Yποδομές

Κότερα ανατολικά -φορτηγά πλοία και κρουαζιερόπλοια δυτικά στο Λιμάνι θέλει ο Νίκας

Στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας φέρνει ο Νίκας ΣΔΙΤ και τουριστικό λιμάνι

Τη διαπίστωση ότι δεν υπάρχει αποκέντρωση, αφού βασικές αποφάσεις που αφορούν θέματα της Αυτοδιοίκησης αποφασίζονται κεντρικά στα Υπουργεία, έκανε σήμερα ο δήμαρχος Καλαμάτας, Παναγιώτης Νίκας κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. “Δεν υπάρχει αποκέντρωση και τα πάντα αποφασίζονται και κινούνται από την Αθήνα.Το κεντρικό κράτος δεν μας εμπιστεύεται. Και δεν μπορεί να υπάρξει περιφερειακή ανάπτυξη χωρίς αποκέντρωση”, είπε χαρακτηριστικά.

Ο δήμαρχος αναφερόταν στις συναντήσεις που είχε στα υπουργεία αφενός με το Γενικό Γραμματέα ΣΔΙΤ Νίκο Μαντζούφα για την προώθηση της διαδικασίας των ΣΔΙΤ σε λιμάνι και Αεροδρόμιο Καλαμάτας και αφετέρου στο Υπουργείο Ναυτιλίας για θέματα παρεμβάσεων στη χερσαία ζώνη του λιμανιού.

ΝΙΚΑΣ: “Η ΣΔΙΤ ΕΙΝΑΙ ΕΚ ΤΩΝ ΩΝ ΟΥΚ ΑΝΕΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ”

Ως απαραίτητο όρο και προϋπόθεση για την αναβάθμιση και την ανάπτυξη του λιμανιού Καλαμάτας χαρακτήρισε ο Παναγιώτης Νίκας τη Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα για τα έργα υποδομών στο Λιμάνι. Ο δήμαρχος επανέλαβε την άποψή του ότι τα αναγκαία έργα υποδομών που χρειάζεται το λιμάνι μπορούν να γίνουν μόνο με ΣΔΙΤ. Την εισήγηση αυτή θα κάνει η Δημοτική Αρχή Καλαμάτας και στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο με αφορμή την επικείμενη επικαιροποίηση του master plan του Λιμανιού.
Θέση την οποία έχει εκφράσει πολλάκις ο δήμαρχος Καλαμάτας, τόσο για το Λιμάνι όσο και για το Αεροδρόμιο Καλαμάτας.

ΚΟΤΕΡΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ-ΦΟΡΤΗΓΑ ΠΛΟΙΑ ΚΑΙ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ ΔΥΤΙΚΑ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΘΕΛΕΙ Ο ΝΙΚΑΣ

Μάλιστα, ο δήμαρχος υποστήριξε ακόμα μια φορά την αξιοποίηση του Λιμανιού ως τουριστικού πρωτίστως, με την εξυπηρέτηση πολυτελών σκαφών και mega yachts. Ο ίδιος προσδιόρισε τη θέση και ανάπτυξη των σκαφών αυτών στην ανατολική πλευρά του Λιμανιού, ενώ η δυτική πλευρά, μπροστά από τους Μύλους θα είναι για τα φορτηγά πλοία, τα κρουαζιερόπλοια και τις ανάγκες του Λιμεναρχείου.

Η εισήγηση λοιπόν της Δημοτικής Αρχής στο Δημοτικό Συμβούλιο θα περιλαμβάνει το ΣΔΙΤ στο λιμάνι για τα αναγκαία έργα υποδομής και τον τουριστικό προσδιορισμό του Λιμανιού.

ΓΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΚΥΘΗΡΑ-ΚΡΗΤΗ: “ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΙΩΣΙΜΗ Η ΓΡΑΜΜΗ”

Την παραδοχή ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση με Κρήτη δεν είναι βιώσιμη έκανε σήμερα ο Παναγιώτης Νίκας, επαναλαμβάνοντας τα επιχειρήματα που είχε αναλύσει και στο Δημοτικό Συμβούλιο, όταν είχε χαρακτηρίσει “πολύ χλωμή τη σύνδεση για φέτος”, υποστηρίζοντας ότι δεν υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον από επιχειρηματίες αλλά ούτε και από πολίτες που προτιμούν να φτάνουν σε 2 ώρες στον Πειραιά και να επιλέγουν το πλοίο που τους ενδιαφέρει. Επίσης επεσήμανε ότι θα μπορούσε να είναι βιώσιμη μια σύνδεση Καλαμάτας-Κρήτης μόνο με γενναία χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό και μόνο εφόσον υπήρχε καθημερινή γραμμή, που θα εξυπηρετούσε τη Δυτική Ελλάδα. Άφησε βέβαια και μία επιφύλαξη για το μέλλον, λέγοντας πως “με την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Πατρών- Καλαμάτας προφανώς τα δεδομένα μπορεί να αλλάξουν”.

Μαίρη Περδικέα

To Top