Τροφή για σκέψη

Σάλος από την αστυνομική έφοδο σε κινηματογράφους για ανηλίκους στο “Τζόκερ”

Ένα πρωτοφανές περιστατικό σημειώθηκε το απόγευμα της Κυριακής στον κινηματογράφο ΑΕΛΛΩ που βρίσκεται επί της λεωφόρου Πατησίων. Δύο υπάλληλοι του Υπουργείου Πολιτισμού ζήτησαν τη συνδρομή της ΕΛ.ΑΣ. προκειμένου να γίνει καταγραφή και να διαπιστωθεί πόσοι ανήλικοι κατάφεραν να “περάσουν” από τα ταμεία του κινηματογράφου στην αίθουσα προβολής της ταινίας “Τζόκερ”, η οποία έχει σήμανση καταλληλότητας για θεατές άνω των 18 ετών.

H ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ

“Ανακοινώνεται ότι χθες (Κυριακή, 20-10-2019) και προχθές (Σάββατο, 19-10-2019), μετά από καταγγελίες υπαλλήλων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, για παρουσία ανηλίκων σε κινηματογραφικές αίθουσες σε Μαρούσι και Κυψέλη, όπου προβαλλόταν ταινία που έχει χαρακτηριστεί ως ακατάλληλη για ανηλίκους, αστυνομικοί από τα Αστυνομικά Τμήματα Αμαρουσίου και Πατησίων αντίστοιχα, μετέβησαν στους κινηματογράφους και επελήφθησαν των καταγγελιών.
Αναφορές για παρουσία αστυνομικών της Ειδικής Κατασταλτικής Αντιτρομοκρατικής Μονάδας (Ε.Κ.Α.Μ.), δεν ανταποκρίνονται σε καμία περίπτωση στην πραγματικότητα”.

ΜΕΝΔΩΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΟΔΟ: “ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ”

Η υπουργός Πολιτισμού επιβεβαίωσε ότι την καταγγελία στην αστυνομία για ανήλικους θεατές στις δύο αίθουσες προβολής του Τζόκερ έκαναν δύο υπάλληλοι του ΥΠΠΟ, οι οποίες, υπογράμμισε, έδρασαν αυτοβούλως χωρίς να ενημερώσουν την ιεραρχία. “Αναρωτιέμαι για τα κίνητρά τους” είπε η κα. Μενδώνη.

«Σωστή» χαρακτήρισε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη την αντίδραση του κόσμου για την παρέμβαση αστυνομικών σε δύο κινηματογράφους της Αθήνας λόγω παρουσίας ανηλίκων σε προβολές της ταινίας «Τζόκερ», σημειώνοντας πως αυτό που έγινε ήταν «απολύτως ανοίκειο» και καταδικάζοντας απολύτως τα περιστατικά.

Η υπουργός Πολιτισμού μίλησε το πρωί της Δευτέρας στην εκπομπή “Καλημέρα Ελλάδα” στον ΑΝΤ1 και γνωστοποίησε ότι υπεύθυνες για την καταγγελία είναι δύο κυρίες – υπάλληλοι του Υπουργείου Πολιτισμού, οι οποίες όπως υπογράμμισε έδρασαν αυτοβούλως, υπερβαίνοντας τα καθήκοντά τους.

«Ρώτησα όλη την ιεραρχία, κανείς δεν είχε ιδέα. Σε συνεννόηση με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη πήρα τα στοιχεία τους, είναι πράγματα υπάλληλοι του υπουργείου. Κινήθηκαν αυτοβούλως προφανώς χωρίς να έχουν ενημερώσει και χωρίς να έχουν καμία εντολή, κι εγώ αναρωτιέμαι για τα κίνητρά τους» είπε χαρακτηριστικά.

«Σε κάθε περίπτωση, το ΥΠΠΟ δεν είχε δώσει καμία εντολή και αγνοούσε το θέμα, οι κυρίες αυτές δεν ενημέρωσαν, υπερέβησαν τις όποιες αρμοδιότητες και γι’ αυτό θα κινηθεί η διαδικασία που προβλέπεται για την τιμωρία τους» ξεκαθάρισε η κα Μενδώνη. Με όλη τη συμπεριφορά τους, όπως πρόσθεσε, υπερέβαλαν των αρμοδιοτήτων τους, λειτούργησαν αυθαιρέτως.

