Yποδομές

Το φθινόπωρο η ανάπλαση της Ναυαρίνου από Φαρών έως Ακρίτα: Μονοδρόμηση με κυβόλιθους

Σύμφωνα με τη μελέτη της ανάπλασης, το τμήμα Φαρών-Ακρίτα πρόκειται να μονοδρομηθεί, με λωρίδα κυκλοφορίας από κυβόλιθους για τα αυτοκίνητα, το βόρειο πεζοδρόμιο της Ναυαρίνου επεκτείνεται κατά 4 μέτρα, μπαίνουν νέα φώτα LED σε αυτό και φυτεύονται ανά διαστήματα άκαρπες μουριές. 

ΑΝΑΠΛΑΣΗ 4.400 τμ- ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ 6 ΜΗΝΕΣ

Σε πρώτη φάση θα πραγματοποιηθεί η ανάπλαση της περιοχής που περικλείεται ανάμεσα στις οδούς Φαρών και Ακρίτα, μήκους 240 περίπου μέτρων και πλάτους 13 περίπου μέτρων, δηλαδή μιας επιφάνειας εμβαδού 4.400 τετρ. μέτρων, συμπεριλαμβανομένων των τμημάτων που αφορούν στους κάθετους προς αυτήν δρόμους, αλλά και η συναρμογή της περιοχής ανάπλασης με την προσφάτως αναπλασθείσα περιοχή, του νότιου πεζοδρομίου της οδού Ναυαρίνου. Να υπενθυμίσουμε ότι το έργο «Ανάπλαση οδού Ναυαρίνου (Α΄ Φάση) από οδό Φαρών έως οδό Ακρίτα» έχει ήδη ενταχθεί από τον Σεπτέμβριο του 2019  στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Πελοπόννησος» του ΕΣΠΑ 2014-2020, στο πλαίσιο του προγράμματος Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη.

Το επιλέξιμο ποσό δημόσιας δαπάνης ανέρχεται σε 650.000 €, πράγμα που σημαίνει ότι ο Δήμος Καλαμάτας δε θα επιβαρυνθεί καθόλου για την εκτέλεση του έργου, ισόποσου προϋπολογισμού.

Σύμφωνα με το Δήμο Καλαμάτας, το έργο αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο, προκειμένου κατά τους θερινούς μήνες να μην αντιμετωπιστούν προβλήματα στο παραλιακό μέτωπο.

176001818 1443803619293186 3956676985175862019 n

Ο Δήμαρχος και ο νόμιμος εκπρόσωπος της αναδόχου εταιρείας PPS SQUARE TEXNIKH IKE, υπέγραψαν σήμερα, Τρίτη 20 Απριλίου 2021, σύμβαση για την εκτέλεση του έργου «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΟΔΟΥ ΝΑΥΑΡΙΝΟΥ (Α ́ ΦΑΣΗ) ΑΠΟ ΟΔΟ ΦΑΡΩΝ ΕΩΣ ΑΚΡΙΤΑ».  Η έκπτωση της εργολαβίας ανέρχεται σε 51,21%, ενώ η προθεσμία εκτέλεσης του έργου ορίζεται σε 180 ημερολογιακές ημέρες.

ΠΟΙΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ-ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΜΕΛΕΤΗ

Προβλέπεται η δημιουργία μιας και μόνον λωρίδας κυκλοφορίας οχημάτων στην κατεύθυνση από δυτικά προς ανατολικά, πλάτους 3,80 μ., διαστρωμένης με έγχρωμους κυβόλιθους βαρέως τύπου διαστάσεων 20x10x10εκ, συνεπίπεδης με τα εκατέρωθεν αυτής πεζοδρόμια.

Η ζώνη αυτή θα τοποθετηθεί σε απόσταση περίπου 8 μέτρων από τις οικοδομικές γραμμές των αντίστοιχων οικοδομικών τετραγώνων στη βόρεια πλευρά της Ναυαρίνου και θα καταλαμβάνει τμήμα του σημερινού οδοστρώματος.

Η παραπάνω ζώνη διέλευσης οχημάτων θα διαχωρίζεται από τα νέα πεζοδρόμια, με την τοποθέτηση μιας σειράς εμποδίων στάθμευσης με αντανακλαστική ταινία, που θα αποτελούν στην ουσία τον δείκτη κίνησης αυτοκινήτων.
Στη συνέχεια και λίγο πιο νότια, δημιουργείται μια ουδέτερη ζώνη – λωρίδα ασφαλείας πλάτους περίπου 1 μ. μεταξύ του προτεινόμενου δρόμου και του υφιστάμενου ποδηλατόδρομου, για το διαχωρισμό των αξόνων κυκλοφορίας ποδηλάτων και οχημάτων.

ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ ΚΑΤΑ 4 ΜΕΤΡΑ ΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ

Με δεδομένη, λοιπόν, τη μονοδρόμηση τμήματος της οδού Ναυαρίνου από Φαρών μέχρι Ακρίτα (με κατεύθυνση Δ – Α), θα γίνει συγχρόνως και η διαπλάτυνση του βορείου πεζοδρομίου – σε βάρος του υφιστάμενου δρόμου – κατά 4 περίπου μέτρα, με ταυτόχρονη κατάργηση της στάθμευσης των μοτοσυκλετών και τη δημιουργία μόνο θέσεων προσωρινής στάθμευσης οχημάτων τροφοδοσίας στα αντίστοιχα οικοδομικά τετράγωνα, που απαρτίζουν το μέτωπο της ανάπλασης.

Θέσεις στάθμευσης μηχανών δημιουργούνται μόνο στις κάθετες προς την Ναυαρίνου οδούς, Μαιζώνος και Βύρωνος και μέχρι το ύψος της οδού Σανταρόζα.

ΠΩΣ ΘΑ ΔΙΕΞΑΓΕΤΑΙ Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ

Για την κυκλοφορία των οχημάτων και την αστική συγκοινωνία, σε ό,τι αφορά μεν στα οχήματα με κατεύθυνση το κέντρο της πόλης, η κυκλοφορία θα πραγματοποιείται διαμέσου της οδού Ακρίτα και στη συνέχεια τα οχήματα είτε θα ακολουθούν την οδό Κρήτης – εάν πρόκειται να ακολουθήσουν πορεία προς τα δυτικά – είτε την οδό Φαρών ή ακόμα και την οδό Ακρίτα.
Για την αστική όμως συγκοινωνία – με κατεύθυνση επίσης προς το κέντρο της πόλης – το λεωφορείο θα οδεύει διαμέσου της οδού Ακρίτα έως την οδό Κρήτης, στη συνέχεια από οδό Κρήτης αριστερά μέχρι την οδό Φαρών, έπειτα στροφή προς τα νότια μέχρι την οδό Ναυαρίνου και από εκεί διαμέσου των οδών Τσαμαδού – Αναλήψεως – Ψαρών και Κρήτης, το λεωφορείο θα καταλήγει και πάλι στην οδό Φαρών.

Στην περίπτωση αυτή δεν υπάρχουν σοβαρές μεταβολές στο θέμα των ήδη υπαρχουσών στάσεων. Απεναντίας, δημιουργείται μια στάση επιπλέον στην οδό Κρήτης (από Ακρίτα έως Φαρών), ενώ η στάση που καταργείται στην οδό Ναυαρίνου μπροστά από το φαρμακείο, μετατοπίζεται δυτικότερα επί της οδού, στο τμήμα μεταξύ Φαρών και Τσαμαδού.

LED ΦΩΤΑ ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ ΤΗΣ ΝΑΥΑΡΙΝΟΥ

Η μελέτη προβλέπει, επιπλέον, στο βόρειο πεζοδρόμιο την εγκατάσταση νέου δικτύου ηλεκτροφωτισμού, προς ενίσχυση του υπάρχοντος και σε καλή κατάσταση δικτύου φωτισμού του νoτίου πεζοδρόμιου, με την τοποθέτηση σύγχρονων και μοντέρνων φωτιστικών σωμάτων τύπου LED, αναρτημένα από ευθύγραμμους βραχίονες σε 5μετρους ιστούς φωτισμού.

ΘΑ ΦΥΤΕΥΤΟΥΝ ΜΟΥΡΙΕΣ ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ

Τέλος, σε ό,τι αφορά στο πράσινο, στο βόρειο πεζοδρόμιο προβλέπεται η φύτευση δέντρων (μουριές άκαρπες) σε γραμμική διάταξη, μέσα σε λάκκους φύτευσης, στους οποίους εγγράφεται περιμετρικά τετράγωνο πλαίσιο από ολόσωμο λευκό «χτυπητό» μάρμαρο Καβάλας, με εγκοπή (γλυφή) στην εσωτερική του πλευρά, στην οποία θα επικαθήσει η εσχάρα προστασίας των δέντρων, σε στάθμη συνεπίπεδη με τις δαπεδοστρώσεις του πεζοδρομίου.

Η επιλογή των δέντρων έγινε με βάση τα δεδομένα που υφίστανται σήμερα στο νότιο πεζοδρόμιο, όπου η φύτευση των μουριών πραγματοποιήθηκε σε αποστάσεις των 5,50 μ. και 8,80 μ. αντίστοιχα. Συνεπώς, με την ίδια φιλοσοφία τοποθετούνται και οι μουριές στο βόρειο πεζοδρόμιο και μάλιστα σε απόσταση 7,50 μ. από τα όρια των οικοδομικών γραμμών, ενώ η μεταξύ τους κάθετη απόσταση (μεταξύ αυτών του βόρειου και νότιου πεζοδρομίου) θα είναι περίπου 8,50 μέτρα.

Θα πραγματοποιηθούν, επίσης, εργασίες κατασκευής αγωγών ύδρευσης, παροχών ύδρευσης και αγωγών ομβρίων, στο τμήμα της οδού Ναυαρίνου από οδό Φαρών έως οδό Ακρίτα.

 

Το φθινόπωρο η ανάπλαση της Ναυαρίνου από Φαρών έως Ακρίτα: Μονοδρόμηση με κυβόλιθους

Δημοφιλέστερα

To Top