Παιδί

Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια μάθημα από φέτος στα Δημοτικά Σχολεία

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ Α’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής και Οδικής Ασφάλειας εντάσσονται πλέον στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας από τη φετινή χρονιά

Μετά από πρόταση του Υπουργείου Μεταφορών-Εθνικό Πρόγραμμα Κυκλοφοριακής Αγωγής και Οδικής Ασφάλειας και σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εισάγεται ήδη από την Α’ Δημοτικού και για όλες τις τάξεις το μάθημα της “Κυκλοφοριακής Αγωγής και Οδικής Ασφάλειας”.

Όταν στη χώρα μας έχουμε πανευρωπαϊκή πρωτιά στα τροχαία, η οδηγική συμπεριφορά και η γνώση του ΚΟΚ ήδη από τις πολύ μικρές ηλικίες επιβάλλεται να υπάρχει ως μάθημα στα σχολεία. Επιτέλους, γίνεται και πράξη στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας.

Αν αναλογιστούμε ότι κάθε χρόνο έχουμε, κατά μέσο όρο στη χώρα μας 2.000 θανάτους, 4.000 βαριά και 30.000 ελαφρά τραυματισμένους, από τροχαία, με το 1/3 αυτών να είναι παιδιά, τότε θα πρέπει όλοι να προβληματιστούμε.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας εκτιμάται πως κάθε χρόνο τραυματίζονται περίπου 500.000 παιδιά. Από αυτά, τα 700 χάνουν τη ζωή τους και 3.000 μένουν σε κατάσταση μόνιμης αναπηρίας.

Το 30% των νεκρών από τροχαία είναι πεζοί -κυρίως παιδιά και έφηβοι.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την εγκύκλιο:

Διδακτικές ώρες της θεματικής ενότητας ανά Τάξη

Η διδασκαλία της θεματικής ενότητας θα πραγματοποιηθεί με ένταξή της στο Ωρολόγιο πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων της Χώρας ως ακολούθως:

Α ́ Δημοτικού

α) Ευέλικτη Ζώνη του προγράμματος: 1ώρα την εβδομάδα για το τρίτο (Γ’) τρίμηνο του σχολικού έτους.

Β ́ Δημοτικού

Ευέλικτη Ζώνη του προγράμματος: 1 ώρα την εβδομάδα κατά την διάρκεια όλου του σχολικού έτους.

Γ’ Δημοτικού

Ευέλικτη Ζώνη του προγράμματος: 1 ώρα την εβδομάδα για το τρίτο (Γ’) τρίμηνο του σχολικού έτους

Δ’ Δημοτικού

Ευέλικτη Ζώνη του προγράμματος: 1 ώρα την εβδομάδα για ένα τρίμηνο του σχολικού έτους κατά την κρίση του υπεύθυνου εκπαιδευτικού που διδάσκει το μάθημα της Ευέλικτης ζώνης .

Ε’ και Στ ́ Δημοτικού

Διάχυση της θεματικής ενότητας σε άλλα διδακτικά αντικείμενα όπως Γλώσσα, Φυσικά, Τ.Π.Ε., Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή σε ενότητες συναφείς, κατά την κρίση του εκπαιδευτικού, με την Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια. Η ένταξη θα πραγματοποιείται με απόφαση του υπεύθυνου εκπαιδευτικού έως 10 ώρες ανά έτος.

Εκπαιδευτικό υλικό

Εκπαιδευτικό υλικό προς αξιοποίηση στη Θεματική ενότητα δύναται να θεωρηθεί το υλικό που προτείνεται από το Τμήμα Οδικής Ασφάλειας και Κανόνων Κυκλοφορίας της Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και έχει λάβει παιδαγωγική καταλληλότητα από το ΥΠΠΕΘ (Φ.14/ΕΑ/31396/34988/Δ1/2-3-2017).

Το σχετικό εκπαιδευτικό υλικό θα χρησιμοποιήσουν κατά την κρίση τους, οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν τα διδακτικά αντικείμενα της παραγράφου Α. Το παραπάνω υλικό παρέχεται στη διαδικτυακή πλατφόρμα “e-drive Academy” (http://edrive.yme.gov.gr/).

Το υλικό αποτελείται από:

(α) ηλεκτρονικά διαδραστικά μαθήματα,
(β) ηλεκτρονικά βιβλία και φυλλάδια/ οδηγούς και

(γ) διαδραστικά παιχνίδια.

