ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σχέδιο “πόρτα-πόρτα” για να πειστούν οι ανεμβολίαστοι – Ο ρόλος των τοπικών “influencer”

Εκστρατεία για να πειστούν οι διστακτικοί πολίτες και να σπεύσουν να εμβολιαστούν κατά του κορονοϊού, ξεκινά η κυβέρνηση με τη βοήθεια της αυτοδιοίκησης και προσώπων που έχουν επιρροή στις τοπικές κοινωνίες, εν μέσω της αύξησης των κρουσμάτων κορονοϊού που καταγράφεται τα τελευταία 24ωρα αλλά και των φόβων για επικράτηση του πιο μεταδοτικού στελέχους “Δέλτα”.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου, το πρωί της Δευτέρας, αποφασίστηκε η εκπόνηση συγκεκριμένου σχεδίου ώστε να προχωρήσει πιο γρήγορα η διαδικασία των εμβολιασμών σε περιοχές όπου καταγράφονται χαμηλά ποσοστά συμμετοχής των πολιτών και να χτιστεί όσο το δυνατόν συντομότερα το πολυπόθητο τείχος ανοσίας.

Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση αποφάσισε να επιστρατεύσει δημάρχους, αντιδημάρχους, προέδρους κοινοτήτων και λοιπούς αιρετούς, καθώς ως γνώστες των τοπικών κοινωνιών, μπορούν ευκολότερα να εντοπίσουν σε ποιες κατηγορίες πολιτών παρατηρούνται ενδοιασμοί έναντι των εμβολίων και σε ποιες περιοχές υπάρχει δυσκολία πρόσβασης των κατοίκων στα εμβολιαστικά κέντρα, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Τον συντονισμό ανάμεσα στην κυβέρνηση και τις εμβολιαστικές υπηρεσίες, ώστε να προχωρήσει πιο γρήγορα ο εμβολιασμός σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας ανέλαβε από τον Πρωθυπουργό ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών, Στέλιος Πέτσας.

Εκστρατεία πόρτα-πόρτα

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που αποφασίστηκε, στο εξής θα υπάρχει στενότερη συνεργασία μεταξύ των υπουργείων Υγείας, Εσωτερικών και των ΟΤΑ, προκειμένου να εντοπιστούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει κάθε περιοχή, ώστε να γίνει πιο στοχευμένη η προσπάθεια πειθούς των πολιτών που είναι καχύποπτοι έναντι των εμβολίων. Η εκστρατεία αποφασίστηκε να γίνεται σε κάθε συνοικία και γειτονιά ακόμα και πόρτα – πόρτα και θα αφορά όσους πολίτες για διάφορους λόγους δεν έχουν λάβει ακόμη την απόφαση να εμβολιαστούν.
Στη συνέχεια, ανάλογα με την κοινωνική ή ηλικιακή ομάδα των ανεμβολίαστων, θα αναλαμβάνουν πρόσωπα εγνωσμένου κύρους στις τοπικές κοινωνίες, μέσα από τον διάλογο και την πειθώ να άρουν τους δισταγμούς έναντι των εμβολίων.

Στις περιπτώσεις, για παράδειγμα, που οι λόγοι απροθυμίας είναι θρησκευτικοί, θα προσπαθεί ο τοπικός ιερέας να μεταπείσει το ποίμνιό του. Εάν καταγράφονται χαμηλά ποσοστά εμβολιασμών σε άτομα νεαρής ηλικίας, το σχετικό έργο θα καλούνται να αναλάβουν άτομα ιδιαίτερα αγαπητά στη νεολαία.

Ποια εμβόλια θα χρησιμοποιούνται

Ο δεύτερος άξονας της προσπάθειας αφορά τους πολίτες που είναι θετικοί στον εμβολιασμό, αλλά δεν έχουν εύκολη πρόσβαση σε εμβολιαστικό κέντρο, είτε γιατί μένουν σε δυσπρόσιτες, ορεινές και νησιωτικές περιοχές είτε γιατί δεν μπορούν να μετακινηθούν. Και εδώ η συμβολή της τοπικής αυτοδιοίκησης κρίνεται αναγκαία για την στοχευμένη παρουσία των κινητών μονάδων του ΕΟΔΥ. Για να αρθούν οι δισταγμοί, ο σχεδιασμός είναι οι εμβολιασμοί να γίνονται με τα εμβόλια Pfizer και Johnson & Johnson και όχι με αυτό της AstraZeneca για το οποίο υπάρχουν διάφορες επιφυλάξεις.

Όπως ανέφεραν συνεργάτες του κ. Πέτσα ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ήδη ανασχεδιάζουν όλο το πρόγραμμα των ραντεβού και των περιοδειών του αναπληρωτή υπουργού Εσωτερικών και πλέον οι επαφές του θα επικεντρώνονται στο εμβολιαστικό πρόγραμμα.

Στο μικροσκόπιο μπαίνουν οι περιοχές όπου καταγράφονται χαμηλά ποσοστά εμβολιασμών, όπως είναι η Πελοπόννησος, η Ανατολική Μακεδονία, η Θράκη, η Στερεά Ελλάδα και ορισμένες περιοχές της Κρήτης. Το πλάνο δράσης θα επικαιροποιείται κάθε εβδομάδα με βάση τα στοιχεία με τα ποσοστά εμβολιασμένων ανά δήμο που θα δίνει καθημερινά στη δημοσιότητα ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας του υπουργείου Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους. Στόχος είναι τα ποσοστά των εμβολιασμένων σε όλη τη χώρα να είναι σε υψηλά επίπεδα ώστε έως τα τέλη Αυγούστου να έχει επιτευχθεί το λεγόμενο τείχος ανοσίας έναντι της Covid-19 και των μεταλλάξεων.

ΠΗΓΗ

Σχέδιο “πόρτα-πόρτα” για να πειστούν οι ανεμβολίαστοι – Ο ρόλος των τοπικών “influencer”
To Top