MESSINIA PLUS

ΣΕΜ:  4 + 1 Ερωτήσεις προς τους υποψήφιους Δημάρχους Οιχαλίας

Ο Σύλλογος Εστίασης Μεσσηνίας (ΣΕΜ) συνεχίζοντας τις δράσεις του, στο πλαίσιο της προσπάθειάς του ν’ αναδεικνύονται τα προβλήματα του χώρου της εστίασης, να βρίσκουν λύσεις, να προκύπτουν δημιουργικές ιδέες και να μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης, βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τους επαγγελματίες ώστε ν’ αφουγκράζεται τον παλμό της επιχειρηματικής κοινότητας. Με γνώμονα τα παραπάνω και με δεδομένη την απαραίτητη καλή συνεργασία των επαγγελματιών με την εκάστοτε Δημοτική Αρχή επιχειρήσαμε να θέσουμε τις βάσεις επάνω στις οποίες θα μπορούσε να ξεκινήσει ο διάλογος για την επίλυση των ζητημάτων που αφορούν στην εστίαση αλλά και στην τουριστική ανάπτυξη εν συνόλω.

Οι επικείμενες Δημοτικές Εκλογές είναι γεγονός και οι υποψήφιοι Δημοτικοί Συνδυασμοί επικοινωνούν τους στόχους και τα προγράμματά τους. Θεωρήσαμε ιδανική τη συγκυρία ώστε να δημοσιοποιηθούν ειδικότερα οι απόψεις όλων των υποψηφίων Δημάρχων σχετικά με τον επαγγελματικό κλάδο της εστίασης. Τομέα νευραλγικό, συνεχώς εξελισσόμενο, αποδέκτη όλων των κοινωνικών, οικονομικών κραδασμών και άμεσα συνδεδεμένο με το τουριστικό μας προϊόν. Οι επιχειρήσεις της εστίασης ήταν, είναι και θα παραμείνουν ο συνδετικός κρίκος της κοινωνίας με τις Δημοτικές Αρχές λόγω της καθημερινής τους συνδιαλλαγής με τους πολίτες. Για όλους αυτούς τους λόγους και κατόπιν επικοινωνίας και συζητήσεων με τα μέλη μας , λάβαμε την πρωτοβουλία να συντάξουμε ένα ερωτηματολόγιο απευθυνόμενο προς τους υποψήφιους Δημάρχους  ώστε να δοθεί η ευκαιρία ν’ αναπτύξουν τις θέσεις τους σε σημαντικά ζητήματα. Τα ερωτήματα προέκυψαν από έρευνα στην οποία έλαβαν μέρος - ανώνυμα-  συνολικά 68 επιχειρήσεις της Μεσσηνίας. Συγκεκριμένα:

 

  • 24 Καφετέριες
  • 18 Εστιατόρια
  • 12 Μπαρ
  • 6 Take Away
  • 6 Ξενοδοχεία
  • 2 Κέντρα Διασκέδασης

 

Η έρευνα διεξήχθη κατά τη διάρκεια του Αυγούστου του τρέχοντος έτους και καλούσε τους επαγγελματίες να απαντήσουν σε ερωτήματα που αφορούσαν τις προσδοκίες τους από τις νέες Δημοτικές Αρχές. Οι απαντήσεις τους είναι εκείνες που μας βοήθησαν στην σύνταξη του τελικού ερωτηματολογίου που στάλθηκε ηλεκτρονικά σε όλους τους υποψήφιους Δημάρχους του Δήμου Οιχαλίας. Υπενθυμίζουμε ότι στο Δήμο Οιχαλίας θέτουν υποψηφιότητα τρεις Δημοτικοί Συνδυασμοί:

  • Συνδυασμός: Δημοτική Ένωση Οιχαλίας

Υποψήφια Δήμαρχος: Παναγιώτα Γεωργακοπούλου

 

  • Συνδυασμός: Λαϊκή Συσπείρωση

 

Υποψήφιος Δήμαρχος : Κώστας Ρεϊτζόπουλος

 

  • Συνδυασμός: Αναγέννηση Άνω Μεσσηνίας

 

Υποψήφιος Δήμαρχος: Γιάννης Αδαμόπουλος

Ακολουθούν οι 4 + 1 ερωτήσεις που θέσαμε και οι απαντήσεις τους.

