ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Tα κυριότερα σημεία της συνέντευξης Τύπου του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ

Για την τρίτη αξιολόγηση και το ΔΝΤ:

*Στο βαθμό που είμαστε αποφασισμένοι να υλοποιήσουμε μία συμφωνία που έχουμε μπροστά μας και ξέρουμε ότι τα χειρότερα είναι πίσω μας, θα κάνουμε αυτό που μας αναλογεί. Θα τρέξουμε γρήγορα.
Η 3η αξιολόγηση έχει κυρίως εφαρμοστικά ζητήματα και όχι κρίσιμα πολιτικά. Αναμένουμε ότι όλες οι πλευρές θα έρθουν καλή πίστη.

Εμείς μπορούμε να ζήσουμε και με το ΔΝΤ εάν τηρεί τα συμφωνηθέντα, μπορούμε να ζήσουμε και χωρίς την παρουσία του. Δεν μπορούμε να ζήσουμε με ΔΝΤ να έχει το ένα πόδι μέσα κι το άλλο έξω από το πρόγραμμα.

Μετά από δύο χρόνια να πάρει τις αποφάσεις του. Και αυτό δεν αφορά την κυβέρνηση αλλά την Ευρώπη.
*Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε με μεγάλη ταχύτητα στην 3η αξιολόγηση. Θα συγκαλέσω άμεσα το υπουργικό συμβούλιο. Η κυβέρνηση θα κινηθεί ταχύτατα. Γιατί ο χρόνος είναι μέρος της στρατηγικής μας. Θετική η επισήμανση του Γάλλου προέδρου ότι πρέπει όλοι στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης να έρθουν με καλή πίστη και να μην προβάλλουν ζητήματα έξω από το πλαίσιο της διαπραγμάτευσης.

*Το κρίσιμο ερώτημα εάν ΔΝΤ θα θελήσει να χρηματοδοτήσει το ελληνικό πρόγραμμα ή όχι. Δε θα κριθεί η ελληνική κυβέρνηση τόσο στην 3η αξιολόγηση. Θα κριθεί η καλή πίστη των εταίρων και κυρίως του ΔΝΤ. Για μας το κρίσιμο να παρθούν οι αποφάσεις εγκαίρως, πιστεύω μέχρι το τέλος του χρόνου, για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα. Μπορούμε να ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα με την παρουσία τους, μπορούμε και χωρίς, δεν μπορούμε την αβεβαιότητα.

*Το επόμενο διάστημα έχουμε μπροστά μας την 3η αξιολόγηση αλλά πρέπει να οργανώσουμε και το μέλλον για να δώσουμε ελπίδα κυρίως σε όσους έχουν επιβαρυνθεί. Ιδίως για τη νέα γενιά. Έχει γίνει μεγάλη συζήτηση για τους συνταξιούχους όλα αυτά τα χρόνια. Και πράγματι έχουν μειωθεί κατά 45% οι συντάξεις τα πρώτα μνημονιακά χρόνια και εμείς δεν καταφέραμε να τις επαναφέρουμε, γιατί ΔΝΤ ήρθε με παράλογη άποψη για μείωση 18% στο 50% των συντάξεων το 2019 με ισόποσες παροχές σε κατηγορίες που το έχουν ανάγκη. Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για τη νέα γενιά, για αυτούς τους 450.000 που έφυγαν τα χρόνια της κρίσης.

*Τα βγάλαμε πέρα σε πιο δύσκολες συνθήκες, όταν σχεδόν είχαν δώσει δικαίωμα βέτο στο ΔΝΤ οι εταίροι λόγω των εκλογικών αναμετρήσεων που είχαν μπροστά τους δύο χώρες. Νομίζω ότι θα βρούμε και τώρα τρόπους. Θέλω να πιστεύω ότι δε θα υπάρξει από πλευράς ΔΝΤ προσπάθεια κωλυσιεργίας και ότι η ευρωπαϊκή πλευρά θα έχει πιο ξεκάθαρη θέση απέναντι σε πιθανή κωλυσιεργία.

