοδοτούν τον τουρισμό, συστηματική προβολή των Μεσσηνιακών προϊόντων, σημαντικές αθλητικές δράσεις (άλμα επί κοντώ, 3on3 basketball), καθώς και συμμετοχή σε σημαντικές εκθέσεις. Στο πρόγραμμα μας για την επόμενη πενταετία, περιλαμβάνεται η συνέχιση όλων αυτών των δράσεων, αλλά και η διοργάνωση εκδηλώσεων τύπου Street Food Festival και γαστρονομικών φεστιβάλ, τους φθινοπωρινούς μήνες ή αρχές άνοιξης, η δημιουργία καταδυτικού πάρκου και υποθαλάσσιου Μουσείου, η αναβάθμιση των περιπατιτικών διαδρομών, η ενίσχυση της προβολής των πολιτιστικών δρώμενων και η δημιουργία νέων (όπως το Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών, που ξεκίνησε φέτος), καθώς και η αξιοποίηση του Ταΰγετου, μπορούν να προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες και να συμβάλλουν στη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου. Η Καλαμάτα είναι ένας τόπος που αξίζει να επισκεφτείς, για δεκάδες λόγους, και αυτό ακριβώς παρουσιάζουμε σε ολόκληρη την Ελλάδα, αλλά και τον κόσμο.

Δ. Οικονομάκος: Ο τουρισμός είναι ανθρώπινη ανάγκη και καθολικό λαϊκό δικαίωμα. Επομένως παλεύουμε συστηματικά όλοι να μπορούν να κάνουν διακοπές και αναψυχή και αυτό δεν αφορά στενά  μόνο μια περίοδο 3 μηνών, αλλά όλο το χρόνο. Γι' αυτό παλεύουμε για:

  • Το δικαίωμα για αναψυχή και διακοπές για όλους τους εργαζόμενους μέσα από την εξασφάλιση της μηνιάτικης ετήσιας άδειας και του 14ου μισθού για τις διακοπές.
  • Το δικαίωμα για δωρεάν διακοπές για όλα τα παιδιά των εργαζόμενων.
  • Το δικαίωμα για δωρεάν διακοπές για τους συνταξιούχους και τους φτωχούς αγρότες.
  • Το δικαίωμα για ελεύθερη πρόσβαση στις ακτές.

Οι διακοπές δεν είναι πολυτέλεια, αλλά σύγχρονη ανάγκη που πρέπει να ικανοποιηθεί.

Το πρόβλημα δεν είναι, ότι στο λαό είναι άγνωστη η όμορφη Μεσσηνία, αλλά ότι δεν έχει τα απαιτούμενα χρήματα για να έρθει να κάνει διακοπές.

Άλλωστε όλα αυτά χρόνια υπάρχει πείρα. Η περιφέρεια ξόδεψε 10αδες εκατομμύρια ευρώ για την τουριστική προβολή όπου πηγαινόφερνε επιχειρηματίες ανά την υφήλιο για να κλείσουν μπίζνες. 100αδες εκατομμύρια ευρώ για τουριστικές υποδομές: Λιμάνια για να έρχονται κρουαζιερόπλοια, μαρίνες για να δένουν γιοτ, υδατοδρόμια (!!!). Εκατομμύρια χορηγίες σε tour operators και σε αεροπορικές εταιρίες ως ενίσχυση του εισιτηρίου.

Όλα αυτά δεν απάλλαξαν τις επισιτιστικές επιχειρήσεις από τα χρέη, τα άγχη της επιβίωσης κτλ. Όπως επίσης οι εργαζόμενοι στον κλάδο του Τουρισμού - Επισιτισμού δεν πήραν αξιοπρεπείς μισθούς και δεν βελτιώθηκαν οι συνθήκες εργασίας τους. 

Β. Τζαμουράνης: Σημαντικές δράσεις προβολής σε εξέλιξη είναι η δημιουργία του MarketingPlan για τον Τουρισμό στο Δήμο Καλαμάτας και η στήριξη της τουριστικής ταυτότητας που επιλέχθηκε.

Εκτός από τις δύο αυτές δράσεις, άμεσα αναγκαία είναι η λειτουργία ταξιδιωτικής ιστοσελίδας του Δήμου Καλαμάτας – στην οποία ο επισκέπτης θα βρίσκει όχι μόνο πληροφορίες για τον προορισμό (τουλάχιστον στα Αγγλικά, Γερμανικά και Γαλλικά), αλλά θα έχει διαθέσιμα και τα links για την έκδοση εισιτηρίων (ΚΤΕΛ, αρχαιολογικοί χώροι κ.λπ.).

Επίσης, η προβολή του προορισμού της Καλαμάτας θα γίνεται στοχευμένα: τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά, με συμμετοχή σε εκθέσεις μέσω των κοινωνικών δικτύων. Ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί στις πόλεις που έχουν αεροπορική σύνδεση με την Καλαμάτα.

Επιπλέον, στο πλαίσιο της ενεργού μας προσπάθειας για αεροπορική σύνδεση με περισσότερες πόλεις της Ευρώπης, θα δώσουμε προτεραιότητα στις διαφημιστικές καταχωρήσεις στα περιοδικά των πτήσεων. Και επιπρόσθετα θα διοργανώνονται συχνά ταξίδια εξοικείωσης για επαγγελματίες τουρισμού και δημοσιογράφους του εξωτερικού.

Θεωρούμε αυτονόητο, τέλος, ότι σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου και την CostaNavarino,θα συμμετέχουμε σε όλες τις μεγάλες τουριστικές εκθέσεις, προβάλλοντας τον τόπο μαςως προορισμό μας για ταξίδια 12 μήνες το χρόνο.