  1. Ποιες νέες αλλά και ποιες σε εξέλιξη  δράσεις θεωρείτε σημαντικές για την τουριστική προβολή του Δήμου σας και έχετε συμπεριλάβει στον προγραμματισμό σας;

Γ. Αδαμόπουλος: Θεωρούμε ότι στην παρούσα φάση οι δράσεις που πραγματοποιούνται στον Δήμο μας είναι ελλιπείς και δεν στοχεύουν στην προβολή του τουριστικού προϊόντος του Δήμου Οιχαλίας.

Ως Αναγέννηση Άνω Μεσσηνίας προτείνουμε τα πιο κάτω:

  • Δημιουργία μητρώου φορέων πολιτισμού και τουρισμού, που θα συμβάλλουν και στην προαγωγή της τουριστικής ανάπτυξης του τόπου μας μέσα από δράσεις που θα προσελκύουν τουρίστες από όλη την Ελλάδα, αλλά και το εξωτερικό.
  • Δημιουργία Πολιτιστικού Οργανισμού για την προβολή, προώθηση και διοργάνωση σημαντικών πολιτιστικών δράσεων, οι οποίες θα εξασφαλίσουν την εισροή νέου κόσμου στα χωριά μας, γεγονός που θα συμβάλλει στην ανάγκη για νέες τουριστικές υποδομές. 
  • Ανάπτυξη Θρησκευτικού Τουρισμού (Αγ. Θεοδώρα Βάστα)  - Υποστύλωση και Αποκατάσταση Βυζαντινής εκκλησίας «Αγ. Ταξιάρχες», και προώθηση των αξιοθέατων σε παγκόσμιο επίπεδο με τη βοήθεια των  tour operators.
  • Προβολή του ναού Επικούρειου Απόλλωνα έτσι ώστε να γίνει ένα αξιοθέατο το οποίο θα πρέπει κάθε Έλληνας να επισκεφθεί και κάθε τουρίστας να γνωρίζει.
  • Μελέτη βιωσιμότητας και ένταξη κτηρίου παλαιού Γυμνασίου Μελιγαλά σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα για τη δημιουργία παραδοσιακού ξενώνα.
  • Μελέτη βιωσιμότητας και ένταξη διώροφου πέτρινου κτηρίου που έχει παραχωρηθεί από την ΚΟΣΤΑ ΤΕΡΑ στο Διαβολίτσι σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα για τη δημιουργία παραδοσιακού ξενώνα.
  • Αναβάθμιση και αξιοποίηση κτίσματος και χώρου Μπεζεστένι, στον Μελιγαλά, με την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού. Σκοπός μας, η διαμόρφωση ενός πολυχώρου εκδηλώσεων, ποικίλων χρήσεων, προς αξιοποίηση από τοπικούς συλλόγους ή άλλους πολιτιστικούς φορείς. Αυτή η κίνηση θα συνεισφέρει στην ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού.
  • Συνεργασία με τον «Σχολείο Τουρισμού Καλαμάτας» για την αξιοποίηση των χωριών του Δήμου Οιχαλίας στις δράσεις του.
  • Κατασκευή Οικίας Μαρίας Κάλλας και προβολή της σε παγκόσμιο επίπεδο για την προσέλκυση τουρισμού.

Π. Γεωργακοπούλου

- Ανάπτυξη και προώθηση θεματικού τουρισμού

- Διαφήμιση- Δημιουργία Έντυπου Ψηφιακού Υλικού

- Διοργάνωση συνεδρίων

- Διοργάνωση φεστιβάλ – εκδηλώσεων

- Πληροφοριακή σήμανση αξιοθέατων

- Συμμετοχή και παρουσία σε τουριστικές εκθέσεις

- Ανάδειξη του Ναού του Επικούριου Απόλλωνα

- Ανάδειξη της πατρικής οικίας της Μαρίας Κάλλας          

Κ. Ρεϊτζόπουλος: Ο τουρισμός είναι ανθρώπινη ανάγκη και καθολικό λαϊκό δικαίωμα. Επομένως παλεύουμε συστηματικά όλοι να μπορούν να κάνουν διακοπές και αναψυχή και αυτό δεν αφορά στενά  μόνο μια περίοδο 3 μηνών, αλλά όλο το χρόνο. Γι' αυτό παλεύουμε για:

