ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Διαμαρτύρονται οι εκπαιδευτικοί για τις συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων

Τμήματα με 27,28 και 29 παιδιά παραμένουν ενιαία-προκρίνεται η μετακίνηση των μαθητών της Α’ τάξης σε όμορα σχολεία όταν πλησιάζουν τους 30

Μόνιμοι διορισμοί 2.538 εκπαιδευτικών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευσηΟι αλλαγές στις οργανικές θέσεις στη Μεσσηνία

Το Υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο του Γ.Γ. έδωσε την δυνατότητα στους κατά τόπους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης να προχωρήσουν σε συγχωνεύσεις τμημάτων για τη νέα σχολική χρονιά κάτι που έχει προκαλέσει πανελλαδικά αντιδράσεις τόσο σε εκπαιδευτικούς όσο και σε γονείς.

Αυτό τονίζει η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας, σε ανακοίνωσή της και σημειώνει τα εξής:

Αποτέλεσμα, η ανάκληση αποφάσεων κατάτμησης τμημάτων σε όλη τη χώρα, στα οποία φοιτούν μαθητές/τριες με διαγνωσμένες αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες για το διδακτικό έτος 2024- 2025.

Σε αυτή την κατεύθυνση απορρίπτονται δεκάδες προτάσεις για δημιουργία νέων τμημάτων.
Ιδιαίτερα στην Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής παρατηρούνται περισσότερες από 80 ανακλήσεις αποφάσεων δημιουργίας τμημάτων και δεκάδες απορριπτικές αποφάσεις σε νέες προτάσεις (Πειραιάς, Ανατολική Αττική, Γ΄ Αθήνας, Α΄ Αθήνας).

Σε σχολεία δηλαδή που το σύνολο των μαθητών ανά τμήμα αγγίζει το 27, 28 και 29 διατηρούν ένα τμήμα (!), αντί να διχοτομήσουν (2 τμήματα) και ακολούθως προβαίνουν σε εντολές για μετακίνηση μαθητών που ήδη φοιτούν στη σχ. μονάδα όταν ο αριθμός υπερβαίνει το 25″

Μαθητές που μέχρι χθες πήγαιναν σε ένα σχολείο με τους συμμαθητές τους θα τους αναγκάσουν να αλλάξουν εκπαιδευτικό περιβάλλον για λόγους αδιανόητους παιδαγωγικά.

Στην εγκύκλιο, επίσης, του Γ.Γ. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α δεν προβλέπεται (αυθαίρετα) η μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα που υπάρχει Παράλληλη Στήριξη, και επιπλέον, προκρίνεται η μετακίνηση των μαθητών της Α’ τάξης σε όμορα σχολεία, όταν ο αριθμός των μαθητών της τάξης είναι μικρότερος από 30 (δηλαδή λιγότερο από 15 σε κάθε τμήμα), προκειμένου να μην προχωρήσει η κατάτμηση τμημάτων.

Αυτή η απόφαση έρχεται μαζί με αντίστοιχες αποφάσεις για κλείσιμο ή συγχώνευση σχολικών μονάδων, κατά τις οποίες μετακινούνται μαθητές σε άλλα σχολεία. Όλα τα παραπάνω έχουν στόχο την μείωση των λειτουργούντων τμημάτων και τις περικοπές εκπαιδευτικού προσωπικού για την νέα σχολική χρονιά.

Αυτή η εξέλιξη είναι απαράδεκτη και εξοργιστική, καθώς καθιερώνονται πολυπληθή τμήματα, σε περιπτώσεις όπου υπάρχει πληθώρα γνωματεύσεων Παράλληλης Στήριξης και παρακολούθησης σε Τμήματα Ένταξης, με τον εκπαιδευτικό, αντί να ασκεί απρόσκοπτα το παιδαγωγικό του έργο, να μετατρέπεται σε «παιδοφύλακα», αφού με αυτόν τον τρόπο είναι αδύνατη η ισότιμη εκπαίδευση όλων των μαθητών/τριών ανάλογα με τις ανάγκες του/της καθενός/μιάς.
Ταυτόχρονα διαλύεται ο προγραμματισμός των σχολείων, που ήδη είχαν λάβει υπόψη τους τις αποφάσεις που ανακαλούνται, ενώ συνεπάγεται και μετακινήσεις εκπαιδευτικών που πιθανόν θα κριθούν υπεράριθμοι και θα εξαναγκαστούν να αλλάξουν σχολείο. Επιπλέον, καταπατάται το δικαίωμα των μαθητών να πηγαίνουν στο σχολείο της γειτονιάς τους, προσθέτοντας κι άλλες δυσκολίες στην ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον και στις οικογένειές τους για την μετακίνησή τους.

