ΠΟΛΙΤΙΚΗ

“Όχι” της ΝΔ στη συζήτηση για τα barcode στις εφημερίδες – “Ναι” από ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, Ποτάμι

Μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ, οι ΑΝΕΛ και το Ποτάμι είπαν “Ναι” στην χρήση του barcode για την σωστή καταγραφή των πωλήσεων των εφημερίδων ενώ η Νέα Δημοκρατία τοποθετήθηκε αρνητικά.

Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε η β’ ανάγνωση του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής στην Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης και την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.

Το πολυνομοσχέδιο έγινε δεκτό κατά πλειοψηφία επί της αρχής, επί των άρθρων και στο σύνολο του από τις Επιτροπές και θα πάει προς ψήφιση στην Ολομέλεια την Πέμπτη και την Παρασκευή.

Συγκεκριμένα η χρήση barcode στις εφημερίδες υπερψηφίστηκε από ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ και Ποτάμι, καταψηφίστηκε από ΝΔ και Χρυσή Αυγή ενώ, ΚΚΕ, ΔΗΣΥ και Ένωση Κεντρώων επιφυλάχθηκαν για την Ολομέλεια.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο αρμόδιος υπουργός Νίκος Παππάς ανέφερε μεταξύ άλλων ότι από τη μέχρι σήμερα συζήτηση διαπιστώθηκε ότι υπάρχει σύμπλευση για την ανάγκη πιστοποίησης των κυκλοφοριών των εφημερίδων μέσω της λειτουργίας συστήματος barcode, έγιναν θετικά δεκτά από όλες τις πλευρές τα κίνητρα για την προσέλκυση διεθνών οπτικοακουστικών παραγωγών στην Ελλάδα, ενώ διαπιστώθηκε συναίνεση στην ανάγκη αυστηροποίησης των όρων συγκρότησης του μητρώου εφημερίδων της περιφέρειας.

Αναλυτικά ψήφισαν:

ΣΥΡΙΖΑ – ΝΑΙ

ΝΔ – ΟΧΙ

Δημοκρατική Συμπαράταξη – επιφυλάχθηκε για την ολομέλεια

Χρυσή Αυγή – ΟΧΙ

ΚΚΕ – επιφυλάχθηκε για την ολομέλεια

ΑΝΕΛ – ΝΑΙ

Ενωση Κεντρώων – επιφυλάχθηκε για την ολομέλεια

Ποτάμι – Ναι στο 18 (barcode στις εφημερίδες), επιφύλαξη για το β’ (Μητρώο Περιφερειακού Τύπου) και δ’ κεφάλαιο (Οπτικοακουστικά), ΟΧΙ στα υπόλοιπα.

Συγκεκριμένα, με την ψήφιση του νομοσχεδίου αναμένεται να καθιερωθεί γραμμωτός κώδικας (barcode) για την online παρακολούθηση και έλεγχο των κυκλοφοριών των εφημερίδων, κάτι το οποίο θα διασφαλίσει τη διαφάνεια στις κυκλοφορίες, θα εξαλείψει τις κακοδαιμονίες του παρελθόντος και του παρόντος («καπέλα» κ.λπ.) και θα διασφαλίσει πρόσβαση στη διαφημιστική αγορά ανάλογη με την πραγματική απήχηση του κάθε εντύπου.

Σήμερα, η συγκεκριμένη αγορά απαρτίζεται κατά προσέγγιση από:

2 Πρακτορεία Διανομής
125 Υποπρακτορεία
8.000 Σημεία Πώλησης Τύπου
100 Τίτλους Εντύπων που διανέμονται καθημερινά (κατά μέσο όρο)
500.000 Έντυπα που διανέμονται καθημερινά (κατά μέσο όρο)
300.000 Έντυπα που επιστρέφονται καθημερινά (κατά μέσο όρο)

Μέχρι τώρα ήταν πρακτικά αδύνατος ο έλεγχος των πραγματικών πωλήσεων εφημερίδων και περιοδικών από τα σημεία πώλησης, ακριβώς εξαιτίας της απουσίας ενός Κεντρικού Συστήματος Διαχείρισης όλων των εντύπων, αλλά και της απουσίας online επικοινωνίας με όλα τα Σημεία Πώλησης.

Ένα τέτοιο σύστημα είναι, αφενός, απαραίτητο να ενσωματώσει τις ανάγκες των Σημείων Πώλησης και, αφετέρου, να προσφέρει αξιόπιστες και πιστοποιημένες πληροφορίες σχετικά με τις πραγματοποιούμενες πωλήσεις.

Το σύστημα αυτό θα βάλει ένα τέλος στις “μαϊμού” πωλήσεις εφημερίδων, και τα εικονικά νούμερα που κερδίζουν έτσι τη μερίδα του λέοντος από τη διαφημιστική πίτα.

Μάλιστα πριν από 2 μήνες ο εκδότης και δημοσιογράφος Νίκος Χατζηνικολάου είχε εκδώσει ανακοίνωση αποχώρησης των εντύπων του από τις μετρήσεις κυκλοφορίας, καταγγέλλοντας ουσιαστικά την απουσία οποιουδήποτε ελέγχου στην κυκλοφορία των εντύπων και είχε δηλώσει πως θα τις επαναφέρει όταν καθιερωθεί το σύστημα barcode που εξασφαλίζει το αδιάβλητο στην κυκλοφορία των εφημερίδων.

Τότε είχε δηλώσει: “Αποσύρονται από τις μετρήσεις κυκλοφορίας οι εφημερίδες «Real News» και «Ειδήσεις», μέχρι να εφαρμοστεί η μέθοδος του barcode.
Με ανακοίνωσή της η REAL MEDIA ενημερώνει ότι αποσύρει τις εφημερίδες REAL NEWS και ΕΙΔΗΣΕΙΣ από τις μετρήσεις κυκλοφορίας, αναμένοντας την εφαρμογή της αδιάβλητης μεθόδου του barcode προκειμένου να επανέλθει».

“Όχι” της ΝΔ στη συζήτηση για τα barcode στις εφημερίδες – “Ναι” από ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, Ποτάμι

Δημοφιλέστερα

To Top