  • Το δικαίωμα για αναψυχή και διακοπές για όλους τους εργαζόμενους μέσα από την εξασφάλιση της μηνιάτικης ετήσιας άδειας και του 14ου μισθού για τις διακοπές.
  • Το δικαίωμα για δωρεάν διακοπές για όλα τα παιδιά των εργαζόμενων.
  • Το δικαίωμα για δωρεάν διακοπές για τους συνταξιούχους και τους φτωχούς αγρότες.
  • Το δικαίωμα για ελεύθερη πρόσβαση στις ακτές.

Οι διακοπές δεν είναι πολυτέλεια, αλλά σύγχρονη ανάγκη που πρέπει να ικανοποιηθεί.

Το πρόβλημα δεν είναι, ότι στο λαό είναι άγνωστη η όμορφη Μεσσηνία, αλλά ότι δεν έχει τα απαιτούμενα χρήματα για να έρθει να κάνει διακοπές.

Άλλωστε όλα αυτά χρόνια υπάρχει πείρα. Η περιφέρεια ξόδεψε 10αδες εκατομμύρια ευρώ για την τουριστική προβολή όπου πηγαινόφερνε επιχειρηματίες ανά την υφήλιο για να κλείσουν μπίζνες. 100αδες εκατομμύρια ευρώ για τουριστικές υποδομές: Λιμάνια για να έρχονται κρουαζιερόπλοια, μαρίνες για να δένουν γιοτ, υδατοδρόμια (!!!). Εκατομμύρια χορηγίες σε tour operators και σε αεροπορικές εταιρίες ως ενίσχυση του εισιτηρίου. 

Όλα αυτά δεν απάλλαξαν τις επισιτιστικές επιχειρήσεις από τα χρέη, τα άγχη της επιβίωσης κτλ. Όπως επίσης οι εργαζόμενοι στον κλάδο του Τουρισμού - Επισιτισμού δεν πήραν αξιοπρεπείς μισθούς και δεν βελτιώθηκαν οι συνθήκες εργασίας τους.  

  1. Κατά τη γνώμη σας, ποια είναι τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο της εστίασης στο Δήμο σας και ποιες σκέψεις κάνετε ώστε να συμβάλλετε στην επίλυσή τους;

Γ. Αδαμόπουλος: Η ερημοποίηση των χωριών του Δήμου μας είναι το βασικότερο πρόβλημα. Αυτό συνεπάγεται με μείωση του πληθυσμού και άρα με τη μείωση όσων θα επισκεφθούν ταβέρνες, καφενεία και αναψυκτήρια, που αποτελούν το βασικό «υλικό» της τοπικής εστίασης.

Μέσα από τον προγραμματισμό μας, θα φροντίσουμε να αναβαθμίσουμε την ποιότητα ζωής σε τοπικό επίπεδο και να βοηθήσουμε τις τοπικές επιχειρήσεις να διατηρήσουν τη δραστηριότητά τους, αλλά και να την αναβαθμίσουν. Αυτό θα επιτευχθεί, μέσα από δράσεις ανάπτυξης των χωριών, χρηματοδοτήσεις στις τοπικές επιχειρήσεις και εν τέλη αύξηση των επισκεπτών/τουριστών που θα αποτελούν και άμεση διαφήμιση του τόπου.

Π. Γεωργακοπούλου: Οι επόμενες μέρες μετά τη πανδημία των προηγουμένων ετών, βρήκαν λαβωμένο τον κλάδο της εστίασης. Σε συνδυασμό με την άνοδο του πληθωρισμού και τις τιμές ενέργειας, το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων αυξήθηκε σημαντικά. Ως Δήμος που στέκεται δίπλα στους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στη γεωγραφική του περιφέρεια, θα σταθούμε αρωγοί προκειμένου να αποτελέσουμε μοχλό πίεσης προς την εκάστοτε κυβέρνηση προς όφελός τους. Ειδικότερα, θα υιοθετήσουμε δράσεις που θα αξιοποιήσουν τις μορφές τουρισμού της περιοχής μας, όπως αναλύονται κατωτέρω.           