Για την Ευρώπη:

*Το πρόβλημα μας είναι ότι στην Ευρώπη οι κανόνες δεν τηρούνται για όλους. Και όταν λαμβάνονται αποφάσεις πίσω από κλειστές πόρτες γίνονται τεράστια λάθη. Στην Πνύκα εμείς βάλαμε αίτημα ύπαρξης όχι μόνο Ευρωπαίου υπουργού Οικονομικών αλλά και Κοινωνικής Συνοχής. Σημαντική η πρωτοβουλία της Σουηδικής κυβέρνησης για σύνοδο Κοινωνικής Ευρώπης.
*Υπάρχει ανάγκη εκδημοκρατισμού της Ευρώπης, οι αποφάσεις να παίρνονται σε όργανα αιρετά που θα κρίνονται από τους λαούς. Σε αυτό το πλαίσιο μπορεί να συμπέσουν διαφορετικές οπτικές σε ζητήματα όπως η αντίθεση κεφαλαίου εργασίας. Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει μία μακροχρόνια παράδοση, διότι το ρεύμα δημιουργίας του, ήταν το ρεύμα του αριστερού ευρωπαϊσμού. Η αριστερή οπτική για την Ευρώπη, που τη θεωρούμε το ύστατο πεδίο της πάλης ταξικής και τα πράγματα θα γίνουν μόνο καλύτερα για τους λαούς εάν αυτό το πεδίο γίνει λιγότερο γραφειοκρατικό- σε αυτό το σημείο συμπίπτουμε με το Μακρόν. Σε άλλα έχουμε διαφορετικές θέσεις. Όμως εάν οικοδομήσουμε νέα Ευρώπη, θα έχουμε όφελος για τη χώρα μας.

Για τη διανομή του κοινωνικού μερίσματος:

*Αυτό το δημοσιονομικό περιθώριο έχει συνυπολογιστει μαζί με τους εταίρους μας, συνεπώς θα έχουμε το δημοσιονομικό χώρο πάνω από στοχους του 3,5% του πλεονάσματος ώστε να προβούμε σε νέες διορθώσεις από το 2019 και μετά, πέραν των αντιμέτρων που ήδη έχουν ψηφιστεί.
*Η απόδοση των στόχων για το 2016 και 2017 μας κάνει να αισιοδοξούμε.

Θα φροντίσουμε και φέτος να δοθεί μέρισμα στους πιο αδύναμους οικονομικά

*Αν διαπιστωθεί υπεραπόδοση για το 2017 και δημιουργηθεί δημοσιονομικός χώρος, θα προχωρήσουμε σε στοχευμένες φορολογικές ελαφρύνσεις.

*Εάν δούμε του χρόνου τέτοιο καιρό ή στο τέλος του 18 όταν θα φτιάχνουμε τον προϋπολογισμό του 19, οτι η υπεραπόδοση της οικονομίας ειναι πολύ καλύτερη από το προβλεπόμενο, τότε θα φροντίσουμε αυτό το δημοσιονομικό χώρο στοχευμένα να τον οδηγήσουμε σε φορολογικές ελαφρύνσεις.
*Θα έχουμε υπέρβαση στόχων και θα υπάρξει μέρισμα που θα μοιράσουμε στους αδύνατους θα σας ανακοινώσουμε πως και βεβαίως θα γίνει σε συνεννόηση με τους θεσμούς.

Για τον ΕΝΦΙΑ:

*Η κυβέρνηση πήρε μία απόφαση τον προηγουμενο Νοέμβρη αναδιάρθρωσης του ΕΝΦΙΑ, όμως δεν ήταν αναδιάρθρωση σε σχέση με το τελικό ποσό, γιατί είμαστε υποχρεωμένοι από το πρόγραμμα να είναι σταθερό.

Το 40% των χαμηλών στρωμάτων είχαν μειώσεις, για ένα 30% σταθερή τιμή και για ένα 25% στα υψηλά κλιμάκια επιδείνωση. Δηλαδή είχαμε μία πιο δίκαιη κατανομη.

Για το 2020 έχουμε ήδη ψηφίσει τη μείωση κατά 10% της συνολικής τιμής επιβάρυνσης άρα και αυτό θα επιφέρει καλύτερη κατανομή στους φορολογούμενους. Για την επόμενη ημέρα, το που θα κατανείμουμε το δημοσιονομικό χώρο που θα δημιουργηθεί από το 2019 και μετα, δεν έχουμε καταλήξει με το οικονομικό επιτελείο εάν θα είναι σε αυτο το φόρο ή σε άλλους φόρους. Κριτήριο μας θα είναι η κοινωνική δικαιοσύνη.

