Yποδομές

Περιφερειακό Συμβούλιο: Καταψήφισε την ΜΠΕ του master plan για το Λιμάνι Καλαμάτας

ΝΙΚΑΣ: “ΝΑΙ ΣΤΟ ΜΑΣΤΕΡ ΠΛΑΝ ΜΕ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΓΠΣ, ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΙ Η ΑΜΜΟΣ, Ο ΠΡΟΛΙΜΕΝΑΣ, ΑΛΛΑ ΑΣ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΖΩΗ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΛΙΜΑΝΙ” – ΑΝΩΤΕΡΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ, ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ 4.000 ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ; ΜΑΖΕΥΩ ΚΙ ΕΓΩ 40.000

Με 21 ψήφους κατά και 19 υπέρ, το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου καταψήφισε κατά την 4η φετινή συνεδρίασή του στην Τρίπολη, την Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του master plan του λιμένα Καλαμάτας μετά από πολύωρη συνεδρίαση με αρκετές εντάσεις.

Η απόφαση αυτή του ΠΕΣΥ έρχεται σε αντίθεση με την θετική γνωμοδότηση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας.
Κατά την συζήτηση του θέματος έλαβαν τον λόγο κι εκπρόσωποι φορέων της πόλης και κατέθεσαν τις απόψεις τους, ενώ δεν παρέστη κάποιος εκπρόσωπος του Δήμου Καλαμάτας ή του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας.

Στην τοποθέτησή του ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας τόνισε πως η μελέτη αυτή κόστισε 600.000 ευρώ και χρηματοδοτήθηκε από τις δυο Κυβερνήσεις του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ, ενώ ο ίδιος έχει επισκεφτεί το λιμάνι με Υπουργό της προηγούμενης Κυβέρνησης, τον οποίο δεν κατονόμασε, για να δουν τις προοπτικές. “Από το λιμάνι απουσιάζει χερσαία ζώνη και η κρουαζιέρα έχει προοπτική, όμως στον προλιμένα υπάρχουν παράνομες κατασκευές που θα πρέπει να κατεδαφιστούν. Οι ναυταθλητικοί όμιλοι θα πρέπει να μείνουν κοντά στη θάλασσα και να συγχωνευτούν οι εγκαταστάσεις τους κι ας μην υπάρχει εστιατόριο παρά μόνο μια καντίνα” είπε ο κ.Νίκας. Επίσης τόνισε πως υπάρχουν πάντα συγκεκριμένα άτομα που διαμαρτύρονται – κυρίως της Αριστεράς – και η συλλογή των 4.000 υπογραφών δεν λέει κάτι αφού “κι εγώ μπορώ να συγκεντρώσω όχι 4 αλλά 40 χιλιάδες υπογραφές”, δίνοντας τον πρώτο λόγο στο Δημοτικό Συμβούλιο που έχει προκύψει από την απλή αναλογική και θέλει διευρυμένες πλειοψηφίες.

Ο επικεφαλής της «Νέας Πελοποννήσου» Πέτρος Τατούλης επεσήμανε πως έπρεπε να είναι παρόντες σε μια τόσο σπουδαία συνεδρίαση οι μελετητές του έργου.

Για το θέμα τοποθετήθηκαν ο επικεφαλής των «Νέων Δρόμων» Γιώργος Δέδες, ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Νίκος Γόντικας, ο επικεφαλής της «Αγωνιστικής Συνεργασίας» Θανάσης Πετράκος, η επικεφαλής της «Πράσινης Πελοποννήσου» Δήμητρα Λυμπεροπούλου κι ο επικεφαλής της «Ανταρσίας του Μοριά» Παναγιώτης Κάτσαρης. Ως ειδική αγορήτρια τοποθετήθηκε η Ντίνα Νικολάκου, ενώ τοποθετήθηκαν και περιφερειακοί σύμβουλοι των μειοψηφιών. Όλοι εξέφρασαν την αντίθεσή τους με την ΜΠΕ την οποία στο τέλος την καταψήφισαν.

Η εκπρόσωπος της Συντονιστικής Επιτροπής για τον Προλιμένα Μαρίστα Ορφανού είπε ότι τα “ογκώδη κτήρια” εμφανίστηκαν ξαφνικά το 2020 και χαρακτήρισε “περίεργη” την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας την οποία ψήφισαν οι παρατάξεις που εξέφραζαν ενστάσεις και επιφυλάξεις.

Επίσης τον λόγο έλαβε κι ο πρώην πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας Γιώργος Καραμπάτος που είπε πως το λιμάνι της Καλαμάτας είναι εθνικής σημασίας και πως είναι λάθος η τοποθέτηση των μέγα γιοτ εντός αυτού αφού θα ακυρώσουν την εμπορική του χρήση. Τέλος τον λόγο πήρε και η εκπρόσωπος συλλογικοτήτων Φεβρωνία Εξακουστίδου που είπε πως αυτό το master plan είναι δεσμευτικό για τις επόμενες μελέτες.

Η τοποθέτηση του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Παναγιώτη Νίκα

To Top