Π. Χειλάς: Κατά την γνώμη μας, στην εποχή της ψηφιακής διακυβέρνησης που διανύουμε με την τεχνολογία να τρέχει και να εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς πρέπει κι εμείς ως Δήμος Καλαμάτας να συμβαδίζουμε με την τάση της εποχής. Το Digital Marketing είναι ένα εργαλείο που μπορεί να απευθυνθεί σε όλο τον κόσμο, να στοχεύσει κοινό και να εκκινήσει δυναμικές καμπάνιες προβάλλοντας τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του τόπου μας. Άρα ένα πολύ δυνατό εργαλείο της εποχής (που στην Νέα Δυναμική το γνωρίζουμε καλά) είναι το Digital Marketing κάτι το οποίο απουσιάζει από την τωρινή δημοτική αρχή. Επίσης, θα ζητήσουμε συνεργασία με το Υπουργείο τουρισμού της παρούσας κυβέρνησης, με τις πρεσβείες μας στο εξωτερικό και θα είμαστε συνεχώς σε ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας μαζί τους, για να οργανώνουμε συνεχώς δράσεις προσέλκυσης μορφών τουρισμού, όπως ο αγροτουρισμός, ο γαστρονομικός τουρισμός, ο θρησκευτικός τουρισμός και φυσικά οποιαδήποτε μορφή τουρισμού ταιριάζει στην πόλη και στις κοινότητες μας. Οι επαφές και το δίκτυό μας είναι η καλύτερη εγγύηση για αυτό. Έχουμε ήδη συνεργασία και επαφές με το επιμελητήριο Αθηνών με το project ‘Ελληνικό πρωινό’ (λογικά οι περισσότεροι θα το γνωρίζετε) και μπορούμε να τους προτείνουμε να δημιουργήσουμε και να προωθήσουμε το ‘Μεσσηνιακό πρωινό’ το οποίο να σερβίρουν όλα τα εστιατόρια, ξενοδοχεία (και όχι μόνο) του Δήμου μας.Τέλος, στα σχέδια μας είναι και η προσέλκυση ξένων αγοραστών μέσω μίας πρότυπης εκδήλωσης-έκθεσης τοπικών Μεσσηνιακών προϊόντων σε συνεργασία με ένα γαστρονομικό ταξίδι γεύσης που θα παντρεύει το Μεσσηνιακό προϊόν με την τοπική γαστρονομία. Εκδηλώσεις γευσιγνωσίας στους επισκέπτες αγοραστές – επαγγελματίες με εστίαση στα καταστήματα τους, στα μεσσηνιακά προϊόντα και στα εστιατόρια – ξενοδοχεία του εξωτερικού. Έτσι διαφημίζεται η Μεσσηνιακή γαστρονομία. Όταν πετυχαίνεις να είσαι διεθνής παίκτης.

Όλα τα παραπάνω καταλαβαίνετε ότι θα δημιουργήσουν την απαιτούμενη φήμη στο εξωτερικό και μία υπεραξία στο Brandname Καλαμάτα - Μεσσηνία το οποίο μαζί με τον τουρισμό που προείπαμε θα φέρει χρήμα στην οικονομία και θα κάνει το Δήμο Καλαμάτας γαστρονομικό προορισμό ποιότητας και γεύσης! Η λογική με απλά λόγια είναι η εξής: "Δίνουμε μία υπεραξία ποιότητας σε επίπεδο προσφοράς στις niche markets του εξωτερικού και δημιουργούμε μία ανεκτίμητη ζήτηση διευρυμένων τουριστικών υπηρεσιών με 360 προσέλκυση επισκεπτών από έξω προς τα μέσα".

  1. Κατά τη γνώμη σας, ποια είναι τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο της εστίασης στο Δήμο σας και ποιες σκέψεις κάνετε ώστε να συμβάλλετε στην επίλυσή τους;

Θ. Βασιλόπουλος: Θεωρούμε ότι η εφαρμογή και τήρηση της νομοθεσίας από όλους στην παραχώρηση κοινοχρήστων χώρων, είναι ένα σημαντικό ζήτημα, όπου δεν επιτρέπονται παραφωνίες, ούτε αναρχία, ενώ ζήτημα υπάρχει σε κάποιες περιπτώσεις και με την ηχητική όχληση. Αυτά πρέπει να λυθούν μέσα από διάλογο και συνεργασία με τους επαγγελματίες, προκειμένου και η νομοθεσία να τηρείται και η ισότιμη αντιμετώπιση των επαγγελματιών να αποτελεί πραγματικότητα.

Ένα ζήτημα επίσης που μας απασχολεί, αφορά τα απορρίμματα και τα οργανικά απόβλητα των επιχειρήσεων εστίασης.   Στα σχέδια μας είναι η εφαρμογή κομποστοποίησης και στις επιχειρήσεις εστίασης, όπως πρόσφατα ξεκίνησε νέος κύκλος στα νοικοκυριά με τους κομποστοποιητές κήπου. Στο πρόγραμμά μας είναι να προμηθεύσουμε με ειδικούς κομποστοποιητές κάθε κατάστημα εστίασης. Εκεί θα διοχετεύονται τα οργανικά απορρίμματα και θα υπάρχει ειδικό φορτηγό απορριμματοφόρο που θα τα παραλαμβάνει. Πάντα σε συνεννόηση και συνεργασία με τους επαγγελματίες, αυτό θα οδηγήσει σε  σημαντική μείωση του όγκου των απορριμμάτων. Το πρόγραμμα σε πρώτη φάση θα λειτουργήσει πιλοτικά σε μια ζώνη καταστημάτων εστίασης, με καταγραφή των αποτελεσμάτων και επέκταση του.  Μιλάμε για τόνους οργανικών απορριμμάτων σε ετήσια βάση και το αποτέλεσμα θα φανεί ήδη από τους πρώτους μήνες εφαρμογής.