Γιατί αυτή τη στιγμή υπάρχουν φόροι πιο άδικοι από τον ΕΝΦΙΑ και πρέπει να μειωθούν. Ο ΕΝΦΙΑ δεν είναι άδικος για τη μεγάλη ιδιοκτησία.

Για τις επενδύσεις και την επιχειρηματικότητα:

*Σε ορισμένα μεγάλα επενδυτικά έργα, ένας μεγάλος εχθρός είναι η αδράνεια και ο φόβος απέναντι στην ευθύνη που είναι διάχυτος στο δημόσιο τομέα.

Υπάρχουν φάκελοι σε υπουργεία που κάθονται στα συρτάρια και δεν πάνε από τον έναν όροφο στον άλλο εάν δεν κατέβει ο υπουργός να τους πάρει. Θέλουμε να δημιουργηθεί ένα κλίμα για να ξεπεραστεί αυτός ο φόβος.

Μέσα στο πλαίσιο της πιστής τήρησης των νόμων και των περιβαλλοντικών όρων. Ήδη έχουν ξεκολλήσει δεκάδες επενδυτικά πρότζεκτ.

*Εάν καταστρέψουμε το περιβάλλον και το ανθρώπινο κεφάλαιο δε θα έχουμε παραγωγή στη χώρα.

Είδα ότι πολλοι με κατηγόρησαν οτι ανακαλύπτω όψιμα την επιχειρηματικότητα. Δεν επισκέφθηκα τυχαία επιχειρήσεις. Επισκέφθηκα πετυχημένες επενδύσεις που έχουν επενδύσει στον ανθρώπινο παράγοντα και τις εργασιακές σχέσεις.

*Οι άνθρωποι που πραγματικά έχουν σχέση με την παραγωγή και όχι με την κρατικοδίαιτη επιχειρηματικότητα έχουν στις επιχειρήσεις τους εξαιρετικές εργασιακές σχέσεις και υψηλούς μισθούς.
Γιατί ξέρουν ότι δεν μπορεί να υπάρξει παραγωγικότητα εάν ο εργαζόμενος δεν έχει μεράκι, δεν αισθάνεται καλά. Θα βρεθούμε δίπλα στους ανθρώπους της παραγωγής και ιδιαίτερα στον κλάδο της μεταποίησης.

Για το χρόνο των εκλογών και τις δημοσκοπήσεις:

Δεν ήρθαμε εδώ για να αποδράσουμε. Εάν πιστεύαμε ότι για το λαό τα πραγματα θα ήταν καλύτερα εάν στη θέση ημών ήταν κάποιοι άλλοι, δε θα είχαμε μπει καταρχάς εξαρχής στη διαδικασία να πιούμε αυτό το πικρό ποτήρι.

Η χώρα έχει ανάγκη απο σταθερότητα και εμπιστοσύνη. Εκλογές λοιπόν στο τέλος της θητείας, το φθινόπωρο του 2019. Νομίζω ότι αυτή τη φορά έχουμε πολύ περισσότερες δυνατότητες για να αμυνθούμε σε παράλογες απαιτήσεις από το ΔΝΤ. Η ελληνική κυβέρνηση έχει αποδείξει την αξιοπιστία της.

*Δε πανικοβαλλόμαστε υπό το βάρος δημοσκοπήσεων, δε θα οδηγήσουμε τη χώρα σε αστάθεια κάνοντας τη χάρη του κ.Μητσοτάκη που συνεχεια ζητά εκλογές.

*Η πραγματική σύγκριση θα γίνει στο τέλος της τετραετίας. Οι πολίτες θα συγκρίνουν πόσες θέσεις εργασίας δημιουργήθηκαν από το Σεπτέμβριο του 2017.
*Δε χρειάζομαι καμία δημοσκόπηση να το επιβεβαιώσει, εχουμε περάσει μία στροφή. Έχει ακόμη δυσκολίες και υφάλους που πρέπει να προσεγγίσουμε, αλλά τον κάβο τον περάσαμε, τη στροφή την έχουμε πάρει. Οι εκλογές θα γίνουν όταν θα είμαστε μέσα στο λιμάνι.

