ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενδιαφέρον της Fraport και για το Αεροδρόμιο Καλαμάτας

Η FRAPORT GREECE ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ 23 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
Η ΜΠΑΛΑ ΣΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Η εταιρεία έχει αναλάβει εδώ και 14 μήνες τη διαχείριση των 14 αεροδρομίων (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Κέρκυρα, Ακτιο, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Σκιάθο, Μυτιλήνη, Μύκονο, Σαντορίνη, Χανιά, Σάμο, Κω και Ρόδο), με σκοπό την ανακατασκευή τους και τη διαχείριση για 40 χρόνια με τίμημα 1,234 δισ. ευρώ. Η εταιρεία είναι υποχρεωμένη μέχρι το 2021 να προβεί στον εκσυγχρονισμό των υποδομών των αεροδρομίων αυτών, προϋπολογισμού 415 εκατ. ευρώ. Ήδη στα 14 αεροδρόμια έχουν προσληφθεί 600 άτομα, τα οποία στη συντριπτική τους πλειονότητα είναι Έλληνες και από τις περιοχές γύρω από τα αεροδρόμια.

Πάντως, ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece, Αλεξάντερ Τσινέλ, για πρώτη φορά αναφέρθηκε χθες σε ενδιαφέρον της εταιρείας για την ανάληψη και των 23 υπόλοιπων αεροδρομίων της χώρας, ξεκαθαρίζοντας πρώτα ότι δεν εξαρτάται από την εταιρεία, αλλά από την κυβέρνηση, διότι υπάρχει νομοθεσία σχετική και τα αεροδρόμια τα διαχειρίζεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Ο Αλεξάντερ Τσινέλ, ανέφερε ότι έχουν πολύ καλές ιδέες για τα 23 αεροδρόμια και το μέλλον τους, τονίζοντας ότι θέλει να καταλάβει ποιο είναι το σχέδιο της κυβέρνησης για αυτά. Παράλληλα, εκμυστηρεύτηκε ότι έδωσαν διάφορες απόψεις επί του τρόπου λειτουργίας των αεροδρομίων, σε συμβουλευτική εταιρεία που είχε αναλάβει να διερευνήσει τις προθέσεις της Fraport Greece.

Πρόκειται για τα αεροδρόμια: Της Αλεξανδρούπολης, του Αράξου, της Αστυπάλαιας, της Χίου, της Ικαρίας, των Ιωαννίνων, της Καλαμάτας, της Καλύμνου, της Καρπάθου, της Κάσου, του Καστελόριζου, της Καστοριάς, της Κοζάνης, των Κυθήρων, της Λέρου, της Λήμνου, της Μήλου, της Νέας Αγχιάλου, της Νάξου, της Πάρου, της Σητείας, της Σκύρου και της Σύρου.

«Η ανάπτυξή τους επηρεάζει το σύνολο της αγοράς την οποία υπηρετούμε και για αυτό είναι αμοιβαία επωφελές να γίνουν επενδύσεις σε αυτά», ανέφερε χαρακτηριστικά.

ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Τον Μάιο του 2018 ενισχύθηκε η κίνηση κατά 21% στα 3,14 εκατομμύρια επιβάτες. Τον ίδιο μήνα, στα 14 αεροδρόμια εξυπηρετήθηκαν συνολικά 17.572 αεροσκάφη.
Κι ενώ το 2016 έκλεισε με 27,6 εκατ. επιβάτες στα 14 αυτά αεροδρόμια, με αύξηση 10,3% σε σχέση με το 2016, το 2018 «τρέχει» τώρα με +11,1% κι ακόμα δεν έχουμε μπει στο φουλ της σεζόν.
Στα θετικά είναι το γεγονός ότι η αύξηση από το εξωτερικό, ο εισερχόμενος τουρισμός, είναι πολύ μεγάλη, ενώ ο εσωτερικός τουρισμός παρουσίασε κάμψη.
Οσον αφορά στο 2018, από την αρχή της χρονιάς, οι Γερμανοί πέρασαν πρώτοι σε επισκεψιμότητα στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια με 25,4%, αφήνοντας δεύτερο τους πολίτες από το Ηνωμένο Βασίλειο με 22,3%. Τρίτοι είναι οι Ολλανδοί με 6,9% και ακολουθούν οι Ιταλοί με 4,9%, ενώ οι Κύπριοι είναι με 4,7%.

