Τροφή για σκέψη

Δήμος Καλαμάτας: Ιστοσελίδα 5.000 ευρώ για την προβολή “αγροτικών αγαθών και υπηρεσιών”

1,5 χρόνο μετά την κατασκευή και παρουσίαση της ιστοσελίδας Kalamatagastronomy.gr ο Δήμος Καλαμάτας με απόφαση δημάρχου έδωσε με απευθείας ανάθεση την κατασκευή νέας ιστοσελίδας, κόστους σχεδόν 5.000 ευρώ (για την ακρίβεια 4.960 ευρώ) σε ιδιώτη. Κατόπιν απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής (22/2/2018) εγκρίθηκε η κατασκευή ιστοσελίδας για την “προβολή αγροτικών αγαθών και υπηρεσιών πρωτογενούς τομέα του Δήμου Καλαμάτας” με χρήματα από τον δημοτικό προϋπολογισμό του 2018.

Είναι θεμιτό για ένα δήμο να δημιουργεί ιστοσελίδες για να παρουσιάζει τα προϊόντα του, την ιστορική του παράδοση και να ενημερώνει τους πολίτες αλλά και τους ξένους επισκέπτες, όταν οι ιστοσελίδες είναι και στα αγγλικά.

Ωστόσο, η κατασκευή ιστοσελίδων δεν πρέπει να είναι αυτοσκοπός, αλλά να έχει ουσία, περιεχόμενο που ανανεώνεται και εμπλουτίζεται και λειτουργεί διαδραστικά για τον επισκέπτη της.

MHΔΕΝΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΙΜΟΤΗΤΑ-ΑΔΡΑΝΗΣ Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ

Δυστυχώς, το προηγούμενο πανομοιότυπο εγχείρημα του Δήμου Καλαμάτας με την ιστοσελίδα kalamatagastronomy, παρά το ότι ξεκίνησε ιδιαιτέρως φιλόδοξα και παρουσιάστηκε με συνέντευξη Τύπου στα Μέσα, παρά τα μεγαλεπίβολα σχέδια που παρουσιάστηκαν από την ομάδα που ανέλαβε την κατασκευή και τον εμπλουτισμό της, το όλο εγχείρημα κατέληξε στα αζήτητα.

Σήμερα, 1,5 χρόνο αφότου βγήκε στον “αέρα” η συγκεκριμένη ιστοσελίδα, η επισκεψιμότητά της είναι μηδενική! Αυτό προκύπτει από τις μηχανές αναζήτησης, που δεν δίνουν καν δεδομένα αναζήτησης (Not enought traffic Data), αφού δεν υπάρχει επισκεψιμότητα.

Επιπλέον, η ιστοσελίδα είναι αδρανής, δεν έχει εμπλουτιστεί 1,5 χρόνο μετά με επιπλέον υλικό, πέρα από το αρχικό της.

Και αναρωτιέται κανείς, γιατί δόθηκαν εξαρχής 10.000 ευρώ για μια ιστοσελίδα, που θα διαφήμιζε και θα παρουσίαζε την καλαματιανή γαστρονομία και τα τοπικά μας προϊόντα, ενώ θα παρείχε στους πολίτες τη δυνατότητα να εισάγουν τις δικές τους παραδοσιακές καλαματιανές συνταγές και στους τοπικούς παραγωγούς να συνδεθούν και να προβάλλουν τα προϊόντα τους;

Τα τοπικά προϊόντα ήταν το κυρίως θέμα της ιστοσελίδας και η γαστρονομική παράδοση της Καλαμάτας.

Όπως μάλιστα είχε δηλώσει στους δημοσιογράφους ο τότε αντιδήμαρχος Προγραμματισμού και Ανάπτυξης Δημήτρης Βεργόπουλος, “η δημιουργία της νέας ιστοσελίδας χρηματοδοτήθηκε μέσω του προγράμματος LEADER, είχε προϋπολογισμό 10.000 ευρώ και δεν πλήρωσε τίποτα ο Δήμος Καλαμάτας”. 

Η ιστοσελίδα-φούσκα μετά από τη λαμπερή παρουσίασή της ξεφούσκωσε, αφού όχι μόνο έμεινε με το φτωχό βασικό υλικό της αλλά δεν έγινε καμία προσπάθεια να αναβαθμιστεί και να ενισχυθεί. Κυρίως όμως άφησε αδιάφορο το κοινό, που πέρα από την πρώτη διερευνητική επίσκεψη δεν φαίνεται να την ξαναεπισκέφτηκε. Και πως θα μπορούσε άλλωστε να κάνει διαφορετικά, αφού το περιεχόμενο είναι στάσιμο για πάνω από 1 χρόνο.

Μετά λοιπόν την αδρανή ιστοσελίδα Kalamatagastronomy για τα τοπικά προϊόντα της Καλαμάτας, και την παταγώδη αποτυχία της στο κοινό του διαδικτύου, ο Δήμος Καλαμάτας αποφασίζει να δώσει με απευθείας ανάθεση και δημοτικά χρήματα άλλα 5.000 ευρώ στον ίδιο κατασκευαστή ιστοσελίδας. Για μια δεύτερη ιστοσελίδα που θα προβάλλει αυτή φορά τα “αγροτικά αγαθά και υπηρεσίες του πρωτογενούς τομέα”, δηλαδή πανομοιότυπη με την πρώτη.
Σε μια εποχή που και το τελευταίο ευρώ μετράει, και δεν υπάρχουν πλέον λεφτά για πέταμα, ο Δήμος αναθέτει την κατασκευή ακόμη μιας ιστοσελίδας κόστους 5.000 στον ίδιο επαγγελματία της προηγούμενης “επιτυχημένης” ιστοσελίδας.
Χωρίς να αξιολογηθεί η πορεία της προηγούμενης, η απήχησή της στον κόσμο, προτρέχουμε να φτιάξουμε ακόμα μια, με παραπλήσιο περιεχόμενο. Δεν διανύουμε πλέον τις εποχές των παχιών αγελάδων, και τα χρήματα των δημοτών πρέπει να υπολογίζονται και να αξιοποιούνται μέχρι κεραίας όχι για ιστοσελίδες-φωτοβολίδες, όχι για αρπαχτές, και όχι απλώς για να στηρίξουμε τα “δικά μας παιδιά”.

Απαιτείται σχεδιασμός και προγραμματισμός και κυρίως να αφουγκραστούμε τις ανάγκες του κόσμου που επιζητεί ενημέρωση στο διαδίκτυο για τα τοπικά μας προϊόντα.

Μαίρη Περδικέα

Εδώ η απόφαση απευθείας ανάθεσης όπως δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια:

ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ
ΕΔΩ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ SITE TOY ΔΗΜΟΥ ΠΡΙΝ 1,5 ΧΡΟΝΟ (9 Νοεμβρίου 2016)

http://http://kalamata.gr/enimerosi/nea/10761-h-kalamatanianh-mesogeiakh-diaita-sto-www-kalamata-gastronomy-gr.html

Δήμος Καλαμάτας: Ιστοσελίδα 5.000 ευρώ για την προβολή “αγροτικών αγαθών και υπηρεσιών”
To Top