Κ. Ρεϊτζόπουλος: Το «τουριστικό θαύμα» δεν είναι για όλους. Δεν το απολαμβάνουν το ίδιο οι εργαζόμενοι στον κλάδο, οι  αυτοαπασχολούμενοι, οι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις στον Τουρισμό.

Την μικρή τουριστική επιχείρηση την εμποδίζει να αναπτυχθεί και να διασφαλίσει μια καλή ζωή σε έναν αυτοαπασχολούμενο που δουλεύει μαζί με την οικογένειά του, ο αδυσώπητος ανταγωνισμός με τα μεγαθήρια του κλάδου. Κι όταν συμβαίνει τα πράγματα να στραβώσουν κι έρχεται μια αναποδιά, δεν είναι όλοι εκτεθειμένοι στον ίδιο βαθμό, μεγάλοι, μικροί, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι.

Σίγουρα δεν είναι εκτεθειμένοι οι μεγαλοξενοδόχοι και μεγαλοεπιχειρηματίες. Αυτοί έχουν δεκάδες επενδύσεις σε εξέλιξη, άλλες επιχειρήσεις εδώ στη χώρα ή αλλού και θα συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους, με αβάντες που δεν έχουν ούτε οι μικρομεσαίοι, ούτε βέβαια οι εργαζόμενοι που εξαρτώνται από το μισθό τους και μόνο.

Το παράδειγμα της πανδημίας είναι χαρακτηριστικό. Η κυβέρνηση τους απάλλαξε από μισθούς και ασφαλιστικές εισφορές για δυο χρόνια. Τους έδωσε τη δυνατότητα με το πρόγραμμα ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ να έχουν στη δουλειά όσους θέλουν με το μισό μισθό.

Ή με τα "πρωτόκολλα προστασίας και αντιμετώπισης του κορονοϊού" που προσαρμόστηκαν πλήρως στις ανάγκες των μεγάλων τουριστικών μονάδων, των αεροπορικών και πλοιοκτητριών εταιρειών. Πίεσαν ουσιαστικά τις μικρές επιχειρήσεις.

Εμείς ως υποψήφιοι και εκλεγμένοι Δημοτικοί Σύμβουλοι θα παλέψουμε μαζί σας ενάντια στην υψηλή φορολογία, να μειωθούν τα δημοτικά τέλη και τα τέλη των κοινόχρηστων χώρων στις μικρές επιχειρήσεις, ενάντια στις κατασχέσεις που θα εκτοξευτούν το επόμενο διάστημα, ενάντια στην ακρίβεια που ανεβάζει το κόστος διαβίωσης της λαϊκής οικογένειας.

Για αυτό υιοθετούμε το πλαίσιο πάλης των αυτοαπασχολουμένων για  αφορολόγητο 12000 με προσαύξηση για κάθε παιδί,  μείωση φόρων για τις μικρές επιχειρήσεις, κατάργηση τέλους επιτηδεύματος, διαγραφή χρεών σε εφορία και τράπεζες. Ταυτόχρονα να ενισχυθεί η φορολογία στις μεγάλες επιχειρήσεις, τις αλυσίδες και τα μεγάλα ξενοδοχεία.

Γιατί δεν είναι το ίδιο τα καταστήματα εστίασης που δραστηριοποιούνται στα πολυτελή ξενοδοχεία, με τα συνοικιακά, τα καφενεία των χωριών, τις μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις.

