ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρεμιέρα σήμερα για τις χειμερινές εκπτώσεις- Τι να προσέχουν οι καταναλωτές

Οι δύο Κυριακές που θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα

Έως και το τέλος Φεβρουαρίου θα διαρκέσουν οι χειμερινές εκπτώσεις , που ξεκίνησαν από σήμερα 8/1 με προαιρετική λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές 14 και 21 Ιανουαρίου 2024.

image00009Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως και τις 29 Φεβρουαρίου και τα καταστήματα θα είναι ανοικτά τις Κυριακές 14 και 21 Ιανουαρίου από τις 11:00 έως τις 20:00.

«Μεγάλες οι εκπτώσεις, καλές οι τιμές» δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας σε αυτοψία που έκανε το πρωί στην Ερμού ενώ πρόσθεσε ότι συνεχίζονται οι έλεγχοι από τις δημόσιες υπηρεσίες για παραπλανητικές εκπτώσεις αν και όπως είπε η αγορά έχει προσαρμοστεί στο νόμο του κράτους και δεν υπάρχουν φαινόμενα παραπλάνησης του καταναλωτή.

Οι κανόνες για την αναγραφή παλιάς και νέας τιμής
Υπενθυμίζεται ότι σε κάθε ανακοίνωση έκπτωσης υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή κατά τη διάρκεια 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Έτσι, όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος που το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά. Όταν η τιμή μειώνεται προοδευτικά κατά τη διάρκεια των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή που ίσχυε πριν από την εφαρμογή της πρώτης από τις διαδοχικές μειώσεις τιμών.

image00005Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Τους 5 κανόνες που πρέπει να διασφαλίσουν οι καταναλωτές για να μην πέσουν θύματα «προσφορών» ανέφερε πρόσφατα η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος.

image00007

Αναλυτικά:
Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες
Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς. Ιδίως να ερευνούν αν και κατά πόσο επιβάλλονται τόκοι στην αγορά αυτή, αφού, στην περίπτωση αυτή, το κόστος αγοράς αυξάνει ραγδαία.
Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής
Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.
Επίσης, σημειώνει ότι: Καλό θα ήταν να γνωρίζουν όλοι ότι η καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing δημιουργούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου (Βlack Friday, άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, λευκές νύκτες κ.λπ.) έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι “πρέπει” να εκμεταλλευτεί τις προσφορές σπεύδοντας στα μαγαζιά. Στο σημερινό πλαίσιο της εκρηκτικής ακρίβειας σε αγαθά πρώτης ανάγκης, ο καταναλωτής οφείλει να ενεργεί τις αγορές του με σύνεση και περίσκεψη.

Πρεμιέρα σήμερα για τις χειμερινές εκπτώσεις- Τι να προσέχουν οι καταναλωτές

Δημοφιλέστερα

To Top