Yποδομές

Πολυώροφο πάρκινγκ στο κέντρο της Καλαμάτας προτείνει ο Κοσμόπουλος

Δεν διαθέτει κανείς το ακίνητό του με 1 ευρώ/θέση το χρόνο, απαντά ο Βασιλόπουλος

Την ιδέα να αξιοποιηθεί το ερειπωμένο ακίνητο επί των οδών Κολοκοτρώνη και Αναγνωσταρά στο κέντρο της Καλαμάτας έριξε ο επικεφαλής της παράταξης “Καλαμάτα Μπροστά”, Βασίλης Κοσμόπουλος κατά τη διάρκεια του Δημοτικού Συμβουλίου της περασμένης Δευτέρας. Με αφορμή την κατάργηση 250 θέσεων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης λόγω των αναπλάσεων που ξεκινούν στο κομμάτι Σφακτηρίας, Κολοκοτρώνη, Αναπλιώτη, Καπετάν Κρόμπα κλπ και εκ των πραγμάτων λόγω των εκτεταμένων πεζοδρομήσεων “κόβουν” τις θέσεις στάθμευσης των κατοίκων, ο Βασίλης Κοσμόπουλος πρότεινε τη λύση του υπέργειου πάρκινγκ, λύση που έχει εφαρμοστεί και στην Αθήνα αλλά και σε μεγάλες πόλεις του εξωτερικού. Ενδεικτικά ανέφερε το ερειπωμένο κτήριο επί των οδών Κολοκοτρώνη και Αναγνωσταρά που ενδεχομένως θα μπορούσε απο το Δήμο να αξιοποιηθεί για αυτό τον σκοπό.  Μάλιστα, υπενθύμισε και την πρότασή του το 2010 για υπόγειο πάρκινγκ κάτω από την κεντρική πλατεία, πριν την ανάπλασή της, ιδέα που απορρίφθηκε από την προηγούμενη δημοτική αρχή Νίκα.

Στην ερώτησή του ο Βασίλης Κοσμόπουλος ανέφερε σχετικά:

“Έχουμε τονίσει πολλές φορές τόσο σε δημόσιες παρεμβάσεις μας όσο και στο Δημοτικό Συμβούλιο ότι στο σχεδιασμό της λειτουργίας της πόλης η κυκλοφοριακή μελέτη, η συγκοινωνιακή μελέτη και το Σ.Β.Α.Κ οφείλουν να προηγούνται των αποφάσεων για τις αναπλάσεις των οδών της πόλης.
Οι αναπλάσεις όμως των οδών Σφακτηρίας , Αναγνωσταρά , Κολοκοτρώνη και των καθέτων σε αυτές αποφασίστηκαν από την προηγούμενη δημοτική αρχή με αποκλειστικό γνώμονα την ύπαρξη χρηματοδότησης και χωρίς να έχουν γίνει οι πιο πάνω μελέτες με αποτέλεσμα να μην έχει δοθεί λύση αφ’ ενός για τη χωροθέτηση των καταργούμενων 250 θέσεων στάθμευσης των κατοίκων της περιοχής και αφ’ ετέρου για την ομαλή προσέγγιση της περιοχής από τους επισκέπτες και τους εργαζομένους σε αυτή. Η εκπόνηση μάλιστα συγκοινωνιακής και κυκλοφοριακής μελέτης η οποία έχει πολλές φορές αναγγελθεί κατά το παρελθόν κατάντησε να γίνει πρωταπριλιάτικο αστείο.
Τι προτίθεται να κάνει η δημοτική αρχή για την εξασφάλιση θέσεων στάθμευσης για τους κατοίκους της περιοχής ;
Προτίθεται να διερευνήσει την περίπτωση της ανέγερσης πολυωρόφου χώρου στάθμευσης στη θέση του ισόγειου ανεκμετάλλευτου κτιρίου επί των οδών Κολοκοτρώνη και Αναγνωσταρά καθώς τα υπάρχοντα περιμετρικά ελεύθερα οικόπεδα δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν περισσότερα από 50 αυτοκίνητα ;
Θέλουμε να θυμίσουμε ότι πριν από την ανάπλαση της κεντρικής πλατείας της πόλης είχαμε προτείνει την κατασκευή στο βόρειο τμήμα αυτής υπογείου παρκινγκ 300 περίπου θέσεων (βλέπε ρεπορτάζ στον τοπικό τύπο στις 8/5/2010 και στις 1/7/2010) αλλά η πρότασή μας αυτή απερρίφθη από τον προηγούμενο δήμαρχο ο οποίος δρούσε πάντα αποσπασματικά ανάλογα με τις υπάρχουσες χρηματοδοτήσεις και όχι με γνώμονα τη μελλοντική εξέλιξη της πόλης.
Σήμερα βέβαια το Σ.Β.Α.Κ. ,του οποίοι ολοκληρώθηκε η Α’ Φάση, στην παράγραφο 9.4.1.9 αναφέρει ότι : «Σε μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα, προτείνεται η κατασκευή υπογείων χώρων στάθμευσης κάτω από πλατείες, προκειμένου να ισοσκελιστεί το ισοζύγιο προσφοράς στάθμευσης, εξαιτίας της απώλειας θέσεων παρά την οδό που αναμένεται να επέλθει από το συνιστώμενο αποκλεισμό του κέντρου για τα μηχανοκίνητα οχήματα”.

ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΥΠΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΓΕΙΑ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ

Η νέα Δημοτική Αρχή Βασιλόπουλου δεν είναι αρνητική σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, και κινείται προς αυτή την κατεύθυνση, ωστόσο όπως δήλωσε ο Δήμαρχος Θανάσης Βασιλόπουλος, κανείς ιδιοκτήτης ακινήτου δεν θα έδινε προς αξιοποίησή το ακίνητό του με αποζημίωση 1 ευρώ ανά θέση το χρόνο. Οι αποζημιώσεις που προβλέπει ο νόμος για τους ιδιοκτήτες είναι πενιχρές, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει και ενδιαφέρον. Αν και όπως επεσήμανε ο Δήμαρχος,  ο Δήμος κινείται προς την κατεύθυνση να αυξηθεί η αποζημίωση ανά θέση, παράλληλα εξετάζονται διάφορα σενάρια για πιθανούς χώρους στάθμευσης στην Καλαμάτα. Όπως δήλωσε ο Δήμαρχος:

“Ήδη βρίσκεται υπό σύσταση επιτροπή που θα απαρτίζεται από στελέχη του Δήμου και θα αξιολογήσει την υφιστάμενη και μελλοντική κατάσταση  προτείνοντας παράλληλα λύσεις για τη διαχείριση της στάθμευσης και τη δημιουργία νέων οργανωμένων χώρων στάθμευσης.

Εξετάζονται διάφορα σενάρια υπόγειων, επίγειων, υπέργειων χώρων. Με μια πρώτη προσέγγιση, Ναι υπάρχουν πλατείες σε κεντρικά σημεία που θα μπορούσαν να φέρουν υπόγεια πάρκινγκ. Ναι υπάρχουν χώροι που θα μπορούσαν να κατασκευαστούν υπέργειες εγκαταστάσεις, αλλά υπάρχουν και ιδιωτικά οικόπεδα για τα οποία θα μπορούσε να ξεκινήσει μία συζήτηση ενοικίασης.”

ΕΧΟΥΜΕ ΑΡΓΗΣΕΙ ΜΙΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ-ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΑΝΑΖΗΤΗΘΟΥΝ ΛΥΣΕΙΣ

Πάντως, με τη δυναμική που έχει η Καλαμάτα ως προς την αύξηση του πληθυσμού της και με την επισκεψιμότητά της θα πρέπει άμεσα να αναζητηθούν λύσεις στάθμευσης, γιατί η κατάσταση στο κέντρο της πόλης έχει γίνει ασφυκτική, με τα πάρκινγκ του Νέδοντα να μην επαρκούν πλέον για τον όγκο των αυτοκινήτων που διέρχονται καθημερινά από την πόλη της Καλαμάτας. Με δεδομένες τις αναπλάσεις και πεζοδρομήσεις που έρχονται, η Δημοτική Αρχή θα πρέπει να κινηθεί ταχύτατα, γιατί στο θέμα αυτό έχουμε ως Δήμος ενδεχομένως δεν δώσαμε την απαιτούμενη σημασία ώστε να προβλέψουμε ήδη από την προηγούμενη δεκαετία αυτή την ανάγκη. Γιατί όταν κάνεις εκτεταμένες πεζοδρομήσεις και αναπλάσεις, οφείλεις να εξασφαλίσεις και τους ανάλογους χώρους για στάθμευση των οχημάτων κατοίκων και επισκεπτών. Με το καλοκαίρι προ των πυλών, χώροι στάθμευσης πρέπει να εξασφαλιστούν και στην παραλιακή ζώνη, είτε σε δημοτικά οικόπεδα είτε με εκμίσθωση χώρων, ώστε να εξυπηρετηθούν οι χιλιάδες επισκέπτες που κατακλύζουν την παραλία τους θερινούς μήνες.

Μαίρη Περδικέα

photo: u-tron

 

 

Πολυώροφο πάρκινγκ στο κέντρο της Καλαμάτας προτείνει ο Κοσμόπουλος
To Top