Το δικό μου Σχολείο

Εκπ.Μπουγά: Παρουσιάστηκαν οι καινοτόμες πρακτικές διδασκαλίας του σχολείου

Οι καινοτόμες πρακτικές διδασκαλίας που εφαρμόζονται στα Εκπαιδευτήρια Μπουγά ήταν το θέμα της εκδήλωσης “Εκπαίδευση,παιδεία, δεξιότητες- Η επόμενη μέρα” που πραγματοποιήθηκε με επιτυχία χθες το απόγευμα στο ξενοδοχείο REX.

Στην κατάμεστη αίθουσα παρευρέθηκαν γονείς και εκπαιδευτικοί και παρακολούθησαν την ανάλυση των πέντε βασικών αξόνων καινοτομίας, από τους εκπαιδευτικούς που υποστηρίζουν το πρόγραμμα. Η επίτιμη σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Ελλάδος, Αλεξάνδρα Κουλουμπαρίτση ανέλυσε την περιγραφική αξιολόγηση-portfolio μαθητών, και τα οφέλη της. Πρόκειται για τη Σχολική Έκθεση Προόδου του κάθε μαθητή, που δίνεται συμπληρωματικά με τη βαθμολογία του, και βοηθάει τους εκπαιδευτικούς να σχηματίσουν το προφίλ του κάθε μαθητή, αλλά και τον ίδιο τον μαθητή. Η περιγραφική αξιολόγηση κάθε μαθητή αποτελεί πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, ωστόσο δεν έχει ακόμα εφαρμοστεί ευρέως στα σχολεία. Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά πρωτοπορούν ήδη από πέρυσι και εφαρμόζουν την περιγραφική αξιολόγηση σε κάποιες τάξεις, ωστόσο από αυτό το μήνα θα γίνει πιλοτική εφαρμογή σε όλες τις τάξεις.

Όπως μας δήλωσε η Αλεξάνδρα Κουλουμπαρίτση, που είναι συνεργάτης του σχολείου και επιβλέπει την εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης, στόχος είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών και η δημιουργία πολιτών του αύριο. “Όταν περιγράφουμε τη βαθμολογία των μαθητών μας, μπορούμε και να αναδείξουμε τις κλίσεις και τις δυνατότητές τους αλλά και να εντοπίσουμε κάποιες αδυναμίες τους, και να παρέμβουμε καταλυτικά σε αυτές, ώστε να τις μετατρέψουμε σε δυνατότητες”, μας είπε χαρακτηριστικά. Ουσιαστικά δηλαδή ξεφεύγουμε από τη στείρα βαθμολόγηση των μαθητών και περνάμε στην ουσιαστική αξιολόγηση του μαθητή σχηματίζοντας το προφίλ του.

Η καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Ελένη Βολονάκη μίλησε για την εισαγωγή των αρχαίων ελληνικών ακόμα και από την Α’Δημοτικού, μια πρωτοπορία των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά, όπου μέσα από το παιχνίδι τα παιδιά έρχονται σε επαφή με αρχαίες ελληνικές λέξεις και γίνεται η σύνδεσή τους με τη νέα ελληνική γλώσσα, ώστε να μαθαίνουν την προέλευση των λέξεων, τις ρίζες τους.

Η εκπαιδευτικός Χριστίνα Δίμιζα ανέλυσε τις τέχνες στο σχολείο και πως η θεατρική αγωγή, η δραματοποίηση, βοηθούν τα παιδιά να ξεδιπλώσουν τα ταλέντα τους, να εκφραστούν, να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους. Άλλωστε το σχολείο δεν είναι μόνο μάθηση είναι και διαμόρφωση της προσωπικότητας του κάθε παιδιού.

“Μαθητής του σήμερα-πολίτης του αύριο” ήταν το θέμα που ανέλυσαν οι εκπαιδευτικοί Μαρία Δρέττα και Κατερίνα Γιάνναρη, και πως μέσα από τα πρόγραμματα Erasmus που εφαρμόζει το σχολείο, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν ευρωπαϊκό προσανατολισμό και να γίνουν πολίτες του κόσμου.

Τις αξίες του εθελοντισμού τις οποίες πρέπει να εμφυσήσουμε στα παιδιά μας ανέλυσαν η εκπαιδευτικός Βασιλική Τσέλιου και η volunteers director IRON 70,3 Κατερίνα Τσαμπουνάρη, δίνοντας έμφαση στις συνεργασίες του σχολείου, και πως τελικά μέσα από τον εθελοντισμό “επιλέγουμε να γίνουμε κομμάτι του κόσμου που ονειρευόμαστε”.

“Στα Εκπαιδευτήρια Μπουγά τα παιδιά τα παιδιά μαθαίνουν να αποκτούν δεξιότητες, που θα τους είναι απαραίτητες, για να είναι ενεργοί πολίτες, το 2030, όταν θα δημιουργούν στην ενήλικη ζωή τους. Βοηθάμε να γίνουν πολίτες του κόσμου. Στο σχολείο μας προσπαθούμε να καινοτομούμε στην Εκπαίδευση, να προσφέρουμε Παιδεία στα παιδιά μας, να είμαστε χρήσιμοι στην κοινωνία και να τους καλλιεργούμε το αίσθημα της ενσυναίσθησης”, δηλώσε μεταξύ άλλων στην ομιλία του ο γενικός διευθυντής των Εκπαιδευτηρίων, Φώτης Μπουγάς.

Δημοφιλέστερα

To Top