Παράλληλα,  θα ενισχύσουμε το δίκτυο ανακύκλωσης, ενώ προσανατολιζόμαστε σε διαλογή στην πηγή με 4 ξεχωριστά ρεύματα   (γυαλί, πλαστικό, αλουμίνιο, χαρτί). Αν όλα λειτουργήσουν σωστά, τότε θα έχουμε αξιόλογη μείωση των απορριμμάτων με άμεσο όφελος για την πόλη και τους επαγγελματίες, αφού η σωστή εφαρμογή του προγράμματος, οδηγεί σε μείωση των Δημοτικών Τελών στις επιχειρήσεις  που εφαρμόζουν το πρόγραμμα.

Δ. Οικονομάκος: Το «τουριστικό θαύμα» δεν είναι για όλους. Δεν το απολαμβάνουν το ίδιο οι εργαζόμενοι στον κλάδο, οι  αυτοαπασχολούμενοι, οι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις στον Τουρισμό.

Την μικρή τουριστική επιχείρηση την εμποδίζει να αναπτυχθεί και να διασφαλίσει μια καλή ζωή σε έναν αυτοαπασχολούμενο που δουλεύει μαζί με την οικογένειά του, ο αδυσώπητος ανταγωνισμός με τα μεγαθήρια του κλάδου. Κι όταν συμβαίνει τα πράγματα να στραβώσουν κι έρχεται μια αναποδιά, δεν είναι όλοι εκτεθειμένοι στον ίδιο βαθμό, μεγάλοι, μικροί, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι.

Σίγουρα δεν είναι εκτεθειμένοι οι μεγαλοξενοδόχοι και μεγαλοεπιχειρηματίες. Αυτοί έχουν δεκάδες επενδύσεις σε εξέλιξη, άλλες επιχειρήσεις εδώ στη χώρα ή αλλού και θα συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους, με αβάντες που δεν έχουν ούτε οι μικρομεσαίοι, ούτε βέβαια οι εργαζόμενοι που εξαρτώνται από το μισθό τους και μόνο.

Το παράδειγμα της πανδημίας είναι χαρακτηριστικό. Η κυβέρνηση τους απάλλαξε από μισθούς και ασφαλιστικές εισφορές για δυο χρόνια. Τους έδωσε τη δυνατότητα με το πρόγραμμα ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ να έχουν στη δουλειά όσους θέλουν με το μισό μισθό.

Ή με τα "πρωτόκολλα προστασίας και αντιμετώπισης του κορονοϊού" που προσαρμόστηκαν πλήρως στις ανάγκες των μεγάλων τουριστικών μονάδων, των αεροπορικών και πλοιοκτητριών εταιρειών. Πίεσαν ουσιαστικά τις μικρές επιχειρήσεις.

Εμείς ως υποψήφιοι και εκλεγμένοι Δημοτικοί Σύμβουλοι θα παλέψουμε μαζί σας ενάντια στην υψηλή φορολογία, να μειωθούν τα δημοτικά τέλη και τα τέλη των κοινόχρηστων χώρων στις μικρές επιχειρήσεις, ενάντια στις κατασχέσεις που θα εκτοξευτούν το επόμενο διάστημα, ενάντια στην ακρίβεια που ανεβάζει το κόστος διαβίωσης της λαϊκής οικογένειας.

Για αυτό υιοθετούμε το πλαίσιο πάλης των αυτοαπασχολουμένων για  αφορολόγητο 12000 με προσαύξηση για κάθε παιδί,  μείωση φόρων για τις μικρές επιχειρήσεις, κατάργηση τέλους επιτηδεύματος, διαγραφή χρεών σε εφορία και τράπεζες. Ταυτόχρονα να ενισχυθεί η φορολογία στις μεγάλες επιχειρήσεις, τις αλυσίδες και τα μεγάλα ξενοδοχεία.

Γιατί δεν είναι το ίδιο τα καταστήματα εστίασης που δραστηριοποιούνται στα πολυτελή ξενοδοχεία, με τα συνοικιακά, τα καφενεία των χωριών, τις μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις.

Β. Τζαμουράνης: Τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εστίαση προκαλούνται εξαιτίας της επικάλυψης αρμοδιοτήτων πολλών φορέων, με συνέπεια να μην υπάρχει σαφές χωροταξικό και λειτουργικό θεσμικό πλαίσιο για τα καταστήματα. Για να ξεπεραστούν τα προβλήματα αυτά χρειάζεται η συνεργασία όλων των κοινωνικών εταίρων – καιγι’ αυτό σχεδιάζουμε να δημιουργήσουμε μια ολιγομελή ευέλικτη επιτροπή, που θα συνεδριάζει τακτικά και θα εισηγείται στις Δημοτικές Επιτροπές και στο Δημοτικό Συμβούλιο μέτρα για την εύρυθμη λειτουργία της εστίασης.Εξυπακούεται ότι στην επιτροπή θα μετέχουν τα μέλη των Συλλόγων Εστίασης.

Για το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού στα καταστήματα, ο Δήμος Καλαμάτας, στο βαθμό που είναι εφικτό, θα στηρίξει όλες τις προσπάθειες εκπαίδευσης(σερβιτόρων, μαγείρων κ.λπ.) με στόχο την κάλυψη όλων των κενών θέσεων εργασίας.

