Το δικό μου Σχολείο

Πότε ανοίγουν τα σχολεία: Η απόφαση «κλείδωσε» για 14 Σεπτεμβρίου

Κλειδώνει το άνοιγμα σχολείων για αργότερα από ότι είχε αρχικά ανακοινωθεί. Η επίσημη ανακοίνωση θα γίνει την Τρίτη 1η Σεπτεμβρίου και όλα δείχνουν ότι τα σχολεία δεν ανοίγουν στις 7 Σεπτεμβρίου.

Συγκεκριμένα, οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι στις 14 Σεπτεμβρίου θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι για τους μαθητές δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων, ενώ οι βρεφονηπιακοί σταθμοί θα υποδεχτούν τα μικρότερα παιδάκια την 1η Σεπτεμβρίου. Οι αποφάσεις φαίνεται να «κλείδωσαν» σε ευρεία σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό.

Όπως μετέδωσε το Mega, μια εβδομάδα αργότερα θα χτυπήσει τελικά το κουδούνι στα σχολεία, αφού η επιτροπή των ειδικών, με σύστασή της στην κυβέρνηση, αποφάσισε να μεταθέσει το άνοιγμα των σχολείων.

Οι ειδικοί βασίστηκαν στην κατάσταση της πανδημίας που επικρατεί αυτήν την στιγμή στη χώρα, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, αν τα δεδομένα όσο πλησιάζουμε στο άνοιγμα δεν είναι ενθαρρυντικά, θα γίνει επανασχεδιασμός του τρόπου λειτουργίας των σχολείων.

Νωρίτερα το απόγευμα, ανοιχτό το ενδεχόμενο για παράταση για το άνοιγμα σχολείων άφησε ο κ. Πέτσας. Με τα τωρινά επιδημιολογικά δεδομένα είναι πιθανή η παράταση στο άνοιγμα των σχολείων κατά μία εβδομάδα δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας μιλώντας στο Mega.

Ο κ. Πέτσας ερωτηθείς σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων και τις αποφάσεις της σημερινής σύσκεψης με τον πρωθυπουργό, ανέφερε ότι είναι πιθανή κατά μία εβδομάδα η παράταση στο άνοιγμα των σχολείων μην επιδημιολογική εικόνα (αριθμός κρουσμάτων κλπ).

Σημειώνεται ότι οι προηγούμενες ανακοινώσεις έκαναν λόγο για άνοιγμα των σχολείων στις 7 Σεπτεμβρίου, κάτι που σημαίνει ότι αν υπάρξει μία εβδομάδα παράταση τα σχολεία θα ανοίξουν στις 14 Σεπτεμβρίου.

Για το άνοιγμα των σχολείων μίλησε χθες Παρασκευή κατά την ενημέρωση για τον κορονοϊό ο κ. Γκίκας Μαγιορκίνης.

Όπως ανέφερε: «Το κύριο σενάριο είναι αυτό που έχουμε πει, ότι θα ανοίξουν κανονικά στις 7/9. Εάν και εφόσον αλλάξουν τα επιδημιολογικά δεδομένα, που τα παρατηρούμε, θα υπάρχουν ανάλογες συστάσεις.

Τώρα, όσον αφορά τον αριθμό των μαθητών στις τάξεις, αυτό είναι ένα πολύπλοκο, μια πολύπλοκη απάντηση. Γιατί όπως είπα, δεν είναι εύκολο να πεις, βάζω περισσότερες τάξεις άρα χρησιμοποιώ περισσότερους εκπαιδευτικούς, άρα δημιουργώ περισσότερες εστίες. Είναι πολύ πιο πολύπλοκο το μοντέλο των σχολείων από άλλα μοντέλα που αφορούν χώρους εστίασης και υπάρχουν πολλά επιδημιολογικά μοντέλα τα οποία λένε ότι δεν έχουμε μεγάλο κέρδος μικραίνοντας τις τάξεις και αυξάνοντας τον αριθμό των τάξεων.

Όταν κάναμε το εκ περιτροπής, τα μισά παιδιά ήταν σπίτια τους. Είχαν μισό χρόνο με τον οποίο έρχονταν σε επαφή. Δεν ήταν ότι ήταν σε άλλες τάξεις και έρχονταν σε επαφή. Είναι τελείως διαφορετικό το εκ περιτροπής από το να έχω πολλές, διπλάσιες σχεδόν, μικρότερες τάξεις. Και υπάρχουν κιόλας και πολλές δημοσιεύσεις, οι οποίες λένε ότι δεν έχεις και εκπαιδευτικό κέρδος μικραίνοντας τις τάξεις κάτω από 25 γενικά.

Το λέω αυτό, γιατί δεν είναι απλές οι απαντήσεις στο πώς πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία, δεν είναι απλό. Δεν είναι ένα αριθμητικό, πηγαίνω από τα 25 στα 15 άρα κερδίζω. Όταν είμαστε σε τάξη που είναι 25 άτομα, το ένα παιδί είναι δίπλα, τα υπόλοιπα κρατάνε αποστάσεις. Δηλαδή η μόνη απόσταση που αλλάζει είναι ακριβώς το παιδί που είναι δίπλα μου. Όλα τα υπόλοιπα έχουν μεγάλη απόσταση το ένα από το άλλο.

Άρα, λοιπόν, δεν είναι απλές οι απαντήσεις. Και τα επιδημιολογικά μοντέλα που λένε ποιο είναι το καλύτερο, δεν είναι απλά και δεν έχουν δώσει και ακριβείς απαντήσεις.

Διπλασιάζοντας τις αίθουσες αυτό που γίνεται είναι ότι δεν μειώνονται όλες οι αποστάσεις, μειώνεται η απόσταση που έχεις με τον διπλανό σου μόνο. Όλες οι άλλες αποστάσεις μένουν ίδιες.

Τα επιδημιολογικά μοντέλα δείχνουν ότι δεν έχεις δραματική αλλαγή όσον αφορά τη μετάδοση των σταγονιδίων που αφορά το 1,5 μέτρο. Κάθε παιδί έχει μόνο ένα σε μικρότερη από αυτή την απόσταση και όλα τα άλλα έχουν μεγαλύτερη απόσταση.

Το υπόλοιπο που μένει, που είναι η αερογενής μετάδοση, δεν αλλάζει με αυτό το μέγεθος. Είτε έχεις 15, είτε έχεις 25, το μόνο μέτρο που έχεις είναι η μάσκα.

Άρα, λοιπόν, τα επιδημιολογικά μοντέλα που γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή και αυτά που αντιλαμβάνομαι εγώ, δεν δείχνουν τεράστια διαφορά ή σημαντική διαφορά, να το πω έτσι, από το να αυξήσουμε τις τάξεις.

Το άλλο που δείχνουν αυτά τα επιδημιολογικά μοντέλα είναι ότι διπλασιάζοντας τον αριθμό των εκπαιδευτικών, βάζουμε άλλους τόσους ανθρώπους στο ίδιο επιδημικό μοντέλο, το οποίο λογικά θα αύξανε την επιδημικότητα.

Θέλω να πω με πολύ απλά λόγια, δεν είναι απλό το σενάριο του αυξάνω τον αριθμό των τάξεων, μειώνω τον αριθμό των ατόμων, άρα αλλάζω. Δεν αλλάζει έτσι γραμμικά και είναι τελείως διαφορετική η κατανομή και το πώς ανταποκρίνεται το επιδημιολογικό μοντέλο».

πηγή:newsbeast.gr

Πότε ανοίγουν τα σχολεία: Η απόφαση «κλείδωσε» για 14 Σεπτεμβρίου

Δημοφιλέστερα

To Top