  1. Με δεδομένη τη σύνδεση της τοπικής γαστρονομίας με το τουριστικό μας προϊόν, περιλαμβάνονται στο πρόγραμμά σας ειδικότερες δράσεις ανάδειξης της γαστρονομικής μας κουλτούρας; Αν ναι, θα μπορούσατε να μας περιγράψετε κάποιες από αυτές;

Γ. Αδαμόπουλος:  Η παραγωγή του ελαιόλαδου και της ελιάς ως γαστρονομικό προϊόν, είναι ένα από τα βασικά θέματα που θα προωθηθούν σε ό,τι αφορά τη γαστρονομική κουλτούρα μας. Υπάρχει πλήθος παραγωγών, καλή πρώτη ύλη και ο σκοπός μας είναι αυτό να αναδειχθεί σε Πανελλήνιο αλλά και παγκόσμιο επίπεδο.

Η συμμετοχή του Δήμου μας σε διεθνείς εκθέσεις αλλά και φόρουμ γαστρονομίας, θα συμβάλλει στην προώθηση των τοπικών προϊόντων μας τα οποία θα μπορούν να βρεθούν στην πρώτη θέση προτίμησης του παγκόσμιου αγοραστικού κοινού.

Π. Γεωργακοπούλου: Έχουμε θέσει ως στόχο την ανάδειξη των τοπικών μας προϊόντων και της ιδιαίτερης κουζίνας μας. Η αγροτική μας κουζίνα, με επιρροές από την ανατολή, που βασίζεται στη λιτότητα, θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος στη σύνδεση τοπικής γαστρονομίας και τουριστικής προβολής, με αποτέλεσμα την αναγνώριση και υιοθέτησή της από τους ξένους επισκέπτες.

Κ. Ρεϊτζόπουλος: Για να υπάρχει ελληνική γαστρονομία πρέπει να υπάρχει αγρότης. Κρίσιμο είναι η στήριξη του αγρότη και της παραγωγής, που σήμερα συνθλίβεται από φορολογία του κράτους, τους μεγαλοεμπόρους - μεγαλοτυποποιητές. Σε αυτό το μαύρο μπλοκ προστίθενται και οι τοπικές Δημοτικές αρχές και η Περιφερειακή, που έχουν τους αγρότες παρατημένους: αγροτική οδοποιία παρατημένη, αρδευτικά διαλυμένα, αντιπλημμυρικά ανύπαρκτα, αντιμετώπιση ασθενειών όπως δακοκτονία κάτω των περιστάσεων κτλ. Η μόνη έγνοια αυτών των διοικήσεων είναι να στρώνουν το έδαφος για μεγάλες επιχειρήσεις στον πρωτογενή τομέα και να ενισχύουν μεγαλοεπενδυτές. 

Απάντηση σε αυτά δίνουν οι ίδιοι οι αγρότες μέσα από το οργανωμένο τους κίνημα που διεκδικούν τα αναγκαία μέτρα για την επιβίωση των ίδιων και των οικογενειών τους, όπως εγγυημένη τιμή, διαγραφή χρεών, αφορολόγητο πετρέλαιο όπως οι εφοπλιστές, προστασία από τις "ελληνοποιήσεις", μέτρα στήριξης της παραγωγής με αρδευτικά και άλλα έργα, ώστε να εξασφαλίζεται το κόστος παραγωγής και το εισόδημα του παραγωγού. 

Το πρόβλημα είναι ότι ο ενώ ο αγρότης πουλά φθηνά στον μεγαλέμπορο, στον καταναλωτή φτάνει πανάκριβα, γιατί μεσολαβεί το κέρδος. Αυτό είναι που εμποδίζει το καλό, ποιοτικό προϊόν να φτάσει στο τραπέζι της λαϊκής οικογένειας και όχι ότι δεν έχει προβολή. 

4. Σε ποια μορφή τουρισμού θεωρείτε σημαντικό να επενδύσει ο Δήμος. Η τρέχουσα σας ικανοποιεί ως προς τα οφέλη στην τοπική οικονομία; Αν ναι, σχεδιάζετε να την ενισχύσετε με κάποιο τρόπο ώστε να μεγιστοποιήσετε την απόδοσή της; Aν όχι, υπάρχει στον προγραμματισμό σας εναλλακτική μορφή που συνδυαστικά με την υπάρχουσα θα βελτιώσει τα δεδομένα;

Γ. Αδαμόπουλος: Ο Θρησκευτικός τουρισμός, ο Πολιτιστικός τουρισμός, αλλά και ο Αγροτουρισμός, είναι τα τρία βασικά είδη τουρισμού τα οποία θα φροντίσουμε να αναπτυχθούν βάσει του προγραμματισμού μας. Υπάρχει το τουριστικό προϊόν, που αφορά τη θρησκεία μας, τον πολιτισμό μας και την αγροτική ζωή, εμείς δεσμευόμαστε ότι θα το προωθήσουμε.

