ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Βασιλόπουλος: “Δεν μπορούμε να αγοράσουμε σήμερα 500 τάμπλετ-Να καταγράψουμε τις πραγματικές ανάγκες”

ΞΕΚΙΝΑ ΝΕΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΘΟΥΝ ΟΙ “ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ”

Νέα καταγραφή θα ξεκινήσει ο Δήμος Καλαμάτας προκειμένου να διαπιστωθεί πόσοι μαθητές δεν έχουν τάμπλετ ή σύνδεση στο ίντερνετ και επομένως δεν έχουν πρόσβαση στην υποχρεωτική τηλεκπαίδευση. Αυτό ανακοίνωσε χθες στο Δημοτικό Σύμβούλιο Καλαμάτας ο δήμαρχος Καλαμάτας  ερωτηθείς για το θέμα από τον δημοτικό σύμβουλο της παράταξης Κοσμόπουλου,  Γιάννη Χριστόπουλο, που υποστηρίχθηκε και από υπόλοιπες παρατάξεις (Τζαμουράνη, Μάκαρη, Δ. Οικονομάκου).

Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στην πρώτη καταγραφή που είχε γίνει στο πρώτο lockdown όπου διαπιστώθηκε ότι 550 μαθητές  στον Δήμο Καλαμάτας δεν διέθεταν τάμπλετ για να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση. Τότε το Υπουργείο Παιδείας είχε δεσμευτεί ότι θα προμηθευε με τάμπλετ τους μαθητές πανελλαδικά όπου υπήρχε πρόβλημα. Δυστυχώς, οι εξαγγελίες έμειναν υποσχέσεις, και πάλι σήμερα διαπιστώνεται το ίδιο πρόβλημα.

“ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΚΟΥΣΤΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΝΟΥΜΕΡΟ, ΤΑ 550”

“Το Μάρτιο αναζητήσαμε οικογένειες που δεν είχαν ιντερνετ. Στην πρώτη καταγραφή έδειξε ότι 550 μαθητές δεν ειχαν τάμπλετ. Είναι ένα πολύ μεγάλο νούμερο. Ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι σε όλες τις περιπτώσεις μιλάμε για 20-30 τάμπλετ. Δεν έχει ακουστεί πουθενά αυτό το νούμερο, τα 550,” απάντησε ο Δήμαρχος, χαρακτηρίζοντας πολύ μεγάλο νούμερο τα 550 παιδιά που δεν είχαν τάμπλετ, και επισημαίνοντας ότι θα αναθέσει στον δημοτικό σύμβουλο και προεδρο της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Καλαμάτας, Παύλο Κλάδη, να καταγράψει εκ νέου τις “πραγματικές αναγκες”, αφήνοντας αιχμές εμμέσως πλην σαφώς για υπερβολικά και φουσκωμένα νούμερα, υπογραμμίζοντας ότι πουθενά αλλού δεν έχουν διαπιστωθεί τέτοια νούμερα.

“ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΕΝΑ ΝΟΥΜΕΡΟ ΠΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΙΜΟ”

“Αυτή τη στιγμή όπου χρειάζεται και υπάρχει παιδί που δεν έχει κάρτα ή USB συνδεσης με το ίντερνετ, εμείς το διαθέτουμε. Βρίσκουμε τρόπους, όπως μπορούμε, και θα το κάνουμε και το επόμενο διάστημα συγκροτημένα. Είπα στον Παύλο Κλάδη να ξεκινήσει προσπάθεια καταγραφής των πραγματικών αναγκών για τάμπλετ. Να δούμε ένα νούμερο που να είναι υλοποιήσιμο από μεριάς Δήμου. Δεν μπορούμε να αγοράσουμε σήμερα 500 τάμπλετ και δεν ξέρω αν υπάρχουν και τόσα πολλά”, κατέληξε ο Δήμαρχος Καλαμάτας.

Να επισημάνουμε ότι το σύνολο των μαθητών στο Δήμο Καλαμάτας είναι περίπου 10.500. Οπότε εφόσον διαπιστώνεται ότι έστω 550 μαθητές και μαθήτριες ήδη από το πρώτο lockdown δεν έχουν τάμπλετ, αυτό δεν είναι ένα εξωπραγματικό νούμερο, ούτε εικονικό. Ούτε όλες οι οικογένειες έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν από ένα τάμπλετ σε κάθε παιδί τους. Ανάγκη που επιδεινώνεται όσο περισσότερα παιδιά έχει μια οικογένεια, που θα πρέπει να συμμετέχουν στην υποχρεωτική τηλεκπαίδευση.  Το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας πρωτίστως θα έπρεπε να έχει φροντίσει- από τη στιγμή που έκλεισε τα σχολεία και καθιέρωσε την υποχρεωτική τηλεκπαίδευση-να προμηθεύσει με τάμπλετ κάθε μαθητή και μαθήτρια που δεν διαθέτει. Τις ανάγκες των παιδιών τις γνωρίζουν τα σχολεία και οι διευθυντές τους.

