ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιμελητήριο Αχαΐας: Εντυπωσιακός ο απολογισμός της διοίκησης Μαρλαφέκα

Πλήθος επιχειρηματιών και εκπρόσωποι φορέων, παραβρέθηκαν το βράδυ στην εκδήλωση απολογισμού της απερχόμενης διοίκησης του Επιμελητηρίου Αχαΐας.

Στην κατάμεστη αίθουσα του φορέα, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πλάτωνας Μαρλαφέκας, παρουσίασε την δράση που αναπτύχθηκε από την απερχόμενη διοίκηση, η οποία όπως είπε, μοναδικό γνώμονα είχε την στήριξη των επαγγελματιών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων, καθώς και την αντιμετώπιση των προβλημάτων τους.
Ο κ. Μαρλαφέκας, παρουσίασε 16 κεντρικούς άξονες δράσης και παραγωγής έργου που παρατίθενται παρακάτω, ενώ εξέφρασε τις ευχαριστίες του, προς όλους τους συνεργαζόμενους φορείς της Αχαϊας, τα μέλη του ΔΣ, τα στελέχη και τους εργαζόμενους του Επιμελητηρίου και της Διαχειριστικής, αλλά και πλήθος στενών συνεργατών του, καθώς και προς την οικογένειά του.

Βασικούς τομείς δράσεις, προγραμμάτων και έργων που σχεδίασε και υλοποίησε το Επιμελητήριο Αχαΐας όλα αυτά τα χρόνια, παρουσίασαν τα μέλη της διοίκησης και οι υπεύθυνοι τομέων Αρης Τηλιγάδας (παρεμβάσεις για τις επιχειρήσεις), Γιάννης Πετράτος (προγράμματα υποστήριξης ΜμΕ), Νίκος Παπαλέξης (δράσεις για τον Τουρισμό), Τάκης Τζούδας (δράσεις εξωστρέφειας επιχειρήσεων και προώθησης προϊόντων σε ξένες αγορές), Παναγιώτης Χελάς (διεθνείς σχέσεις και ευρωπαϊκά προγράμματα), Θεόδωρος Τσούμπελης (Εκθεση Patras IQ), Κώστας Δελιγιάννης (οικονομικός απολογισμός), Σαάντ Καραμπέτ (κοινωνική δράση) και Σωτήρης Μπρακατσέλος ο οποίος ανέδειξε το κλίμα συνεννόησης και συναίνεσης που κυριάρχησε στην θητεία της απερχόμενης διοίκησης.
Σε ενδιάμεσα διαστήματα, παρουσιάζονταν βιντεοσκοπημένες δηλώσεις από τον Περιφερειάρχη Απόστολο Κατσιφάρα, τους δημάρχους Αιγίου Θανάση Παναγόπουλο, Δυτικής Αχαΐας Χρήστο Νικολάου, Καλαβρύτων Γιώργο Λαζουρά και Ερυμάνθου Θάνο Καρπή, τον αντιπεριφερειάρχη Αχαΐας Γρηγόρη Αλεξόπουλο και τον αντιπρύτανη Δημοσθένη Πολύζο.
Στις παρεμβάσεις τους όλοι οι αιρετοί τόνισαν το πολύ καλό επίπεδο συνεργασίας που είχαν με τη διοίκηση του Επιμελητηρίου Αχαΐας για την προώθηση των τοπικών ζητημάτων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στον απολογισμό παρευρέθηκαν εκπρόσωποι φορέων καθώς και ο επικεφαλής του συνδυασμού «Επιμελητήριο για όλους» Παναγιώτης Κρίκης

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2012-2017

1.ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΧΑΪΑΣ ΜΕΣΩ ΕΣΠΑ

1.000 Πολύ Μικρές, Μικρές και Μεσαίες Επιχειρήσεις από 61 διαφορετικούς κλάδους εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ μέσω ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ τα τελευταία 5 χρόνια, που την προεδρία της Διαχειριστικής Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων έχει το Επιμελητήριο Αχαΐας με την παρούσα Διοίκηση.