Π. Γεωργακοπούλου: Αγροτουρισμό, τουρισμό περιπέτειας, θρησκευτικό τουρισμό, αρχαιολογικό τουρισμό και πολιτιστικό τουρισμό. Σχεδιάζεται μια πιο εξωστρεφής παρουσίαση των τοποθεσιών και ιστορικών χώρων της περιοχής προκειμένου να προσελκύσουμε περισσότερους επισκέπτες.

Κ. Ρεϊτζόπουλος: Τι πιο ωφέλιμο για ένα Νομό και τον Τουρισμό που θέλει να υποδεχτεί, να έχει ασφαλή οδικό δίκτυο και όχι πανάκριβο από τα χαράτσια των διοδίων, να έχει εξασφαλισμένη αντιπλημμυρική προστασία και να μην πεθαίνει ο επισκέπτης όπως πρόσφατα στο Πήλιο, να έχει δάση και χωριά προστατευμένα από την φωτιά και αντιπυρική προστασία, να έχουν όλες οι υποδομές ελεγχθεί και ενισχυθεί αντισεισμικά με βάση τα άλματα της επιστήμης, να έχει καθαρές πόλεις-χωριά, βιολογικούς καθαρισμούς και σύγχρονα αποχετευτικά δίκτυα κτλ.

Σε αυτό το έδαφος θα προσελκύονται ακόμα περισσότεροι τουρίστες σε έναν Νομό που έχει σημαντικά ιστορικά και πολιτιστικά μνημεία, πλούσιο φυσικό περιβάλλον. Πολλά ιστορικά μνημεία είναι ακόμα άγνωστα ευρύτερα, όπως για παράδειγμα το Αρχαίο Θέατρο της Μεσσήνης. Ενώ άλλα είναι ασυντήρητα π.χ. το κάστρο της Μεθώνης, της Κορώνης κ.α. Χρειάζεται κρατική μέριμνα ώστε να στηριχθούν και να αποτελούν πόλο έλξης για μαθητές, φοιτητές, επισκέπτες απ’ όλον τον κόσμο. Χωρίς την εμπορευματοποίηση που γνωρίζουμε με τα πανάκριβα εισιτήρια, που τα κάνουν σε πολλές περιπτώσεις απαγορευτικά για την λαϊκή "τσέπη", αλλά δωρεάν.

Αντίστοιχα το φυσικό περιβάλλον της Μεσσηνίας όπως ο Ταΰγετος, ο Πάρνωνας στη Λακωνία κ.α. Αυτά θέλουν φροντίδα, δρόμους, μονοπάτια κ.α., και όχι φωτοβολταϊκά και ανεμογεννήτριες, με κύρια κατεύθυνση την ολοκληρωμένη και σύγχρονη αντιπυρική προστασία.

Επίσης έχουμε Θάλασσα και πανέμορφες παραλίες. Όμως πρέπει να είναι προσβάσιμες για όλους, ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις που σε ορισμένες περιοχές του Νομού (πχ Δυτική Μεσσηνία) τις κάνουν απαγορευτικές για μια λαϊκή οικογένεια.

  1. Απευθυνόμενοι προς τους επαγγελματίες της εστίασης, υπάρχει κάτι που εσείς με τη σειρά σας θα θέλετε να επικοινωνήσετε και θεωρείτε σημαντικό να γνωρίζουν;

Γ. Αδαμόπουλος: Στα πλαίσια της έρευνά μας η οποία έχει διεξαχθεί μέσα από επιτόπιες επισκέψεις σε χώρους εστίασης του Δήμου Οιχαλίας, αλλά και συνομιλίας μας με τους εστιάτορες ή και τους εργαζόμενους στον χώρο, έχουμε αφουγκραστεί τα δυνατά όπως και τα προβληματικά σημεία του κλάδου. 

