Τροφή για σκέψη

Στέγαστρα που δεν στεγάζουν!

 Ο Δήμαρχος επιβλέπει το συνεργείο, αλλά το ...κλουβί δεν είναι λειτουργικό....

Ο δήμος Καλαμάτας ξεκίνησε εδώ και λίγες μέρες την τοποθέτηση νέων στεγάστρων σε 8 - 9 σημεία της πόλης, εκεί που πράγματι υπήρχε ανάγκη να αντικατασταθούν τα παλιά που είχαν μείνει παρατημένα ακαλαίσθητα σκουριασμένα "κουφάρια"!
Τα νέα στέγαστρα τα οποία είναι κόκκινα γαλβανισμένα, ιδιοκατασκευή... χειροποίητη, θα λέγαμε ότι τόσο στο πρακτικό όσο και στο αισθητικό κομμάτι πάσχουν!
Ξεκινώ με το αισθητικό το οποίο είναι καθαρά υποκειμενικό και ο καθένας έχει από μία άποψη, αφού κατά καιρούς έχουν τοποθετηθεί και σχεδιαστεί τόσο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό στέγαστρα που θα τα έλεγες μικρά έργα τέχνης, με γυαλί, με φωτισμό led, με ιδιαίτερες κλίσεις και εργονομία και πολλές άλλες πρωτότυπες σχεδιαστικές προτάσεις.

                                                                       Hi tech στάση: είπαμε, δεν μιλάμε για τέτοια!

 Μια όμορφη επιλογή

Εναλλακτικές προτάσεις πολλές, όλες όμως εργονομικές και λειτουργικές

Δεν μας ενδιαφέρει όμως το εξεζητημένο και το σχεδιαστικά προχωρημένο, που κάποιες πόλεις το έχουν εντάξει στο πλαίσιο της αρχιτεκτονικής αναβάθμισης της γενικότερης εικόνας τους κάτι που είναι βεβαίως απολύτως θεμιτό.
Τα σιδερένια στέγαστρα του δήμου Καλαμάτας δεν απαίτησαν φυσικά ιδιαίτερη σχεδιαστική δεινότητα, αφού είναι το πιο απλό σχήμα που μπορεί να γίνει σε παρόμοια κατασκευή: μία καμπύλη γραμμή που σκεπάζει αυτόν που κάθεται. Τόσο απλά!
Μοιάζει να έγινε "για να γίνει", μετά και την πίεση που ασκήθηκε για την αντικατάσταση των σαπισμένων κι επικίνδυνων παλιών στάσεων...

                                            Δεν χρειάζεται σε έναν επαγγελματία παραπάνω από 5 λεπτά για να το σχεδιάσει...

Πάμε τώρα στο ξύλινο παγκάκι το οποίο με το ζόρι χωράνε τρεις άνθρωποι, κι αυτοί στριμωγμένοι, αφού πιάνει τη μισή θέση της στάσης και το υπόλοιπο κομμάτι είναι για όρθιους! ;Oσο για αμαξίδιο ΑΜΕΑ; Με το ζόρι κάπου θα στριμωχτεί.... 
Σου λεει, λεωφορείο περιμένει, πόσο θα κάνει; 5-10 λεπτά, άντε 15, καλά είμαστε!
Στην πλάτη του στεγάστρου υπάρχουν 20 ομοιόμορφες τρύπες για λόγους προφανείς, και για να αερίζεται το εσωτερικό αλλά και για τους πλευρικούς και οπίσθιους ανέμους. Καλά ως εδώ.
Πάμε στο πρακτικό κομμάτι που είναι και το πιο σημαντικό, αφού οτιδήποτε νέο τοποθετείται, πάει να πει ότι πρέπει να εξυπηρετεί τουλάχιστον καλύτερα τους σκοπούς από τις προηγούμενες κατασκευές. Και να είναι και πιο "σύγχρονο"!
Και στο πρακτικό κομμάτι τα νεα στέγαστρα έχουν προβλήματα, αφού ούτε μεγάλη χωρητικότητα έχουν και κυρίως δεν είναι ακριβώς στέγαστρα, αφού εκτός από την πλάτη, που κι αυτή έχει πίσω μεγάλο κενό, αυτός που βρίσκεται καθισμένος ή όρθιος είναι εκτεθειμένος από όλες τις πλευρές!
Και κάτι άλλο που θα μπορούσε να είχε προβλεφθεί είναι ότι δεν έχουν όλες οι στάσεις την ίδια επισκεψιμότητα και αναμονή, αφού υπάρχουν οι πιο απομακρυσμένες που τις χρησιμοποιούν λιγότεροι και οι πιο κεντρικές που σαφώς φιλόξενον πολλαπλάσιο κόσμο και θα έπρεπε να είναι διπλάσιες σε μέγθος.

Σύγχρονη στάση στο μετρό της Αθήνας

Επίσης, δεν ξέρουμε αν έχουν τις προδιαγραφές για ενσωμάτωσή τους στο σύστημα τηλεματικής...
Αφήσαμε τελευταίο την εμπορική εκμετάλλευση. Επειδή ο επιβάτης ή ο επισκέπτης ξοδεύει χρόνο παραμονής στο στέγαστρο, έχει προβλεφθεί και η διαφημιστική τους εκμετάλλευση. Κάτι που στα συγκεκριμένα στέγαστρα είναι αδύνατο να συμβεί....
Άρα, κατά τη γνώμη μας, έχουμε τριπλή αποτυχία στην επιλογή και επιτυχία στην αντικατάσταση των παλιών...

Θανάσης Πουλόπουλος

Στέγαστρα που δεν στεγάζουν!

Δημοφιλέστερα

To Top