«Δεν μπορώ να καταλάβω τι τις οδήγησε να συμπεριφερθούν με αυτόν τον τρόπο» τόνισε η υπουργός.

Αναφορικά με τη θέση τους στο υπουργείο, εξήγησε πως ανήκουν στο προσωπικό της γενικής διεύθυνσης Σύγχρονου Πολιτισμού, είναι μέλη Επιτροπής που εξετάζει την καταλληλότητα των ταινιών. Η επιτροπή, όπως εξήγησε η κα Μενδώνη, είναι γνωμοδοτική και οι δύο υπάλληλοι έχουν το δικαίωμα ελέγχου αλλά αποκλειστικά στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, δηλαδή στον γνωμοδοτικό τους ρόλο. «Έλεγχος δηλαδή σημαίνει ότι μπορούν να διαπιστώσουν εάν ένας αιθουσάρχης προβαίνει σε κάποια παράβαση. Σε καμία περίπτωση όμως δε σημαίνει ότι μπορούν να ζητήσουν κατασταλτικά μέτρα. Οι δύο κυρίες δεν είχαν καμία αρμοδιότητα καταστολής, καμία αρμοδιότητα να καλέσουν την αστυνομία. Από τη στιγμή που κινήθηκαν με υπαλληλική ιδιότητα, όφειλαν να έχουν ενημερώσει την ιεραρχία του υπουργείου» επισήμανε η κα. Μενδώνη.

«Το υπουργείο Πολιτισμού κι εγώ προσωπικά καταδικάζουμε απερίφραστα, δεν το ξέραμε, θα λάβουμε όλα τα μέτρα για τον πειθαρχικό έλεγχο. Θα κινηθεί αυτομάτως όλη η διαδικασία που προβλέπει ο υπαλληλικός κώδικας για την τιμωρία τους» συνέχισε, ενώ ανέφερε ότι δεν γνωρίζει αν κατά τα περιστατικά κινήθηκε εισαγγελέας.

Υπενθυμίζεται πως σε δύο ξεχωριστά περιστατικά, το Σάββατο και την Κυριακή, σε κινηματογράφους στο Μαρούσι και τα Πατήσια, υπάλληλοι του Υπουργείου Πολιτισμού, επικαλούμενες την ιδιότητά τους αυτή, ενημέρωσαν τις αρχές για παρουσία ανηλίκων σε προβολές της ταινίας «Τζόκερ». Το απόγευμα του Σαββάτου, αστυνομικοί διέκοψαν την προβολή της ταινίας και προχώρησαν σε ταυτοποίηση στοιχείων καθώς είναι κατάλληλη για άνω των 18 ετών. Από την αίθουσα βγήκαν αρκετές παρέες ανήλικων παιδιών που ήταν ασυνόδευτες και κάλεσαν τους γονείς τους για να τους παραλάβουν. Κάτι αντίστοιχο συνέβη και την Κυριακή.

Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΤΖΟΚΕΡ, ΤΟ ΓΚΟΘΑΜ ΣΙΤΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗ

Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας με μία ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram σχολίασε την αστυνομική επέμβαση σε δύο κινηματογράφους σε Μαρούσι και Πατησίων την Κυριακή μετά τις καταγγελίες που έγιναν ότι την ταινία “Τζόκερ” παρακολουθούσαν και ανήλικοι.

Ο κ. Τσίπρας ανήρτησε μία χιουμοριστική φωτογραφία που δείχνει τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη να κυνηγά τον Τζόκερ και έγραψε μεταξύ άλλων: “Που να φανταστώ ότι μια εβδομάδα αργότερα η νέα «προοδευτική» κυβέρνηση της ΝΔ, με εντολή μάλιστα λειτουργών του Υπουργείου Πολιτισμού, θα έβαζε την ΕΛ.ΑΣ. να αποκαταστήσει τη τάξη; Και να μας επιστρέψει αισίως στη δεκαετία του ’60, ίσως και ακόμη πιο πίσω… Την τάξη που δεν κατάφεραν να επιβάλουν τα όργανά της στο Γκόθαμ Σίτι, την αποκατέστησε τελικά το Σάββατο το βράδυ στον κινηματογράφο ΑΕΛΛΩ ο κος Χρυσοχοίδης. Όχι παίζουμε”.

