Τουρισμός

Πώς θα είναι τα ξενοδοχεία του μέλλοντος – Δύο ελληνικά resorts στην κορυφή

Νέα έκθεση με τίτλο «Το ξενοδοχείο του μέλλοντος» δημοσίευσε η Deloitte Ελλάδος, με αντικείμενο τις τάσεις στον σχεδιασμό των πολυτελών resorts στη Μεσόγειο.

Σύμφωνα με την έκθεση, πριν από την έναρξη της πανδημίας ο παγκόσμιος τουρισμός είχε διανύσει μια δεκαετία συνεχούς ανάπτυξης. Ωστόσο, ακόμη και πριν από την πανδημία, ο κλάδος του τουρισμού και της φιλοξενίας βρισκόταν σε κατάσταση αναταραχής (disruption) και συνεχών αλλαγών λόγω των διαφόρων διεθνών τάσεων που επηρεάζουν τα επιχειρηματικά και λειτουργικά μοντέλα, τις προτιμήσεις και τις συμπεριφορές των καταναλωτών και την ικανότητα των ξενοδοχείων να προσελκύουν και να διατηρούν πελάτες.

Οι τάσεις σήμερα στον κλάδο διαμορφώνονται σύμφωνα με τις αλλαγές στις προτιμήσεις των καταναλωτών, την ανάγκη των οργανισμών να προσελκύσουν νέες κατηγορίες και τμήματα πελατών (π.χ. millennials/ Gen Z, ψηφιακοί νομάδες, ταξίδια παρατεταμένης διαμονής, bleisure κ.ά.), να βελτιώσουν και εξατομικεύσουν την εμπειρία των επισκεπτών και να υιοθετήσουν ψηφιακές λύσεις και πρακτικές βιωσιμότητας προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.

Έτσι, σήμερα υπάρχουν νέες γενιές καταναλωτών, όπως π.χ. οι Millennials και οι Zoomers (Generation Z), που έχουν συγκεκριμένες ανάγκες και επιθυμίες, όπως είναι η συνεχής ψηφιακή επικοινωνία (connectivity), οι καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις, οι αυθεντικές και απόλυτα εξατομικευμένες δραστηριότητες και εμπειρίες, καθώς και νέοι τρόποι και πρότυπα (concepts) διαμονής και αλληλεπίδρασης μέσω κοινωνικών δικτύων και άλλων ψηφιακών καναλιών. Επιπλέον, οι σημερινοί ταξιδιώτες δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στη βιωσιμότητα και συγκεκριμένα σε περιβαλλοντικά, πολιτιστικά και κοινωνικά ζητήματα και υπεύθυνες ταξιδιωτικές πρακτικές, ενώ τον ταξιδιωτικό κλάδο αλλάζουν επίσης ριζικά τάσεις όπως το hyper-connectivity, το sharing economy και ευρύτερα ο ψηφιακός μετασχηματισμός.

«Το ξενοδοχείο του μέλλοντος» αναδεικνύει τον σχεδιασμό ως θεμελιώδες συστατικό στον πυρήνα της ταυτότητας, του χαρακτήρα και του brand name των πολυτελών resorts. Όλα τα στοιχεία μιας επίσκεψης, λειτουργικά αλλά και άυλα, καθορίζονται από τον σχεδιασμό. Καθώς ο παγκόσμιος ταξιδιωτικός και τουριστικός κλάδος πλέον ανακάμπτει από την πανδημία, τα πολυτελή θέρετρα καλούνται να αναθεωρήσουν τον σχεδιασμό τους προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικά.

Με σκοπό την αναγνώριση των τελευταίων τάσεων και εξελίξεων στον σχεδιασμό των resorts, η Deloitte πραγματοποίησε αναλυτική έρευνα σε πολυτελή θέρετρα στη Μεσόγειο που πρόσφατα ανακαινίστηκαν ή ξεκίνησαν τη λειτουργία τους, ενώ παράλληλα διερεύνησε τις τελευταίες σχεδιαστικές τάσεις μέσω επισκόπησης επιλεγμένων διεθνών αρχιτεκτονικών εταιρειών, luxury travel advisors and hospitality online platforms, πολυτελών ξενοδοχειακών αλυσίδων & brands, καθώς και συζητήσεων εργασίας με διεθνείς εμπειρογνώμονες του δικτύου της. Η έρευνα ανέδειξε τις παρακάτω βασικές τάσεις στο σχεδιασμό πολυτελών resorts:

Αυθεντικότητα: Ο σχεδιασμός ενός resort που προσελκύει επισκέπτες είναι κάτι περισσότερο από αναπαραγωγή ενός παλιού αρχιτεκτονήματος. Τα resorts θα πρέπει να εστιάζουν σε έναν σχεδιασμό που συνδυάζει αρμονικά τα ιστορικά και τα σύγχρονα στοιχεία για να εμπνέει αίσθηση του χώρου (sense of place) και αυθεντικότητα στους επισκέπτες.

Τοπικά στοιχεία: Τα resorts που ενσωματώνουν στον σχεδιασμό τους χαρακτηριστικά στοιχεία του τόπου και της τοπικής κουλτούρας και παράδοσης μπορούν να προσφέρουν αυθεντική τοπική εμπειρία στους φιλοξενούμενούς τους.

Οικειότητα: Η οικειότητα και η άνεση στη διαμονή (“home away from home” concept) είναι πολύ σημαντικά στοιχεία που συμβάλλουν στη βελτίωση της εμπειρίας του επισκέπτη.

