Μουσική

“Πάθος”: Ρεσιτάλ Πιάνου της Αλεξάνδρας Κομνηνού στις 29 Απριλίου στην Καλαμάτα

Ξεχωριστή συναυλία από την  πιανίστα και καθηγήτρια του Μουσικού Σχολείου Καλαμάτας “Μαρία Κάλλας” Αλεξάνδρα Κομνηνού

“Πάθος” Ρεσιτάλ Πιάνου της Αλεξάνδρας Κομνηνού

Ο Σύλλογος Αποφοίτων “Μαρία Κάλλας” του Μουσικού Σχολείου Καλαμάτας, στο πλαίσιο των πολιτιστικών δραστηριοτήτων του και των συνεργασιών του, ξεκινά έναν νέο κύκλο εκδηλώσεων με ένα ξεχωριστό ρεσιτάλ πιάνου.

Την Μεγάλη Δευτέρα 29 Απριλίου, ώρα: 21.00, στο αμφιθέατρο της Δημοτικής Φιλαρμονικής του Δήμου Καλαμάτας η πιανίστα και καθηγήτρια του Μουσικού Σχολείου Καλαμάτας “Μαρία Κάλλας” Αλεξάνδρα Κομνηνού θα πραγματοποιήσει μια ξεχωριστή συναυλία γεμάτη συναισθήματα στην πόλη μας, μια ημέρα πριν παρουσιάσει το ίδιο πρόγραμμα στην αίθουσα του σπουδαίου Φιλολογικού Συλλόγου “Παρνασσός” στην Αθήνα.

Η είσοδος θα πραγματοποιηθεί με αριθμημένα εισιτήρια αξίας: 8€ ενιαίο και 5€ μειωμένο
(μαθητές & άνεργοι).
Προπώληση εισιτηρίων: Δευτέρα – Παρασκευή: 10.00 – 14.00 / Λαϊκή Βιβλιοθήκη Καλαμάτας
(Δημοτικό Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας – 5ος όροφος) /

Πληροφορίες – κρατήσεις: 6955933407.

Λίγα λόγια για το ρεσιτάλ από την ίδια την μουσικό:

πάθος
/ˈpa.θos/ ουσ. / ουδ.
1. πόνος, μαρτύριο, θάνατος
2. δυνατό συναίσθημα

Αυτή η βραδιά ξεκινάει με τον σπαραγμό και τελειώνει με τις αναμνήσεις που αδελφώνουν το χαμόγελο με το δάκρυ. Στο δρόμο του πάθους αναμετράται ο πόνος με την καρτερία, η ελπίδα με την ματαιότητα. Το τέλος είναι γνωστό απ’ την αρχή.
Μα ακόμα κι αν γνωρίζουμε και οι δυο μας που καταλήγει αυτή η ιστορία, κάτσε 'δω να την ακούσεις, δεν πειράζει. Πώς είναι άραγε να γράφεις τη μουσική της δικής σου εκείνης ύστατης ώρας;
Όσο κι αν γαληνεύει η ψυχή στην ανοιξιάτικη βροχή, ο θάνατος παραμονεύει πάντα στις σκιές. Και η οργή Θεού του ανθρώπου γίνεται οργή. Την οργή κείνη που γεννά η αδικία και η σκληρότητα της αναπόδραστής μας μοίρας. Και όχι μόνο του άλλου κόσμου εκείνου, μα και τούτου.
Η ψυχή μου όμως αναθαρρεί και είμαι σίγουρη πως κάποτε γαληνεύει και 'σένα η καρδιά σου. Και τότε, στις θύμησές μας, από το σκοτάδι δραπετεύουνε στο φως κόσμοι ολάκεροι, σε κάθε μία σκέψη.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ/

Bach Busoni – Chaconne in D minor
F. Chopin - Prelude No.4 in E minor, Op. 28
L.V.Beethoven - Sonata No. 23 in F minor, Op.57 “Appassionata”
F. Chopin – Prelude No. 15 in D flat major, Op.28
F.Liszt – Totentanz
F. Chopin - Nocturne no. 20 in C sharp minor, Op. posth.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε πιάνο στο ωδείο "Μαξ Χάλλεκερ" με τον καθηγητή Γιάννη Χάλλεκερ. Κατά τη διάρκεια της μαθητείας της διακρίθηκε σε πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς πιάνου και συμμετείχε σε σεμινάρια πιάνου με τους Alberto Portugheis, Reinhardt Becker και Γιώργο Χατζηνίκο.
To 2007 πήρε Δίπλωμα πιάνου αποσπώντας το βαθμό "Άριστα παμψηφεί με Ά Βραβείο" από τη κριτική επιτροπή αποτελούμενη από τους Ντόρα Μπακοπούλου, Ναταλία Μηχαηλίδου, Θάλεια Κεχαγιά και Έλένη Χάλλεκερ.
Το 2009 άρχισε τις προπτυχιακές σπουδές της στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου με καθηγήτρια τη κ. Έλενα Μουζάλα, απ’ όπου κι αποφοίτησε το 2014 με το βαθμό «Άριστα». Κατά τη διάρκεια της φοίτησής της (2013) επιλέχθηκε, έπειτα από διαγωνισμό, να συμπράξει ως σολίστ με τη Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, στα πλαίσια του κύκλου «Δημιουργοί και Αναδημιουργοί».
Το 2015 έγινε δεκτή στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου με επιβλέποντες καθηγητές τη κ. Έλενα Μουζάλα και τον κ. Νίκο Τσούχλο.
Το 2017 ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο με θέμα τη σύγκριση ερμηνευτικών πρακτικών των αρχών του 20ου αιώνα με σύγχρονες ερμηνευτικές προσεγγίσεις πάνω σε έργα των Debussy και Ravel, με το βαθμό «Άριστα».
Tο 2018 κέρδισε υποτροφία της Ακαδημίας Αθηνών, γεγονός που της επέτρεψε να συνεχίσει τις σπουδές της στο εξωτερικό στο Μουσικό Πανεπιστήμιο Fryderyc Chopin της Βαρσοβίας, στο αγγλόφωνο μεταπτυχιακό πρόγραμμα μουσικής ερμηνείας στη κατεύθυνση πιάνου υπό τον καθηγητή Karol Radziwonowicz, απ’ όπου και αποφοίτησε το 2020 αποσπώντας άριστο βαθμό για το διπλωματικό της
ρεσιτάλ και τον υψηλότερο βαθμό για τη διπλωματική της διατριβή στην οποία συνέκρινε τις ερμηνευτικές πρακτικές μεγάλων πιανιστών του 20ου αιώνα πάνω στη
Δεύτερη Σονάτα του Σεργκέι Προκόφιεβ. Από το 2015 είναι μαθήτρια του κ.Νάσου Γκρόζα.
Έχει δώσει συναυλίες σε πολλά μέρη της Ελλάδας, στο Λονδίνο και στη Βαρσοβία.
Πλέον διδάσκει ως αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Μουσικό Σχολείο Καλαμάτας “Μαρία Κάλλας”.

Δημοφιλέστερα

To Top