Αυτή είναι η «αναβάθμιση» της εκπαίδευσης που νομοθετούν, με συγχωνεύσεις και κατάργηση τμημάτων, με κόφτες που στην ουσία μειώνουν θέσεις εργασίας και δυσχεραίνουν την εκπαιδευτική διαδικασία στοιβάζοντας τους/τις μαθητές/τριες σε μεγάλα τμήματα. Την ίδια στιγμή που το Υπουργείο διατυμπανίζει 10.000 διορισμούς, μειώνει θέσεις εργασίας με τις συγχωνεύσεις για να φέρει «στα δικά του μέτρα» τις προσλήψεις και τους διορισμούς.
Αντί το 2024 να συζητάμε πώς οι μαθητές/τριες και ιδιαίτερα αυτοί/ές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες θα έχουν ακόμη περισσότερες δυνατότητες εξέλιξης μέσα από την αντίστοιχη αναγκαία εκπαιδευτική παρέμβαση, το Υπουργείο απαντάει ότι αυτή η ανάγκη είναι κόστος που πρέπει να κοπεί.
Αντί να συζητάμε για μαζικές μόνιμες προσλήψεις όλων των αναπληρωτών για να έχουν οι μαθητές όλη την αναγκαία στήριξη σε σταθερή βάση, στο Υπουργείο δημιουργούν κόφτες που μειώνουν τις προσλήψεις.
Αντί να συζητάμε για αποφασιστική μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα έχουμε μια μεθοδευμένη επιχείρηση αύξησης των μαθητών ακόμα και σε περιπτώσεις που υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες.

Οι ανάγκες των μαθητών/τριών μας δεν είναι κόστος! Θα μας βρουν απέναντί τους!
Συσπειρωμένοι στους Συλλόγους, στην Ομοσπονδία, σε συμμαχία με τους γονείς των μαθητών μας δε θα επιτρέψουμε να καταπατηθούν ούτε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας ούτε ο παιδαγωγικός μας ρόλος !

Η ΔΟΕ ζητά:

Ανάκληση των αποφάσεων συγχώνευσης τμημάτων και των αποφάσεων που αναστέλλουν την κατάτμηση τμημάτων.
• Να γίνουν δεκτά όλα τα αιτήματα των σχολείων για κατατμήσεις ( διχοτομήσεις -τριχοτομήσεις με παιδαγωγικά κριτήρια).
Μαζικούς μόνιμους διορισμούς με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
Τμήματα 15 μαθητών σε Α΄, Β΄ τάξεις και ως 20 στις υπόλοιπες. Μείωση του ωραρίου των νηπιαγωγών και των συναδέλφων στα ολιγοθέσια σχολεία όπως στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. Τμήματα μέχρι 15 νήπια και 2η Νηπιαγωγό σε όσα λειτουργούν με περισσότερα.
• Κάλυψη των αναγκών παράλληλης στήριξης για όλους τους μαθητές/τριες.
• Τμήματα Ένταξης σε κάθε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο και 2ο σε μεγαλύτερα σχολεία, καμιά αναστολή 2ου τμήματος Ένταξης όπου υπήρχε.

Οι αλλαγές στη Μεσσηνία

Οι αλλαγές που ορίζονται με ΦΕΚ για το σχολικό έτος 2024-2025 για τις παρακάτω σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις οργανικές θέσεις.


(στην πρώτη στήλη τι ίσχυε και στη δεύτερη πόσες γίνονται)

Οι προσλήψεις που ανακοινώθηκαν

Στην πρόσληψη 2.538 εκπαιδευτικών προχώρησε το υπουργείο Παιδείας, θρησκευμάτων και Αθλητισμού μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων για την κάλυψη κενών οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα διορίζονται 816 Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, εγγεγραμμένοι στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Β΄ του ΑΣΕΠ υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης των προκηρύξεων 3ΕΑ/2022 (Γ΄ 1618/2023) και 4ΕΑ/2022 (Γ΄ 1845/2023).
Επιπλέον, διορίζονται 1.722 εκπαιδευτικοί Γενικής Εκπαίδευσης από τους οποίους οι 1.602 είναι εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ60 και ΠΕ70 στην Α/θμια Εκπ/ση, 18 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων ΤΕ01.04, ΤΕ01.06, ΤΕ01.19 και ΤΕ02.02 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και 102 εκπαιδευτικοί, κλάδου ΠΕ79.01, σε Μουσικά Σχολεία.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, τις επόμενες ημέρες οι διοριζόμενοι θα ενημερωθούν για τις ημερομηνίες που οφείλουν να παρουσιαστούν για ορκωμοσία και ανάληψη υπηρεσίας.

To Top