fbpx
Γιατί πρέπει να έχεις στη διατροφή σου την εβδομάδα τουλάχιστον 2 – 3 αυγά;
Διατροφή

Γιατί πρέπει να έχεις στη διατροφή σου την εβδομάδα τουλάχιστον 2 – 3 αυγά;

Στη χώρα που ζούμε αν υπάρχει κάτι που έχουμε σε αφθονία, αυτά είναι όλα τα οπωροκηπευτικά, αλλά και τα αυγά.

Αν μάλιστα είσαι από χωριό ή έχεις την τύχη να έχεις παππούδες και γιαγιάδες στο χωριό, τότε θα ξέρεις πως τα χωριάτικα αυγά είναι ό,τι καλύτερο για την διατροφή σου.

Το αυγό στην διατροφική αλυσίδα έρχεται με το όνομα «ο βασιλιάς της διατροφής» και θα σου εξηγήσουμε ευθύς αμέσως τους λόγους.

Αρχικά να σου πούμε πως δύο αυγά ισούται με μία μερίδα κρέατος.

Το αυγό έχει βιταμίνες A, D και E, σίδηρο, φυλλικό οξύ, λουτεΐνη και χολίνη.
Επιπλέον ένα αυγό έχει 6γρ πρωτεΐνης και 9 απαραίτητα αμινοξέα.

Ένα αυγό έχει μόλις 70 θερμίδες, ενώ περιέχει 50% βιταμίνη Β12, που είναι και η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη. Όπως καταλαβαίνεις εάν φας ένα αυγό έχεις πάρει όλη τη βιταμίνη Β12 που χρειάζεσαι για μία μέρα.

Οι ειδικοί και οι διατροφολόγοι πάντως αναφέρουν πως πρέπει να τρως τουλάχιστον 4 αυγά μέσα στην εβδομάδα.

Γιατί πρέπει να έχεις στη διατροφή σου την εβδομάδα τουλάχιστον 2 – 3 αυγά;

Εάν εσύ δεν τρως ούτε ένα μάλλον κάτι δεν κάνεις πολύ σωστά.

Απόλυτα ασφαλής η κατανάλωση έως και 12 αυγών την εβδομάδα

Η νέα μελέτη, η οποία εκπονήθηκε από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ και δημοσιεύεται στην επιθεώρηση American Journal of Clinical Nutrition, εξέτασε την επίδραση του αυγού στον καρδιαγγειακό κίνδυνο που διατρέχουν τα άτομα με προδιαβήτη και διαβήτη τύπου 2, τα οποία αποτελούν ομάδα υψηλού κινδύνου για τα καρδιαγγειακά νοσήματα.

Για διάστημα 12 μηνών συνολικά οι συμμετέχοντες έπρεπε να ακολουθήσουν είτε μια διατροφή πλούσια σε αυγό (12 αυγά την εβδομάδα) είτε με χαμηλή κατανάλωση αυγού(λιγότερο από 2 αυγά την εβδομάδα), στο πλαίσιο μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της μελέτης οι ερευνητές παρακολουθούσαν την πορεία της υγείας τους και ιδίως του καρδιαγγειακούς τους δείκτες, όπως τα επίπεδα της χοληστερίνης στο αίμα τους, τα επίπεδα του σακχάρου τους και η αρτηριακή τους πίεση.

Σύμφωνα με τις αναλύσεις των ερευνητών, ασχέτως της ποσότητας αυγού που κατανάλωναν οι συμμετέχοντες, κανένας εξ αυτών δεν παρουσίασε επιδείνωση στους καρδιαγγειακούς του δείκτες.

«Παρά τις αντικρουόμενες συστάσεις σχετικά με τα ασφαλή επίπεδα κατανάλωσης αυγού σε άτομα με προδιαβήτη και διαβήτη, η έρευνά μας υποδεικνύει ότι δεν είναι απαραίτητη η αποχή από την κατανάλωσή του εφόσον εντάσσεται στο πλαίσιο μιας υγιεινής διατροφής» αναφέρει ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας Δρ Νικ Φούλερ.

«Μια υγιεινή διατροφή, όπως αυτή που υιοθετήθηκε στη μελέτη, δίνει για παράδειγμα έμφαση στην αντικατάσταση των κορεσμένων λιπαρών (π.χ. βούτυρο) με μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά (π.χ. αβοκάντο και ελαιόλαδο)» προσθέτει.

«Αν και τα αυγά είναι πλούσια σε χοληστερίνη –και τα άτομα με διαβήτη τύπου 2 τείνουν να έχουν υψηλότερα επίπεδα ‘κακής’ LDL χοληστερίνης– η νέα μελέτη φαίνεται να υποστηρίζει τα διαθέσιμα ερευνητικά δεδομένα που δείχνουν ότι η κατανάλωση αυγού έχει μηδαμινή επίδραση στα επίπεδα της χοληστερίνης του αίματος» καταλήγει ο Δρ Φούλερ.

Γιατί πρέπει να έχεις στη διατροφή σου την εβδομάδα τουλάχιστον 2 – 3 αυγά;
To Top