Νέα Προϊοντα

Ανανεωμένο Volkswagen Passat

Το Passat ανανεώθηκε αισθητικά, ενσωμάτωσε προηγμένες τεχνολογίες και βελτίωσε το επαναφορτιζόμενο υβριδικό GTE, ανεβάζοντας τη ηλεκτρική αυτονομία του στα 55 km.

Βία μέχρι τον Απρίλιο θα έχουν κατασκευαστεί συνολικά από καταβολής του μοντέλου 30 εκατομμύρια Volkswagen Passat. Οκτώ γενιές έχουν περάσει στο δρόμο από το πρώτο λανσάρισμα του αυτοκινήτου το 1973.

Η τελευταία έκδοση του Passat εξακολουθεί να βασίζεται στην όγδοη γενιά, αλλά η VW πιστεύει ότι οι αλλαγές είναι αρκετά σημαντικές για να το θεωρήσουν «Mk8,5». Κάτω από την ανεπαίσθητη πλαστική επέμβαση που έκαναν οι Γερμανοί στην καριοσερί του αυτοκινήτου, το φρεσκαρισμένο Passat ενσωματώνει βελτιωμένη τεχνολογία ασφάλειας, πιο επίκαιρα συστήματα πληροφοριών και συνδεσιμότητας, ημιαυτόνομη ικανότητα οδήγησης και την αναβαθμισμένη γκάμα κινητήρων.

Ίσως η πιο σημαντική αλλαγή κάτω από το καπό είναι το βελτιωμένο επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης του GTE. Η ισχύς από αυτό το βενζινοηλεκτρικό set-up με τον 1.4 TSI παραμένει η ίδια με του προηγούμενου μοντέλου, στα 218 άλογα, αλλά μια μπαταρία μεγαλύτερης χωρητικότητας -13 από 9,9kWh – βελτίωσε την αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία στα 55 km, σύμφωνα με τo πρόσφατο πρότυπο WLTP. Βελτίωση που συνιστά αύξηση 40%, σε σχέση με την αυτονομία των 35 km του προηγούμενου GTE.

Ωστόσο, το αυτοκίνητο δεν διαθέτει τεχνολογία ταχείας φόρτισης, οπότε στην καλύτερη περίπτωση το GTE χρειάζεται τέσσερις ώρες για πλήρη φόρτιση.

Κατά τα λοιπά, το κεφάλαιο «καμία αλλαγή» αφορά όλα τα υπόλοιπα μοτέρ. Φυσικά όλα τους έχουν συμμορφωθεί πλέον με την αντιρρυπαντική νόρμα Euro 6d-Temp και έχουν υιοθετήσει φίλτρο μικροσωματιδίων. Έτσι, στην γκάμα της αμόλυβδης έχουμε τον 1.5 TSI με τα 150 άλογα, το 2.0 TSI με τα 190 και έναν ακόμη δίλιτρο με 272.

Όσον αφορά τους τουρμποντίζελ, η γκάμα ανοίγει με τον 1.6 TDI των 120 PS, περνά στον 2.0 TDI με 150 ή 190 άλογα και κορυφώνεται στη διτούρμπινη εκδοχή του με 240 PS.

Οι αναθεωρήσεις ασφαλείας του ανανεωμένου Passat είναι εξίσου ευρείες. Έτσι έγινε το πρώτο VW που έχει ημιαυτόνομη ικανότητα. Με την ονομασία IQ.Drive και αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 συνδυάζει προσαρμοζόμενο cruise control, διατήρηση λωρίδας και πλήθος άλλων χαρακτηριστικών ασφαλείας που επιτρέπουν στο Passat να ελέγχει τις λειτουργίες επιτάχυνσης, φρεναρίσματος και διεύθυνσης σε ταχύτητες από 0 έως 210 km/h. To IQ.Drive αναγνωρίζει κυκλικούς κόμβους, διασταυρώσεις και αλλαγές ορίου ταχύτητας και προσαρμόζεται ανάλογα. Επιπλέον, για πιο ομαλή οδήγηση, έγινε εκ νέου η ρύθμιση της υδραυλικής υποβοήθησης των φρένων.

Όπως και το προηγούμενο μοντέλο, το ανανεωμένο Passat θα διατίθεται στην αγορά σε δύο τύπους, μπερλίνα (Limousine) και Variant. Μπορεί στην Ελλάδα, το Passat Variant να μην έχει πέραση και να συναντάται μόνο στις χρονομισθωμένες περιπτώσεις, αλλά είναι πολύ σημαντικό για το Wolfsburg σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη. Με χοντρική αναλογία πωλήσεων σε σχέση με την μπερλίνα 2:1, στην EE αγοράζεται σε μεγαλύτερους αριθμούς απ’ ό,τι τα Audi A4 Avant, BMW 3 Series Touring και Mercedes-Benz C-Class Estate.

Οι ελαφρές αλλαγές στο σχεδιασμό περιλαμβάνουν κάτι περισσότερο από ένα τροποποιημένο σχέδιο στους προφυλακτήρες, αλλά δεν παύουν να παραμένου δυσδιάκριτες ακόμα και για το εξασκημένο μάτι. Επιπλέον, διατίθενται τρία νέα χρώματα στην παλέτα του αυτοκινήτου -περιλαμβανομένου του Lapis Blue, το οποίο είναι δημοφιλές στο Golf R. Τα εμπρός και πίσω φανάρια σε LED είναι στάνταρ, ενώ η τεχνολογία LED matrix, που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην γκάμα του Touareg, στην περίπτωση του Passat αποτελεί στοιχείο του έξτρα εξοπλισμού.

Ψήγματα ανασχεδιασμού υπάρχουν και στο εσωτερικό, διακριτικά κατά τα ειωθότα, αλλά η καμπίνα τώρα είναι πλέον φορτωμένη με πολύ περισσότερη τεχνολογία. Η πιο σημαντική αναφορά αφορά το Digital Cockpit (έξτρα). Η οθόνη του με διαγώνιο 11,7 ιντσών αντικαθιστά τα συμβατικά αναλογικά όργανα (μία ακόμη πρεμιέρα για το Passat) και είναι ένα παραπάνω βήμα από το Active Info Display που συναντούμε παντού στην γκάμα της VW. Υλοποιείται δε με πιο ευκρινή γραφικά, υψηλότερης αντίθεσης, αλλά και περισσότερες επιλογές προσαρμογής.

Όσον αφορά την κορυφαία στον κατάλογο οθόνη του infotainment με διαγώνιο 9,2 ίντσες, η VW λέει ότι διαθέτει ακόμα πιο διαισθητικό user interface και ότι η online ικανότητά του επιτρέπει πιο ακριβείς ενημερώσεις για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο. Ακόμη, Apple CarPlay και Android Auto μπορούν να συνδεθούν ασύρματα (άλλη μια πρωτιά της VW) και η θήκη του smartphone διαθέτει σύνδεση USB-C.

Ο τιμοκατάλογος του νέου Passat αναμένεται να ανακοινωθεί από την ελληνική αντιπροσωπεία, αλλά εκτιμούμε ότι θα ανέβει τουλάχιστον κατά 1.000 ευρώ για τα βασικά μοντέλα που σήμερα στοιχίζουν €26.670 το 1.5 TSI ACT και €27.340 το 1.6 TDI.

Είμαστε όμως περίεργοι να δούμε την τιμή του νέου GTE, μιας και του απερχόμενου δεν υπάρχει πλέον στον τιμοκατάλογο της Kosmocar.

Πηγή

To Top