MESSINIA PLUS

Τρία πυροσβεστικά PZL καταφθάνουν αύριο στην 120 ΠΕΑ

ΓΕΩΡΓΑΝΑΣ: ΕΚΚΛΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΝ ΚΑΘΕ ΚΑΥΣΗ ΣΤΗΝ ΥΠΑΙΘΡΟ

Τρία πυροσβεστικά αεροσκάφη τύπου PZL, αναμένεται να προσγειωθούν αύριο το μεσημέρι στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας στην 120 ΠΕΑ για την αντιπυρική προστασία της Μεσσηνίας αλλά και της Πελοποννήσου.

Η παρουσία τους κρίνεται καθοριστική όσον αφορά στην άμεση επέμβαση την στιγμή που εκδηλώνεται μία πυρκαγιά. Μονοκινητήρια και με δυνατότητα μεταφοράς 2.200 κιλά νερού (στην πράξη 1.500 κιλά) σε μια δεξαμενή μπροστά από το κοκπιτ, μπορεί να μην συγκρίνονται με τα Canadair αλλά ούτως ή άλλως ο επιχειρησιακός τους σχεδιασμός δεν προβλέπει την χρήση τους όπως τα μεγαλύτερα πυροσβεστικά.
Εκτός από τους 2,5 τόνους νερού που έχει στις δεξαμενές του το κάθε αεροσκάφος, υπάρχει και ένας επιπλέον μηχανισμός. Χάρη στον τελευταίο γίνεται πρόσμιξη του νερού με τον αφρό με αποτέλεσμα το υγρό που πέφτει στην περιοχή της πυρκαγιάς, να λειτουργεί ως «μονωτικός μανδύας» που εμποδίζει την εξάπλωση της φωτιάς.

Ο ρόλος των Μ-18Β είναι να προλάβουν μια φωτιά στην αρχή της, τα πρώτα κρίσιμα λεπτά, πριν πάρει διαστάσεις και επεκταθεί και δεν “μαζεύεται” με τίποτα.

Γι’ αυτό και με την έναρξη της πυροσβεστικής περιόδου, κλιμάκια αεροσκαφών, χειριστών και μηχανικών βγαίνουν στην διασπορά, μετασταθμεύοντας σε επαρχιακά αεροδρόμια έτοιμα να συνδράμουν το έργο των επιγείων δυνάμεων ρίχνοντας μικρότερες, εν σχέσει με τα Canadair, “βόμβες νερού” με στόχο τον περιορισμό της εστίας της φωτιάς.

Η ιδιαιτερότητα των συγκεκριμένων αεροσκαφών είναι ότι τα πετούν τόσο εν ενεργεία αξιωματικοί της Π.Α όσο και απόστρατοι Ιπτάμενοι ή ιδιώτες χειριστές κάτοχοι επαγγελματικού πτυχίου.

Περιττό να τονισθεί ότι όλοι τους χαρακτηρίζονται από τεράστια πτητική εμπειρία. Άλλωστε οι πτήσεις των ψεκαστικών σε ελάχιστο ύψος πάνω από το έδαφος δεν είναι δουλειά για… “άγουρους” πιλότους και η αεροπυρόσβεση ακόμη περισσότερο.
Τα πυροσβεστικά “Πεζετέλ” όπως έχει επικρατήσει να αποκαλούνται, ουσιαστικά είναι αεροσκάφη γεωργικών εφαρμογών (ψεκαστικά) γι’ αυτό και με την απόκτησή τους, τον Μάρτιο του 1983, εντάχθηκαν στην 359 Μονάδα Αεροπορικής Εξυπηρέτησης Δημοσίων Υπηρεσιών. Όμως οι πιεστικές ανάγκες στον τομέα της πυρόσβεσης κάθε καλοκαίρι τους έδωσε νέο ρόλο.

Τα μονοθέσια Μ-18Β και τα τρία διθέσια Μ-18BS που αποκτήθηκαν αργότερα για την επιχειρησιακή εκπαίδευση των νέων χειριστών στον τύπο και τις τακτικές αεροπυρόσβεσης (τα διθέσια διατηρούν την ικανότητα ρίψης νερού, μικρότερου όμως βάρους) διαθέτουν αυξημένες μεταφορικές δυνατότητες σε σύγκριση με τα αεροπλάνα που παρελήφθησαν την δεκαετία του ’80.
Και αυτό διότι η Πολεμική Αεροπορία προέβη μια σειρά τροποποιήσεων που είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της ποσότητας καυσίμου στο εσωτερικό των πτερύγων από 415 λίτρα σε 720 λίτρα, αυξάνοντας κατά συνέπεια και την αυτονομία από τις 2,5 στις 4,5 ώρες πτήσης!
Το PZL-Mielec M-18 Dromader είναι ένα μονοκινητήριο αεροσκάφος αεροψεκασμού και αεροπυρόσβεσης, κατασκευασμένο από την PZL-Mielec στην Πολωνία. Το M-18 Dromader χρησιμοποιείται από την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία.

 

 

 

Ο Πύραρχος Δημήτρης Γεωργανάς

Σε ετοιμότητα η ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ Υπηρεσία
Καλαμάτας. Είδες καπνό; Κάλεσε αμέσως το 199.

Τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται και η μίσθωση από το Πυροσβεστικό Σώμα και του ελικοπτέρου τύπου CAMOV 32, με τον αποσπώμενο κάδο χωρητικότητας 4.500 λίτρων, όπως δήλωσε στο Messinialive ο Διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Καλαμάτας Δημήτρης Γεωργανάς.

Δημοφιλέστερα

To Top