Τέλος, η ενίσχυση και πύκνωση της δημόσιας συγκοινωνίας, πιθανόν και με τη δρομολόγηση μέσων σταθερής τροχιάς, με στόχο την τακτική, αποτελεσματική και εύκολη διασύνδεση του κέντρου με τις γειτονιές και τις Κοινότητες του Δήμου (κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα όλων των μεγαλύτερων ή μικρότερων τουριστικών προορισμών), πιστεύουμε ότι θα ωφελήσει τα μέγιστα και τις επιχειρήσεις εστίασης και διασκέδασης, όπου και αν βρίσκονται.

Π. Χειλάς: Το θέμα της καθαριότητας είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα για όλη την πόλη και πολύ περισσότερο για την εστίαση. Πολλοί ιδιοκτήτες εστίασης στις περιοδείες μας παραπονιούνται ότι δεν αδειάζονται συχνά οι κάδοι σκουπιδιών με αποτέλεσμα να προκαλείτε δυσοσμία στους χώρους που κάθονται οι πελάτες. Αυτό δεν είναι ωραίο για κανέναν και αυτό πρέπει να αλλάξει. Το θέμα των τραπεζοκαθισμάτων. Η λύση δεν δίνεται με πρόστιμα. Ο Έλληνας επιχειρηματίας μετά την Covid-19 με κλειστά μαγαζιά εστίασης και χωρίς τουρισμό εκείνη την διετία, πονάει στην τσέπη του κι εμείς το καταλαβαίνουμε. Εμείς, θέλουμε να κάτσουμε μαζί σας και να βρούμε μία λύση που να κερδίζετε περισσότερο. Ο ρόλος του Δήμου είναι να βρίσκεται δίπλα στον πολίτη και στον επιχειρηματία, να είναι πραγματικά δίπλα του, και όχι απέναντι! Δεν συμφέρει κανέναν το πρόστιμο, αυτές οι εισπρακτικές τακτικές εσόδων είναι λανθασμένες και αναχρονιστικές. Κάνουν κακό στην εστίαση, γιατί αναγκάζουν επαγγελματίες σε λουκέτο. Εμείς δεν θέλουμε να κλείσουν τα μαγαζιά της εστίασης, αλλά να ανοίξουν κι άλλα. Εάν δουλέψει σωστά και οργανωθεί ο τομέας θα έχει δουλειά και ‘ψωμί’ για όλους. Να εστιάσουμε στο να μεγαλώσει η πίτα, όχι στο να πάρει ο καθένας ένα μεγαλύτερο κομμάτι από την υπάρχουσα μικρή πίτα. Το ίδιο κομμάτι από μια μεγαλύτερη πίτα, είναι πολλαπλάσιο σε επίπεδο κέρδους. Θέλουμε να φέρουμε την ανάπτυξη και την ευημερία στον τόπο μας κι αυτό δεν γίνεται με πρόστιμα και ακρίβεια! Τα πρόστιμα είναι η εύκολη λύση και την εφαρμόζουν αυτοί που βαριούνται να δουλέψουν και να λύσουν πραγματικά τα προβλήματα.

  1. Με δεδομένη τη σύνδεση της τοπικής γαστρονομίας με το τουριστικό μας προϊόν, περιλαμβάνονται στο πρόγραμμά σας ειδικότερες δράσεις ανάδειξης της γαστρονομικής μας κουλτούρας; Αν ναι, θα μπορούσατε να μας περιγράψετε κάποιες από αυτές;

Θ.Βασιλόπουλος: Από την αρχή της θητείας μας έχουμε αποδείξει ότι θέτουμε σε προτεραιότητα τα θέματα προβολής της πόλης μας και ανάδειξης των τοπικών μας προϊόντων. Πάντα σε συνεργασία με τις επιχειρήσεις, τους παραγωγούς, τους επαγγελματίες εστίασης.

-Συνεχίζοντας τη μεγάλη έκθεση “Άρτος-Οίνος-Έλαιον”, που φέτος συμπλήρωσε 10 χρόνια διοργάνωσης, και πλέον έφτασε ο καιρός να αλλάξει και να μετεξελιχθεί σε “Φεστιβάλ Αγροδιατροφικών Προϊόντων και Γαστρονομίας”, που διευρύνεται και αλλάζει φυσιογνωμία, συμπεριλαμβάνοντας όλα τα τοπικά μας προϊόντα και περισσότερες δράσεις, προσαρμοζόμενο στις σύγχρονες απαιτήσεις προβολής.

-Καθιερώσαμε τον Νοέμβριο του 2022 τις “Ημέρες Τοπικής Γαστρονομίας”, μια διοργάνωση από το Τμήμα Τουρισμού του Δήμου Καλαμάτας, σε συνεργασία με τους επαγγελματίες εστίασης, το Επιμελητήριο Μεσσηνίας και τη συνδρομή του Τμήματος Τεχνολογίας Τροφίμων του Πανεπιστημίου στην Καλαμάτα και του Σχολείου Ελιάς και Ελαιολάδου. Με έκθεση μεσσηνιακών κρασιών, ποτών και αποσταγμάτων αλλά και γευσιγνωσία στην Κεντρική Αγορά Καλαμάτας.

-Αναβαθμίζουμε την Κεντρική Αγορά Καλαμάτας, τη ναυαρχίδα των τοπικών μας προϊόντων και τη μετατρέπουμε σε ένα πολυχώρο τοπικών προϊόντων και γαστρονομίας με καταστήματα εστίασης που θα λειτουργήσουν στον αίθριο χώρο της που πρόσφατα ανακαινίστηκε. Έτσι συνδέουμε άμεσα τους τοπικούς παραγωγούς και τα προϊόντα με τα καταστήματα εστίασης, ώστε να διοχετεύονται άμεσα τα αγνά προϊόντα μας στους καταναλωτές.