Άμεσα ωφελούμενες είναι οι 1.000 Επιχειρήσεις που εντάθηκαν στα Προγράμματα και εκτιμώμενες Έμμεσα ωφελούμενες περισσότερες από 4.000 Επιχειρήσεις και επαγγελματίες, καθώς κάθε επένδυση για να υλοποιηθεί απαίτησε τη συνεργασία με ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ και ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ της περιοχής μας.

Το ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΧΑΪΑΣ έχει την προεδρία στην ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗκαι με την καθοριστική του συμβολή αφαιρέθηκαν από τις Τράπεζες οι υλοποιήσεις των προγραμμάτων και ανατέθηκαν στα Επιμελητήρια, καθώς επίσηςτετραπλασιάστηκε ο αριθμός των δυνητικών δικαιούχων.

2.CULTURE & SHOPPING-CITY BREAK

Περίπου 200 εμπορικά καταστήματα και καταστήματα εστίασης και αναψυχής της Πάτρας συμμετείχαν στο πρόγραμμα Culture&Shopping την τετραετία 2014-2017. Το πρόγραμμα αυτό υλοποιείται από το Επιμελητήριο και σκοπός του είναι να φέρνει στην Πάτρα τουρίστες.

Τα τελευταία 4 χρόνια ήλθαν στην πόλη και έκαναν αγορές στα μαγαζιά της, περισσότεροι από 50.000 τουρίστες. Παράλληλα δημιουργήσαμε και στείλαμε σε όλα τα ξενοδοχεία της περιοχής υλικό προβολής για την πόλη.

Εκπονήσαμε μελέτη που υποδεικνύει συγκεκριμένες ενέργειες και δράσεις για να γίνουν η Πάτρα και το Αίγιο, προορισμοί εκδρομών Σαββατοκύριακου (citybreak), όπως είναι και τα Καλάβρυτα.

3.ACHAIA VALUES

28 Πολύ Μικρές, Μικρές και Μεσαίες Επιχειρήσεις Τροφίμων και Ποτών συμμετέχουν στο AchaiaValues. Το AchaiaValues είναι το Γραφείο Εξαγωγών της Αναπτυξιακής του Επιμελητηρίου Αχαΐας και αποστολή του είναι να προωθεί τα τοπικά προϊόντα στις αγορές του εξωτερικού.

482προϊόντα έγιναν γνωστά σε διεθνείς αγοραστές μέσα από τις δράσεις εξωστρέφειας του AchaiaValues. Μέχρι σήμερα έχει γίνει επικοινωνία με 3.500 δυνητικούς αγοραστές σε 35 χώρες κι έχουμε προσφέρει τεχνογνωσία και καθοδήγηση σε 131 Επιχειρήσεις της Αχαΐας για να κάνουν τα προϊόντα τους εξαγώγιμα.

Το AchaiaValues βραβεύτηκεσε Διαγωνισμό Εξαγωγικών Δραστηριοτήτων, ως πρωτοποριακή και καινοτόμα δράση.


4. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΑΧΑΪΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

Με 220 συμμετοχές Πολύ Μικρών, Μικρών, και Μεσαίων Επιχειρήσεων Επιχειρήσεις της Αχαΐας σε 58 Διεθνείς και Εθνικές Εκθέσεις τα τελευταία 6 χρόνια, ανοίξαμε το δρόμο της εξωστρέφειας.

Για να συμμετέχουν μόνες τους αυτές οι Επιχειρήσεις σε αυτές τις Εκθέσεις, θα ήθελαν δεκάδες χιλιάδες ευρώ και προφανώς η συμμετοχή τους θα ήταν αδύνατη. Μέσω του Επιμελητηρίου με ένα μικρό κόστος παρουσίασαν τα προϊόντα τους στηνANUGA (η μεγαλύτερη Έκθεση Τροφίμων και Ποτών στον κόσμο), την PROWEIN (η μεγαλύτερη Έκθεση Ποτών στον κόσμο), την COMPTOIRESUISSE, την FOODEXPO, την DETROPκαι δεκάδες ακόμα Εκθέσεις.

