Τουρισμός

Τουριστικό τρενάκι στην Καλαμάτα-Η έγκριση της διαδρομής στο Δημοτικό Συμβούλιο

Μπορεί να άργησε, ωστόσο φαίνεται πως τελικά δρομολογείται το τουριστικό τρενάκι στην πόλη της Καλαμάτας. Το εγχείρημα που είχε προγραμματιστεί ήδη από το 2017 προχωράει και έρχεται η έγκριση της νέας διαδρομής τόσο στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής όσο και στο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας, την Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου.

Συγκεκριμένα, ζητείται να χορηγηθεί βεβαίωση για ασφαλή κυκλοφορία τουριστικού τρένου σε ειδική διαδρομή εντός των ορίων της πόλης της Καλαμάτας. Η αίτηση έγινε από την εταιρεία Open Top Bus Hellas Γεωργόπουλου Αθανάσιου και αφορά στην κυκλοφορία τουριστικού τρένου σε μια κυκλική διαδρομή συνολικού μήκους 13 Klm εντός της Καλαμάτας με αφετηρία στη Ναυαρίνου.
Η αφετηρία της γραμμής αυτής ορίζεται επί της οδού Ναυαρίνου μεταξύ των οδών Φαρών και Τσαμαδού σε ειδικά καθορισμένο χώρο στον οποίο θα απαγορευτεί η στάση και στάθμευση όλων των οχημάτων, σε μήκος 20 μέτρων.

Η συγκεκριμένη εταιρεία δραστηριοποιείται ήδη από το 1996 στον τομέα αυτόν και διαθέτει τουριστικά τρενάκια σε Ναύπλιο, Αθήνα και Λιμάνι Πειραιά. Όπως επισημαίνεται στην αίτησή της προς τον Δήμο Καλαμάτας, υπάρχει “μεγάλη ζήτηση από συνεργάτες εταιρείας της κρουαζιέρας που επισκέπτονται την πόλη της Καλαμάτας”.

Στόχος είναι το τουριστικό τρενάκι να μεταφέρει τους τουρίστες και τους επισκέπτες της Καλαμάτας σε μια διαδρομή-ξενάγηση στα πιο χαρακτηριστικά σημεία της πόλης, ώστε να σχηματίζουν μια ολοκληρωμένη εικόνα για την πόλη μας, μέσα από μια κυκλική διαδρομή που περιλαμβάνει την παραλιακή ζώνη, το Ιστορικό Κέντρο Καλαμάτας, το κέντρο της πόλης και το Πάρκο Σιδηροδρόμων. Αναλυτικά η διαδρομή, σύμφωνα με την εισήγηση:

Αφετηρία( Ναυαρίνου ανάμεσα Τσαμαδού και Φαρών)-Τσαμαδού- Αναλήψεως-Ψαρών-Λυκούργου-Αρτέμιδος- 23ης Μαρτίου- Υπαπαντής- Χρυσοστ.Θέμελη (στάση)-Φάριος- Φαρών-Σταδίου (στάση)-23ης Μαρτίου-Νέδοντος-Κροντήρη (στάση)-Αριστομένους-Μακεδονίας-Ψαρών- Αναλήψεως- Τσαμαδού- Ναυαρίνου (Φιλοξένια στάση)-Ηρώων-Κρήτης-Φαρών-Ναυαρίνου (Αφετηρία)

Όπως αναφέρεται στη σχετική εισήγηση, το τουριστικό τρενάκι αφορά όχημα με μηχανή έλξης και μέχρι 3 ρυμουλκούμενα οχήματα συνδεδεμένα μεταξύ τους, συνολικού μήκους έως 20 μέτρων, με ανώτατη ταχύτητα 25 χιλιόμετρα ανά ώρα. Αρμόδιος φορέας για έγκριση της ειδικής διαδρομής και θέσης του σε κυκλοφορία είναι ο ΕΟΤ, ωστόσο πρέπει να προηγηθεί η βεβαίωση από τον Δήμο Καλαμάτας περί βατότητας της συγκεκριμένης διαδρομής.

Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΜΙΑΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

Να υπενθυμίσουμε ότι η ιδέα κυκλοφορίας τουριστικού τρένου εντός της Καλαμάτας είχε ξεκινήσει πριν δύο χρόνια, το 2016, οπότε και υπήρξε και σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Ωστόσο, τότε δεν προχώρησε η υλοποίηση του εγχειρήματος. Το καλοκαίρι του 2017 ήρθε στο Δημοτικό Συμβούλιο θέμα για κυκλοφορία τουριστικού λεωφορείου ανοικτού τύπου στην Καλαμάτα, αλλά ούτε και αυτό υλοποιήθηκε. Τον Μάρτιο του 2018 ο επιχειρηματίας επανήλθε προτείνοντας δύο διαδρομές συνολικού μήκους  έως 25 χιλιομέτρων, επιδιώκοντας να ξεκινήσει η κυκλοφορία του τρένου πριν την τουριστική σεζόν. Το εγχείρημα “πάγωσε” και τελικά επανήλθε τον Νοέμβριο με νέα αίτηση και μία μόνο διαδρομή έως 13 χιλιόμετρα, η οποία θα συζητηθεί και αναμένεται να εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο.

Μαίρη Περδικέα

Τουριστικό τρενάκι στην Καλαμάτα-Η έγκριση της διαδρομής στο Δημοτικό Συμβούλιο

Δημοφιλέστερα

To Top