Συνολικά, όλα τα αεροδρόμια εμφανίζουν αύξηση κίνησης, με δεκάδες νέες πτήσεις από το εξωτερικό, ωστόσο ξεχωρίζει το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, το οποίο παρουσιάζει τεράστια αύξηση και είναι αεροδρόμιο που θα «δουλέψει» πολύ και τον χειμώνα.
Αυτό είναι και το ζητούμενο, σύμφωνα με τον Αλεξάντερ Τσινέλ, ο οποίος αναφέρθηκε στην προσπάθεια που καταβάλλει η εταιρεία με τοπικούς φορείς και ξενοδόχους στις περιοχές γύρω από τα αεροδρόμια αυτά, προκειμένου να διευρυνθεί η τουριστική περίοδος, διότι τα οφέλη θα είναι πολλαπλά και για τις τοπικές κοινωνίες.
Ο Αλεξάντερ Τσινέλ, ερωτηθείς για τα 27 εκατ. ευρώ που επιδίκασε η επιτροπή επίλυσης διαφορών και πρέπει να λάβει από το ελληνικό δημόσιο, επειδή καθυστέρησε η παραλαβή των αεροδρομίων και ήταν σε χειρότερη κατάσταση, τόνισε ότι τα χρήματα αυτά θα επενδυθούν εκ νέου στα αεροδρόμια.

Για το θέμα των χρεώσεων, επειδή ορισμένες εταιρείες τις θεωρούν υψηλές, ανέφερε ότι οι χρεώσεις είναι για όλα τα αεροδρόμια ίδιες, στα 13,5 ευρώ. Κι αυτό, για να μην υπάρχουν ανισότητες ανάμεσα σε ισχυρά αεροδρόμια, όπως της Θεσσαλονίκης και λιγότερο ισχυρά, όπως της Καβάλας.

Σχετικά με τα κίνητρα που σκέφτεται να δώσει η Fraport Greece, προς εταιρείες προκειμένου να βάλουν νέα δρομολόγια, το ενδιαφέρον είναι για τον χειμώνα, ώστε να ενδυναμωθεί η περίοδος αυτή, σε όλα τα αεροδρόμια και ειδικά στα μεγαλύτερα.
Καταλήγοντας, επιμέρους ανά αεροδρόμιο για το 2017, η κίνηση έχει ως εξής, σε χιλιάδες επιβάτες (σε παρένθεση η αύξηση που παρουσιάζεται τους 5 πρώτους μήνες του 2018 έναντι των αντίστοιχων του 2017): Θεσσαλονίκη 6.396 (+11,5%), Ρόδος 5.302 (+6,6%), Χανιά 3.043 (+2,6%), Κέρκυρα 2.918 (+5,1%), Κως 2.321 (+20,7%), Σαντορίνη 1.928 (13%), Ζάκυνθος 1.660 (+16,9%), Μύκονος 1.207 (18,6%), Κεφαλονιά 630 (+15,1%), Ακτιο 569 (+17,9%), Μυτιλήνη 436 (+3,8%), Σκιάθος 425 (+5,2%), Σάμος 410 (+12,9%) και Καβάλα 338 χιλιάδες (+22,8%).

Πληροφορίες από:NEWS247/efsyn.gr

Δείτε και αυτό: Τι είχε αναφέρει ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Κατρούγκαλος, αρχές Δεκεμβρίου, όταν επισκέφτηκε το Αεροδρόμιο Καλαμάτας

Κατρούγκαλος: “Δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιηθεί το αεροδρόμιο”

Ενδιαφέρον της Fraport και για το Αεροδρόμιο Καλαμάτας

Δημοφιλέστερα

To Top