Βιωσιμότητα: Η βιωσιμότητα γίνεται ολοένα και πιο σημαντική για τους ταξιδιώτες, καθώς η πλειοψηφία τους δηλώνει ότι θα επέλεγε να φιλοξενηθεί τουλάχιστον μια φορά σε resort που αξιοποιεί βιώσιμες λύσεις στον σχεδιασμό του.

Wellness & biophilic: Μεγάλο ποσοστό των ξενοδόχων θεωρεί ότι οι επισκέπτες θα επιλέξουν ξανά τον χώρο τους αν ο σχεδιασμός αξιοποιεί στοιχεία ευεξίας (wellness) και βιοφιλίας (biophilic), όπως είναι π.χ. o φυσικός και διάχυτος φωτισμός, η χρήση ελάχιστα επεξεργασμένων υλικών, τα ερεθίσματα που προκαλούν μια σκόπιμη αναφορά στη φύση, ο ουδέτερος χρωματισμός, η οπτική σύνδεση με τη φύση και τα στοιχεία της, η έντονη παρουσία και χρήση του νερού κ.ά.

Smart technologies: Τα τουριστικά θέρετρα και οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις υιοθετούν καινοτόμες τεχνολογίες με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών, την ικανοποίηση των αναγκών των tech-savvy πελατών, τη βελτιστοποίηση των λειτουργιών του ξενοδοχείων, την αύξηση των εσόδων ανά δωμάτιο και τη διαφοροποίηση σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Instagrammability: Η συγκεκριμένη τάση στοχεύει στις νέες καταναλωτικές γενιές, Millennials και Zoomers (Generation Z) που είναι ενεργοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ταξιδεύουν σε άλλες χώρες αναζητώντας νέες εμπειρίες και επιλέγουν θέρετρα με φωτογενή στοιχεία όπως είναι π.χ. οι πισίνες υπερχείλισης που προσελκύουν το ενδιαφέρον (likes) στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Τα resorts του μέλλοντος θα πρέπει να εστιάζουν σε σχεδιασμό που διαμορφώνει το κατάλληλο φωτογραφικό σκηνικό μέσω φωτισμού, διακόσμησης, μουσικής και άλλων σκηνογραφικών στοιχείων.

Τα ελληνικά ξενοδοχεία που ξεχωρίζουν

Είναι ενδιαφέρον ότι δύο νέα ελληνικά resorts, το SANI DUNES στη Χαλκιδική και το IKOS ARIA στην Κω, αναδείχθηκαν ως χαρακτηριστικά παραδείγματα αυθεντικότητας και wellness & biophilic αντίστοιχα.

Καθώς οι κανόνες του παιχνιδιού αλλάζουν τα δεδομένα της φιλοξενίας στον απόηχο της πανδημίας, η ευελιξία αναδύεται ως ένα από τα πιο βασικά χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων του κλάδου. Κρίσιμο παράγοντα για το μέλλον αποτελεί η ικανότητα προσαρμογής τόσο στη νέα πραγματικότητα στη δημόσια υγεία όσο και στις νέες ανάγκες, προτιμήσεις και επιθυμίες των επισκεπτών. Μάλιστα, ο σχεδιασμός του θερέτρου θα πρέπει να επιτρέπει την κοινωνική αποστασιοποίηση και να επικεντρώνεται στην ασφάλεια, την αυξημένη υγιεινή και καθαριότητα και την ευελιξία, χωρίς να θέτει σε κίνδυνο την εμπειρία των επισκεπτών.

Αντίστοιχα διαφαίνεται ότι ο σχεδιασμός των resorts τα επόμενα χρόνια θα επικεντρωθεί περισσότερο στη μοναδική ιστορία, στην ταυτότητα και στο αφήγημα κάθε μονάδας παρά στα πρότυπα του brand. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και αν ένα πολυτελές resort προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στους επισκέπτες του, εάν δεν είναι σχεδιασμένο με τρόπο που το καθιστά οπτικά ελκυστικό, εντυπωσιακό και λειτουργικό δεν θα καταφέρει να προσφέρει εμπειρία υψηλού επιπέδου στους πελάτες και να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό. Προκειμένου λοιπόν ένα resort να είναι αντάξιο των προσδοκιών για το ξενοδοχείο του μέλλοντος, θα πρέπει να τεθεί στο επίκεντρο ο σχεδιασμός, αποτελώντας βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και σημείο διαφοροποίησης για την προσφορά μοναδικών εμπειριών υψηλού επιπέδου στους επισκέπτες.

Σύμφωνα με τον κ. Βασίλη Καφάτο, Partner, Clients & Industries Leader, Head of Travel, Hospitality & Leisure στην Deloitte Ελλάδος, «Η έλευση της νέας κανονικότητας φέρνει μαζί της νέες τάσεις και γεννά καινούργιες ανάγκες και κατηγορίες επισκεπτών, ενώ πλέον οι ταξιδιώτες επιζητούν όλο και περισσότερο μοναδικές, αυθεντικές και προσωποποιημένες εμπειρίες υψηλού επιπέδου. Προς αυτή την κατεύθυνση, το ξενοδοχείο του μέλλοντος θα πρέπει να διακρίνεται για τον σχεδιασμό, την υψηλή αισθητική και την ευελιξία του, εστιάζοντας κυρίως στη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών και στην άμεση και επιτυχή ανταπόκριση στις τάσεις, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που διαμορφώνονται στον κλάδο του τουρισμού και της φιλοξενίας».

πηγή: http://www.imerisia.gr/toyrismos/46472_pos-tha-einai-ta-xenodoheia-toy-mellontos-dyo-ellinika-resorts-stin-koryfi

Πώς θα είναι τα ξενοδοχεία του μέλλοντος – Δύο ελληνικά resorts στην κορυφή
To Top