ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Με μεζούρες, κέφι και εργασίες έτοιμα τα καταστήματα καφέ κι εστίασης για το αυριανό άνοιγμα

Εστίαση : Πώς θα παραγγέλνουμε, τα μέτρα προστασίας – Όλες οι αλλαγές από Δευτέρα

Σε αγώνα δρόμου έχουν επιδοθεί οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων εστίασης και καφέ που σηκώνουν από αύριο Δευτέρα 25 Μαΐου ξανά ρολά, μετά από δύο μήνες, υπό νέα όμως δεδομένα λειτουργίας και με αυστηρούς κανόνες, λόγω της πανδημίας του κοροναϊού.

Οι καταστηματάρχες έχουν δώσει μεγαλύτερη έμφαση στο καθάρισμα και την απολύμανση των χώρων, ενώ προχωρούν στη διαμόρφωση των τραπεζοκαθισμάτων τα οποία μειώνονται ώστε να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις. Σήμερα είχαν την…τιμητική τους τα λάστιχα, τα πλυστικά, οι σκούπες, οι σκάλες οι κουβάδες, τα πινέλα και φυσικά οι μεζούρες!

Το Messinialive βρέθηκε το πρωί σε επιχειρήσεις της παραλιακής ζώνης αλλά και του κέντρου και κατέγραψε τις εργασίες αλλά και αρκετά παράπονα λόγω έλλειψης επίσημης ενημέρωσης αλλά και σύγχυσης λόγω μιας προφορικής τοποθέτησης από τον Πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείο Κώστα Αθανασόπουλο, που έκανε λόγο “για επιμήκυνση του χώρου μέχρι και 6 μέτρα προς την θάλασσα”.
Αποτέλεσμα αυτής της “ανεπίσημης οδηγίας” ήταν αρκετοί επαγγελματίες να βάλουν τραπεζοκαθίσματα στον επιπλέον χώρο των 6 μέτρων, χωρίς φυσικά να σερβίρουν, κυρίως για να τα καθαρίσουν, αλλά λίγα λεπτά αργότερα δέχτηκαν την επίσκεψη ανδρών του Κεντρικού Λιμεναρχείου Καλαμάτας για να τα μαζέψουν και να πάνε στον αρχικό τους χώρο δραστηριοποίησης!

Έτσι υπήρξε εκνευρισμός και παράπονα προς τη Δημοτική αρχή για αυτό το … αλαλούμ, ενώ κάποια παράπονα άκουσε και ο Πρόεδρος της Κοινότητας Καλαμάτας Παναγιώτης Λύρας που επισκέφτηκε κι αυτός τα καταστήματα. Αυτοψία έκανε και η Δημοτική Αστυνομία.

Η ουσία είναι ότι αύριο το μεσημέρι θα έχουν ξεκαθαρίσει πολλά θέματα αφού θα έρθει επίσημη ενημέρωση από το Υπουργείο και αναμένεται να γίνει το μεσημέρι και σύσκεψη στο Δημαρχείο Καλαμάτας,  για να αποσαφηνιστούν τα μέτρα χρήσης των κοινόχρηστων χώρων και να δοθεί μια ξεκάθαρη λύση. Επίσης  εναλλακτικά προβλέπεται και  η λύση της μη επέκτασης, με έκπτωση στα τέλη χρήσης του χώρου.

Λύρας: “Να προσπαθήσουμε ώστε η Καλαμάτα να είναι το παράδειγμα πόλης που την υγειονομική κρίση την κάνει ευκαιρία”

Ο κ. Λύρας δήλωσε στο Messinialive σχετικά: “Πολλοί μαζί, πολλά μπορούμε!Με ασφάλεια πάνω απ’ όλα για την υγεία μας και τήρηση των όσων προβλέπονται από τις έκτακτες συνθήκες που όλοι ζούμε. Η συνεργασία αρχών, καταστηματαρχών, πελατών αυτό το καλοκαίρι δεν μπορεί να είναι η τυπική, οφείλουμε όλοι με μέτρο τη λογική και όχι μόνο τη γραφειοκρατία ή την πρόσκαιρη είσπραξη να προσπαθήσουμε ώστε η πόλη μας να είναι το παράδειγμα της πόλης που την υγειονομική κρίση την κάνει ευκαιρία. Είναι η ανοχή και ο σεβασμός όλων που θα φέρουν αυτό το αποτέλεσμα, είναι ο κοινός στόχος που πρέπει να μπει ως προτεραιότητα και όχι το μετερίζι του καθενός, είναι ο συμπολίτης και ο επισκέπτης με ασφάλεια και χαρές να απολαύσει το μοναδικό καλαματιανό καλοκαίρι”!