Για το δημοψήφισμα, τις προεκλογικές του δεσμεύσεις και τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ απέναντι στην Ευρώπη:

*Στην περίοδο πριν τις εκλογές του 2015 σε αυτή την αίθουσα, είχα με πάθος υπερασπιστεί μία πολιτική ενάντια στη λιτότητα που την πιστεύω με το ίδιο πάθος και σήμερα. Και θα ήθελα να ρωτήσω όλους όσους μας παρακολουθούν, ανεξαρτήτως τι γνώμη έχετε για μένα και το ΣΥΡΙΖΑ, υπάρχει η αίσθηση ότι δεν πάλεψα με πάθος τις απόψεις αυτές να τις κάνω πράξη;
*Μας κατηγορούν για το αντίθετο ότι προκειμένου να δώσουμε μέχρι τέλος τη μάχη για να αλλάξει η Ευρώπη και να σπάσει το καθεστώς της λιτότητας, δε διστάσαμε να κανουμε επιλογές που οδήγησαν τη χώρα στο χείλος του γκρεμού.

Πρέπει να αποφασίσετε για ποιο πράγμα κατηγορείτε το ΣΥΡΙΖΑ κι εμένα. Γιατί οδηγήσαμε τη χώρα στα άκρα προκειμένου να υλοποιήσουμε τις δεσμεύσεις μας ή ότι είπαμε ψέματα στο λαό για να καταπιούμε αμάσητα τα μνημόνια.

*Δεν πρέπει να φοβόμαστε την επιλογή των πολιτών. Εάν δεν είχε επιλέξει η κυβέρνηση το δημοψήφισμα, δε θα είχαν ανοίξει ρωγμές στην Ευρώπη, τις οποίες βλέπουμε σήμερα να γίνονται χαραμάδες μίας άλλης προοπτικής.
*Το 2015 υπήρχε η άποψη ότι κίνδυνος ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ. Αποδείχθηκε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να αλλάξει την Ευρωπη και όχι να την καταστρέψει. Κίνδυνος είναι η ακροδεξιά.

Για την κεντροαριστερά:

*Δέχθηκα επιθέσεις άρα μάλλον κάτι σημαντικό θα έγραψα στο άρθρο για τον Ανδρέα Παπανδρεου. Οι διαφορές όμως ορατές δια γυμνού οφθαλμού.
Ισως ενόχλησε η παράγραφος που μιλούσε για μία ομοιότητα της πρώτης περιόδου της Αλλαγής και αυτής που ζούμε σήμερα από το 2015. Αναφερόμουν στο συστημικό φόβο. Στο φόβο ενός συστήματος εξουσίας, που τότε ο Παπανδρέου ονόμαζε κατεστημένο της δεξιάς, σήμερα είναι το κατεστημένο διαπλοκής. Ο φόβος απέναντι σε κάτι που αλλάζει τα πράγματα και εμπνέει, στο πρόταγμα της κοινωνικής δικαιοσύνης της εθνικής ανεξαρτησίας.

*Ακόμη και εάν είχα προτίμηση για τον νέο πρόεδρο της κεντροαριστεράς θα ήταν unfair να την πω, δεν έχω όμως.

Με προβληματίζει το ότι τόσοι άνθρωποι θέλουν να γίνουν αρχηγοί ενώ ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει η ιδεολογική στόχευση του νέου φορέα.

Περιμένω απο συζήτηση προσώπων, που τα τιμώ όλα, να γίνει συζήτηση πολιτική.
*Πριν από 5 χρόνια είχαμε δύο πόλους. Σήμερα έχουμε ένα τελείως διαφορετικό σκηνικό. Δύο πόλους που είναι η δεξιά και η αριστερά.

*Σήμερα έχουμε μία δεξιά μείγμα ακροδεξιάς και ακραίου νεοφιλελευθερισμού, και από την άλλη έχουμε την αριστερά του ΣΥΡΙΖΑ. Το ποιος θα είναι ο ρόλος της κεντροαριστεράς σε αυτό το σκηνικό θέμα μεγάλης συζήτησης.
Να ευχηθώ καλή επιτυχία στην προσπάθεια ανασυγκρότησης. Αλλά να καταλάβουν ότι πρέπει να συζητήσουν για τους όρους της πολιτικής και στρατηγικής σύγκλισης της επόμενης ημέρας. Είτε με τη δεξιά είτε με την αριστερά. Εάν δεν απαντήσει κανείς στο κρίσιμο αυτό ερώτημα δεν μπορεί να έχει στρατηγική.
Η σοσιαλδημοκρατία πανευρωπαϊκά βρίσκεται σε σταυροδρόμι. Έχει αρχίσει να κάνει τον απολογισμό όπου συνεργάστηκε με τη δεξιά και δεν ήταν θετικός.