Σκοπός μας η ανάδειξη ενός τουριστικού προϊόντος αντάξιου με την ιστορία του τόπου μας, γεγονός που θα συμβάλλει ποικιλοτρόπως στην φήμη των χωριών μας σε πανελλήνιο επίπεδο και την ανάπτυξη του κλάδου της εστίασης συνολικά.

Π. Γεωργακοπούλου:  Να λειτουργούν με την απαιτούμενη εκ του νόμου άδεια λειτουργίας, να λαμβάνουν υπόψη και να τηρούν τους βασικούς κανόνες υγιεινής, τις ώρες κοινής ησυχίας και να είναι σε συνεχή επικοινωνία με το Δήμο για οποιοδήποτε πρόβλημα τυχόν προκύψει. Ως Δήμος, είμαστε δίπλα σε κάθε επαγγελματία που δραστηριοποιείται στη περιοχή μας και επιδιώκουμε μια αγαστή συνεργασία προς όφελος του κοινωνικού συνόλου και της οικονομίας της περιοχής

Κ. Ρεϊτζόπουλος: Στηρίζουμε κάθε προσπάθεια διεκδίκησης των επαγγελματιών της εστίασης για την προστασίας του εισοδήματος τους. Γνωρίζουμε πως μόνο με τους αγώνες και τις διεκδικήσεις μπορούν σήμερα να κερδηθούν πράγματα απέναντι σε κράτος – κυβερνήσεις και περιφερειακές/ δημοτικές αρχές, που παίρνουν όλο και περισσότερα από τους εργαζόμενους και τους μικρούς επαγγελματίες, ενώ την ίδια ώρα δίνουν δισεκατομμύρια στηρίζοντας σταθερά τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους. 

Οι μικροί αυτοαπασχολούμενοι στην εστίαση και στον τουρισμό μαζί με τους εργαζόμενους στον κλάδο να παλέψουν ενάντια στον κοινό εχθρό που είναι οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι του τουρισμού και της εστίασης. Να παλέψουν ενάντια στο κράτος και τις κυβερνήσεις που διαχρονικά υπηρετούν τα μεγάλα συμφέροντα. Να διεκδικήσουν ώστε να γίνει πραγματικότητα το σύγχρονο δικαίωμα στον τουρισμό και στην αναψυχή για όλους. 

Σκεφτείτε πόσοι, πώς και πόσο θα δούλευαν αν ο λαός είχε πρόσβαση σε καλές, ποιοτικές διακοπές όλο το χρόνο. Και δεν είναι μόνο οι εργαζόμενοι. 

Σε αυτόν τον αγώνα εμείς οι εκατοντάδες υποψήφιοι με τα ψηφοδέλτια της Λαϊκής Συσπείρωσης σε όλη την Μεσσηνία, θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις, ώστε να ξημερώσει μια μέρα που στην Ελλάδα ο τουρισμός και η ψυχαγωγία δεν θα είναι ακριβό εμπόρευμα και πολυτέλεια αλλά καθολικό, ποιοτικό δικαίωμα. 

*** Η σειρά των απαντήσεων είναι αλφαβητική με βάση το επίθετο του κάθε υποψήφιου. Επίσης, επιεδή πρόκειται για ερωτήσεις που τέθηκαν στους υποψήφιους Δημάρχους όλων των Δήμων της Μεσσηνίας, οι υποψήφιοι της Λαϊκής Συσπείρωσης: Δημήτρης Οικονομάκος, Χρήστος Θεοδωρακόπουλος, Κώστας Ρεϊτζόπουλος, Άρης Κομπότης, Κατερίνα Τσίγκανου και Θάνος Ραδιώτης, έστειλαν κοινή απάντηση.

 

ΣΕΜ:  4 + 1 Ερωτήσεις προς τους υποψήφιους Δημάρχους Οιχαλίας

Δημοφιλέστερα

To Top