Δ.Οικονομάκος: Για να υπάρχει ελληνική γαστρονομία πρέπει να υπάρχει αγρότης. Κρίσιμο είναι η στήριξη του αγρότη και της παραγωγής, που σήμερα συνθλίβεται από φορολογία του κράτους, τους μεγαλοεμπόρους - μεγαλοτυποποιητές. Σε αυτό το μαύρο μπλοκ προστίθενται και οι τοπικές Δημοτικές αρχές και η Περιφερειακή, που έχουν τους αγρότες παρατημένους: αγροτική οδοποιία παρατημένη, αρδευτικά διαλυμένα, αντιπλημμυρικά ανύπαρκτα, αντιμετώπιση ασθενειών όπως δακοκτονία κάτω των περιστάσεων κτλ. Η μόνη έγνοια αυτών των διοικήσεων είναι να στρώνουν το έδαφος για μεγάλες επιχειρήσεις στον πρωτογενή τομέα και να ενισχύουν μεγαλοεπενδυτές.

Απάντηση σε αυτά δίνουν οι ίδιοι οι αγρότες μέσα από το οργανωμένο τους κίνημα που διεκδικούν τα αναγκαία μέτρα για την επιβίωση των ίδιων και των οικογενειών τους, όπως εγγυημένη τιμή, διαγραφή χρεών, αφορολόγητο πετρέλαιο όπως οι εφοπλιστές, προστασία από τις "ελληνοποιήσεις", μέτρα στήριξης της παραγωγής με αρδευτικά και άλλα έργα, ώστε να εξασφαλίζεται το κόστος παραγωγής και το εισόδημα του παραγωγού.

Το πρόβλημα είναι ότι ο ενώ ο αγρότης πουλά φθηνά στον μεγαλέμπορο, στον καταναλωτή φτάνει πανάκριβα, γιατί μεσολαβεί το κέρδος. Αυτό είναι που εμποδίζει το καλό, ποιοτικό προϊόν να φτάσει στο τραπέζι της λαϊκής οικογένειας και όχι ότι δεν έχει προβολή.

Β.Τζαμουράνης: Θεωρούμε την τοπική γαστρονομία συγκριτικό πλεονέκτημα του τουριστικού προϊόντος του Δήμου Καλαμάτας! Στην πραγματικότητα φιλοδοξούμε να κάνουμε την Καλαμάτα γαστρονομική πρωτεύουσα της Πελοποννήσου, με αιχμή του δόρατος την Κεντρική Αγορά Καλαμάτας (ΚΑΚ).

Για την ανάδειξη της τοπικής γαστρονομίας και με στόχο την επέκταση της τουριστικής σεζόν, θα διοργανώνουμε τουλάχιστον μία φορά το δίμηνο δράσεις προβολής της εποχικής παραγωγής (π.χ. την άνοιξη, προβολή της αγκινάρας και των άγριων σπαραγγιών, το καλοκαίρι των σύκων και των φραγκόσυκων, της ντομάτας κ.λπ.).

Μια μεγάλη γιορτή παγκοσμίου ενδιαφέροντος θα διοργανώνεται για την διάσημη Ελιά Καλαμάτας στην έναρξη κάθε ελαιοκομικής περιόδου. Από το καλεντάρι φυσικά δεν θα λείπουν εκδηλώσεις με πρωταγωνιστές τη γουρνοπούλα (πιθανόν κάθε χρόνο στη γιορτή της Αναλήψεως), το παστό και την τοπική σφέλα.

Έμφαση όμως θα δοθεί και α)στην προώθηση της τοπικής ζαχαροπλαστικής (δίπλες, γαλόπιτες κ.ά.) και β) στην προβολή των τοπικών κρασιών και αποσταγμάτων.

Για την προβολή και την προώθηση όλων των τοπικών προϊόντων θα αξιοποιηθούν στο έπακρο οι υποδομές της Κεντρικής Αγοράς Καλαμάτας, όπως και όλα τα καταστήματα της πόλης, αλλά και των υπόλοιπων Κοινοτήτων.

Π. Χειλάς: Το θέμα το περιγράψαμε στην πρώτη ερώτηση αναλυτικά. Ωστόσο, κρατήστε μόνο αυτό. Η ψηφιοποίηση είναι το παν. Η ψηφιοποίηση της προσφοράς και η καθετοποίηση της αλυσίδας αξίας για τον καταναλωτή είναι αυτή που δημιουργεί οικονομίες κλίμακας σε επίπεδο κόστους και ταχύτητα στα Logistics μέσω API διασύνδεσης με διεθνείς εφαρμογές, όπως η Booking, η AirBnB, το Tripadvisor και η Getyourguide. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Προσγειώνεται μια τουρίστρια στο αεροδρόμιο Καλαμάτας. Βγάζει το κινητό της από flight-mood και συνδέεται στο WiFi του αεροδρομίου. Εκεί αυτόματα της προτείνεται να κατεβάσει το App της Πόλης. Μέσω pop-up windows κατά την διάρκεια της διαμονής της θα της προτείνονται όλα όσα πρέπει να της πουλήσουμε εδώ. Μπορεί να παραγγείλει ελιές-ελαιόλαδο και να της παραδοθούν αυτόματα στο κατάλυμα που διαμένει εντός 24 ωρών. Μπορεί να κλείσει μια κράτηση σε εστιατόρια της πόλης μας. Μπορεί να κλείσει μια κρουαζιέρα, κ.ο.κ. Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε ξανά τον τροχό. Μια απλή διασύνδεση API χρειάζεται με τις διεθνείς πλατφόρμες.