*Εγώ παίζω το ρόλο που μου αναλογεί στις συζητήσεις με ηγέτες του ευρωπαΪκού σοσιαλιστικού κόμματος.Ο Δ.Παπαδημουλης παίζει το ρόλο των συγκλίσεων στην Ευρωβουλή. Στην Ευρώπη γίνεται αυτή η συζήτηση, στην Ελλάδα θα γίνει; Εμείς θα επιδιώξουμε να γίνει. Εάν αυτό δεν το θέλει η ηγεσία της κεντροαριστερας σήμερα, είναι βέβαιο ότι θα γινει με τις κοινωνικές δυνάμεις του χώρου.

Για τις κυβερνήσεις συνεργασίας και τη συνεργασία με τον Πάνο Καμμένο:

*Είναι προφανές ότι αυτή η συζήτηση πρωτίστως αφορά τα διλήμματα που τίθενται στον ίδιο χώρο της κεντροαριστεράς. Η επιλογή μας να προχωρήσουμε σε σύστημα απλής αναλογικής ήταν στρατηγικού χαρακτήρα. Δεν έχει να κάνει μόνο με το ότι ήταν πάγια θέση της Αριστεράς. Ηταν επιλογή που θα δημιουργήσει άλλους συσχετισμούς για τρόπο λειτουργίας των πολιτικών δυνάμεων.

Είναι λοιπον πιθανό σε ένα επόμενο διάστημα να υπάρχουν κυβερνήσεις περισσότερων των δύο κομμάτων.

Οι συγκλίσεις όμως θα πρέπει να γίνονται πάνω στα προγράμματα.
*Η συζήτηση να διεξαχθεί σε στρατηγικού τύπου διλήμματα για τη χώρα. Υπήρχε ψευτοδίλημμα εάν θα παραμείνουμε σε Ευρώπη. Η ΝΔ δεν κατάλαβε ποτέ ποια ήταν η επιλογή μας και κάνει αντιπολιτευση σε ένα κόμμα που δεν υπάρχει. Την ίδια αντιπολίτευση κάνει και ένα κομμάτι της κεντροαριστεράς. Υπάρχουν άλλα διλήμματα, Εάν βρισκόμαστε στην όχθη του νεοφιλελευθερισμού ή της κοινωνικής προστασίας. Σε αυτά τα διλημματα στο μέλλον μπορεί να υπάρξουν συμπτώσεις αναμεσα σε κομμάτια που βρίσκονται στο χώρο της κεντροδεξιάς και της κεντροαριστεράς
*Στη Γερμανία κάνουν 3 μήνες να συγκροτήσουν κυβέρνηση και τα κόμματα εκεί κάνουν συνέδρια για να αποφασίσουν την προγραμματική συνεργασία και εμείς τις έχουμε έτοιμες από πριν.
*Ο Καμμένος και το κόμμα του προφανώς δεν βρίσκεται στο χώρο της αριστεράς, όμως είναι εξίσου άστοχο να πει κανείς ότι βρίσκεται στο χώρο της ακροδεξιάς.

Δεν ήταν στέλεχος του ΛΑΟΣ ούτε οπαδός της Χούντας και δεν κυκλοφορούσε με βαριοπούλες.

Στα χρόνια των μνημονίων δημιουργήθηκε μία αναδιάρθρωση στο πολιτικό σκηνικό. Διαφώνησε έντιμα με εκείνη την πολιτική και σήμερα είναι εταίρος σε μία κυβέρνηση που σαφώς έχει αριστερό πρόσημο αφού ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ο μεγάλος εταίρος και δε δημιουργεί προβλήματα, αλλά κρατά ορισμένα χαρακτηριστικά που αναφέρονται στη δική του ιδεολογία.

Η συνεργασία μας μέχρι σήμερα είναι εξαιρετική γιατί είναι έντιμη και ειλικρινής.
Και ο κόσμος του ΣΥΡΙΖΑ έχει εκτιμήσει τη στάση του Καμμένου και ο κόσμος της πατριωτικής δεξιάς έχει εκτιμήσει τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ.

