ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νίκας: “Δεν χρηματοδοτεί αθλητικές εγκαταστάσεις ή οδικά έργα το Ταμείο Ανάκαμψης”

“Το Ταμείο Ανάκαμψης έρχεται για να επουλώσει τις πληγές του κορονοϊού”, δήλωσε ο Νίκας, διευκρινίζοντας οτι δεν προκρίνονται ούτε αθλητικές εγκαταστάσεις-που χρηματοδοτούνται από ΕΣΠΑ-αλλά ούτε νέα οδικά έργα, ούτε αναπλάσεις, με εξαίρεση όσες ενισχύουν την τουριστική κίνηση- “Χρηματοδοτεί μόνο ότι συνδέεται με την αύξηση του ΑΕΠ” , δήλωσε χαρακτηριστικά.

“Εργα που συμβάλουν στην οικονομική ανάπτυξη και στην αύξηση του ΑΕΠ θα χρηματοδοτεί κατά βάση το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ δεν προκρίνονται έργα που συνδέονται με την ποιότητα ζωής, όπως οι αθλητικές εγκαταστάσεις λόγου χάριν”.

Αυτό γνωστοποίησε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, αρμόδιος για τη Δημοσιονομική Πολιτική, Θεόδωρος Σκυλακάκης στον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Παναγιώτη Νίκα -όπως ανακοίνωσε ο τελευταίος σε συνέντευξή του στην Καλαμάτα, χθες, Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου.

Οπως είναι γνωστό, ο περιφερειάρχης συναντήθηκε την περασμένη Παρασκευή, 19 Φεβρουαρίου, στην Αθήνα, με τον εν λόγω υπουργό, καθώς και με τον Γιώργο Καραγιάννη γενικό γραμματέα Υποδομών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

 

“ΟΧΙ ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ ΣΤΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ”

Αναφερόμενος, ειδικότερα, ο περιφερειάρχης χθες, στις πιο πάνω συναντήσεις δήλωσε ότι στο πλαίσιο που έθεσε ο Θ. Σκυλακάκης –με βάση τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής– “στο Ταμείο Ανάκαμψης δεν προκρίνονται για χρηματοδότησης έργα που συνδέονται με την ποιότητα ζωής (λόγου χάριν αθλητικές εγκαταστάσεις), χρηματοδοτικός μηχανισμός των οποίων είναι το ΕΣΠΑ”, για να διευκρινίσει παράλληλα:

“Οι όποιες αναπλάσεις, για τις οποίες πάντως δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλες οι διατιθέμενες πιστώσεις, θα πρέπει να έχουν οικολογικό αποτύπωμα και να συμβάλουν στην ανάπτυξη του τουρισμού, με την έννοια της προσέλκυσης επισκεπτών. Για τον ίδιο λόγο θα χρηματοδοτηθούν και πολιτιστικές διαδρομές, όπως αυτή που η Περιφέρεια σχεδιάζει σε συνεργασία με το ‘Διάζωμα’”.

Εξειδικεύοντας, ο περιφερειάρχης δήλωσε ότι από το Ταμείο Ανάκαμψης δεν θα χρηματοδοτηθούν ανακατασκευές δρόμων ή νέα οδικά έργα, με την εξαίρεση της εθνικής συμμετοχής στον ΒΟΑΚ στην Κρήτη και στον Ε65 (ο συνδετήριος δρόμος των Τρικάλων με την Εγνατία Οδό), και ενδεχομένως σε έναν ή δύο δρόμους ακόμα, είτε το Γιάννενα – Κακαβιά, είτε το Καλαμάτα – Ριζόμυλος, έργα δηλαδή που υλοποιούνται με ΣΔΙΤ.

Ο Π. Νίκας πρόσθεσε ότι σύμφωνα με την ενημέρωσή του από τον αναπληρωτή υπουργό, από το εν λόγω Ταμείο δεν χρηματοδοτούνται ούτε αναπλάσεις. Εξαίρεση, ίσως, αποτελέσουν αναπλάσεις που προσβλέπεται να ενισχύσουν την τουριστική κίνηση, όπως αυτές πέριξ της διώρυγας της Κορίνθου, καθώς και του πολιτιστικού – περιβαλλοντικού πάρκου των 800 στρεμμάτων που μελετά η Περιφέρεια Πελοποννήσου στον παραχωρηθέντα από την ΓΑΙΑΟΣΕ χώρο εκατέρωθεν της μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής στη διαδρομή Κόρινθος – Δερβένι. “Αλλά κι εκεί μόνο για το τμήμα από τον Ισθμό μέχρι το Λέχαιο” σημείωσε ο περιφερειάρχης.

ΟΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ

Δήλωσε, ωστόσο, ο Π. Νίκας ότι θα διατεθούν 60.000.000 ευρώ για την οδική ασφάλεια, την ανακατασκευή δηλαδή του εθνικού οδικού δικτύου σε ιδιαίτερα επικίνδυνα σημεία που έχουν υποδειχθεί, ενώ ευρεία χρηματοδότηση θα υπάρξει για αρδευτικά φράγματα και την επίλυση προβλημάτων με  τους ΓΟΕΒ.

Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, δεν αναμένονται ιδιαίτερα μεγάλες πιστώσεις για αντιπλημμυρικά έργα –“τα μόνα σίγουρα είναι τα 22.000.000 ευρώ για το Λουτράκι, ενώ για όλα τα υπόλοιπα σχετικά έργα υπάρχει ερωτηματικό” παρατήρησε ο περιφερειάρχης.

Πάντως, συνέχισε -σύμφωνα πάντα με την ενημέρωση που είχε από τον Θ. Σκυλακάκη- σημαντική χρηματοδότηση θα διατεθεί για την ψηφιοποίηση, τα ενεργειακά, αλλά και για τα νοσοκομεία αποκλειστικά όμως για ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό, ενώ ευρεία χρηματοδότηση θα υπάρξει για ιδιωτικές επενδύσεις, ιδιαίτερα για αυτές που συνδέονται με τον αγροτοδιατροφικό τομέα.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ Γ.Γ.ΥΠΟΔΟΜΩΝ

Αναφερόμενος ο περιφερειάρχης στη συνέχεια στη συνάντησή του με τον γ.γ. Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, δήλωσε ότι προχωρεί κανονικά το έργο της περίφραξης στον Ισθμό της Κορίνθου, σε μήκος 7,5 χιλιόμετρα εκατέρωθεν της διώρυγας, με παράλληλη αξιοποίηση χώρου του ενδιάμεσου χώρου με δημιουργία σημείων θέας, ποδηλατόδρομων, πεζοδρόμων κ.α.

Επίσης, όσον αφορά στον δρόμο Ικλαινα – Κορυφάσιο – Ρωμανός, στη Μεσσηνία, ο Π. Νίκας σημείωσε ότι η Περιφέρεια διασφάλισε 4,5 εκ ευρώ – παρατηρώντας, ωστόσο, πως ένα μεγάλο τμήμα του έργου μέχρι το Κορυφάσιο έχει υλοποιηθεί από το υπουργείο Υποδομών, το οποίο θα συνεχίσει μέχρι και τον κόμβο στο Ρωμανού με τη διαδικασία να ξεκινά το β΄ εξάμηνο του φετινού χρόνου.

Αναφορικά, τέλος, με το προϋπολογισμού 45 εκ. ευρώ έργο παράκαμψης της Γιάλοβας, τη συνέχεια του άξονα Κυπαρισσία – Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι, ο περιφερειάρχης ζήτησε να υπάρξει κινητικότητα από όλους προκειμένου να υλοποιηθεί αυτό το πολύ μεγάλης σημασίας έργο, στο ενδεχόμενο που δεν χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης –“έχω από την πλευρά μου κινητοποιήσει όσους μπορούσα” σημείωσε χαρακτηριστικά ο Π. Νίκας.

ΝΙΚΑΣ:”Ο ν. 4412 μας καθυστερεί στα δημόσια έργα-Για να ξεκινήσουμε ένα έργο από τότε που βάζουμε τα χρήματα πρέπει να περάσουν 2 χρόνια”

Τέλος, ο περιφερειάρχης γνωστοποίησε ότι αλλαγή του νόμου 4412/2016 -ο οποίος, όπως δήλωσε- “ευθύνεται για τις μεγάλες καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων”, θα έχει επέλθει μέχρι το πρώτο δεκαπενθήμερο του ερχόμενου Μαρτίου.

To Top