Επί Σκηνής

Θερμό χειροκρότημα για την “Ολεάννα” στο Εργατικό με την σκηνοθετική ματιά του Φίλιππου Σοφιανού

Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν απόψε στο Εργατικό Κέντρο Καλαμάτας, οι δύο παραστάσεις, χτες και σήμερα, που ανέβασε στην Καλαμάτα με τίτλο "Ολεάννα": Μια διαφορετική ματιά στη σεξουαλική παρενόχληση, του βραβευμένου με Πούλιτζερ Αμερικανού συγγραφέα Ντέιβιντ Μάμετ.

sofianos-DSC-0188

sofianos-DSC-0189

sofianos-DSC-0191

sofianos-DSC-0192

sofianos-DSC-0193

sofianos-DSC-0194

sofianos-DSC-0195

sofianos-DSC-0196

sofianos-DSC-0197

sofianos-DSC-0198

sofianos-DSC-0199

sofianosimage00001

sofianosimage00002

sofianosimage00003

sofianosimage00004

Το έργο σκηνοθέτησε ο Φίλιππος Σοφιανός και παρουσιάζεται σε επιλεγμένα θέατρα της περιφέρειας με τον ίδιο στον πρωταγωνιστικό ρόλο του καθηγητή και τη Δένια Μιμερίνη στον ρόλο της φοιτήτριας, σε ερμηνείες που κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των θεατών που σχεδόν γέμισαν την αίθουσα, μέχρι το τελευατίο λεπτό, κερδίζοντας το θερμό χειροκρότημα.

sofianosimage00005

sofianosimage00006

sofianosimage00007

sofianosimage00008

sofianosimage00009

sofianosimage00010

sofianosimage00011

Η Ολεάννα, ένα από τα πιο προκλητικά κείμενα της σύγχρονης δραματουργίας γράφτηκε ένα χρόνο μετά την πρώτη δίκη στις ΗΠΑ για σεξουαλική παρενόχληση και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Μάιο του 1992 στο Καίμπριτζ της Μασαχουσέτης με τον θίασο Back Bay Theater. Το 1993 ανέβηκε με εξαιρετική επιτυχία στο Royal Court Theatre σε σκηνοθεσία του βραβευμένου με Νομπέλ Χάρολντ Πίντερ. Το 1994 o ίδιος ο Μάμετ μετέφερε το έργο του και στον κινηματογράφο με τον ομώνυμο τίτλο, και παρά το γεγονός ότι προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις τόσο από τις φεμινιστικές οργανώσεις όσο και από τους πανεπιστημιακούς κύκλους, για τελείως διαφορετικούς λόγους, εξακολουθεί να παίζεται συνεχώς και να προβληματίζει.

Οι δυο πρωταγωνιστές της παράστασης, που θα έχει επόμενο σταθμό τα Ιωάννινα, μίλησαν στο Messinialive.

Η παράσταση
Η παράσταση σύμφωνα με τον σκηνοθέτη αποτελεί, μια αφετηρία κι έναν προορισμό για το #MeToo. Είναι μια συγκλονιστική ιστορία, η οποία πολλές φορές σε μπερδεύει, σε διχάζει και σου δημιουργεί σοβαρή ανασφάλεια για την κρίση σου. Το έργο είναι μια μηχανή παραγωγής ερωτημάτων τα οποία συνοδεύουν τον θεατή μέρες μετά την παρακολούθηση της παράστασης. Ερωτήματα που ακόμα σήμερα, το 2022, παραμένουν πιο επίκαιρα από ποτέ. Πώς μπορεί ένας άνθρωπος τόσο απενοχοποιημένα να γκρεμίζει το μέλλον ενός άλλου; Πόσο επηρεάζει η συλλογικότητα την ατομική συνείδηση; Πώς μπορεί μια φιλική χειρονομία να μεταφραστεί σε παρενόχληση; Μήπως στην πραγματικότητα είναι; Μήπως η εξουσία την κάνει να είναι;
Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι όταν ο David Mamet γράφει το έργο αυτό το 1992 γεννά πλήθος αντιδράσεων. Οι κριτικοί αντιμετώπισαν το έργο ως μια δεξιά πολεμική ενάντια στην πολιτική ορθότητα, ενώ για τους αριστερούς ο Μάμετ έγινε σύμβολο της τοξικής αρρενωπότητας. Σήμερα, όμως, μετά το ξέσπασμα του ελληνικού #metoo, ίσως είμαστε πλέον έτοιμοι για μία εκ νέου ανάγνωση.

342680789-746354526973598-4842585407606556186-n

344290802-3163091497323579-5758534744341031655-n

344299145-626382162332446-8529694151795676998-n

344300444-601370395275751-7028862652266871957-n

344304778-614527943921412-1294247265203815937-n

344524847-2998339600295997-6697471265031012772-n

Για δεύτερη χρονιά φέτος, η παράσταση εξακολούθησε να λαμβάνει επαινετικά σχόλια κοινού και κριτικής και χαρακτηρίστηκε ως «Μια παράσταση ανθρώπινη και ρεαλιστική, που σκοπό έχει να μας αφυπνίσει και να μας προβληματίσει. Το δίχως άλλο, […] μοναδική, που προσφέρει τροφή για σκέψη. Ένα έργο σπουδαίο και μια θεατρική μεταφορά άξια αναφοράς» (Χάρις Μολυβιάτη, noizy.gr)
Πρόκειται για «Μια εξαιρετική παράσταση αριστοτεχνικά φτιαγμένη με δυνατές ερμηνείες. Βασισμένη σε ένα επίκαιρο και σύγχρονο κείμενο του Μάμετ, με μία ευφυέστατη σκηνοθεσία του Φίλιππου Σοφιανού, με εξαιρετικές ερμηνείες» (Βίβιαν Μητσάκου, theaterproject365).

sofianos-DSC-0176

sofianos-DSC-0178

sofianos-DSC-0179

sofianos-DSC-0184

sofianos-DSC-0185

sofianos-DSC-0187

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Μετάφραση: Γεωργία Ζάχου
Σκηνοθεσία – φωτισμοί – μουσική επιμέλεια: Φίλιππος Σοφιανός
Σκηνικά – κοστούμια: Χριστίνα Κωστέα
Βοηθός σκηνοθέτης: Γιάννης Τσουρουνάκης
Φωτογραφία αφίσας: Γιώργος Καλφομανώλης
Φωτογραφίες παράστασης: Αντώνης Μιμερίνης
Artwork: Άρης Σομπότης
Επικοινωνία: Ειρήνη Λαγουρού
Παραγωγή: Hand Made Productions
Διανομή
Φίλιππος Σοφιανός – Τζων
Δένια Μιμερίνη – Κάρολ

Δημοφιλέστερα

To Top