Για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση:

*Όλοι οι μαθητές αυτή τη στιγμή και όλοι οι γονείς γνωρίζουν τη θέση της κυβέρνησης. Το λύκειο τα τελευταία χρόνια, τα χρόνια τα δικά μου (είχαμε τότε τις δέσμες, τα 4 μαθήματα) είχε γίνει πάρεργο των φροντιστηρίων. Αφήναμε όλες τις απουσίες στο τέλος της χρονιάς, ώστε μετά το Πάσχα δεν πατάγαμε.
*

Οι μαθητές που πάνε σήμερα Α’ Λυκείου θα έχουν το νέο σύστημα εξέτασης

*Το σύστημα της ελεύθερης πρόσβασης δηλαδή της πρόσβασης σε ένα πρώτο έτος στο πανεπιστήμιο ήταν έντονο στο μυαλό μας, όμως αυτό το σύστημα δε μπορεί να υλοποιηθεί με τους σημερινούς πόρους για τη εκπαίδευση στη χώρα μας έχουμε 2,85% του ΑΕΠ και θα χρειαζόταν 4% και 5%. Έχουμε μία παρέμβαση λοιπόν που καταργεί τις πανελλαδικές όπως τις ξέραμε.

Για τη Δικαιοσύνη και για την υπόθεση Γεωργίου

*Η υπόθεση Γεωργίου βρίσκεται στα χέρια της Δικαιοσύνης. Δεν καταλαβαίνω γιατί ρωτάτε εμένα. Τι θα μπορούσε η κυβέρνηση να κάνει;
Ή θα σεβόμαστε την αυτονομία της Δικαιοσύνης ή θα έχουμε μία α λα καρτ αντιμετώπιση.
Οι συνταγματικοί ρόλοι είναι διακριτοί και δε θα μπορούσαν οι εταίροι μας να ζητούν παρεμβάσεις στο χώρο της Δικαιοσύνης.
*Το προηγούμενο διάστημα έγινε μεγάλη προσπάθεια να δημιουργηθεί εικόνα σύγκρουσης με το θεσμό της Δικαιοσύνης και αυτό απέχει από την πραγματικότητα.
*Οταν λέμε ότι σεβόμαστε τη Δικαιοσύνη και τις αποφάσεις της, αυτό να μην είναι α λα καρτ, να σεβόμαστε μόνο τις αποφάσεις που μας αρέσουν.

*Ως μηχανικός δε μπορώ να πω ότι όλοι οι μηχανικοί είναι ηθικά άμεμπτοι. Το ίδιο συμβαίνει με όλα τα επαγγέλματα, ακόμη και με τη Δικαιοσύνη. Δε στοχοποιούμε τη Δικαιοσύνη και τους δικαστές στο σύνολο τους, αλλά δημιουργούμε ένα θεσμικό πλαίσιο. Αυτή η συζήτηση πρέπει να γίνει νηφάλια, χωρίς δαιμονισμούς. Εμείς λειτουργούμε θεσμικά και όταν συμφωνούμε με δικαστικές αποφάσεις και όταν διαφωνούμε. Όμως το δικαίωμα κριτικής είναι αναφαίρετο.

Για τις τηλεοπτικές άδειες:

*Μίλησα με ειλικρίνεια πέρυσι τέτοιο καιρό, χωρίς διάθεση να προκαταλάβω τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης ότι δεν πιστεύω ότι θα υπάρξει απόφαση που θα καταργούσε το νόμο Παππά. Πράγματι αυτός ο νόμος ισχύει και σήμερα, δεν εξέπεσε από το ΣτΕ. Υπήρξε μία οριακή απόφαση για το γεγονός ότι δε διενήργησε τη διαδικασία το ΕΣΡ, επειδή η αντιπολίτευση έκανε μποϊκοτάζ. Σήμερα με όλα όσα μεσολάβησαν, την άσχημη στιγμή για την κ.Τσικρίκα πέρυσι και βέβαια την άσχημη στιγμή να βρίσκεσαι απέναντι στην αγωνία των εργαζομένων και στόχος σου δεν είναι βέβαια οι εργαζόμενοι αλλά να βάλεις μία θεσμική κανονικότητα στο χώρο

σήμερα έχουμε δικαιωθεί. Ο νόμος ισχύει, το ΕΣΡ συγκροτήθηκε και θα διενεργήσει το διαγωνισμό. Τα ΜΜΕ θα αποκτήσουν νόμιμη άδεια, οι θέσεις εργασίας θα διατηρηθούν γιατί ο νόμος το προβλέπει.