Διαβάστε ολόκληρη την ανάρτηση του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ:

“Το περασμένο Σάββατο πήγα σινεμά, ευτυχώς στο κινηματογράφο Αθήναιον και όχι στο ΑΕΛΛΩ. Σε μια κατάμεστη αίθουσα, κυρίως από νέα παιδιά, παρακολούθησα την ταινία που σπάει ταμεία σε Ευρώπη και Αμερική, το Τζόκερ. Στο τέλος της ταινίας αυθόρμητα η αίθουσα ξέσπασε σε χειροκροτήματα, πράγμα εξαιρετικά σπάνιο για κινηματογραφικό θέαμα”, γράφει στην ανάρτησή του ο κ. Τσίπρας.

“Πέραν της μοναδικής ερμηνείας του Χοακίν Φίνιξ, η ταινία καταπιάνεται με δυο πολύ καυτά κοινωνικά ζητήματα. Τη ψυχική νόσο και το μπούλινγκ απέναντι στους ασθενείς και ταυτόχρονα τη συστημική ταξική αδικία. Την αδικία που γεννά το ταξικό μίσος και κάποια στιγμή την εξέγερση των από κάτω, σε ένα καλοδουλεμένο κοινωνικό οικονομικό και μιντιακό σύστημα, που παρά τη συντονισμένη προσπάθειά του να παράξει κοινωνικό αυτοματισμό και συγκρούσεις μεταξύ των κοινωνικών ομάδων που ελέγχει, κάποια στιγμή χάνει τον έλεγχο. Βγαίνοντας από τον κινηματογράφο, είχα την αίσθηση ότι μετά από πολύ καιρό το Hollywood φτιάχνει, ίσως άθελά του, μια δυνατή ταινία με έντονο κοινωνικό αλλά και ευρύτερα πολιτικό περιεχόμενο. Χωρίς όμως ταυτόχρονα να το κραυγάζει, χωρίς να σε παίρνει από το χέρι για να σου υποδείξει το μήνυμα”, σημειώνει ο κ. Τσίπρας και προσθέτει:

Που να φανταστώ ότι μια εβδομάδα αργότερα η νέα «προοδευτική» κυβέρνηση της ΝΔ, με εντολή μάλιστα λειτουργών του Υπουργείου Πολιτισμού, θα έβαζε την ΕΛ.ΑΣ. να αποκαταστήσει τη τάξη; Και να μας επιστρέψει αισίως στη δεκαετία του ’60, ίσως και ακόμη πιο πίσω… Την τάξη που δεν κατάφεραν να επιβάλουν τα όργανά της στο Γκόθαμ Σίτι, την αποκατέστησε τελικά το Σάββατο το βράδυ στον κινηματογράφο ΑΕΛΛΩ ο κος Χρυσοχοίδης. Όχι παίζουμε.

ΥΓ: Η φωτογραφία προφανώς αποτελεί φωτομοντάζ των δημιουργών του διαδικτύου. Εμπνευσμένη θα έλεγα…#joker”.

 

ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ”: “ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΘΑ ΠΑΩ ΝΑ ΤΟ ΔΩ ΜΕ ΤΟΝ ΓΙΟ ΜΟΥ”

Με ένα tweet ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης σχολιάζει το θέμα που έχει προκύψει μετά την έφοδο αστυνομικών σε κινηματογράφους όπου προβάλλεται η ταινία “Τζόκερ”.

«Σήμερα το βράδυ θα πάω να δω με τον 15χρονο γιο μου το #Τζόκερ», έγραψε με νόημα ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΒΙΑΙΗ Η ΤΑΙΝΙΑ “ΤΖΟΚΕΡ”;

