Το δικό μου Σχολείο

Επιτυχημένο το debate των μαθητών στην πλατεία 23ης Μαρτίου

ΚΕΡΔΙΣΑΝ ΤΙΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΧΕΙΡΟΚΡΟΤΗΜΑ ΜΕ ΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΩΡΙΜΗ ΣΚΕΨΗ ΤΟΥΣ

Μια διαφορετική εκδήλωση -όχι προεκλογική- είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την Κυριακή το βράδυ όσοι πολίτες βρέθηκαν στην πλατεία 23ης Μαρτίου. Υπο την αιγίδα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου διοργανώθηκε ένα debate μεταξύ δύο σχολείων, του 4ου Γενικού Λυκείου Καλαμάτας και του Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά.

Την Κυριακή νωρίς το βράδυ, οι μαθητές μας προσκάλεσαν σε ένα πρωτότυπο debate, μια αντιπαράθεση επιχειρημάτων με θέμα "Το Δημοτικό Συμβούλιο μιας πόλης πρέπει να είναι πολυπαραταξιακό ή όχι;". Με αφορμή τις επικείμενες εκλογές σε λίγες μέρες, και την εφαρμογή της απλής αναλογικής, οι 16χρονοι μαθητές ανέπτυξαν τη συλλογιστική τους για το αν ένα Δημοτικό Συμβούλιο είναι λειτουργικό με πολλές παρατάξεις ή όχι.

Οι μαθητές εξέπληξαν ευχάριστα το κοινό που τους παρακολούθησε, με την ωριμότητα των επιχειρημάτων τους και με τον εύστοχο και καθαρό λόγο τους. Μάλιστα, την εκδήλωση παρακολούθησαν και υποψήφιοι δήμαρχοι Καλαμάτας- είδαμε την Μαρία Οικονομάκου- και υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι.
Για την ιδέα να γίνει αυτός ο ρητορικός αγώνας σε δημόσιο χώρο, στην πλατεία 23ης Μαρτίου, ώστε να έχουν την ευκαιρία να τον παρακολουθήσουν όλοι οι πολίτες, μας μίλησε ο διευθυντής των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά, Φώτης Μπουγάς υπέρμαχος και ένθερμος υποστηρικτής των ρητορικών αγώνων στα σχολεία. Μας μίλησε για τον ρόλο του σχολείου στη διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων, πέρα από την παροχή γνώσεων. Οι μαθητές μπορούν να εκφράσουν ελεύθερα τις απόψεις τους, να επιχειρηματολογήσουν, σεβόμενοι τους συνομιλητές τους, εφόδια που θα τους βοηθήσουν στη ζωή τους ως ενήλικες να συνδιαλλέγονται και να διατυπώνουν με παρρησία τις απόψεις τους.

Στα Εκπαιδευτήρια Μπουγά λειτουργεί "Όμιλος Ελεύθερης Έκφρασης και Επιχειρηματολογίας", που βοηθά τους μαθητές προς αυτή την κατεύθυνση. Και ανακύπτει εύλογα το ερώτημα, διαμορφώνονται τελικά σύγχρονοι ρήτορες μέσα από αυτή τη διαδικασία των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης; Όπως δηλώνει και η καθηγήτρια πανεπιστημίου Πελοποννήσου Ελένη Βολονάκη που είναι επικεφαλής του προγράμματος των ρητορικών αγώνων, σίγουρα θα έχουμε δημοκρατικούς πολίτες.

Μ.Π.

Δημοφιλέστερα

To Top