4. Σε ποια μορφή τουρισμού θεωρείτε σημαντικό να επενδύσει ο Δήμος. Η τρέχουσα σας ικανοποιεί ως προς τα οφέλη στην τοπική οικονομία; Αν ναι, σχεδιάζετε να την ενισχύσετε με κάποιο τρόπο ώστε να μεγιστοποιήσετε την απόδοσή της; Aν όχι, υπάρχει στον προγραμματισμό σας εναλλακτική μορφή που συνδυαστικά με την υπάρχουσα θα βελτιώσει τα δεδομένα;

Θ. Βασιλόπουλος: Η Καλαμάτα και η ευρύτερη περιοχή ευνοεί όλα τα είδη τουρισμού. Ένας ευλογημένος τόπος, με απίστευτη φυσική ομορφιά και Ιστορία, με συνδυασμό θάλασσας και βουνού, είναι ιδανικός προορισμός για όλους. Ως Δήμος, μας ενδιαφέρει να εστιάσουμε στον Γαστρονομικό Τουρισμό, που είναι πλέον παγκόσμια τάση, αλλά και στον εναλλακτικό τουρισμό ( με outdoor δραστηριότητες),  στον Θρησκευτικό αλλά και στον Αθλητικό τουρισμό. Συγκεκριμένα, επιδιώκουμε τη διασύνδεση του πρωτογενούς τομέα με τα καταστήματα εστίασης, και τα ξενοδοχεία, ώστε ο επισκέπτης να απολαμβάνει τα ντόπια αυθεντικά τοπικά προϊόντα και τις καθαρές πρώτες ύλες που με σεβασμό έχουν μαγειρευτεί. Στόχος η προστιθέμενη αξία στον προορισμό Καλαμάτα. Να γνωρίζει δηλαδή ο δυνητικός επισκέπτης ότι επικεπτόμενος την Καλαμάτα θα ζήσει μια αυθεντική εμπειρία μεσσηνιακής κουζίνας, με υψηλού επιπέδου υπηρεσίες εστίασης και διαμονής, με πρώτης ποιότητας εγχώριες πρώτες ύλες. Αυτό επιτυγχάνεται και μέσα από τη συνεργασία του Δήμου, το διάλογο, τις συνέργειες, με τους επαγγελματίες εστίασης και τουρισμού.

Δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού, μέσα από την ανάδειξη του δικτύου των μονοπατιών μας, για το οποίο υποβάλλαμε ήδη φάκελο. Επίσης μέσα από την ανάδειξη και τουριστική αξιοποίηση των παραποτάμιων περιοχών μας( όπως είναι ο Άρις). Έχουμε ένα μεγάλο κεφάλαιο, ένα “δώρο”, τον Ταΰγετο, πρέπει να στραφούμε στην αξιοποίησή του και την ανάδειξή του, όπως και την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, με τα πεντακάθαρα νερά κολύμβήσής που διαθέτουμε. Έμφαση πρέπει να δοθεί και στην προσέλκυση αθλητών, που σιγά σιγά έχουν ξεκινήσει να επιλέγουν την πόλη μας για την προετοιμασία τους, λόγω και των ήπιων καιρικών συνθηκών σχεδόν όλο τον χρόνο. Τέλος, άλλο ένα μεγάλο κεφάλαιο είναι ο θρησκευτικός τουρισμός με τις εκκλησίες μας (Υπαπαντή) ιστορικές μονές (Δήμιοβα, Βελανιδιά κ.α) στην επικράτεια του Δήμου Καλαμάτας που επιδιώκουμε να συνδέσουμε και μέσω περιπατητικών διαδρομών.

Δ. Οικονομάκος: Τι πιο ωφέλιμο για ένα Νομό και τον Τουρισμό που θέλει να υποδεχτεί, να έχει ασφαλή οδικό δίκτυο και όχι πανάκριβο από τα χαράτσια των διοδίων, να έχει εξασφαλισμένη αντιπλημμυρική προστασία και να μην πεθαίνει ο επισκέπτης όπως πρόσφατα στο Πήλιο, να έχει δάση και χωριά προστατευμένα από την φωτιά και αντιπυρική προστασία, να έχουν όλες οι υποδομές ελεγχθεί και ενισχυθεί αντισεισμικά με βάση τα άλματα της επιστήμης, να έχει καθαρές πόλεις-χωριά, βιολογικούς καθαρισμούς και σύγχρονα αποχετευτικά δίκτυα κτλ.

Σε αυτό το έδαφος θα προσελκύονται ακόμα περισσότεροι τουρίστες σε έναν Νομό που έχει σημαντικά ιστορικά και πολιτιστικά μνημεία, πλούσιο φυσικό περιβάλλον. Πολλά ιστορικά μνημεία είναι ακόμα άγνωστα ευρύτερα, όπως για παράδειγμα το Αρχαίο Θέατρο της Μεσσήνης. Ενώ άλλα είναι ασυντήρητα π.χ. το κάστρο της Μεθώνης, της Κορώνης κ.α. Χρειάζεται κρατική μέριμνα ώστε να στηριχθούν και να αποτελούν πόλο έλξης για μαθητές, φοιτητές, επισκέπτες απ’ όλον τον κόσμο. Χωρίς την εμπορευματοποίηση που γνωρίζουμε με τα πανάκριβα εισιτήρια, που τα κάνουν σε πολλές περιπτώσεις απαγορευτικά για την λαϊκή "τσέπη", αλλά δωρεάν.

