ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Καλαμάτα- Ριζόμυλος: Υποβλήθηκε προς έγκριση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων

200.000.000 ΕΥΡΩ Ο ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΡΙΖΟΜΥΛΟΣ-ΠΥΛΟΣ

Δέδες: “Σε διαδικασία πλήρους ωρίμανσης για υλοποίηση εισέρχεται το έργο”

Ένα σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση κατασκευής του οδικού άξονα που θα συνδέει τη δυτική Μεσσηνία με το Αεροδρόμιο της Καλαμάτας και τον Αυτοκινητόδρομο Καλαμάτας – Τρίπολης – Αθήνας, πραγματοποιήθηκε με την υποβολή για έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του τμήματος Καλαμάτα – Ριζόμυλος από την αρμόδια Ειδική Υπηρεσία Παραχωρήσεων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος (ΔΙΠΑ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

“Κατηγορηματικά όχι δρόμος με διόδια”

«Προωθούμε τις διαδικασίες της κατασκευής του οδικού άξονα Καλαμάτα-Ριζόμυλος- Πύλος – Μεθώνη εντός του 2019 με συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και ιδιωτικών κεφαλαίων» δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Δέδες. «Στην κατεύθυνση αυτή, κρίσιμη εξέλιξη αποτελεί η υποβολή για έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, με την οποία το έργο εισέρχεται σε διαδικασία πλήρους ωρίμανσης για την υλοποίησή του».

“Η παραλιακή χάραξη δεν υπάρχει περίπτωση ποτέ να υλοποιηθεί με ευρωπαϊκά ή διεθνή χρήματα”

Η συγκεκριμένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων εκπονήθηκε πρόσφατα από την ανάδοχο κοινοπραξία ΜΟΡΕΑΣ, αδαπάνως για το Δημόσιο, στο πλαίσιο της Συμφωνίας που συνήφθη ανάμεσα στην εταιρεία και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το Δεκέμβριο του 2015, για την ολοκλήρωση του Αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και του κλάδου Λεύκτρο – Σπάρτη. Η μελέτη αναμένεται να αποσταλεί πολύ σύντομα στη Περιφέρεια Πελοποννήσου και στους Δήμους Καλαμάτας και Μεσσήνης καθώς και σε άλλους εμπλεκόμενους φορείς (Αρχαιολογία, Διεύθυνση Δασών κ.λπ.) για την προβλεπόμενη δημόσια διαβούλευση.

“Από τα πρώτα έργα που έχει θέσει σε προτεραιότητα η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.  Το πρώτο 6μηνο του 2019 θα ξεκινήσει η διαδικασία κατασκευής του”

Όπως επισήμανε ο Γιώργος Δέδες, πρώτη προτεραιότητα του Υπουργείου αποτελεί η ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών και ταυτόχρονα το «κλείσιμο» του οδικού δακτυλίου της Πελοποννήσου. «Για εμάς, το θέμα “Αυτοκινητόδρομοι” στην Πελοπόννησο δεν έχει κλείσει, παρότι κατασκευαστικά τα έργα των παραχωρήσεων έχουν πλήρως ολοκληρωθεί και έχουν αποδοθεί στην κυκλοφορία. Θεωρούμε ότι θα πρέπει να συμπληρώσουμε τα έργα με τις αναγκαίες παρεμβάσεις σε οδικές υποδομές που θα συνδέουν τους αυτοκινητοδρόμους με περιοχές υψηλής προστιθέμενης τουριστικής, εμπορευματικής και οικονομικής αξίας», υπογράμμισε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, εντάσσοντας σε αυτή την πολιτική στόχευση και τη δρομολόγηση της κατασκευής του συγκεκριμένου οδικού άξονα.

Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος έχει μήκος 15 χιλιόμετρα με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, ισόπεδους κυκλικούς κόμβους, διατομή αστικού τύπου με κεντρική νησίδα.

Το τμήμα Ριζόμυλος – Σουληνάρι έχει μήκος 14 χλμ με 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 11,2 μέτρων (διατομή β2σ) και ισόπεδους κόμβους.

Το τμήμα Σουληνάρι – Πύλος έχει μήκος 12 χλμ με 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 11,2 μέτρων (διατομή β2σ) και ισόπεδους κόμβους.

Το τμήμα Παράκαμψη Πύλου – Γιάλοβας έχει μήκος 3 χλμ με 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 11,2 μέτρων (διατομή β2σ) και ισόπεδους κόμβους.

Ο συνολικός προϋπολογισμός κατασκευής του έργου εκτιμάται στα 200 εκατομμύρια ευρώ.

ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ: “ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΡΚΗΣ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ”

ΤΣΩΝΗΣ:”ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΝΑ ΔΡΟΜΟ ΓΡΗΓΟΡΟ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ”
“ΤΡΕΝΟ ΕΛΑΦΡΑΣ ΤΡΟΧΙΑΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΜΠΟΥΚΑ!”

Την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμάτα-Μεσσήνη ζήτησε ο δήμαρχος Γιώργος Τσώνης, αλλά και τρένο ελαφράς τροχιάς μέχρι τη Μπούκα.

To Top