ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εκδήλωση για το σχολικό άγχος: Υπάρχει αλλά μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά

Οι μαθητές της Γ’ λυκείου, που εμφανίζουν το λεγόμενο «άγχος των πανελληνίων», το οποίο, όπως λένε οι ειδικοί, αποτελεί μοναδικό φαινόμενο στη χώρα μας = Η αντιμετώπιση του σχολικού στρες έγκειται στην αρμονική συνεργασία γονέων, οικογένειας και σχολείου

Ενημερωτική εκδήλωση και εκπαιδευτική συζήτηση, με θέμα το σχολικό άγχος, που είναι πάντα επίκαιρο αυτή την εποχή, λόγω των επικείμενων εξετάσεων, πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 5 Απριλίου 2023 το απόγευμα, στο Φουαγιέ του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας.

AGXOSDSC-1057

AGXOSDSC-1059

AGXOSDSC-1060

AGXOSDSC-1062

AGXOSDSC-1063

Συμμετείχαν η Αμαλία Διαμαντοπούλου, Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια, η Kατερίνα Ρέμη, Γενικός Οικογενειακός Γιατρός, η Αφροδίτη Λουκάκου, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος και η Χριστίνα Πανταζοπούλου, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Το συντονισμό της συζήτησης είχε η Μαρία Αγγελή, Αντιδήμαρχος Παιδείας, Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού, Επιχειρηματικότητας, Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών, Συγκοινωνιακού Έργου και Κυκλοφοριακής Αγωγής Δήμου Καλαμάτας, Δικηγόρος.

Το σχολικό άγχος μπορεί να είναι λειτουργικό και παραγωγικό δίνοντας ώθηση στο παιδί να προσπαθήσει ακόμη περισσότερο για να πετύχει τον στόχο του. Υπάρχει όμως και το δυσλειτουργικό άγχος που μπλοκάρει τον μαθητή και δημιουργεί πολλά προβλήματα στην καθημερινότητά του.
Στις επιστημονικές τοποθετήσεις, μεταξύ άλλων τονίστηκε η ανάγκη επικοινωνίας του γονέα με το παιδί και με τους καθηγητές στο σχολείο, χωρίς να είναι στο επίκεντρο μόνο η απόδοσή του ώστε να υπάρχει κατανόηση και ευαισθησία σε περιόδους κατά τις οποίες το παιδί μπορεί να αισθάνεται πιεσμένο.
Επίσης, αν το παιδί είναι υπερβολικά ανήσυχο για την απόδοσή του, πρέπει να το βοηθάμε να ξεπερνάει τις επιπτώσεις της μη καλής απόδοσης στο σχολείο, αφού πρέπει να γίνει κατανοητό πως η αξία του ή οι μελλοντικές προοπτικές του δεν εξαρτώνται από τους βαθμούς του.

AGXOSDSC-1075

AGXOSDSC-1077

AGXOSDSC-1079

AGXOSDSC-1080

Το παιδί πρέπει να διδαχθεί στο να βλέπει την «αποτυχία» ή τους χαμηλούς βαθμούς ως χρήσιμα εργαλεία και τμήμα μιας συνεχιζόμενης μαθησιακής διαδικασίας που θα τον βοηθήσει να αναπτυχθεί και πως όλα τα εμπόδια θεωρούνται ευκαιρίες μάθησης.
Οι γονείς πρέπει να επικεντρώνονται στην ανάπτυξη δεξιοτήτων που θα επιτρέψουν στο παιδί να αισθανθεί πως έχει περισσότερο τον έλεγχο της δικής του μάθησης, να οργανώνει αποτελεσματικά τα σχολικά του καθήκοντα, να προστατεύει τον ελεύθερο χρόνο του, να χαλαρώνει και να «αποφορτίζεται» από τις απαιτήσεις του σχολείου. Επίσης, σημαντικό ρόλο παίζουν η διατροφή και η άθλησης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ξεκούραση, καλός ύπνος, σωστή διατροφή και προγραμματισμός, είναι αυτά που θα βοηθήσουν τον μικρό αλλά και τον μεγαλύτερο μαθητή να «πάει» καλά στα μαθήματα του και στα διαγωνίσματα, χωρίς εκνευρισμό και άγχος.

AGXOSDSC-1064

AGXOSDSC-1069

AGXOSDSC-1071

Την εκδήλωση διοργάνωσε ο Δήμος Καλαμάτας σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας και την Ένωση Συλλόγων Γονέων Δήμου Καλαμάτας.

Δημοφιλέστερα

To Top