Η ταινία του Τοντ Φίλιπς δεν είναι περισσότερο βίαιη από πολλές άλλες ταινίες ή θρίλερ, στα οποία μπορεί να έχουν πρόσβαση ανήλικοι θεατές. Είναι όμως σίγουρα μια ιδιαίτερα ρεαλιστική ψυχολογική σκιαγράφηση ενός ανθρώπου (ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ SPOILERS) που πάσχει από μια ψυχική νόσο, έχει πέσει θύμα κακοποίησης και έχει δεχτεί bullying, με αποτέλεσμα να “εκραγεί” και να οδηγηθεί στην παράνοια και στην άσκηση βίας. Όσο δηλαδή και εάν ο εν λόγω ήρωας αποτελεί μυθοπλαστικό πρόσωπο, εντούτοις ένας συναισθηματικά ανώριμος θεατής ίσως κατά την ταύτιση μαζί του, να θεωρούσε ότι μπορεί να δικαιολογηθεί η άσκηση βίας. Από την άλλη βέβαια ο Τζόκερ δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι η “ρίζα του κακού”: Ακόμα και ο Τζέιμς Μποντ, ένας πράκτορας που σκοτώνει κατά συρροή “κακούς”, θα μπορούσε από ανώριμους θεατές να θεωρηθεί πρότυπο προς μίμηση. Το ζήτημα άρα δεν είναι να δαιμονοποιηθεί μια ταινία αλλά το κοινό που βλέπει σινεμά να αποκτήσει μια κινηματογραφική παιδεία και να μπορεί να διαχωρίζει τα όρια της οθόνης από την πραγματικότητα.

Σε κάθε περίπτωση η ταινία έχει κατηγοριοποιηθεί επισήμως ως κατάλληλη για θεατές άνω των 15 ετών στις περισσότερες χώρες, με εξαίρεση την Ελλάδα που ανήκει στις λίγες που την έχει σημάνει ως κατάλληλη για θεατές άνω των 18 ετών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις πρώτες κιόλας ημέρες κυκλοφορίας της στις αμερικανικές αίθουσες, η ταινία είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, δεδομένων των σκηνών βίας που περιλαμβάνει με πυροβόλα όπλα. Στις ΗΠΑ άλλωστε είναι ακόμη νωπές οι μνήμες από το μακελειό του 2012 σε κινηματογράφο του Κολοράντο, όπου κατά την πρεμιέρα της ταινίας του Μπάτμαν “The Dark Knight” ένας ένοπλος μασκοφόρος, ηλικίας μόλις 24 ετών εισέβαλε στην αίθουσα και άνοιξε πυρ, σκοτώνοντας 12 άτομα και τραυματίζοντας άλλα 70.

Οι οικογένειες των θυμάτων του μακελειού απέστειλαν επιστολή στη Warner Bros, εκφράζοντας την ανησυχία τους για το γεγονός ότι η ταινία προβάλλει με θετικό τρόπο, όπως εκτιμούν, έναν χαρακτήρα όπως ο Τζόκερ και ωραιοποιεί τη βία. «Όταν μάθαμε ότι η Warner Bros θα κυκλοφορήσει μια ταινία με τίτλο “Τζόκερ”, η οποία παρουσιάζει το πρόσωπο αυτό ως πρωταγωνιστή, με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργήσει αίσθημα συμπόνιας προς αυτόν, μας προκάλεσε έκπληξη», ανέφεραν οι συγγενείς των θυμάτων στην επιστολή προς τη διευθύνουσα σύμβουλο του στούντιο, Αν Σαρνόφ. Στην επιστολή τους, οι οικογένειες καλούν τη Σαρνόφ και τη Warner Bros να πάψουν να στηρίζουν οικονομικά τους πολιτικούς που εμποδίζουν την αυστηροποίηση της νομοθεσίας για την οπλοκατοχή.

Οι οικογένειες δεν ζήτησαν από τη Σαρνόφ να αποσύρει την ταινία ή να την τροποποιήσει, όμως η Warner Bros αντέδρασε επισημαίνοντας ότι «ούτε το μυθοπλαστικό πρόσωπο του Τζόκερ ούτε η ταινία στηρίζουν με οποιοδήποτε τρόπο τη βία στην πραγματική ζωή». «Δεν είναι η πρόθεση της ταινίας, ούτε των δημιουργών της και του στούντιο να παρουσιάσουν το πρόσωπο αυτό ως ήρωα», τονίζει η διεύθυνση του κινηματογραφικού στούντιο.

Πηγή:News247.gr

Video ΕΡΤ

Δημοφιλέστερα

To Top