ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

“Κόκκινη κάρτα” σε δικηγόρους – κυνηγούς οφειλετών

Οι δύο προτάσεις για τη λειτουργία των εισπρακτικών εταιρειών

Κόκκινη κάρτα σε δικηγόρους και δικηγορικές εταιρείες σκοπεύει να δείξει η κυβέρνηση με νομοθετική παρέμβαση που ετοιμάζει ώστε να κλείσει κάθε παράθυρο στη δράση τους αναφορικά με το κυνήγι των κόκκινων δανείων.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες που δέχεται η Γενική Γραμματεία Προστασίας του Καταναλωτή αλλά και οι καταναλωτικές οργανώσεις, οι πρακτικές που ακολουθούν είναι πολλές φορές κατά παράβαση των προσωπικών δεδομένων αλλά και των κανόνων προστασίας καταναλωτών, χρησιμοποιώντας αθέμιτες εισπρακτικές μεθοδεύσεις προκειμένου να επιτύχουν τον σκοπό τους. Αν και από το 2011 έχει γίνει προσπάθεια να μπει τάξη στο άναρχο περιβάλλον που υπάρχει, αυτό δεν κατέστη δυνατό.
Πλέον η κυβέρνηση δείχνει αποφασισμένη και ήδη επεξεργάζεται παρεμβάσεις, σύμφωνα με τις οποίες θα μπουν κανόνες στη λειτουργία δικηγορικών γραφείων ως εισπρακτικών εταιρειών κόκκινων δανείων. Στόχος οι διατάξεις είναι να έρθουν στη Βουλή ως το τέλος του χρόνου και να βάλουν φρένο σε αθέμιτες πρακτικές που καταγγέλλεται ότι χρησιμοποιούν δικηγορικά γραφεία στο κυνήγι των κόκκινων οφειλετών.
Δύο προτάσεις έχουν τεθεί στο τραπέζι.
Η πρώτη σύμφωνα με πληροφορίες, προσανατολίζεται στην απαγόρευση στους δικηγόρους να οχλούν τηλεφωνικά τον οφειλέτη, πέρα από αυστηρά καθορισμένες τηλεφωνικές κλήσεις προκειμένου να τον ενημερώσουν για την οφειλή του και να διερευνήσουν τη δυνατότητα εξωδικαστικής ρύθμισης. Ο δικηγόρος θα οφείλει να ανακοινώνει το όνομά του, τα στοιχεία επικοινωνίας του, τα στοιχεία του δανειστή και το ύψος της οφειλής.
Η δεύτερη πρόταση, η οποία θεωρείται ότι θα βρει λιγότερες αντιδράσεις από την πλευρά των δικηγόρων, προβλέπει ότι οι δικηγόροι και οι δικηγορικές εταιρείες που θέλουν να λειτουργούν ως εισπρακτικές θα είναι υποχρεωμένοι, εφόσον θέλουν να αναλαμβάνουν και αυτό το έργο, να λειτουργούν με τους όρους και τις προϋποθέσεις με βάση τις οποίες λειτουργούν οι εισπρακτικές.

Το πρώτο εξάμηνο του 2018 έχουν επιβληθεί πρόστιμα ύψους 200.000 ευρώ σε 21 εισπρακτικές εταιρείες” τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή, Δ. Αυλωνίτης, μιλώντας στon ΑΝΤ1.

Ο κ. Αυλωνίτης διευκρίνισε δε, ότι “αν οι παραβάσεις από τις εισπρακτικές επαναλαμβάνονται, τότε και το ύψος των προστίμων αυξάνεται”.

Μέχρι τώρα, σύμφωνα με τον Γ.Γ. Καταναλωτή, το πρόβλημα εντοπιζόταν κυρίως σε καταγγελίες σχετικές με δικηγορικά γραφεία τα οποία δεν υπάγονταν στις διατάξεις του νόμου περί κυρώσεων και προστασίας του καταναλωτή.

“Το 2017 το 47% των καταγγελιών αφορούσαν σε δικηγορικά γραφεία και εταιρείες που λειτουργούν ως εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών αλλά εμείς δεν μπορούσαμε να τις εξετάσουμε. Αρμόδια ήταν τα πειθαρχικά όργανα των κατά τόπους δικηγορικών συλλόγων” υπογράμμισε ο κ. Αυλωνίτης.

Όσο για το πώς μπορούν οι καταναλωτές να προστατευθούν; Ο κ. Αυλωνίτης τόνισε ότι αν μια εισπρακτική εταιρεία καλέσει περισσότερες από μία φορά ανά δύο ημέρες όπως ορίζει ο νόμος, αν καλέσει πριν περάσουν 10 ημέρες από την ημερομηνία που κατέστη ληξιπρόθεσμη μια οφειλή ή καλέσει συγγενικό πρόσωπο, τότε οι καταναλωτές μπορούν να καλούν στο 1520 για τις καταγγελίες τους.

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ

“Κόκκινη κάρτα” σε δικηγόρους – κυνηγούς οφειλετών

Δημοφιλέστερα

To Top