Πόσα παιδιά σήμερα προσπαθούν να συμμετέχουν στην τηλεκπαιδευση με το κινητό των γονιών τους; Πόσα παιδιά κάνουν μάθημα δυο-δυο σε σπίτια φίλων; Δεν έχουν όλοι την οικονομική δυνατότητα να παρέχουν σε κάθε παιδί τους τάμπλετ.

Είναι υποχρέωση του κράτους επομένως, όταν καταφεύγει στην υποχρεωτική τηλεκπαίδευση να έχει φροντίσει να διαθέσει και τον απαραίτητο εξοπλισμό  στα παιδιά. Η λύση τάμπλετ είναι μια οικονομική λύση, αφού κατά μέσο όρο κοστίζει περίπου από 100 έως 150 ευρώ. Για μια τρίτεκνη ή πολύτεκνη οικογένεια  το κόστος αυτό είναι δυσβάσταχτο. Υπάρχουν όμως και μονογονεϊκες οικογένειες, μαθητές με άνεργους γονείς, ή γονείς με ελάχιστο ή μηδενικό εισόδημα λόγω καραντίνας.

Ένα λαμπρό παράδειγμα είναι ο Δήμος Χανίων που πριν μερικές μέρες προμήθευσε με 600 τάμπλετ μαθητές και μαθήτριες με κόστος  72.000 ευρώ, εξ ολοκλήρου από δημοτικούς πόρους. Με τον δήμαρχο Χανίων να δηλώνει: “παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη κίνηση δεν εμπίπτει άμεσα στις αρμοδιότητές μας, στεκόμαστε στο ύψος των περιστάσεων και αναλαμβάνουμε τη σχετική πρωτοβουλία. Γνωρίζουμε ότι θα καλύψουμε μόνο ένα μέρος του συνόλου των αναγκών, ωστόσο θα εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα για την περαιτέρω ενίσχυση των μαθητών μας”.

Επίσης ο Δήμος Πύργου κατέγραψε 500 μαθητές χωρίς τάμπλετ σε όλη την επικράτειά του, μετά  την πανελλαδική διάσταση που έλαβε το δράμα των μαθητών του χωριού του, Πεύκη, με τα παιδιά να κάνουν μάθημα σε καφενείο μέσα από δύο κινητά. Έντεκα τάμπλετ έφτασαν την άλλη μέρα στο χωριό για τους μαθητές, με το δήμαρχο να δηλώνει ότι έχει δρομολογηθεί να καλυφθούν και οι υπόλοιπες ελλείψεις.

Δεν μπορεί ένας οικονομικά εύρωστος και υγιής Δήμος να προμηθεύσει τα παιδιά αυτά με τάμπλετ; Το εκτιμώμενο κόστος για 500 τάμπλετ είναι περίπου 50.000 ευρώ. Το Υπουργείο Εσωτερικών έχει προχωρήσει σε έκτακτες χρηματοδοτήσεις για την αντιμετώπιση επειγουσών αναγκών λόγω covid. Ήδη χθες επιχορηγήθηκε ο Δήμος Καλαμάτας με 358.000 ευρώ για αυτό το σκοπό, ώστε να καλύψει έκτακτες ανάγκες λόγω πανδημίας. Δεν εντάσσεται και η παροχή τάμπλετ σε αυτές; Η παροχή εκπαίδευσης επιβάλλεται να είναι ισότιμη για όλους τους μαθητές. Ένας Δήμος δείχνει το κοινωνικό του πρόσωπο όταν καλύπτει τις ανάγκες των δημοτων του, όχι όταν τις αμφισβητεί, ειδικά όταν έχει να κάνει με θέματα παιδιών και της εκπαίδευσής τους. Άλλωστε ως Δήμος έχουμε κατά καιρούς προχωρήσει σε δαπάνες που προκάλεσαν αντιδράσεις για τα υπέρογκα ποσά που δόθηκαν για δράσεις αμφίβολης αποτελεσματικότητας. Τώρα που υπάρχει αυτή η διαπιστωμένη ανάγκη δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε; Μήπως τελικά είμαστε φτηνοί στ’ αλεύρι και ακριβοί στα πίτουρα;

Μαίρη Περδικέα

 

Διαβάστε και αυτό:

Δήμος Πύργου: Πάνω από 500 μαθητές Δημοτικών Σχολείων χωρίς τάμπλετ και χωρίς ίντερνετ

Διαβάστε και αυτό:

http://www.chania.gr/katoikoi/municipality-press-releases/17112020tabletmathitestilekpaideusi.html

Δημοφιλέστερα

To Top