ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Ζυμώσεις» στην αγορά τυποποιημένου ψωμιού

Κινητικότητα παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στην αγορά συσκευασμένου ψωμιού, με τις αρτοβιομηχανίες να ξεδιπλώνουν τα επενδυτικά τους σχέδια, καθώς βλέπουν ευκαιρίες ανάπτυξης.

Αλλωστε, πρόκειται για έναν κλάδο που όχι μόνο δεν έχει πληγεί από την πανδημία, αλλά αντίθετα κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις κατά 7% σε τεμάχια και 9% σε αξία λόγω του lockdown, της κλειστής εστίασης και της αύξησης της κατ’ οίκον κατανάλωσης. Ολες οι κατηγορίες ψωμιού κινήθηκαν ανοδικά, με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη να σημειώνει το ψωμί σε φέτες (Slice) με +23% σε τεμάχια και +21% σε αξία.

«ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ»
Leader στην αγορά του συσκευασμένου ψωμιού παραμένει η «Καραμολέγκος», ο τζίρος της οποίας το 2020 βελτιώθηκε κατά 9,94% σε σχέση με το 2019 αγγίζοντας τα 97,4 εκατ. ευρώ, ενώ τα ταμειακά της διαθέσιμα υπερδιπλασιάστηκαν από τα 11,34 εκατ. ευρώ στα 24,75 εκατ. ευρώ. Το ίδιο διάστημα στην κατηγορία του συσκευασμένου ψωμιού κατάφερε να αυξήσει το μερίδιο σε αξία φτάνοντας στο 51,5%, ενώ στην κατηγορία των παξιμαδιών παρουσίασε άνοδο πωλήσεων της τάξεως του 60% σε αξία.

Ωστόσο, όπως ανέφερε ο ιδιοκτήτης της βιομηχανίας, Μανώλης Καραμολέγκος, στη γενική συνέλευση των μετόχων, «το 2021 αναμένεται να είναι μια δύσκολη χρονιά, καθώς το άνοιγμα της εστίασης θα περιορίσει τη ζήτηση και κατ’ επέκταση τις πωλήσεις των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ. Γι’ αυτό και η εταιρία θα επενδύσει σε νέα καινοτόμα προϊόντα ώστε να κρατήσει τους καταναλωτές και να περιορίσει τις απώλειες».

Σχετικά με το ενδεχόμενο αύξησης των τιμών των προϊόντων, ο ίδιος το απέκλεισε, παρά το γεγονός ότι παρατηρείται έξαρση στις διεθνείς τιμές των πρώτων υλών. «Δεν περνάει καθόλου από το μυαλό μας, σε μια χώρα που περνάει αυτά που περνάει να αλλάξουμε εμείς τις τιμές», σημείωσε, προσθέτοντας ότι είναι μονόδρομος η απορρόφηση του συνόλου των ανατιμήσεων, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της αύξησης του τζίρου.

Στο μεταξύ, ο κ. Καραμολέγκος ανακοίνωσε ότι η εταιρία το φθινόπωρο θα έχει ολοκληρώσει τη νέα παραγωγική μονάδα τυποποιημένου ψωμιού, αλλά και τους χώρους αποθήκης και διανομής, σε πρώην οικόπεδο της «ΑΓΝΟ». Η επένδυση, συνολικού ύψους 27,3 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την κατασκευή μονάδας παραγωγής 3.500 τ.μ. και την ανέγερση κέντρου αποθήκευσης και διανομής 6.500 τ.μ., ενώ στο ίδιο κτίριο θα μεταφερθούν και τα γραφεία. Η νέα επένδυση εκτιμάται ότι θα βοηθήσει στη μείωση του κόστους, αλλά και στην αύξηση της παραγωγικότητας.

Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο συνεργασίας με κάποιον επενδυτή, ο επικεφαλής της αρτοβιομηχανίας σημείωσε ότι το τελευταίο διάστημα ο κλάδος των τροφίμων γενικότερα έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον ξένων funds, ωστόσο τόνισε ότι η εταιρία του δεν έχει δεχτεί κάποια πρόταση. «Δεν ξέρω κάποιον που να έχει ενδιαφερθεί για εμάς, εάν όμως κάποιος χτυπήσει την πόρτα μας, θα τον ακούσουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείς δε για την κινητικότητα που επικρατεί στην κρητική αρτοβιομηχανία «Μάννα-Τσατσαρωνάκης», η οποία πρόσφατα απέκτησε το εργοστάσιο της πρώην Κατσέλης στην Αττική, ανέφερε ότι πρόκειται για έναν αξιόλογο ανταγωνιστή, ο οποίος πιθανότατα να βλέπει ανάλογες ευκαιρίες επέκτασης, όπως και η «Καραμολέγκος», υπογραμμίζοντας πως είναι καλοδεχούμενος.

Αλλοι παίκτες
Δεύτερος παίκτης στην αγορά συσκευασμένου ψωμιού είναι η εταιρία «Παπαδοπούλος», η οποία εισήλθε στη συγκεκριμένη αγορά το 2013 πραγματοποιώντας επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ στη μονάδα των Οινοφύτων κι έχει τη δυνατότητα να καλύψει το 25% της αγοράς ψωμιού σε φέτες.

Τρίτη «δύναμη» αναδεικνύεται η «Elbisco», η οποία επίσης τα τελευταία χρόνια έχει υλοποιήσει σημαντικές επενδύσεις, μεταξύ των οποίων η υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής φρυγανιάς στη Xαλκίδα, αλλά και ενίσχυση των εξαγωγών σε περισσότερες από 20 χώρες.
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του 2019, αν και ο τζίρος της αυξήθηκε στα 116,37 εκατ. ευρώ από 114,44 εκατ. το 2018, παρουσίασε ζημιές ύψους 2,2 εκατ. ευρώ.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, συνεχίζεται η μείωση του μεριδίου αγοράς από το 25% στο 11,5%, ως αποτέλεσμα του έντονου ανταγωνισμού, αλλά και της έντασης των προσφορών των επώνυμων προϊόντων στα ράφια.

«Ζυμώσεις» στην αγορά τυποποιημένου ψωμιού

Δημοφιλέστερα

To Top