fbpx
Μελομακάρονο ή κουραμπιές; Crash test στη διατροφική τους αξία
Διατροφή

Μελομακάρονο ή κουραμπιές; Crash test στη διατροφική τους αξία

Το μελομακάρονο και ο κουραμπιές έχουν σχεδόν ισοδύναμη θερμιδική αξία. Συγκρίνοντας όμως τη θρεπτική αξία, το μελομακάρονο υπερέχει, καθώς η κύρια λιπαρή ύλη που περιέχει, δηλαδή το ελαιόλαδο, είναι ανώτερη θρεπτικά από το βούτυρο που έχει ο κουραμπιές.

«Επίσης, το μελομακάρονο περιέχει καρύδια, μέλι, πορτοκάλι και κανέλα, δηλαδή τροφές που είναι πλούσιες σε συστατικά που κάνουν καλό στον οργανισμό μας όπως ω-3 λιπαρά οξέα, αντιοξειδωτικά κ.ά.», εξηγεί η διαιτολόγος – διατροφολόγος Αστερία Σταματάκη.

Ένας κουραμπιές  βάρους περίπου 40 γρ. περιέχει  240 θερμίδες και 9,2 γρ. λιπαρά, ενώ ένα μελομακάρονο βάρους περίπου 40γρ. περιέχει 210 θερμίδες και 9 γρ.λιπαρά.

Για όσους ασκούνται, το μελομακάρονο αποτελεί το σούπερ υποκατάστατο της μπάρας δημητριακών.

Αυτό που πρέπει να προσέξουμε είναι τις ημέρες που ξέρουμε ότι θα φάμε λίγο παραπάνω, τα υπόλοιπα γεύματά μας να είναι πιο ελαφριά χωρίς όμως να παραλείπουμε και γεύματα, γιατί τότε προκαλείται το αίσθημα της πείνας και μπορεί στο ελεύθερο γεύμα να καταναλώσουμε περισσότερη τροφή από ό,τι ήταν αναμενόμενο.

Μελομακάρονο ή κουραμπιές; Crash test στη διατροφική τους αξία
To Top