5. PATRAS IQ

Πρωταγωνιστήσαμε στην οργάνωση της PATRASIQ, της μεγαλύτερης πλέον Έκθεσης στην Ελλάδα, που παρουσιάζονται τεχνογνωσία και καινοτομίες με σκοπό να συνδέσουμε τα τεχνολογικά επιτεύγματα με την αγορά, προσελκύοντας επενδυτές και να δημιουργήσουμε τις συνθήκες για να μην ξενιτευτούν και να παραμείνουν στον τόπο τους οι νέοι επιστήμονες. Στην PATRAS IQ οι συμμετοχές ξεπερνούν τις 100 κάθε χρόνο.

6. ACHAIA FEST

Πρωταγωνιστήσαμε στην οργάνωση της ACHAIAFESTτην οποία συνδιοργανώσαμε με τηνΠεριφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Συμμετείχαν 104 Επιχειρήσεις και Φορείςτης Αχαΐας, αναδεικνύοντας τα Αχαϊκά προϊόντα, τους πολιτιστικούς θεσμούς, το αθλητικό και τουριστικ «προϊόν» του νομού. Οι επισκέψεις ξεπέρασαν τις 60.000.


7. ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΔΡΑΣΕΩΝ

Υποστηρίξαμε ενεργά σημαντικές δράσεις που υλοποίησαν άλλοι Φορείς όπως:

WESTIA

ΟΙΝΟΞΕΝΕΙΑ

ΕΚΘΕΣΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙΤΣΑΣ

P.I.C.K.

ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΠΑΡΑΚΤΙΩΝ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ

8. ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΜΕΓΑΛΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

Το ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΧΑΪΑΣ διαδραμάτισε πρωταγωνιστικό ρόλο σε όλες τις προσπάθειες της περιοχής για την προώθηση των μεγάλων θεμάτων που την απασχολούν (Ολυμπία και Ιονία Οδοί, Σιδηρόδρομος, Νέο Λιμάνι, Μείωση Διοδίων, Αυτοκινητοδρόμιο κ.λπ.).
Ειδικά για το Αυτοκινητοδρόμιο ο ρόλος μας ήταν καταλυτικός για να παραμείνει «ζωντανό» το θέμα και να διαμορφώνονται πλέον συνθήκες κατασκευής του έργου.
Ομοίως, στην ένταξη σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα της Δημιουργίας Καρναβαλικού Πάρκου στα Παλαιά Σφαγεία της Πάτρας.

9. ΔΙΕΘΝΗΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ

Το ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΧΑΪΑΣ, ανέπτυξε σημαντική δραστηριότητα σε Διεθνείς Οργανισμούς και FORA, προωθώντας τα θέματα των Μικρομεσαίων και της περιοχής. Ενδεικτικά το Επιμελητήριο συμμετέχει:

Στο FORUM ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΩΝ ΑΔΡΙΑΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΙΟΝΙΩΝ

Στην ΕΝΩΣΗ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ

ΣΤΟ EUROCHAMBERS

Ανοίξαμε απευθείας διαύλους συνεχούς επικοινωνίας με Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ: DGREGIO- DGGROWTH- DGMARE)

10. ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Υλοποιήσαμε και υλοποιούμε Ευρωπαϊκά και Εθνικά Προγράμματα που αφορούν στον Τουρισμό, τον Πολιτισμό, την Απασχόληση Ανέργων και την Καινοτομία.

11. ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ

Κάναμε 246 παρεμβάσεις σε Υπουργεία και Φορείς για την επίλυση προβλημάτων που αντιμετώπιζαν και αντιμετωπίζουν Επιχειρήσεις της Αχαΐας, όπως τα πυροδάνεια, τα σεισμοδάνεια, την εγγύηση φυσικών προσώπων σε δανειακές συμβάσεις, την συμμετοχή στον εξωδικαστικό μηχανισμό και στον κώδικα δεοντολογίας των τραπεζών που είναι σε εκκαθάριση και άλλα εξίσου σημαντικά θέματα.
Κάναμε 131 εξατομικευμένες παρεμβάσεις για την υποστήριξη αιτημάτων Αχαϊκών Επιχειρήσεων, μετά από αίτημά τους. Δεν υπήρξε Επιχείρηση που απευθύνθηκε στο Επιμελητήριο έχοντας ένα νόμιμο και δίκαιο αίτημα που να μην βρήκε τη συμπαράσταση και την υποστήριξή μας.


12. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΜΑΣ

Διοργανώσαμε 112 ενημερωτικές εκδηλώσεις για τα μέλη μας σε σημαντικά θέματα όπως ο εξωδικαστικός μηχανισμός, η χρηματοδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, τα κόκκινα δάνεια, η συσκευασία, marketing και εξωστρέφεια, έρευνα στην παραγωγή, η ενημέρωση για τα προγράμματα του ΕΣΠΑ κ.λ.π.

Συνεχής ενημέρωση των μελών μας με αποστολή NEWSLETTERσε 5.000 ηλεκτρονικές διευθύνσεις μελών μας κάθε εβδομάδα. Αξιοποιώντας την επικοινωνία μέσω e-mailενημερώναμε τα μέλη μας κάθε εβδομάδα και εξοικονομήσαμε 100.000 ευρώτο χρόνο που κόστιζε η έκδοση του διμηνιαίου περιοδικού.

13. ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΜΕΛΕΤΩΝ

Υλοποιήσαμε 13 μελέτες για την αναπτυξιακή υποβοήθηση της περιοχής με σκοπό να απορροφήσουμε Ευρωπαϊκούς και Εθνικούς πόρους και να φέρουμε επενδύσεις στην περιοχή.

Από τις 13 μελέτες, οι 10 έγιναν ως εσωτερική παραγωγή του Επιμελητηρίου και μόνον οι 3 ανατέθηκαν σε εταιρίες μέσω διαγωνισμών, με συνολικό κόστος 45.000 ευρώ.

14. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ

Διαχειριστήκαμε κάθε ευρώ με διαφάνεια και νοικοκυρεμένα. Γι αυτό, παρότι βρισκόμαστε σε περίοδο οικονομικής κρίσης, αυξήσαμε τα αποθεματικά του Επιμελητηρίου κατά 200.000 ευρώ.


15. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ

Ανοίξαμε την αίθουσα του Επιμελητηρίου, αφού την αναμορφώσαμε, σε δεκάδες πολιτιστικούς και κοινωνικούς φορείς της περιοχής. Γίνονται περίπου 120 εκδηλώσεις κάθε χρόνο.

Έχουμε διοργανώσει δεκάδες εκθέσεις πολιτιστικού και αθλητικού περιεχομένου με πολύ μεγάλη ανταπόκριση.

Εκδίδουμε κάθε χρόνο το Λεύκωμα του Πατρινού Καρναβαλιού.

16. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ & ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ

Είχαμε μια υποδειγματική συνεργασία με το σύνολο των Φορέων της περιοχής τους οποίους και ευχαριστούμε θερμά.

Στο Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου η διάθεση συνεργασίας και συναίνεσης ήταν πρωτοφανής. Από τις 115 αποφάσεις που ελήφθησαν, το 85% ελήφθησαν ομόφωνα και το υπόλοιπο 15% με 1 έως 3 αρνητικές ψήφους.

Πηγή pelop.gr

Επιμελητήριο Αχαΐας: Εντυπωσιακός ο απολογισμός της διοίκησης Μαρλαφέκα

Δημοφιλέστερα

To Top