Yποδομές

Καλαμάτα-Ριζόμυλος- Πύλος-Μεθώνη: Εγκρίθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων

Ακόμα ένα βήμα έγινε για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το έργο-ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος ενέκρινε την περιβαλλοντική μελέτη, ανοίγοντας πλέον τον δρόμο για την κατάθεση των προσφορών.
Πριν από περίπου ένα μήνα, με απόφαση του υπουργού ΥΠΟΜΕ, Κώστα Καραμανλή, η διαδικασία είχε περάσει στην Β`φάση με συνολικά 5 σχήματα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Άβαξ, Άκτωρ Παραχωρήσεις, Intrakat και την κοινοπραξία Acciona Concesiones – Μυτιληναίος.
Να θυμίσουμε πως η εκδήλωση ενδιαφέροντος πραγματοποιήθηκε στις 19 Ιουνίου 2019, λίγο πριν τις εθνικές εκλογές. Το εκτιμώμενο κόστος του έργου με το ΦΠΑ είναι 312,23 εκατ. ευρώ.

Είναι το πρώτο οδικό ΣΔΙΤ της χώρας που περνά στη Β`φάση (στην Α`φάση είναι το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος-Νεάπολη και το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης)

Το αντικείμενο του έργου είναι η αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος και Πύλος – Μεθώνη, που έχει συνολικό μήκος 50 χλμ. Θα διαθέτει τετράιχνο άξονα στο μεγαλύτερο τμήμα του, νέα γέφυρα στον ποταμό Πάμισο, παρακάμψεις σε Μεσσήνη και Βελίκα και σύνδεση με το υπόλοιπο τμήμα Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη.

Η ολοκλήρωση του διαγωνισμού

Η Β’ φάση, η οποία περιλαμβάνει 2 στάδια: α) ανταγωνιστικός διάλογος και β) υποβολή δεσμευτικών προσφορών.
Η διάρκεια της σύμβασης της ΣΔΙΤ θα είναι 30 χρόνια. Η αποπληρωμή του έργου θα γίνει με πληρωμές διαθεσιμότητας ή άλλες τμηματικές καταβολές, κατά την περίοδο λειτουργίας.
Μπροστά μας έχουμε επίσης την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων που θα δώσουν τον απαραίτητο χώρο για τα έργα. Απώτερος στόχος είναι μέσα στο 2021, να δοθούν οι οικονομικές προσφορές και να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος.
Το πιο ρεαλιστικό σενάριο είναι κάπου μέσα στο 2022 και υπό την αίρεση ότι δεν θα υπάρχουν μεγάλες εμπλοκές στο διαγωνισμό, θα υπογραφεί η σύμβαση και θα ξεκινήσει η κατασκευαστική περίοδος του έργου.
Να θυμίσουμε ότι έχει επιλεγεί η υφιστάμενη χάραξη του δρόμου και όχι η παραλιακή που “φόρτωνε” τον δρόμο με 25 εκατ.ευρώ παραπάνω κόστος (80 εκατ.ευρώ αντί για 55) αλλά και με απαλλοτριώσεις για περισσότερα από 500 στρέμματα γης με ό,τι αυτό θα σήμαινε για το ίδιο το έργο.

Το έργο

Στην εκδήλωση ενδιαφέροντος παρουσιάστηκαν 5 σχήματα τα οποία (με απόφαση του ΣτΕ) συνεχίζουν και είναι: 1) ΑΒΑΞ Α.Ε. 2) Ακτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε. 3) ΙΝΤΡΑΚΟΜ (Intrakat) 4) ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. 5) Ενωση Προσώπων ACCIONA Concesiones – Μυτιληναίος.

Ο ανάδοχος θα αναλάβει για 30 χρόνια την μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία του άξονα για εκτιμώμενο ποσό 312,23 εκατ.ευρώ. Τα χαρακτηριστικά του άξονα δεν θα είναι κλειστού αυτοκινητόδρομου με ανισόπεδου κόμβου αλλά ταχείας κυκλοφορίας.
Με την ολοκλήρωση και αναβάθμιση του δρόμου, το τουριστικό και παραγωγικό προφίλ της περιοχής θα βελτιωθεί περαιτέρω ενώ παράλληλα θα ανέβουν τα επίπεδα οδικής ασφάλειας.

πηγή: ypodomes.com

 

Διαβάστε και αυτό:

5 προσφορές από κορυφαίους τεχνικούς ομίλους για το “Καλαμάτα-Ριζόμυλος”

Καλαμάτα-Ριζόμυλος- Πύλος-Μεθώνη: Εγκρίθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων

Δημοφιλέστερα

To Top