ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συνελήφθη 37χρονη – μέλος σπείρας εξαπάτησης πολιτών

Δίχως τέλος οι τηλεφωνικές απάτες – Προειδοποιεί η ΕΛΑΣ

Μέλος σπείρας που διαπράττει απάτες σε βάρος πολιτών συνελήφθη από αστυνομικούς της Ασφάλειας Πατρών, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τον εντοπισμό και των υπολοίπων μελών της ίδιας σπείρας.

Σύμφωνα με την Αστυνομία, πρόκειται για 37χρονη αλλοδαπή, η οποία συνελήφθη τη στιγμή που παραλάμβανε από κάδο απορριμμάτων σακούλα με χρηματικό ποσό που είχε εναποθέσει μία γυναίκα.

Ειδικότερα, άγνωστος δράστης τηλεφώνησε στη γυναίκα που άφησε τα χρήματα, προσποιούμενος τον γιατρό και με το πρόσχημα της εμπλοκής του παιδιού της σε σοβαρό τροχαίο ατύχημα, της ζήτησε 20.000 ευρώ σε μετρητά, προκειμένου να υποβληθεί άμεσα σε χειρουργική επέμβαση.

Mάλιστα της ζήτησε να τοποθετήσει τα χρήματα μέσα σε σακούλα και να την αφήσει σε συγκεκριμένο κάδο απορριμμάτων, στην Πάτρα.

Η γυναίκα αντιλήφθηκε την απάτη και ειδοποίησε την Αστυνομία, με αποτέλεσμα αστυνομικοί της Ασφάλειας Πατρών να συλλάβουν την 37χρονη, τη στιγμή που έπαιρνε τη σακούλα από τον κάδο απορριμμάτων.

Σε έρευνα που ακολούθησε στο ενοικιαζόμενο δωμάτιο που έμενε προσωρινά η 37χρονη βρέθηκαν διάφορα κοσμήματα, και η Αστυνομία ερευνά αν αποτελούν προϊόν εξαπάτησης πολιτών.

Από την ίδια έρευνα προέκυψε, σύμφωνα με την Αστυνομία, ότι η συλληφθείσα, μαζί με άγνωστους συνεργούς της, αποπειράθηκαν χθες το μεσημέρι να αποσπάσουν από ηλικιωμένη γυναίκα το ποσό των 25.000 ευρώ, ωστόσο αυτή κατάλαβε τις προθέσεις τους και δεν τους παρέδωσε τα χρήματα.

Ξανά στο προσκήνιο οι τηλεφωνικές κλήσεις δήθεν από γνωστή εταιρεία λογισμικού – Οι πολίτες καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να μη δίδουν τα στοιχεία τους σε επιτήδειους

Ξανά στο προσκήνιο οι τηλεφωνικές κλήσεις δήθεν από γνωστή εταιρεία λογισμικού – Οι πολίτες καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να μη δίδουν τα στοιχεία τους σε επιτήδειους

Παλιό είναι το κόλπο εξαπάτησης μέσω τηλεφωνικών κλήσεων, που ξανά ήρθε στην επικαιρότητα, όπου ο καλών υποδύεται τον υπάλληλο από μεγάλες εταιρείες λογισμικού και με την πρόφαση βλάβης στον υπολογιστή του καλούντος τον καθοδηγεί προκειμένου να αποκτήσει πρόσβαση στον υπολογιστή του χρήστη και να υποκλέψει προσωπικά στοιχεία και κωδικούς.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛΑΣ, στην Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος καταγγέλλονται το τελευταίο χρονικό διάστημα πολλά κρούσματα απατηλών τηλεφωνικών κλήσεων σε πολίτες, με σκοπό την εξαπάτησή τους.

Ειδικότερα, άγνωστοι προσποιούνται υπαλλήλους μεγάλων εταιρειών λογισμικού και επιχειρούν να καθοδηγήσουν τους πολίτες, προκειμένου να επιλύσουν δήθεν πρόβλημα του υπολογιστή τους. Στο πλαίσιο αυτό, ζητούν από τους ανυποψίαστους πολίτες να εγκαταστήσουν στον υπολογιστή τους λογισμικό απομακρυσμένης πρόσβασης στον υπολογιστή τους.