Πιο συγκεκριμένα για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στην διαδικτυακή πλατφόρμα περιλαμβάνονται:

1. Βιβλία και Συμβουλευτικοί Οδηγοί για:

(i) τους μαθητές/μαθήτριες Α’-Γ’ και Δ’-ΣΤ’ τάξης, με τίτλο: «ΟΔΙΚΕΣ μου Συμβουλές» και

(ii) τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, αντίστοιχα.

2. Εκπαιδευτικά μαθήματα για μαθητές και μαθήτριες Α’–Γ’ Δημοτικού, που αναφέρονται:

(i) στην πεζή μετακίνηση (Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο οδικό περιβάλλον ως πεζός/Κυκλοφορώ πεζός τη νύχτα),

(ii) στη χρήση ποδηλάτου (Μαθαίνω να ποδηλατώ με ασφάλεια/ σε κακοκαιρία),

(iii) στη μετακίνηση με τα ΜΜΜ, το σχολικό λεωφορείο ή το αυτοκίνητο (Περιμένοντας/ κυκλοφορώντας με τα ΜΜΜ, Μετακινούμαι με το σχολικό/ ως συνεπιβάτης σε ΙΧ αυτοκίνητο) και

(iv) στην οδική σήμανση (Κατανοώ τα ηχητικά και οπτικά σχήματα και τα πλάνα στάσεων).

3. Εκπαιδευτικά μαθήματα για μαθητές και μαθήτριες Δ’-ΣΤ’ Δημοτικού, που αναφέρονται:

(i) στην πεζή μετακίνηση (Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο οδικό περιβάλλον ως πεζός, Επαρχιακό περιβάλλον και αντιμετώπιση ειδικών περιπτώσεων),

(ii) στη χρήση ποδηλάτου (Κυκλοφορώ με ποδήλατο/ τη νύχτα/ με κακοκαιρία),

(iii) στη μετακίνηση με τα ΜΜΜ, το σχολικό λεωφορείο ή το αυτοκίνητο (Μετακίνηση με ΜΜΜ παιδιών ηλικίας κάτω των 12 ετών που ταξιδεύουν ασυνόδευτα, Περιμένοντας το τραμ, το μετρό, τον προαστιακό ή το λεωφορείο/ τρόλεϊ, Μετακίνηση επί οχήματος ΜΜΜ/ με το σχολικό).

4. Εκπαιδευτικά παιχνίδια για μαθητές και μαθήτριες Α-Γ’ τάξης Δημοτικού, που αναφέρονται:

(i) στην πεζή μετακίνηση (Περπατώ με ασφάλεια στην πόλη/ στην πόλη τη νύχτα) και

(ii) στη χρήση του ποδηλάτου (Κάνω ποδήλατο με ασφάλεια στο χωριό).

5. Εκπαιδευτικά παιχνίδια για μαθητές και μαθήτριες Δ’-ΣΤ’ τάξης Δημοτικού, που αναφέρονται:

(i) στην πεζή μετακίνηση (Περπατώ με ασφάλεια στην πόλη/ σε επαρχιακή πόλη/ στην πόλη τη νύχτα/ στο χωριό με χιόνι),

(ii) στη χρήση του ποδηλάτου (Κάνω ποδήλατο με ασφάλεια στην πόλη/ σε επαρχιακή πόλη/στο χωριό/ τη νύχτα),

(iii) στη μετακίνηση με τα ΜΜΜ, το αυτοκίνητο και το σχολικό λεωφορείο (Ασφαλής μετακίνηση με το τραμ/ με το ΙΧ στο χωριό/ με το σχολικό/ με το λεωφορείο).

Το ως άνω εκπαιδευτικό υλικό είναι παιδαγωγικά κατάλληλο και προσαρμοσμένο ανάλογα με την ηλικία των μαθητών και των μαθητριών. Ως προς το περιεχόμενο αναφέρεται σε μια σειρά ζητημάτων που συνδέονται με την κυκλοφοριακή αγωγή και την οδική ασφάλεια με στόχο την πρόληψη των ατυχημάτων, μέσα από τη διαμόρφωση δεξιοτήτων για ασφαλείς μετακινήσεις πεζή, με ποδήλατο και με οχήματα. Επιπλέον, το υλικό αναφέρεται σε ζητήματα βιώσιμης κινητικότητας και οικολογικής μετακίνησης.

http://www.alfavita.gr/sites/default/files/attachments/eisagogi.pdf

Με πληροφορίες από: Alfavita

Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια μάθημα από φέτος στα Δημοτικά Σχολεία
To Top