Περίοδος προσαρμογής

Είναι φανερό ότι πάμε σε μια άλλη πραγματικότητα και θα χρειαστεί από όλες τις πλευρές  μια καλή συνεννόηση, για να προσαρμοστούν όλοι στα νέα δεδομένα. Χώρος υπάρχει για όλους! Θα πρέπει να τηρηθεί η νομιμότητα και σε καμία περίπτωση να μην παρεμποδίζεται και η κυκλοφορία πεζών, ποδηλάτων ή καροτσιών, οπωσδήποτε των ΑμεΑ και να υπάρχει μια τάξη κι όχι αναρχία…

Στις 15 Ιουνίου ανοίγουν οι εσωτερικοί χώροι

Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Αδ. Γεωργιάδη έως τις 15 Ιουνίου θα ανοίξουν και οι εσωτερικοί χώροι στα καταστήματα εστίασης. «Ο στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης είναι να δώσει την ευκαιρία σε όλους τους επιχειρηματίες εστίασης να λειτουργήσουν. Για να είμαστε δίκαιοι με όσους δεν μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς τους εσωτερικούς χώρους», είπε ο υπουργός, μιλώντας στον ΣΚΑΙ
Στη συνέχεια ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι θα υπάρξουν φορολογικές ελαφρύνσεις για τους ιδιοκτήτες ακινήτων.
Η ύφεση θα είναι μικρότερη του αναμενομένου, ενώ η ανάκαμψη ταχύτερη του αναμενομένου, τόνισε.
Για την επιστρεπτέα προκαταβολή είπε πως πλέον θα μπορούν να ενταχθούν περισσότερες επιχειρήσεις, καθώς θα συμπεριλαμβάνεται ο τζίρος του Απριλίου.

 

Ποια είναι η ελάχιστη απόσταση μεταξύ των τραπεζιών

Η ελάχιστη απόσταση μεταξύ των τραπεζιών, σύμφωνα με την διάταξη των καθισμάτων, θα πρέπει να είναι από 0,70 εκατ. έως 1,70 εκατ.

Σημειώνεται ότι ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός καθήμενων σε τραπέζι είναι τα έξι άτομα. Ωστόσο, δεν υφίσταται όριο σε περίπτωση οικογένειας με ανήλικα τέκνα.

Τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος δύναται να λειτουργούν στον εξωτερικό και τον εσωτερικό τους χώρο υπό ορισμένες προϋποθέσεις.

Συγκεκριμένα:

-Η αναλογία που ισχύει είναι ένας (1) πελάτης ανά δύο (2) τ.μ. συνολικής ωφέλιμης επιτρεπόμενης επιφάνειας λειτουργίας.

-Η συνολική ωφέλιμη επιτρεπόμενη επιφάνεια λειτουργίας προκύπτει από το άθροισμα του εμβαδού της υπαίθριας επιφάνειας και της εσωτερικής ημιυπαίθριας επιφάνειας κυρίως χώρου.

-Η υπαίθρια επιφάνεια είναι το εμβαδόν της επιφάνειας εκτός του φυσικού καταστήματος ενώ η εσωτερική ημιυπαίθρια επιφάνεια είναι η επιφάνεια εντός του καταστήματος που δύναται να αναπτυχθούν τραπεζοκαθίσματα.

-Η δυνατότητα της χρήσης της εσωτερικής ημιυπαίθριας επιφάνειας προκύπτει όταν υφίσταται πλευρά ή πλευρές του χώρου με άνοιγμα σε επαφή με υπαίθριο εξωτερικό χώρο ή αίθριο.

-Ανάλογα με το άνοιγμα της πλευράς δύναται να χρησιμοποιηθεί σε βάθος ο χώρος σε ποσοστό από 80% έως 160% του πλάτους του ανοίγματος.

-Καθορίζεται ως ελάχιστη απόσταση μεταξύ των τραπεζιών σύμφωνα με την διάταξη των καθισμάτων από 0,70 εκ έως 1,70 εκ

-Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός καθήμενων σε τραπέζι τα έξι (6) άτομα. Δεν υφίσταται όριο σε περίπτωση οικογένειας με ανήλικα τέκνα.

-Τέλος, υφίσταται ανάλογα με τη θέση εργασίας του προσωπικού υποχρέωση χρήσης μάσκας ή ασπίδας προσώπου ενώ ισχύει σύσταση και για τους πελάτες.

Οι αποστάσεις των τραπεζιών

  

Διαβάστε και αυτά:

Οι 5 ρυθμίσεις για τα καταστήματα εστίασης: Διπλασιάζεται ο χώρος για τραπεζοκαθίσματα-Ποιες οι προϋποθέσεις

Κατατέθηκε η τροπολογία για τα τραπεζοκαθίσματα – Τι προβλέπει

ΕΦΕΤ: Έτσι θα λειτουργήσουν εστιατόρια και καφετέριες –Οδηγίες για προσωπικό και πελάτες

To Top