Ο τρόπος δράσης των υπόπτων

Αφού κερδίσουν την εμπιστοσύνη των ανυποψίαστων θυμάτων και εγκαταστήσουν το κακόβουλο λογισμικό, επιχειρούν να αποσπάσουν ευαίσθητα δεδομένα όπως όνομα χρήστη, κωδικούς πρόσβασης, κωδικούς τραπεζικών λογαριασμών κ.ά.

Παράλληλα, προσπαθούν να εκμαιεύσουν πληροφορίες πιστωτικών καρτών, ώστε να μπορέσουν να χρεώσουν για τη δήθεν εκτέλεση εργασίας υποστήριξης του υπολογιστή. Έτσι, οδηγούν τα υποψήφια θύματα σε παραπλανητικές ιστοσελίδες και ζητούν να εισαχθούν στοιχεία των πιστωτικών καρτών και άλλα προσωπικά ή τραπεζικά στοιχεία.

Χαρακτηριστική είναι η μαρτυρία υποψήφιου θύματος που δέχτηκε σχετικό τηλεφώνημα πριν από λίγες ημέρες. Όπως μας δήλωσε, τον κάλεσαν από νούμερο που αρχίζει από 00340XXXXX και με ινδική προφορά μιλώντας αγγλικά τον ενημέρωσαν πως καλούσαν από τη Microsoft, καθώς διαπίστωσαν πρόβλημα στην IP του υπολογιστή του.

Αξίζει να τονιστεί πως ο εντοπισμός του δράστη από το τηλέφωνο καθίσταται ιδιαιτέρως δύσκολος καθώς είτε πρόκειται για διαδικτυακό νούμερο, ή πρόκειται για ανύπαρκτους κατόχους είτε σε όσες χώρες παραπέμπουν δεν συνεργάζονται με την INTERPOL.

Η ΕΛΑΣ προειδοποιεί

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε πριν από λίγες μέρες, η ΕΛΑΣ καλεί τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να μην ανταποκρίνονται στις κλήσεις αυτές και να μην αποκαλύπτουν προσωπικά δεδομένα και στοιχεία σε διάφορους επιτήδειους.

Σε περίπτωση τώρα που κάποιος έχει φανερώσει προσωπικά στοιχεία, συστήνεται η άμεση κατάργηση όσων εφαρμογών ζήτησαν οι δράστες, η επαναφορά εργοστασιακών ρυθμίσεων στις συσκευές που τυχόν απέκτησαν πρόσβαση και η εκτέλεση πλήρους σάρωσης ασφαλείας για τον εντοπισμό μολυσμένων ή επικίνδυνων προγραμμάτων, με τη βοήθεια ενημερωμένου λογισμικού ασφαλείας. Επιπλέον, προτείνεται η αλλαγή κωδικών πρόσβασης και η χρήση ισχυρών κωδικών, καθώς επίσης και η άμεση επικοινωνία με το αρμόδιο, κατά περίπτωση, τραπεζικό ίδρυμα σε περίπτωση πραγματοποίησης συναλλαγών – μεταφορών χρηματικών ποσών που δεν αναγνωρίζει.

Παράλληλα, σε κάθε περίπτωση κρίνεται αναγκαία τόσο η δήλωση του περιστατικού απάτης στην τεχνική υποστήριξη της εταιρείας, που υποδύθηκαν οι επιτήδειοι όσο και η καταγγελία του γεγονότος στην Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Στοιχεία επικοινωνίας με την Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος

Τηλεφωνικά στον αριθμό 111 88

Μέσω e-mail: ccu@cybercrimeunit.gov.gr

Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smart phones), με λειτουργικό σύστημα iOS – Αndroid: FEELSAFE E-COMMERCE

Μέσω Twitter «Γραμμή SOS Cyber Alert»: https://twitter.com/CyberAlertGR

Συνελήφθη 37χρονη – μέλος σπείρας εξαπάτησης πολιτών

Δημοφιλέστερα

To Top