Yποδομές

Νίκας: Πρόγραμμα συνεργασίας με Αστικό και Υπεραστικό ΚΤΕΛ για τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία

8ΜΕΤΡΑ ΜΕ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 200ΧΛΜ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ

Πρόγραμμα συνεργασίας με το Αστικό και Υπεραστικό ΚΤΕΛ για τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία επιδιώκει η Δημοτική Αρχή Καλαμάτας. Όπως δήλωσε στο Δημοτικό Συμβούλιο ο δήμαρχος, Παναγιώτης Νίκας, ο Δήμος δεν μπορεί να είναι λεωφορειούχος, οπότε προσανατολίζεται στο να υπάρξει μια προγραμματική σύμβαση και με το Αστικό ΚΤΕΛ Καλαμάτας και με το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Μεσσηνίας στην κατεύθυνση των συμφερόντων των πολιτών.

Ο Δήμος Καλαμάτας έχει κάνει αίτηση για το πρόγραμμα ηλεκτροκίνητων λεωφορείων της ΔΕΗ-Solaris. Σύμφωνα με τον δήμαρχο, θα κατασκευαστούν σημεία με φορτιστές και φωτοβολταϊκά για τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία της Solaris, τα οποία θα έχουν έτσι αυτοδυναμία 200 χλμ. “Μπορούμε να βελτιώσουμε θεαματικά τη συγκοινωνία και στην πόλη και στην ευρύτερη περιοχή”, δήλωσε χαρακτηριστικά. Ο Δήμος Καλαμάτας θα επιλέξει 8μετρα λεωφορεία για την πόλη και την ευρύτερη περιοχή, που είναι πιο ευέλικτα και όχι τα 12μετρα,(τα οποία ο ίδιος χαρακτήρισε ως κινούμενους λοφίσκους).
Άλλωστε, όπως επεσήμανε, μέχρι τέλη του 2019 όλος ο αυτοκινητόδρομος θα διαθέτει φωτοβολταϊκά και σταθμούς φόρτισης. “Μπαίνουμε σε μια άλλη εποχή”, δήλωσε ο Παναγιώτης Νίκας.

 

Μάλιστα, την επόμενη εβδομάδα αντιπροσωπεία μηχανικών του Δήμου θα έχει συνάντηση στην Αθήνα με τον υπεύθυνο του προγράμματος και στελέχη και της ΔΕΗ και του ΔΕΔΔΗΕ. Σύμφωνα με τον δήμαρχο, ο Δήμος Καλαμάτας δεν θα πληρώσει την προμήθεια των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων αλλά θα πληρώνει ανά χιλιόμετρο.
“Πρέπει και η πόλη μας να μπει στη νέα εποχή. Και να καθίσουμε να συζητήσουμε και με το Αστικό ΚΤΕΛ και με το Υπεραστικό πως θα συνεργαστούμε, μήπως πρέπει ο Δήμος να συμμετάσχει με μετοχές σε αυτούς τους δύο φορείς; Ποιος θα είναι ο καλύτερος τρόπος να προασπίσουμε τα συμφέροντα των πολιτών. Και με το Αστικό ΚΤΕΛ και με το Υπεραστικό. Διαφορετικά δεν κάνουμε κάτι”, και συμπλήρωσε “φιλοδοξώ να είμαστε η πρώτη πόλη που θα προχωρήσει στην ηλεκτροκίνηση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών”.

“ΑΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΟΧΙ ΣΤΑ ΧΑΡΤΙΑ-ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ”

“Αστική συγκοινωνία στη Μικρή Μαντίνεια σημαίνει ότι το Αστικό ΚΤΕΛ με τα 11 λεωφορεία που διαθέτει τώρα για να κάνει αστική συγκοινωνία πρέπει να πηγαίνει κάθε μισή ώρα. Όχι σαν τα Λέικα, δύο λεωφορεία την εβδομάδα..
Αστική συγκοινωνία εννοούμε κάθε μισή ώρα ή έστω κάθε μία ώρα”, δήλωσε σε αυστηρό τόνο ο δήμαρχος.

“Αστική συγκοινωνία όχι στα χαρτιά, σε συγκεκριμένους χρόνους. Είτε είναι Αστικό είτε Υπεραστικό το λεωφορείο, όταν περνάει μια στο τόσο, κάθε 5 ώρες, είναι το ένα και το αυτό”

“ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΥΠΑΡΞΟΥΝ ΑΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΝΑ ΣΥΝΕΝΝΟΗΘΟΥΜΕ”

Την ανάγκη να υπάρξει διάλογος και συνεργασία μεταξύ Δήμου Καλαμάτας-Αστικού και Υπεραστικού ΚΤΕΛ επεσήμανε ο Παναγιώτης Νίκας.
“Του Υπεραστικού ΚΤΕΛ περίπου δεν ήθελαν το Αστικό ΚΤΕΛ, γιατί είναι ο φτωχός συγγενής”, είπε χαρακτηριστικά, δίνοντας τη δική του εξήγηση στο πρόβλημα. “Αυτή η διάσπαση που δεν συνέβη σε άλλες περιοχές, όπως πχ στον Πύργο,όπου το Αστικό πάει στο Κατάκολο, υπάρχει συνεργασία των 2 εταιρειών. Αυτό μας δημιουργεί πρόβλημα…Αυτό ήταν ένα λάθος που το πληρώνει η πόλη”.

“Καταλαβαίνω ότι όταν ένα Αστικό ΚΤΕΛ έχει μια διάμετρο 4χλμ. ασφυκτιά και πρέπει να πάει παραπέρα…”

Ο ίδιος περιέγραψε τη γραφειοκρατική τρέλα που βίωσε ως δήμαρχος από την κωλυσιεργία του συστήματος: “Προσωπικά αγωνίστηκα 5 χρόνια για να επεκταθεί η αστική συγκοινωνία 300 μέτρα και να μπορεί να σταματάει και στο Ασπρόχωμα, 200 μέτρα από το ΤΕΙ μέχρι το Νοσοκομείο. Πήγα στο Περιφερειακό Συμβούλιο,όπου αντιμετώπισα μια δύσκολη κατάσταση και κρίθηκε απορριπτική η απόφαση, και στη συνέχεια θετική και μπορεί πλέον ο κόσμος να εξυπηρετείται μέχρι το Νοσοκομείο”.

Πλέον εναπόκειται στο Περιφερειακό Συμβούλιο να αποφασίσει για την επέκταση ή μη της αστικής συγκοινωνίας. Επιπλέον, όπως αναφέρθηκε, θα καταρτισθεί συγκοινωνιακή μελέτη από συγκοινωνιολόγο για το σύνολο του Δήμου, ζήτημα για το οποίο θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη τη Δευτέρα 16 Απριλίου 2018.

Επιμέλεια: Μαίρη Περδικέα

Δημοφιλέστερα

To Top