Σύκα: Καλοκαιρινή απόλαυση με σημαντικά οφέλη στην υγεία μας
Διατροφή

Σύκα: Καλοκαιρινή απόλαυση με σημαντικά οφέλη στην υγεία μας

Τα σύκα αποτελούσαν σημαντικό στοιχείο της διατροφής των μεσογειακών λαών ήδη από στην αρχαιότητα. Στην αρχαία Αθήνα δε υπήρξαν σημαντική πηγή κρατικών εσόδων. Κάποια εποχή μάλιστα είχε απαγορευθεί η εξαγωγή τους. Κατά μία εκδοχή από εκεί προέρχεται η ετυμολογία της λέξης συκοφάντης. Από αυτόν δηλαδή που φαίνει/υποδεικνύει αυτούς που εξάγουν παράνομα σύκα. Ακόμα και τώρα είναι εξαιρετικά διαδεδομένα στις Μεσογειακές χώρες όπου συναντά κανείς πολλές ποικιλίες. Με υπέροχη, γλυκιά γεύση, το σύκο αποτελεί επάξια ένα από τα αγαπημένα φρούτα του καλοκαιριού. Εκτός όμως από νόστιμο, είναι και εξαιρετικά ωφέλιμο για την υγεία.

Καταρχάς, έχει υψηλή θρεπτική αξία. Είναι καλή πηγή ασβεστίου, καλίου, φωσφόρου, μαγνησίου και βιταμινών Α, Β και C. Μη φύγετε, λοιπόν, για την παραλία χωρίς αυτό το θρεπτικό φρούτο. Παράλληλα, είναι γνωστό πως ανακουφίζει από τη δυσκοιλιότητα. Αν αντιμετωπίζετε προβλήματα δυσκοιλιότητας, μπορείτε να αναζητήσετε τη λύση στα σύκα. Αυτά είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Απολαύστε τα φρέσκα ή αποξηραμένα και η δυσκοιλιότητα θα αποτελεί παρελθόν.

Σύκα: Καλοκαιρινή απόλαυση με σημαντικά οφέλη στην υγεία μας

Σύκα: Καλά για την υπέρταση και την καρδιά

Το σύκο έχει ιδιαίτερα υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο. Το κάλιο βοήθα στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Παράλληλα, προλαμβάνει τις μυϊκές κράμπες και ρυθμίζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Επίσης, χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά του σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, το σύκο μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των τριγλυκεριδίων. Τα τριγλυκερίδια σημαντικός παράγοντας για την εμφάνιση καρδιαγγειακών ασθενειών.

Σύκα: Καλοκαιρινή απόλαυση με σημαντικά οφέλη στην υγεία μας

Και για την παραλία…

Το σύκο, ως μια τροφή πλούσια σε φυτικές ίνες, σας κρατάει χορτάτους για περισσότερη ώρα. Επιβραδύνει έτσι τη διαδικασία της πέψης. Επίσης, είναι τόσο γλυκό που μπορεί άνετα να αντικαταστήσει μια μπάλα παγωτό. Με αυτό τον τρόπο σας βοηθά να γλιτώσετε θερμίδες και να αδυνατίσετε με μόλις 47 θερμίδες ανά σύκο.

Tips

Έχετε κατά νου ότι τα σύκα συντηρούνται δύσκολα και για μικρό χρονικό διάστημα. Ακόμη κι όταν τα φυλάσσετε στο ψυγείο, καλό είναι να τα καταναλώνετε μέσα σε 1-2 μέρες. Γι’ αυτό άλλωστε μια εναλλακτική μέθοδος συντήρησης είναι να αποξηραίνονται στον ήλιο.

Σύκα: Καλοκαιρινή απόλαυση με σημαντικά οφέλη στην υγεία μας

Σύκα: Καλοκαιρινή απόλαυση με σημαντικά οφέλη στην υγεία μας
To Top