*Στόχος της κυβέρνησης μας ήταν και παραμένει ένα θεσμικό πλαίσιο που θα αντιμετωπίζει τις στρεβλώσεις. Μπορεί να κάναμε λάθη; Μπορεί. Αλλά κρινόμαστε από τις προθέσεις και το αποτέλεσμα.

Για τον ΟΑΣΘ:

*Ο ΟΑΣΘ είναι μία μεγάλη πληγή για τη Θεσσαλονίκη και ένα παράδειγμα για το ότι δεν πρέπει σώνει και καλά να θεωρουμε ότι ο,τιδήποτε δημόσιο δε λειτουργεί και ό,τιδήποτε ιδιωτικό λειτουργεί τέλεια.

Το μοντέλο ιδιωτικοποίησης του ΟΑΣΘ τότε δεν ήταν το καλύτερο, δεν έγινε με όρους αγοράς και ανταγωνισμού. Ηταν χαρακτηριστικό σχήμα ιδιωτικοποίησης ενός ιδιαίτερου καπιταλισμού, κρατικοδίατου, των κολλητών, των ημέτερων.

*Δώσανε τον ΟΑΣΘ σε μία ομάδα φίλων, όχι σε πλαίσιο υγιούς ανταγωνισμού. Εμείς επιχειρούμε ένα δύσκολο εγχείρημα με 2 όψεις: Να γίνει εκκαθάριση στον οργανισμό. Μαθαίνω ότι υπάρχουν πολλοί σκελετοί μέσα στα ντουλάπια του ΟΑΣΘ. Να δημιουργήσουμε ένα δημόσιο οργανισμό, που δε θα λειτουργεί όμως στο αρνητικό πλαίσιο που είχαμε στο παρελθόν σε δημόσιους οργανισμούς.
*Στη χώρα μας είχαμε στρεβλό μοντέλο και στον ιδιωτικό και το δημόσιο τομέα, με βασικό στοιχείο την εξυπηρέτηση συμφερόντων και την απομύζηση του δημόσιου πλούτου.
*Η λογική του υπερταμείου, ακόμη και να μπαινε εκεί ο ΟΑΣΘ, είναι λογική αξιοποίησης όχι ξεπουλήματος.

Για τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις της Τουρκίας:

*Θα ήταν λάθος απο την πλευρά της ΕΕ και ίσως δώρο στον Ερντογάν εάν η Ευρώπη έβαζε το ζήτημα του τέλους των ενταξιακών διαπραγματεύσεων. Ισως και να το επιθυμουσε θα έλεγα, Είναι τακτικό και στρατηγικό λάθος. Οι διαπραγματεύσεις για την ενταξιακή πορεία της Τουρκίας θα συνεχιστούν και να είναι η Ευρώπη που θα καλεί την Τουρκία να συμμορφωθεί. Για τον αναγκαίο εκδημοκρατισμό της Τουρκίας. Δεν πρέπει να ταυτίζουμε κάθε φορα έναν ολόκληρο λαό με τις επιλογές της κυβέρνησης.
*Ακόμη και εάν η σημερινή στάση του Ερντογάν δεν αφήνει αισιοδοξία, είναι λάθος να κλείνουμε την πόρτα και την προοπτική. Η Τουρκία είναι μία ισχυρή περιφερειακή δύναμη και σημαντικός παράγοντας για την ασφάλεια και σταθερότητα. Ακουσαμε όντως αυτά περί διακοπής των ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την Τουρκία από την κ.Μέρκελ, να δούμε εαν θα επαναληφθούν στη σύνοδο, γιατί ορισμένα πράγματα λέγονται λόγω προεκλογικής περιόδου κάποιες φορές. Η Ελλάδα θα μείνει σταθερή στη θέση της παρόλο που είμαστε αυτοί που πρωτίστως βάζουμε στο τραπέζι την ανάγκη η τουρκική πλευρά να αλλάξει στάση, να σταματήσει τις προκλήσεις.

To Top