Αντίστοιχα το φυσικό περιβάλλον της Μεσσηνίας όπως ο Ταΰγετος, ο Πάρνωνας στη Λακωνία κ.α. Αυτά θέλουν φροντίδα, δρόμους, μονοπάτια κ.α., και όχι φωτοβολταϊκά και ανεμογεννήτριες, με κύρια κατεύθυνση την ολοκληρωμένη και σύγχρονη αντιπυρική προστασία.

Επίσης έχουμε Θάλασσα και πανέμορφες παραλίες. Όμως πρέπει να είναι προσβάσιμες για όλους, ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις που σε ορισμένες περιοχές του Νομού (πχ Δυτική Μεσσηνία) τις κάνουν απαγορευτικές για μια λαϊκή οικογένεια.

Β. Τζαμουράνης: Ο Δήμος Καλαμάτας πρέπει να επενδύσει στον απίστευτο συνδυασμό citybreak -ήλιος- θάλασσα σε μισή ώρα απόσταση από τον αλπικό Ταΰγετο, προβάλλοντας ενεργά και το ήπιο κλίμα της περιοχής καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Η αξιοποίηση αυτής της εξαιρετικής «ποικιλίας»θα δώσει στο τουριστικό προϊόν της πόλης την ώθηση που απαιτείται, για να ξεπεραστούν η χαμηλή πληρότητα των ξενοδοχείων και η μικρή διάρκεια της τουριστικής σεζόν.

Η σημερινή διάρκεια της θερινής τουριστικής σεζόν, που δεν ξεπερνά τις 40 ημέρες, και οι ταξιδιώτες του Σαββατοκύριακου και των τριήμερων (κυρίως από την εγχώρια αγορά) προφανώς δεν προσφέρουν τα οφέλη που μπορεί να έχει η Καλαμάτα από τον τουρισμό.

Ο Δήμος Καλαμάτας οφείλει να αναλάβει ουσιαστικές επενδυτικές πρωτοβουλίες που θα καταξιώσουν τον προορισμό μας στο παγκόσμιο χάρτη: Πρώτα από όλα, θα πρέπει να εφαρμόσει τα  πολεοδομικά εργαλεία για τη χωροθέτηση νέων ξενοδοχειακών ζωνών, που θα επιτρέψουν νέες επενδύσεις. Στη, συνέχεια μέσω ενός μεγάλου προωθητικού προγράμματος, θα προβάλει τα πολλά πλεονεκτήματα του προορισμού μας στη διεθνή και εγχώρια αγορά.

Πολύ σοβαρές προοπτικές διαβλέπουμε,μεταξύ άλλων,στην ανάπτυξη του ιατρικού, του θρησκευτικού, αθλητικού-φυσιολατρικού  αλλά και του συνεδριακού τουρισμού– καθένας εκ των οποίων χρειάζεται τη δραστήρια ανάδειξη συγκεκριμένων πλεονεκτημάτων της περιοχής μας.

Οι υποδομές του λιμανιού για την επανάκαμψη και αύξηση της κρουαζιέρας, σε συνδυασμό με ενέργειες για την προώθηση των τουριστών σε ποικίλα σημεία ενδιαφέροντος σε όλη την πόλη, στο Δήμο Καλαμάτας, αλλά και στην περιφέρεια και σε όμορους δήμους κ.λπ., περιλαμβάνονται ήδη στις  δεσμεύσεις μας.

Η αύξηση της προσβασιμότητας και της ανεμπόδιστης κινητικότητας για όλους, μπορεί σταδιακά να καταστήσει την Καλαμάτα ιδανικό προορισμό για τους εγχώριους και διεθνείς ταξιδιώτες με αναπηρία (ΑΜΕΑ).

Σε κάθε περίπτωση ο Δήμος Καλαμάτας πρέπει να γίνει μια περιοχή σύγχρονη, λειτουργική και πολύ φιλική στον επισκέπτη – ώστε οι ταξιδιώτες που θα έρχονται να γίνονται έπειτα οι νέοι διαφημιστές του προορισμού μας στην ελληνική και κυρίως στη διεθνή αγορά.

Π. Χειλάς: Ο τόπος μας είναι τόσο ευλογημένος που δέχεται πολλές μορφές τουρισμού. Σίγουρα ο αγροτουρισμός λόγω της παραγωγής ελαιολάδου, ελιάς Καλαμών, σύκων και μελιού μπορεί να διαπρέψει και να προσελκύσει μεγάλο ενδιαφέρον από το εξωτερικό. Ήδη συμβαίνει σε ιδιωτικό επίπεδο. Μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον Ιώαννη Ταμπάρη υποψήφιο σύμβουλο Καλαμάτας με τη Νέα Δυναμική που το πέτυχε εξάγοντας σε 16 χώρες του εξωτερικού. Εμείς δεν χρειάζεται να ρωτήσουμε πώς γίνεται. Οι άνθρωποί μας το έχουν ήδη πετύχει. Ο αγροτουρισμός μπορεί να συνδεθεί φυσικά με το κομμάτι του γαστρονομικού τουρισμού και να πάνε πακέτο αυτά τα δύο. Φυσικά, όπως γνωρίζετε ο Δήμος μας έχει καταπληκτικές παραλίες, εκπληκτικά τοπία για τους λάτρεις των βουνών, πλούσια ελληνική ιστορία, την άγρια ομορφιά του ιστορικού ποταμού "Πάμισος" και φυσικά όλες οι κοινότητες μπορούν να μετατραπούν σε τουριστικούς προορισμούς ενισχύοντας έτσι πολύ την οικονομία των χωριών μας και των κατοίκων τους.

  1. Απευθυνόμενοι προς τους επαγγελματίες της εστίασης, υπάρχει κάτι που εσείς με τη σειρά σας θα θέλετε να επικοινωνήσετε και θεωρείτε σημαντικό να γνωρίζουν;

Θ. Βασιλόπουλος: Επιδιώκουμε σταθερά τη συνεργασία με τους επαγγελματίες της εστίασης. Έχουμε αποδείξει ότι είμαστε ανοιχτοί σε νέες ιδέες για δράσεις και συνέργειες με τους συλλόγους εστίασης, το Επιμελητήριο, τους επαγγελματίες της γαστρονομίας. Τα προηγούμενα χρόνια, πετύχαμε πολλά. Στα χρόνια που έρχονται, με τη συνεργασία μας, μπορούμε και θα πετύχουμε ακόμα περισσότερα για την τουριστική προβολή της Καλαμάτας.

Δ.Οικονομάκος: Στηρίζουμε κάθε προσπάθεια διεκδίκησης των επαγγελματιών της εστίασης για την προστασίας του εισοδήματος τους. Γνωρίζουμε πως μόνο με τους αγώνες και τις διεκδικήσεις μπορούν σήμερα να κερδηθούν πράγματα απέναντι σε κράτος – κυβερνήσεις και περιφερειακές/ δημοτικές αρχές, που παίρνουν όλο και περισσότερα από τους εργαζόμενους και τους μικρούς επαγγελματίες, ενώ την ίδια ώρα δίνουν δισεκατομμύρια στηρίζοντας σταθερά τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους.

Οι μικροί αυτοαπασχολούμενοι στην εστίαση και στον τουρισμό μαζί με τους εργαζόμενους στον κλάδο να παλέψουν ενάντια στον κοινό εχθρό που είναι οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι του τουρισμού και της εστίασης. Να παλέψουν ενάντια στο κράτος και τις κυβερνήσεις που διαχρονικά υπηρετούν τα μεγάλα συμφέροντα. Να διεκδικήσουν ώστε να γίνει πραγματικότητα το σύγχρονο δικαίωμα στον τουρισμό και στην αναψυχή για όλους.

Σκεφτείτε πόσοι, πώς και πόσο θα δούλευαν αν ο λαός είχε πρόσβαση σε καλές, ποιοτικές διακοπές όλο το χρόνο. Και δεν είναι μόνο οι εργαζόμενοι.

Σε αυτόν τον αγώνα εμείς οι εκατοντάδες υποψήφιοι με τα ψηφοδέλτια της Λαϊκής Συσπείρωσης σε όλη την Μεσσηνία, θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις, ώστε να ξημερώσει μια μέρα που στην Ελλάδα ο τουρισμός και η ψυχαγωγία δεν θα είναι ακριβό εμπόρευμα και πολυτέλεια αλλά καθολικό, ποιοτικό δικαίωμα.

Β. Τζαμουράνης: Ο κλάδος της εστίασης και ο Δήμος Καλαμάτας αλλά και άλλοι φορείς( πχ ΚΤΕΛ,Ταξί  κ.α.)  οφείλουννα συνεργαστούν πολύ στενά, για την προώθηση και την περαιτέρω ανάδειξη και καταξίωση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής μας. Έτσι κι αλλιώς, στη νέα οικονομική πραγματικότητα δεν υπάρχουν περιθώρια για συγκρούσεις και αποκλίνουσες πορείες.

Η ΚΑΛΑΜΑΤΑ_ΜΕΤΑ πιστεύει ακράδαντα ότι η εστίαση μπορεί και πρέπει να γίνει η ατμομηχανή αυτής της νέας οικονομίας,προσφέροντας όχι μόνο εισόδημα και θέσεις εργασίας, αλλά και συμβάλλοντας στην ανάδειξη του γαστρονομικού πλούτου και της άυλης πολιτιστικής μας  κληρονομιάς.

Π. Χειλάς: Αυτό που οραματιζόμαστε και μπορούμε να κάνουμε για την εστίαση του Δήμου μας είναι να την ενισχύσουμε οικονομικά με τις ιδέες και τις δράσεις μας. Διαθέτουμε διεθνή αντίληψη για τα πράγματα. Όταν αυτά που απαιτούνται να γίνουν μπούνε σε εφαρμογή από την επόμενη μέρα της εκλογής μας θα καταλάβετε. Θέλουμε να επενδύσουμε και να σταθούμε δίπλα στον επαγγελματία του Δήμου, γιατί η εστίαση, ο τουρισμός και τα Μεσσηνιακά προϊόντα μπορούν να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, να δώσουν φήμη και Παγκόσμια υπεραξία στον τόπο μας! Σας καλούμε να μας δώστε αυτή την ευκαιρία να σας το αποδείξουμε με πράξεις στις 8 Οκτωβρίου! Σας ευχαριστούμε για το χρόνο σας.

*** Η σειρά των απαντήσεων είναι αλφαβητική με βάση το επίθετο του κάθε υποψήφιου. Επίσης, επειδή πρόκειται για ερωτήσεις που τέθηκαν στους υποψήφιους Δημάρχους όλων των Δήμων της Μεσσηνίας, οι υποψήφιοι της Λαϊκής Συσπείρωσης: Δημήτρης Οικονομάκος, Χρήστος Θεοδωρακόπουλος, Κώστας Ρεϊτζόπουλος, Άρης Κομπότης, Κατερίνα Τσίγκανου και Θάνος Ραδιώτης, έστειλαν κοινή απάντηση

 

ΣΕΜ: 4 + 1 ερωτήσεις για τον τουρισμό και την εστίαση προς τους υποψήφιους Δημάρχους Καλαμάτας

Δημοφιλέστερα

To Top